Reviews van deze auteur (21037)

Greenwheels - vrijwilligers en amateurs

Review over Greenwheels

Ik bevestig in alle opzichten de recensie van Patrick. Als je ook maar iets van een schijn van klantvriendelijkheid of intelligentie verwacht van een autoverhuurder, loop dan met een grote boog om Greenwheels heen.

Ik heb ongeveer een jaar Greenwheels gebruikt als alternatief voor een eigen auto, maar ben afgehaakt door de eindeloze discussies met de servicedesk, die lijkt te bestaan uit goedbedoelende, maar niet al te snuggere vrijwilligers (ik vermoed: enthousiaste, naïeve, werkzoekende jongeren).

Het aantal (zakelijke) afspraken dat ik gemist heb vanwege het hierboven door Patrick genoemde gepruts van Greenwheels is niet te tellen. Auto die niet start vanwege een nieuwe functie, die een betaversie (niet volledig uitgetest) blijkt te zijn, terwijl Greenwheels daar met geen woord voor waarschuwt is de nummer één van de vele, vele missers van Greenwheels die ik in één jaar heb meegemaakt.

De anonieme communicatie is ergerlijk, alsof Greenwheels zich bij voorbaat indekt voor het geknoei van de mensen (onbetaalde vrijwilligers?) die hun servicedesk bemensen - geen namen noemen, zo kan niemand aansprakelijk gesteld worden.

Als ik een auto nodig heb, huur ik nu bij een verhuurder waar ik als de koningin word behandeld, klasse service, persoonlijk, vriendelijk, flexibel, altijd auto's met minder dan 10.000 km op de teller, en per saldo niet duurder dan Greenwheels.

Sterke punten
Auto delen is sympathieke gedachte

Zwakke punten
- slechte klantenservice
- gebrekkige communicatie
- lange wachttijden aan de telefoon
- niet te vergelijken met het niveau van de grote autoverhuurders
- duur voor lange ritten
(zie verder het commentaar van Patrick)

MIJD GREENWHEELS

Review over Greenwheels

Greenwheels is handig voor korte ritjes, voor lange ritten zijn er goedkopere autoverhuurders.

Greenwheels is qua service en klantvriendelijkheid niet van het niveau dat de bekende autoverhuurbedrijven hebben.

Klantencontacten (telefoon en email) komen wat amateuristisch over, de klant is zeker geen koning.

Greenwheels helpdesk bestaat uit een handvol jonge mensen die niet altijd professioneel of deskundig zijn. Daar moet je tegen kunnen als je belt vanwege een probleem met de auto .
- lange wachttijden servicelijn (soms meer dan een half uur wachten)
- innovaties worden geïntroduceerd terwijl ze nog in ontwikkeling zijn - dus het kan altijd gebeuren dat de auto niet start.
- Greenwheels communiceert altijd anoniem, (om te verbergen dat er maar een handvol mensen werken?).
- Greenwheels probeert in zijn communicatie de Ikea-stijl (jij en jou) te imiteren, wat wel werkt bij Ikea - bij Greenwheels heeft het tot gevolg dat klanten als kleine kinderen worden aangesproken.
- Greenwheels deelt vlot boetes uit, maar als de techniek het laat afweten, "innovaties" niet werken en de auto niet start, neemt Greenwheels geen verantwoordelijkheid ("jammer voor je dat de auto niet werkt. Doei!").

Sterke punten
milieuvriendelijk concept - geen eigen auto, auto delen

Zwakke punten
- duur voor lange ritten
- slechte klantenservice
- lange wachttijden aan de telefoon
- niet te vergelijken met het niveau van de grote autoverhuurders
- gebrekkige communicatie
(zie verder boven)

reacties: