Reviews van deze auteur (21928)

De eerste en laatste keer LOCauto

Review over Locauto

Begin dit jaar een huurauto geboekt bij LOCauto te Pisa airport. Bij aankomst naar de bali en de geboekte auto was er niet ik zou een andere krijgen werd nogmaals gewijzigd.
Kreeg sleutels en kon het uitzoeken, voor vertrek nog een medewerker gevonden en de auto bekenen enkele krassen gemeld op wielcover en kentekenplaat. Dat was touch maar plastic en maakte niets uit deelde hij mij mede.
Terug in Nederland keek ik mijn creditcard na, er werd een bedrag van € 139,06 afgeschreven wegens het vervangen van een beschadigde wielcover. Na onderzoek door creditcard maatschappij en het aanleveren van foto' s dat dit was voor het vertrek kregen wij geld terug van creditcardmaatschappij. Nu maanden later wederom € 48,80 afgeschreven wegens hoger schade bedrag.

Sterke punten
Alles lijkt mooier dan het in werkelijkheid is.
Bij vertrek denk je dat gaat snel en is goed geregeld, dat zijn slechts gedachten die van korte duur zijn.

Zwakke punten
Bedrag afschrijven zonder een klant te verwittigen dat het wordt afgeschreven en de reden daartoe.
Bij het aandragen van bewijs dat het voor het meenemen reeds het geval was nadien toch nog een bedrag afschrijven. Voor mij never nooit meer een auto van LOCauto. Heb meerdere verhalen en recensies gelezen die daarop duiden. Voor mij is LOCauto niet eerlijk en transparant. Beter een paar tientjes meer kwijt dan later bergen gezeik, TOP van helaas een ervaringsdeskundige.

Goedkoop blijkt duurkoop

Review over Locauto

In februari 2016 al een auto geboekt bij Locauto op PISA airport. Bij het afhalen bleek de renault Clio niet beschikbaar het werd een Toyota Yaris of nee toch maar een VW POLO besloot de dame die ons hielp. Bij het ophalen zelf de auto gezocht en uiteindelijk gevonden, we moesten zelf iemand zoeken die de auto samen met ons controleerde. Bij die controle bleek dat de kentekenplaat en de wielcover achter aan de bijrijders zijde waren beschadigd. Toen ik dat meldde kreeg ik direct te horen van de medewerker van Locauto, dat is plastic en dat maakt niets uit. Die schade zal niet aan uw worden belast. Dat zat ons toch niet lekker, bij het 1e hotel toch maar een foto gemaakt van de auto. Bij het inleveren zou iemand aanwezig zijn was beloofd, dat was dus ook niet het geval. Toen ik bij thuiskomst mijn creditcard checkte, zag ik een inhouding van € 139,06 door Locauto PISA.
Gemaild met Locauto waarom deze inhouding was gedaan, ik kreeg eerst niets te horen op mijn verzoek. Opnieuw een mail verzonden aan ander E-mail adres, enkele dagen later ontving ik een mail. In deze mail stond een rekening van een wielcover die bij ons werd geclaimd. Kosten van de wielcover € 40,- en de rest administratie kosten. Ik voel mij dus aardig een oor aan genaaid door deze praktijken. Ik heb direct de klacht bij Mastercard weggelegd, deze gaan achter de praktijken van locauto aan. Ik vind deze wijze van handelen zeer ongepast.
Als ik niets had gekeken was spontaan € 139,06 afgeschreven zonder enig bericht voor een schade die wij ABSOLUUT niet hebben veroorzaakt.

Sterke punten
Zeer snel geholpen, wilde wel pushen ok een upgrade auto te nemen maar toen ik duidelijk maakte dat niet te willen stopte het verzoek.

Zwakke punten
Zelf auto zoeken op parkeer terrein niet geholpen worden door de medewerkers van Locauto, waren zeer ongeïnteresseerd.
Alle schade die ik meldde bij het ophalen, werd door de medewerker van Locauto teniet gedaan. Die schade zou niet aan mij belast worden!!! Nou en of hoe ze belast zijn. Mocht je gaan huren neem dit dan ter harte en maak duidelijke foto' s van schade' s wat men ook zegt, of bij welke maatschappij je ook huurt.

reacties:

Review: De eerste en laatste keer LOCauto

Hallo Maarten,

Heel erg vervelend. Ik heb contact opgenomen met mijn bank/creditcard maatschappij. Deze verzochten mij een formulier in te vullen en terug te sturen, vervolgens werd het bedrag vanuit de bank/creditcard maatschappij terug geboekt. Zou zeker een melding maken op Internet, hoorde van de afdeling die het onderzoekt dat autoverhuurbedrijven in Italie regelmatig negatief in beeld komen en kosten in rekening brengen achteraf, schijnt heel erg vaag te zijn. Ik wens je heel veel suc6 en ga zeker bezwaar maken, ook al is het een bedrag waarvan je zou denken moet ik daar zoveel moeite voor doen, GEWOON DOEN anders blijft het doorgaan.