Al meer dan 56 jaar is Auto Europe marktleider in wereldwijde autoverhuur. De laatste jaren hebben wij onze service uitgebreid: op meer dan 8.000 verhuurlocaties in meer dan 130 landen wereldwijd bemiddelen wij huurauto's, motoren, sportwagens en luxeauto's en transfer en chauffeur en services.
Auto Europe is een autohuurbemiddelaar, die zorgt voor kortingen en speciale tarieven bij zowel lokale autoverhuurbedrijven alsook bekende internationale autoverhuurbedrijven zoals Hertz, Avis en Europcar. Auto Europe is onafhankelijk en is geen vertegenwoordiger van een bepaald autoverhuurbedrijf. De naam en het adres van het verhuurbedrijf waar de auto wordt gehuurd, staan bovenaan de voucher vermeld.
Wijziging- of annuleringskosten
Auto Europe hanteert geen annulering- of wijzigingskosten, tenzij de annulering 48 uur voor het begin van de huurperiode van de auto wordt doorgegeven. Indien een reservering wordt gewijzigd, dan is het op dat moment geldende tarief van toepassing. Er is geen restitutie mogelijk wanneer de boeking van de huurauto 48 uur voor het begin van de huurperiode wordt geannuleerd. Er is tevens geen restitutie mogelijk als Auto Europe pas na de geplande ophaaldatum over de annulering is geïnformeerd. Bij annulering als gevolg van een officiële Force Majeur zal Auto Europe slechts 30 euro aan administratiekosten in rekening brengen. Auto Europe kan niet overgaan tot restitutie indien de klant bij het ophalen van de huurauto geen geldig rijbewijs kan overleggen. Daarnaast is restitutie ook niet mogelijk indien de klant geen geldige creditcard aan de balie kan overleggen. Ook wanneer de huurauto eerder wordt ingeleverd is er geen restitutie mogelijk.
Verzekering
Veel klanten vragen zich af hoe het staat met de verzekering als zij een auto gaan huren. Wanneer klanten via een autohuurbemiddelaar een auto huren, dan wordt de verzekering verzorgt door de autoverhuurder waar de klant de auto in ontvangst neemt. Auto Europe geeft klanten een overzicht van de belangrijkste voorwaarden hun voucher.
Vouchers
Bij het afhalen van een huurauto moeten klanten hun Auto Europe voucher overleggen. Deze vouchers bevatten specifieke informatie betreffende de gereserveerde huurauto, het tarief en andere gegevens. Indien klanten een telefonische reservering plaatsen, dan wordt de voucher direct na de betaling gemaild of gefaxt. Indien klanten online betalen, dan wordt de voucher direct na de betaling naar hen gemaild. Ten tijde van het ophalen van de huurauto, wordt er ter plaatse een huurovereenkomst opgesteld. De voucher is geen huurovereenkomst. De hoofdbestuurder van de auto dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort, rijbewijs en een creditcard op eigen naam. Dit in verband met de borgstelling ter plaatse.
Leeftijd bestuurders
De autoverhuurbedrijven hebben vereisen allemaal een minimumleeftijd bij hoofd- en extra bestuurders. De minimumleeftijd verschilt per land, verhuurbedrijf en autocategorie. In de meeste gevallen wordt er een toeslag in rekening gebracht voor jonge bestuurders.
Contactgegevens
Auto Europe Deutschland GmbH
Landsberger Str. 155
80687 München
Duitsland
HRB 149828 AG München
Reserveringsafdeling
Gratis telefoonnummer:
0800 - 022 75 47
Telefoonnummer vanuit het buitenland:
0049 (0)89 220 615 53
Openingstijden:
Ma t/m vrij: 08.30u tot 20.00u
Zat: 09.00u tot 20.00u
Zon- en feestdagen: 09.00u tot 20.00u
E-mail: [email protected]
Klantenservice
Gratis telefoonnummer:
0800 - 022 75 47
Openingstijden:
Ma t/m vrij: 09.00u tot 13.00u
Zat en zo: Gesloten
Informatie over AutoEurope
Auto Europe werkt samen met een groot aantal internationale verhuurbedrijven, zoals Avis, Budget, Europcar en Hertz evenals met verschillende lokale autoverhuurders. AutoEurope heeft meer dan 8.000 locaties wereldwijd!
De missie van Auto Europe is de beste service en een goed product aanbieden. Dankzij zestig jaar ervaring in de autoverhuurbranche weet Auto Europe goed in te spelen op de wensen en behoeften van klanten. Bij AutoEurope ben je terecht voor huurauto, camper, motorfiets, chauffeur services.
AutoEurope heeft onverslaanbare tarieven en is de enige in haar soort als het aankomt op concurrerende prijzen op het gebied van autohuur. AutoEurope is altijd op zoek naar manieren om haar klanten de beste prijzen aan te bieden. Vind u bijvoorbeeld bij concurrent een goedkoper tarief? Dan zal AutoEurope haar best doen om dit te overtreffen.
Auto Europe streeft ernaar om haar klanten van begin tot einde naar volle tevredenheid van dienst te zijn. Een klantgerichte service staat hoog in vaandel.
Ervaringen AutoEurope
De ervaringen van voorgaande klanten zijn te lezen op de website van AutoEurope. Op vergelijkautoverhuurders.nl zijn ook altijd beoordelingen te lezen over AutoEurope.
De service van AutoEurope worden over het algemeen positief ervaren.
Klachten
De ervaringen van klanten zijn op de website van Auto Europe te lezen. Hier leest u de meest recente beoordelingen van Auto Europe klanten. Op de website kunt u gebruik maken van een menu waarmee je eenvoudig het land en de stad kan selecteren. Hierna verschijnt er een overzicht van de meest recente beoordelingen.
Wil je een ervaring delen? Laat dan jouw beoordeling achter op Auto Europe en vergelijkautoverhuurders.nl.
Kortingen
Geldige aanbiedingen november 2016:
De herfst sale van Hertz - Boek nu en bespaar tot 25%*!
Via Auto Europe kan je profiteren van voordelige prijzen bij Hertz voor de beste kwaliteit. Indien u uiterlijk 14 november 2016 boekt en de huurauto uiterlijk 15 december 2016 ophaalt bespaart u met de herfst sale van Hertz tot wel 25%*!
Weekend Special vanaf 38 euro
Start jouw weekend voordelig met de Weekend Specials. Bovendien bespaar je extra wanneer je tijdens het weekend boekt; de prijzen zijn tijdens het weekend vaak goedkoper dan door de week.
Gratis GPS op diverse bestemmingen
Met deze upgrade bespaar je niet alleen geld, maar ook tijd omdat je met een GPS geen onnodige omwegen zal maken. Niet alle huurauto's hebben een ingebouwd navigatiesysteem. Je hebt de mogelijkheid om te kiezen om deze uitrusting aan je reservering toe te voegen. En nu kan dat zonder extra kosten!
Tweede bestuurder inclusief de huurprijs!
Boek nu en bespaar met de aanbieding "Tweede bestuurder gratis". Soms is er een situatie waarin een extra bestuurder een uitkomst is. Het kan natuurlijk ook voorkomen dat meerdere personen de huurauto willen rijden. Met het gebruik van deze aanbieding hoeft u zich geen zorgen te maken over de extra kosten. Boek deze aanbieding in één van bestemmingen op de website en optimaliseer uw autohuur!
Klanten van Auto Europe profiteren nu op diverse bestemmingen van gratis upgrades. Een upgrade kan variëren van een grotere categorie, tot een huurauto met een extra uitrusting. Dat betekent dus dat je een kleine auto kan huren en gratis kan upgraden naar een grotere auto met extra uitrustingen.
Autoverhuur aanbiedingen in de USA | Gold Rate
Bespaar op je volgende reis naar Noord-Amerika en boek de Gold Rate aanbieding van Auto Europe! Je kan deze aanbieding alleen boeken in de USA en in Canada. Lees meer over deze fantastische aanbieding op de website en wat je moet weten over een auto huren in de USA!
Auto Europe is een autohuur bemiddelaar, die zorgt voor aantrekkelijke kortingen en tarieven bij lokale en internationale autoverhuurbedrijven. Het bedrijf is onafhankelijk en geen vertegenwoordiger van een bepaald autoverhuurbedrijf. De naam en het adres van het autoverhuurbedrijf waar je de auto wordt huurt, staat bovenaan de voucher vermeld.
Samenwerking met lokale en internationale autoverhuu ... [...]
Bij aankomst in Bologna bleken een tweetal gereserveerde en betaalde huurautos niet (meer) beschikbaar omdat we iets toelaat arriveerden op de luchthaven en met 2 kleine kinderen (2 en 3 jaar) ons te laat melden bij het loket, waar we overigens eerst meer dan een half uur moesten wachten op voorgangers bij het loket. Te laat en dus geen auto. Weg bijna 400 Euro. Diefstal, een gebrek aan flexibiliteit en inlevingsvermogen.
Nooit, maar dan ook nooit zaken doen met Dit bedrijf en dat raad ik een ieder aan.
Sterke punten Geen
Zwakke punten Buitengewoon zwak op alle fronten, behalve het innen van geld zonder dienstverlening
de bijverkochte verzekering was volgens de verhuurder dermate slecht dat ter plaatse een belachelijk bedrag als deposit op de creditcard geboekt moest worden. Toen dat bedrag niet mogelijk was, voor het dubbele extra verzekering bij verhuurder moeten afsluiten. klantenservice is van het beroerdste nivo: telefonisch uren onbereikbaar, email- toon is kleinerend en arrogant, en emails beantwoorden (met standaard antwoorden) kost 3 weken en herhaaldelijk vragen om reactie. Nooit meer Easy Terra en Auto Europe voor mij
Sterke punten geen
Zwakke punten kleine letters en daardoor 2x zoveel moeten betalen
telefonisch niet bereikbaar bij calamiteit
klantenservice arrogant, neerbuigend en langzaam
Goeie maand op voorhand via autoeurope een auto gehuurd in napels. Goeie deal prijs kwaliteit. Tot we op de luchthaven in het verhuurkantoor van locauto aankwamen. Daar bleken ze mijn creditcard niet te willen aanvaarden omdat het enkel een elektronische kaart zou zijn (een kaart zonder reliëf letters, enkel een chip). Hierdoor lijkt ze op een debetkaart, maar het is wel degelijk een creditkaart en het was ook deze kaart waar ik vooraf mee gereserveerd had. Niks aan te doen zeiden ze, ik moest maar naar autoeurope bellen. Dit gedaan maar kreeg enkel van autoeurope te horen dat dit klopt dat ze enkel dit soort creditkaart aanvaarden en dat als ik de auto niet mee kreeg toch de volledige prijs zou moeten betalen omdat de annuleringstermijn voorbij was. Verder konden ze niets doen en in de kleine lettertjes van het contract staat dat autoeurope niet verantwoordelijk is voor de eisen die de onderverhuurder stelt, maar de weet je wel niet op voorhand. Ten einde raad heb ik dan naar mijn bank gebeld en het probleem geschetst. De bankbediende had net hetzelfde voorgehad in een trip die hij kort voordien gemaakt had. Hij bevestigde dat er niks mis was met mijn creditkaart en dat ik moest eisen om met iemand van de directie van autoeurope te kunnen spreken omdat ze weigerden een wettelijke , Europees erkende (gold)creditkaart te erkennen. Of het dit was wat indruk maakte of dat het mijn niet aflatende inspanning was om toch die auto te krijgen, ik weet het niet. Maar plots wou de baliebediende toch eens proberen en bleek de procedure zonder problemen te kunnen worden afgerond met de elektronische creditkaart.
Sterke punten goeie prijs
Zwakke punten een bestelling via internet is prima zolang er geen problemen zijn. Bij problemen is het behelpen, dikwijls in een vreemde taal. Een alternatief zou me 750 euro extra gekost hebben, terwijl de oorspronkelijke huur 160 euro was.
Reserveren via de website een Mini Cooper, krijgen een Renault Twingo. Zou de zelfde categorie zijn maar als klant voel je je niet serieus genomen. De klantenservice kan zich hier niks bij voorstellen en wijst naar de leverancier van de auto. Erg slecht gevoel aan over gehouden.
In contrast met het door Auto Europe Florence geclaimde niet roken-beleid was de auto doordrenkt van een alom aanwezige, weerzinwekkende, penetrante sigarenstank die acute hoofdpijn en misselijkheid veroorzaakte en die er, waarschijnlijk ook door de stoffen bekleding waar het in was gaan zitten, in de huurperiode van 2 dagen niet uit te waaien was. Gevolg: 2 dagen fysieke onpasselijkheid en geen gebruiksgenot van de auto.
Zwakke punten AE Florence gaf te kennen niet te kunnen nagaan of er in hun auto's al dan niet gerookt wordt. Op onze stelling dat het hun verantwoordelijkheid is om rookvrije auto's te leveren werd schouderophalend gereageerd dat het jammer voor ons was. Klagen moesten we maar bij de directie, niet bij de medewerker. Die wel gemachtigd bleek een boete af te schrijven van onze creditcard. Daar was hij wel heel vlot in.
Geen enkele erkenning van de eigen verantwoordelijkheid, geen enkele service of tegemoetkomendheid, geen enkel schikkingsvoorstel, geen respect voor de klanten waarvan zij bestaan.
Ik had een auto gereserveerd bij AutoEurope en vooraf betaald inclusief Verzekering. Bij het ophalen moest ik nog 5000 bath extra betalen. Door mijn credit card overschrijding lukte dit niet. Ik kon op geen andere manier betalen en kreeg de auto niet mee. Daardoor moest ik annuleren. AutoEurope beroept zich op zijn condities dat ik dan "NO REFUND" krijg. Dus het hele bedrag van 340 euro ben ik kwijt. AutoEurope reageert niet meer op mijn email. Ik zou ze graag willen aanklagen voor oplichting alleen weet nog niet helemaal hoe.
Ongehoord onbeschoft
Bij aankomst in Bologna bleken een tweetal gereserveerde en betaalde huurautos niet (meer) beschikbaar omdat we iets toelaat arriveerden op de luchthaven en met 2 kleine kinderen (2 en 3 jaar) ons te laat melden bij het loket, waar we overigens eerst meer dan een half uur moesten wachten op voorgangers bij het loket. Te laat en dus geen auto. Weg bijna 400 Euro. Diefstal, een gebrek aan flexibiliteit en inlevingsvermogen.
Nooit, maar dan ook nooit zaken doen met Dit bedrijf en dat raad ik een ieder aan.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Buitengewoon zwak op alle fronten, behalve het innen van geld zonder dienstverlening
verborgen kosten - klantenserive verschrikkelijk - niet bereikbaar
de bijverkochte verzekering was volgens de verhuurder dermate slecht dat ter plaatse een belachelijk bedrag als deposit op de creditcard geboekt moest worden. Toen dat bedrag niet mogelijk was, voor het dubbele extra verzekering bij verhuurder moeten afsluiten. klantenservice is van het beroerdste nivo: telefonisch uren onbereikbaar, email- toon is kleinerend en arrogant, en emails beantwoorden (met standaard antwoorden) kost 3 weken en herhaaldelijk vragen om reactie. Nooit meer Easy Terra en Auto Europe voor mij
Sterke punten
geen
Zwakke punten
kleine letters en daardoor 2x zoveel moeten betalen
telefonisch niet bereikbaar bij calamiteit
klantenservice arrogant, neerbuigend en langzaam
povere ondersteuning
Goeie maand op voorhand via autoeurope een auto gehuurd in napels. Goeie deal prijs kwaliteit. Tot we op de luchthaven in het verhuurkantoor van locauto aankwamen. Daar bleken ze mijn creditcard niet te willen aanvaarden omdat het enkel een elektronische kaart zou zijn (een kaart zonder reliëf letters, enkel een chip). Hierdoor lijkt ze op een debetkaart, maar het is wel degelijk een creditkaart en het was ook deze kaart waar ik vooraf mee gereserveerd had. Niks aan te doen zeiden ze, ik moest maar naar autoeurope bellen. Dit gedaan maar kreeg enkel van autoeurope te horen dat dit klopt dat ze enkel dit soort creditkaart aanvaarden en dat als ik de auto niet mee kreeg toch de volledige prijs zou moeten betalen omdat de annuleringstermijn voorbij was. Verder konden ze niets doen en in de kleine lettertjes van het contract staat dat autoeurope niet verantwoordelijk is voor de eisen die de onderverhuurder stelt, maar de weet je wel niet op voorhand. Ten einde raad heb ik dan naar mijn bank gebeld en het probleem geschetst. De bankbediende had net hetzelfde voorgehad in een trip die hij kort voordien gemaakt had. Hij bevestigde dat er niks mis was met mijn creditkaart en dat ik moest eisen om met iemand van de directie van autoeurope te kunnen spreken omdat ze weigerden een wettelijke , Europees erkende (gold)creditkaart te erkennen. Of het dit was wat indruk maakte of dat het mijn niet aflatende inspanning was om toch die auto te krijgen, ik weet het niet. Maar plots wou de baliebediende toch eens proberen en bleek de procedure zonder problemen te kunnen worden afgerond met de elektronische creditkaart.
Sterke punten
goeie prijs
Zwakke punten
een bestelling via internet is prima zolang er geen problemen zijn. Bij problemen is het behelpen, dikwijls in een vreemde taal. Een alternatief zou me 750 euro extra gekost hebben, terwijl de oorspronkelijke huur 160 euro was.
Waardeloze klantenservice, Twingo ipv Cooper
Reserveren via de website een Mini Cooper, krijgen een Renault Twingo. Zou de zelfde categorie zijn maar als klant voel je je niet serieus genomen. De klantenservice kan zich hier niks bij voorstellen en wijst naar de leverancier van de auto. Erg slecht gevoel aan over gehouden.
Sterke punten
duidelijke website
Zwakke punten
misleiding
AE Florence: absolute afrader!
In contrast met het door Auto Europe Florence geclaimde niet roken-beleid was de auto doordrenkt van een alom aanwezige, weerzinwekkende, penetrante sigarenstank die acute hoofdpijn en misselijkheid veroorzaakte en die er, waarschijnlijk ook door de stoffen bekleding waar het in was gaan zitten, in de huurperiode van 2 dagen niet uit te waaien was. Gevolg: 2 dagen fysieke onpasselijkheid en geen gebruiksgenot van de auto.
Zwakke punten
AE Florence gaf te kennen niet te kunnen nagaan of er in hun auto's al dan niet gerookt wordt. Op onze stelling dat het hun verantwoordelijkheid is om rookvrije auto's te leveren werd schouderophalend gereageerd dat het jammer voor ons was. Klagen moesten we maar bij de directie, niet bij de medewerker. Die wel gemachtigd bleek een boete af te schrijven van onze creditcard. Daar was hij wel heel vlot in.
Geen enkele erkenning van de eigen verantwoordelijkheid, geen enkele service of tegemoetkomendheid, geen enkel schikkingsvoorstel, geen respect voor de klanten waarvan zij bestaan.
Auto Europe is geen maatschappij op zich, maar zoekt de "beste deals"
2 keer via auto europe geboekt:
1 keer heel tevreden, 1 keer helemaal niet tevreden
Het hangt sterk af van de maatschappijen waarmee ze samenwerken.
Sterke punten
Je kan op hun website de goedkoopste tarieven vinden, maar dezen blijken niet altijd te kloppen.
Opgelicht...
Ik had een auto gereserveerd bij AutoEurope en vooraf betaald inclusief Verzekering. Bij het ophalen moest ik nog 5000 bath extra betalen. Door mijn credit card overschrijding lukte dit niet. Ik kon op geen andere manier betalen en kreeg de auto niet mee. Daardoor moest ik annuleren. AutoEurope beroept zich op zijn condities dat ik dan "NO REFUND" krijg. Dus het hele bedrag van 340 euro ben ik kwijt. AutoEurope reageert niet meer op mijn email. Ik zou ze graag willen aanklagen voor oplichting alleen weet nog niet helemaal hoe.
Zwakke punten
Geen