Via de website van Alamo kunnen klanten 24 uur per dag een huurauto boeken tegen de voordeligste autohuur tarieven. De tarieven zijn inclusief ongelimiteerd aan kilometers, verzekering, lokale toeslagen en belastingen. Met de No-Risk garantie kopen klanten hun eigen risico volledig af.
Alamo zorgt ervoor dat klanten altijd verzeker op weg gaan. Klanten zijn verzekerd voor schade, diefstal en aansprakelijkheid. Daarnaast zijn de lokale BTW en luchthavenbelasting ook bij de prijs inbegrepen. In de meeste landen wordt er wel een eigen risico gehanteerd. Dit geldt echter niet voor autohuur in Amerika.
De gemiddelde leeftijd om een auto te kunnen huren is 21 jaar, maar verschilt per land, per lokale partner en per autotype. Aan klanten wordt gevraagd om de voorwaarden goed door te nemen om precies te zijn of er een leeftijdstoeslag is. In alle landen geldt, dat de bestuurders in het bezit moeten zijn van een geldig rijbewijs uit het land van herkomst.
De extra kosten bij het huren van een auto bij Alamo kunnen kosten zijn voor een kinderzitje, winterbanden, skimateriaal en drop off kosten. Daarnaast kan er op sommige bestemmingen een toeslag gelden voor extra bestuurders. Een bestemming waar er zeker geen kosten in rekening worden gebracht voor een extra bestuurders is Californië (USA). Indien klanten hebben gekozen voor een Alamo Gold of Gold underage pakket, dan hoeven zij geen extra kosten te betalen voor de extra bestuurder. In dit geval kan men drie extra bestuurders opgeven.
Klanten betalen EUR 35,00 als ze tot 14 dagen voor de aanvangsdatum van de huur een boeking annuleren. Van 14 dagen voor aanvangsdatum tot 1 dag voor aanvangsdatum betalen zij EUR 47,50. Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van de autohuur bedragen de annuleringskosten 100% van de huursom. Daarnaast zijn de berekende dossierkosten niet terug te vorderen. Ook een gedeeltelijke teruggave van het huurbedrag is niet mogelijk.
De klantenservice van Alamo is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 uur tot 17.30 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur. Buiten kunnen klanten een e- mail sturen. die binnen 24 uur beantwoord zal worden. Telefoonnummers: vanuit Nederland: 030-6930136 vanuit België: 0031-30-6921399 Overige landen: +31-30-6933088
Never again
I booked a car thru CarTrawler and KLM. Pick up at Amsterdam airport. My credit card was not working and the operator (ALAMO) refused to use my debit card. I lost my booking and the extra insurance prepaid. I almost lost my business appointment. I went next door to Hertz and they immediately helped rent me a car. Never again with CarTrawler and never again with ALAMO
je geld is foetsie
Auto gehuurd bij Alamo.
Ik zou het nooit meer doen.
Vooruit 1250 euro betaald met ideal Bij het afhalen geen auto mee gekregen in Bari.
Ik had de papieren verkeerd ingevuld en omdat Alamo een tussen persoon was en geen hoofd verhuurder dat was Sicilië by cars.
Mijn vrouw stond als hoofdbestuurder en de creditcard stond op mijn naam.
Geen auto meegekregen en 50 euro van de 1250 terug gestort gekregen.
Op het hele vliegveld geen auto meer te huur pas op het treinstation van Lecce een auto kunnen huren.
Geen hulp van Alamo gekregen het bedrijf is de naam autoverhuurder niet waard.
Sterke punten
geen sterke kanten
Zwakke punten
Een bedrijf die geen goede afspraken heeft met zijn leveranciers.
Niet professioneel.
Onbetrouwbaar en onbehulpzaam
Vandaag 23 augustus zijn mijn gezin en ik aangekomen in Ljubljana om van daaruit met een huurauto naar Bled te rijden. De auto hebben we geboekt op 27 mei eerder dit jaar en het bedrag (cfr hieronder) is reeds van onze rekening gegaan. Eens aangekomen bij Alamo Entreprise werden mij 3 documenten gevraagd: mijn ID, rijbewijs en visakaart. Omdat onze visakaart op naam van mijn man staat - Kris Poncelet- werd deze geweigerd. We hebben dit op voorhand nog aangepast maar dat is blijkbaar niet goed doorgekomen. Om een oplossing te vinden hebben we voorgesteld de auto op naam van mijn man te zetten, die ook zijn ID en rijbewijs bij had. Dit zou ons bovenop de 392€ die we betaald hadden voor 1 week nog 1000€ extra kosten, buitenproportioneel. Wij hebben contact genomen met onze bank in België (ING) om aan te tonen dat de Visa aan onze gemeenschappelijke rekening gelinkt is maar de maatschappij wou niet meewerken. Vervolgens hebben we contact genomen met Booking.com, vliegtickets.be en rentalcars.com gezien het complexe kluwen. Behalve 2u tijd verliezen heeft niemand ons willen verder helpen met deze onredelijke vraag tot bijkomende betaling en uiteindelijk zijn de 2 bedienden van Alamo Entrepise gewoon weggewandeld nadat ze het kantoor hebben gesloten. Zonder auto, waarvoor we betaald hebben (en toen had niemand een probleem om het geld van de kaart op naam van mijn man te halen) zijn we noodgedwongen met de taxi naar Bled gereisd. Een bijkomende administratieve kost hadden we nog willen begrijpen, maar dit is puur afzetterij. Helaas lees ik online meer verhalen over deze organisatie en ik reken dan ook ten zeerste op uw hulp om deze betwisting verder te zetten. Mvg Ilona Deprez
Zwakke punten
Zie titel en review
Afleggerij
Over periode 31-5 tot 19-t auto gehuurd via Alamo Madrid, geregeld via Sunny Cars. Bij ophalen van de auto was de onze gereserveerde auto niet beschikbaar. Uiteindelijk geen andere keus om extra bij te betalen voor een andere klasse, en 139 bij moeten betalen. Deugt van geen kant!
Sterke punten
De meegekregen auto was wel prima
Zwakke punten
Bij ophalen van de auto alleen communiceren in Spaans mogelijk. Hetgeen waar je voor hebt betaald niet beschikbaar waardoor je onverwacht met hoge kosten te maken krijgt.
Goede ervaring
Via autoeurope auto gehuurd bij alamo san francisco. Snelle afhandeling. Kon kiezen uit hele rij Suv 7 pers. Reden door gat in de weg waardoor er een bult op band kwam. Konden volgende dag zonder problemen auto omruilen bij locatie dichtbij. Dodge caravan met alles er op en er aan. Zelfs zijdeuren gingen elektrisch open. Inleveren ging supersnel. In rij auto neerzetten, gelijk gecheckt en kreeg meteen uitdraai van correcte inlevering. 10 min later dezelfde bevestiging per mail. Hele goede ervaring dus. Betaalde 600euro voor 15 dagen dodge caravan 7 pers.
Sterke punten
Snelle afhandeling.
Goede service bij pech.
Goede auto
Super
Na het lezen van de negatieve ervaringen was ik een beetje huiverig geworden om onze auto voor drie weken op te halen in Amerika.
Maar eenmaal aangekomen bij Alamo waren wij alleen maar positief. Omdat we in Nederland een pakketreis via TUI geboekt konden we geen update doen maar eenmaal aangekomen in SAN Francisco werd op ons verzoek een aantal voorstellen gedaan. Voor 500 euro meer hadden we een zeer luxe Ford Edge. Met weinig Miles.
Na drie weken hebben we de auto in Los Angeles ingeleverd zonder problemen. De man zei is dit het bedrag wat u afgesproken heeft en daarna de bon geprint.
Dit alles ondanks de drukte heeft het nog geen 5 minuten geduurd.
Sterke punten
Snelle service, geen verborgen addertjes
Zwakke punten
Geen
NOOIT MEER!
Via Rental Cars een auto gehuurd bij Enterprise/ Alamo voor onze vakantie in Schotland. Eenmaal daar kregen een melding van de auto dat de banddruk te laag was. Lekke band blijkt toen. Dus we pakken het reserve wiel. Niet dus. Geen reservewiel in de auto. (Dit heb ik eerder gelezen bij een andere referentie) Toen maar het noodnummer van Alamo gebeld. Die bracht me verder in contact met de Britse wegenwacht.Via een noodreparatie konden we naar de kwikfit in England. Gelukkig kregen we een nieuwe band die we zelf financieel hebben voorgeschoten en we konden weer verder met onze vakantie. Bij terugkomst in Nederland moesten we een nieuwe band betalen van 190 Euro en 60 Euro administratiekosten. Huh? Maar we hadden zelf toch al een nieuwe band betaald?? "Ja" zegt Alamo "Want we hadden niet de juiste band die bij de auto hoort gebruikt,dit is een ander merk". Dat hadden ze ons ook wel mogen vertellen toen we telefonisch contact met Alamo er over hadden. Dan hadden we een band gekocht die hetzelfde is. Ze wisten dat we naar de Kwik fit gingen aldaar. Geld dat we betaald hadden voor de band bij Kwikfit kregen we niet vergoed zowel niet bij Rental Cars als Alamo. Gelukkig kregen we wel de 190+ 60 Euro terug van Rental cars.
Dan denk je klaar te zijn, komt Alamo 6 weken later weer aanzetten met een rekening van 122 Euro ivm wegenwacht kosten.Die worden ook niet vergoed.
Waarom zit er geen reservewiel in de auto? Waarom hadden ze ons geen informatie over de aankoop van een nieuwe band doorgegeven. En waarom die torenhoge administratiekosten van 60 Euro? En dan nog die trage correpondentie.
Ben er klaar mee. Alamo / Enterprise Nooit meer!!!
Sterke punten
Ik zou niet weten wat. NIETS!
Zwakke punten
ALLES!
Autohuur aerport Hyere-Toulon.
Van 10 juni t/m 1juli 2018 auto ( citroen C1) gehuurd.
Geen enkel probleem ondervonden, baliemedewerkster zeer vriendelijk en informatief.
Na een dag contact gehad of er nog problemen waren. Na terugbrengen van de auto op de vlieghaven sleutel in de daartoe bestemde box in de terminal gedeponeerd.
Alles via Sunny Cars geregeld,geen gedoe over extra optiesmaar alles correct zoals was afgesproken. Ik had één dag na thuiskomst al mijn borg teruggestort op de Visa!!
Ik ben absoluut tevreden over Sunny Cars/ Alamo.
Sterke punten
Alles correct, goede auto, zorgeloos gereden.
Zwakke punten
geen.
Grote verborgen kosten
In het kort: auto gehuurd via (Ryan Air auto verhuur) bij
Alamo Wenen/Vienna Airport (3 daagse trip).
Gecheckt of naar het buitenland rijden mogelijk was, wat het geval was. Dit komt volkomen overeen met concurrenten van Alamo waar ik in het verleden bij gehuurd heb.
Op de airport aangekomen vraag ik voor mogelijke tips voor plekken waar ik tol vignettes het beste kan kopen. Hierop werd geen antwoord gegeven maar direct gezegd dat er een extra rekening komt van 46,- euro. Mijn totaal bedrag was rond de 85,- (voor drie dagen, kleinste auto) dus een 46,- extra charge is behoorlijk van den zotte. De medewerker in kwestie loog dat dit bedrag voor alle autoverhuur bedrijven verplichte is - verzekering dacht hij. Dit heb ik nagevraagd en is 100% onwaar.
Bedrag van 46,- daar moeten aftikken voordat ik mijn vooraf gereserveerde auto kon krijgen. De hele huur annuleren was natuurlijk geen optie ivm grote annuleringskosten.
Ik ben zwaar over de zeik dat mijn gehele autoverhuur uitgaven ruim 50% duurder geworden zijn.
alamo prima
Nu drie keer geboekt bij Alamo. Eerder in Las Vegas en in Madrid. Prima auto's en service, geen problemen. Je moet wel zelf alert blijven. Let op schades, de tank, enzovoort. Net geboekt voor Pisa. Ik vind hun presentatie helder. Minpuntje is de bijbetaling voor een extra bestuurder, 5 per dag. En heb je ruimte in je koffer, neem dan je eigen GPS mee. Tenzij je navigeert op je mobiel.
Opgelicht door alamo
Auto opgehaald in Vancouver. Agent raadde ons een GPS aan want niet aanwezig in de auto. Eerst toonde hij een toestel dat een huurprijs had van meer dan 300$. Toen ik al lachend zei dat ik beter een GPS zou kopen, kwam hij af met een toestel van 150 $. Omwille van het gemak dat toestel genomen. In de auto merkten we dat er toch een ingebouwde GPS aanwezig was. Wij zijn het gehuurde toestel terug gaan inleveren en de vrouwelijke bediende zei dat het geen probleem was en dat ze de huurprijs zou annuleren. Bij het binnenbrengen van de auto in Calgary zei de agent dat er niks zou worden aangerekend. Een paar dagen nadien, toen ik mijn mastercard uitgaven controleerde, zag ik dat er toch 150 was afgegaan door Alamo. Ondertussen zijn we een kleine maand verder en ondanks klacht bij Joker en sunny cars niks meer vernomen. Het mag dan gaan om "maar" iets meer dan 100, ik walg van dergelijke praktijken. We zijn heel naïef geweest.
Sterke punten
de auto.
Zwakke punten
Oneerlijke praktijken
NIET HUREN BIJ ALAMO IN AMERIKA
Wij hadden minivan gehuurd via de site maar bij aankomst hoop gezeur dat niet paste en moest grotere auto worden. ze weten dat je na lange reis moe bent en uiteindelijk overstag gaat. grotere auto gehuurd en achteraf krijg je nog een hele lijst aan extra kosten. krijgt geen rekening maar wordt gewoon afgeschreven. zijn gewoon ordinaire oplichters. klantenservice doet alsof ze daar niet werken maar houden je aan het lijntje. ECHT 1 TIP niet doen. Je vind overal de zelfde recensies.
Sterke punten
De autos zijn goed
Zwakke punten
OPLICHTERS
Proberen alleen maar meer geld afhandig te maken op sluwe wijze. zodra je weg bent kan je niks meer.
Geprobeerd op te lichten
Afgelopen zomer een auto gehuurd bij Alamo. Prima auto, niets op aan te merken. Blijf belachelijk vinden dat je binnen Canada zoveel geld moet betalen als je je auto ergens anders inleverd.
Eenmaal thuisgekomen werden we verrast door een mail met daarin een schade. Vreemd dat we de auto ingeleverd hebben in Vancouver, alles prima in orde was en we daarna ineens schade zouden hebben. Alles is opgelost maar het riekt naar oplichting. Nooit meer een auto van Alamo.
Sterke punten
Goede auto.
Zwakke punten
Zeer onvriendelijk ongeïnteresseerd personeel.
Oplichters-verschikkelijk!!
Auto van Alamo in Zurich gehuurd. Bij aankomst op het vliegveld bleek het bedrag aanzienlijk meer te zijn dan de offerte. Toen bleek dat wij zo'n 15.000 borg moeten betalen om de verzekering te dekken!! Dat kon niet, dus ging de prijs nog meer omhoog. Uiteindelijk bijna 1000 betaald voor een auto voor 3 dagen. Andere cliënten werden ook weggestuurd omdat ze per abuis een auto in Zurich stad en niet op het vliegveld hadden geboekt. Echt geen service! Nooit meer.
Sterke punten
Geen enkel
Zwakke punten
Prijzen, oplichterij, kosten achteraf, geen service,
Oplichters!
Almelo - Calgary:
van te voren alles geboekt en betaald bij reisbureau.
Ter plekke aangekomen (met voucher) zeggen ze dat er is betaald voor een klasse lager.
Wil ik toch te klasse hebben die er op de voucher staat (volgens hun al lastig omdat ze het niet hebben), moet ik 800 Canadese dollar bijbetalen (voor 3 weken).
Uiteraard is NL reisbureau door tijdsverschil niet bereikbaar en leveren wij de auto in Vancouver in.
Met veel gedoe (ook bij de buren aan de balie) de juiste auto meegekregen zonder direct te betalen met de opmerking dat wij dat bij inleveren dat dan alsnog moeten doen, tenzij er eerder door reisbureau wordt bijgestort.
Volgende dag gemaild met reisbureau en zij hebben het juiste bedrag betaald en dit teruggekoppeld naar verhuurder.
Bij inleveren was er ook niets meer aan de hand.
Sterke punten
- normale auto
- goede (transparante) inlever procedure. Je krijgt direct een bewijs mee dat de auto in goede staat is ingeleverd.
Zwakke punten
- proberen je aan de balie op te lichten, waarschijnlijk wetende dat je een lange vlucht achter de rug hebt en het reisbureau thuis niet bereikbaar is.
Zeer slechte ervaring
Ik heb een zeer slechte ervaring met Alamo's verhuurbedrijf in Ajaccio (Corsica).
Ter info: Via ons reisbureau werd reeds afgesproken dat de gereserveerde auto per internet gedekt is in hun volledige verzekering.
Bij het ophalen aan de luchthaven moest een borg van maar liefst 900 Euro per Visa betaald worden, maar dit blokkeerde. Aangezien mijn Visa-kaart dit weigerde, en ik bijgevolg slechts een kleinere borg kon betalen, moest ik verplicht een extra verzekering sluiten, hoewel het reisbureau reeds alle mogelijke schade dekte in hun volledige verzekering. Bijkomende kost 165. Anders geen auto!
De auto was erg schoon. Op het dashboard lag wel een papier: "Als de auto niet in een goede staat wordt geleverd, extra kosten + 100". Oké, we zijn onderweg! Na minder dan 100 km aanduiding op het dashboard: "te lage druk" band.
Dan maar de band vervangen, geen probleem. Helaas... de auto bevat geen reserveband! Enige mogelijkheid is dus om het kantoor van Alamo op te roepen. Zij zouden een technicus sturen. De band wordt gerepareerd op de site en we kunnen de auto doorgaan tot het einde van de huurperiode.
Bij aankomst op de luchthaven bij levering, moeten we een nieuwe band + een reparatie kit betalen! Hoewel we een extra verzekering afgesloten hadden (bovenop de verzekering van het reisbureau).
De bijkomende kosten waren nog niet bekend, maar dit kan maar liefst 300 euro zijn. Na een harde en lange discussie worden we weggestuurd met een ontoegankelijk telefoonnummer voor onze klachten! Na meer dan 10 jaar ervaring van autoverhuurbedrijven tijdens onze vakantie is dit de slechtste service. Dit is eigenlijk geen service maar pure geldroof van toeristen. Dit was de eerste en meteen ook de laatste keer dat wij met Alamo zouden huren!
Sterke punten
/
Zwakke punten
Onvriendelijke service
Onvoorziene kosten
Verplicht tot afsluiten extra verzekering bij lagere borg
De "extra verzekering" dekt uiteindelijk ook geen lekke band
Goede service geen problemen
Via een reisbureau (op hun beurt weer via sunnycars) een auto gehuurd bij Alamo in Gerona (Spanje) De man achter de balie ''Iban'' was zeer klantgericht en gaf mij een nieuwe auto mee met 6k op de teller. Wel een ander model dan gereserveerd.
De regels werden keurig uitgelegd en ook al werd er wel aangeboden een extra verzekering af te sluiten, deden ze niet moeilijk toen ik dit niet wou. Bij inleveren liep Iban meteen mee naar de auto om deze samen te controleren. Geen onzin en snel afgehandeld. Al mijn angst omtrent de vage praktijken van autoverhuurders werden weggenomen en ik heb een week heerlijk zorgeloos getoured
Sterke punten
+ Snelle afhandeling
+ Duidelijke communicatie
+ Leuke auto
+ Geen gedoe
Nooit meer huren bij Alamo!!!
Alamo is hetzelfde als Enterprise...
Zeer nare ervaring gehad met Alamo bij Airport in Brussel!!!
Zeer onvriendelijke manager, Kevin Sterkmans, die geen goede manieren heeft om te communiseren noch intentie tot iets op te lossen.
Vandaag ipv gereserveerde automaat kreeg ik een schakelauto - er waren geen andere opties...
Geld terug - ook geen optie!
Nooit meer boeken bij deze oplichters!!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Geen opties tot oplossing van een probleem
Balie medewerkers geven verkeerde informatie.
Schandalige service. We hadden een auto gehuurd om door Florida te reizen.
Kwamen bij de balie en werd meteen gevraagd hoeveel personen en koffers.
Advies was meteen dat gaat niet passen je moet een grotere hebben.
Ook al ga ik aan dan leg ik gedeelte bank plat, kwam hij met verschillende foto's die naar mijn in ziens niet klopte.
De grotere die was mogelijk niet beschikbaar. Natuurlijk gingen ze van alles proberen te regelen en uiteindelijk hebben ze dat ook gedaan.
Maar ik had een onderbuik gevoel dat het niet klopte en wilde geen ander voertuig. Uiteindelijk door medereiziger laten ompraten om het toch te doen.
Wat ons wel een kleine 400,- extra zou kosten.
Nu zit ik op hotelkamer en heb er nog steeds een slecht gevoel bij en na het kijken naar alle reacties en foto's van de eigenlijke auto.
KAN IK ALLEEN CONCLUDEREN DAT WE GENAAID ZIJN!!!!
Alamo is voor mij zo corrupt als de pest en de is de 1ste en ook meteen de laatste keer dat ik daar een auto heb opgehaald.
Voor mij is mijn eerste ervaring Amerika nu al slecht en heeft mijn verblijf verpest. Mijn mening over Amerikanen is hierdoor ook erg veranderd.
Sterke punten
NIeuwe voertuigen
Zwakke punten
Proberen alles om er meer geld uit te halen.
Service dus in en in triest.
Voertuig is/was niet schoon.
Flexibility when needed
We would like to thank Mr. John Curtis and Mr.Rich Driesbach from Alamo Miami beach , Collins Drive personally for their flexibility and service, without them we could not have been able to have a holiday at all!
Our prepaid tour of Florida was all arranged and due to an unforseen blokkage of my husbands credit card on Christmas day we did not have a driving licence that corresponded with a credit card, any other company would not have allowed us to take out the rental car.
We are very grateful that these two men went out of their way to make it possible for us to have our holiday, it took the necessary filling in of forms but thanks to their empathy we did not have to take the first flight back to Holland.
We had a wonderful time and were able to enjoy Florida thankyou again.
Sterke punten
Helpfullness
Perfect!
Wij huurden in augustus/begin september een auto van Alamo in Denver voor 2 weken, alles was vooraf geregeld via ons reisbureau. Wij zijn zeer tevreden over Alamo: we konden de Ford Escape krijgen zoals gevraagd en er werden ons geen extra verzekeringen aangeboden. De gps die we meekregen werkte ook zeer goed en accuraat, al was een ingebouwde gps wel makkelijker geweest. We hadden vergeten te vragen welke brandstof er in onze auto moest en kregen vrij snel een antwoord terug op ons mailtje dus over de service waren wij ook tevreden. Het enige minpuntje voor ons was dat er achteraf een kost voor tolwegen (9 euro) werd aangerekend. Dit werd ons niet op voorhand gezegd en dat vonden we wel jammer maar wanneer wij teruggaan naar de VS huren we zeker terug bij Alamo!
Sterke punten
+ Nieuwe wagen (had amper 300 km)
+ Comfortabele auto
+ Correcte huurprijs afgerekend
+ GPS werkte zeer accuraat
+ Goede service
Zwakke punten
+ extra kosten voor tolwegen aangerekend
niet bij Alamo huren in Santiago!!!
Huur geen auto bij Alamo in Santiago Chili. Ga eerst maar eens googelen en kijk wat voor ellende je tegen komt. Hadden wij dat ook maar gedaan.
We hadden voor 2 dagen een auto gehuurd op de luchthaven. Op vrijdagavond de auto op advies van een Alamo medewerker in een parkeergarage gezet (we hadden hier zelfs bewijs van, hij had de naam opgeschreven). Op zaterdag bleek de parkeergarage dicht tot maandag! Vervolgens geprobeerd Alamo te bellen maar ze waren niet telefonisch te bereiken. Dan maar met de bus naar de luchthaven. Daar hebben we het geval uitgelegd, het contract beëindigd en de sleutel ingeleverd. Alamo ging zelf de auto uit de parkeergarage halen. Dit hebben ze ook gedaan maar bij thuiskomst bleken ze 400 euro extra te hebben afgeschreven voor de dagen dat de auto in de garage had gestaan! Via rental cars een klacht ingediend maar ze weigeren ons terug te betalen. En rental cars doet ook helemaal niets.
Sterke punten
helemaal geen!
Zwakke punten
niet telefonisch bereikbaar
dubbele kosten afgeschreven zonder dat dit was afgesproken.
Drop-off fees / One Way fees - Wat is waar?
Eerste zoekresultaat in Google op "alamo one way fees":
google*com/search?q=alamo%20one%20way%20fee (vervang * door .)
Leidt naar een actief gehoste .PDF vanaf alamo.nl zelf (op datum van posten van deze review)
alamo*nl/pdf/Drop-off sheet USA - Canada NL.pdf
Vanaf Alamo.nl zelf navigerend vind je echter compleet andere drop-off fees:
alamo*nl/faq/#q3
Wat is nu waarheid? Ik was in de war en klom in de mail met Alamo.Uit de opvolgende mailwisseling met Alamo.nl betreft dit het volgende:
"alleen de informatie die te vinden is via deze zoeksite (Google) is verouderd. Dat is altijd mogelijk omdat een zoeksite zoals Google altijd alle informatie die op het internet aangeboden worden "onthoudt"
"Wij verzoeken klanten altijd de website aan te houden voor de correcte informatie m.b.t. tarieven, one-way fees en voorwaarden voor het huren van een Alamo auto. Een fijne dag verder."
Met andere woorden: "Hetgeen wij publiceren op internet is niet waar, wij vertellen u graag wat wij op welk moment de waarheid vinden". Wanneer ze er niet uitkomen verwijzen ze doodleuk (foutief) naar de werking van Google... (cache)
Sterke punten
Eigen waarheden verkondigen
Zwakke punten
Ik huur elders de komende vakantie...
Alamo legt doodleuk eea naar eigen inzicht uit wanneer het haar het beste uitkomt. Klantvriendelijkheid staat klaarblijkelijk niet erg hoog op de agenda...
achteraf extra hoge brandstofkosten verrekend middels borgsom creditcard
Wij hebben op Nice Airport een Citroen C1 gehuurd, via Europcar, wat uitgevoerd werd daar door Alamo Car Rental, namens Europcar.
De borg van 100 via creditcard afgegeven.
Bij het terugbrengen ingeleverd, ca 17-18 ltr benzine verbruikt.
Nog niet de helft van de tankinhoud van 35 ltr.
Later blijkt middels mijn bankafschrift dat ze ruim 66 hiervoor
berekenen!!
Heb ze gebeld, zou 20 ltr verbruikt zijn, ok, kan.
Alle overige kosten zijn handelkosten en btw!!
Zou staan in de kleine lettertjes in de folder met voorwaarden.
Oplichterij is het...
Advies, altijd vooraaf aftanken, hoewel dit niet altijd mogelijk is!!
Sterke punten
prima auto
Zwakke punten
lange wachttijd bij balie op vliegveld
Moet eerst nog met bus naar terminal 2 op auto op te halen
hoogte waarborgsom
Eerdere ervaringen met de autohuur in de USA brachten bij ertoe om nu vooraf duidelijkheid te krijgen om zo een nabetaling te voorkomen. Daarom vroeg ik om het bedrag van de waarborgsom. Ik gaf aan de duur van de huur, pick up locatie, type auto, creditcard etc. Het lukt ALAMO niet om de waarborgsom te geven. Het blijft wazig. Dan weer is het iets van 20 % en dan weer $ 300,00. Rentalcars geeft aan dat ik maar met $ 400,00 rekening moet houden. Eerst een boeking doen en dan pas krijg ik de gevraagde informatie. Als klant wil ik graag eerst weten wat de huurovereenkomst inhoud voordat ik ga boeken. Weten waar je aan toe bent.
Sterke punten
Snelheid van de beantwoording van mails.
Zwakke punten
geen duidelijkheid vooraf geven aan de klant.