Aan het begin van de jaren zestig werd de slogan 'We try harder' gelanceerd, waarmee Avis zich positioneerde als 's werelds tweede autoverhuurmaatschappij. Ofwel dé autoverhuurder, die zich steeds opnieuw dient te bewijzen ten opzichte van de nr. 1. Deze gedachte vormt inmiddels de kern van onze bedrijfsfilosofie, ook al is Avis inmiddels allang marktleider in Europa.
Ik had een auto (5+2 pers. voor 2 dagen) gehuurd in Valencia via een link na boeking van mijn vlucht via een autoverhuurbedrijf (derde partij dus) bij Avis voor 141,02. Naast de borg van 300,00 waarmee mn creditcard zou worden belast was er sprake van een eigen risico van 1.936,00, waarbij onduidelijk was of die ruimte (ook) aanwezig moet zijn op mn creditcard (want die ruimte heb ik niet). Verder kon dit eigen risico wel bij dat autoverhuurbedrijf afgekocht worden voor 62,00 (zou dan in totaal op 203,00 komen).
Heb hierover gebeld met een zeer klantvriendelijke dame van de klantenservice van Avis. Zij zag de boeking via dat autoverhuurbedrijf in hun systeem staan en zij bood aan om dezelfde auto (of vergelijkbare 5+2) rechtstreeks bij hen te boeken voor in totaal 163,66, zónder borg en zonder eigen risico. De auto via de het autoverhuurbedrijf heb ik gelukkig kunnen annuleren. Ook het inleveren (zonder schade) verliep snel en soepel.
Sterke punten Klantvriendelijkheid aan de telefoon en óók aan de balie van Avis in Valencia.
We boekten via Tui bij Avis Bonaire. Auto stond gereed op luchthaven. Toen auto er na een paar dagen mee ophield stond er binnen 10 minuten na ons telefoontje iemand van Avis voor de deur. Constateerde dat er geen sprake was van een bedieningsfout of iets metde accu. Kwam binnen 20 minuten terug met monteur. Had als verrassing meteen eenzelfde auto als vervanging meegenomen met als tekst: u hebt tijdens uw vakantie ook wel beter te doen dan op ons te wachten. Als u dit bonnetje voor de andere auto tekent, zorgen wij voor de rest. Top. Zo moet het!
Sterke punten Met de klant meegedacht
Zwakke punten Jammer van auto met pech. Maar goed opgelost.
Fiat 500 gehuurd op het vliegveld van Madrid. Zonder van te voren iets te boeken werden we snel en vriendelijk geholpen. Binnen een kwartier zit je in de auto en voor 130 hadden we volledig verzekerd vervoer voor 3 dagen.
Ze deden niet moeilijk toen we de auto een half uur te laat inleverde. Ze kijken of de binnenkant niet te vies is en de tank weer vol is en na een week krijg je de borg van ongeveer 100 weer terug.
Sterke punten Vriendelijk personeel, duidelijk contract, nette auto
Via KRAS een reis in Andalusië gebekt inclusief een huurauto. Uit de B-categorie. Het werd een Volkswagen Polo.
Op de luchthaven van Malaga werd goed aangegeven waar we moesten zijn om de sleutel in ontvangst te nemen. Een aardige dame die een beetje gebrekkig Engels sprak vroeg natuurlijk of we een aanvullende verzekering nodig hadden, maar volgens KRAS was dit niet nodig. Geen probleem, de papieren waren binnen 10 minuten in orde gemaakt en kregen we de sleutel plus de locatie waar de auto staat in de parkeergarage.
Het was een bijna nieuwe Polo met nog geen 2.000 km op de teller. Een fantastisch autootje met airco (wel prettig ondanks dat we in april naar Spanje gingen).
Na een dikke week en zo'n 1.299 km verder kwamen we de auto retour brengen. Toevallig was er net iemand van Avis bezig de auto naast ons te checken en kwam daarom ook meteen even naar ons toe.
Hij liep rondom de auto om te controleren, stak de sleutel in het contactslot om te zien of de tank vol was en om de kilometerstand af te lezen. Dat was het! Doe maar rustig aan met de auto leegmaken zei hij nog en liep naar de volgende auto.
Sterke punten Snelle afhandeling van ophalen EN terugbrengen.
Prima ervaringen met Avis autoverhuur Spanje Barcelona El Prat.
Sterke punten Snel (binnen 15 minuten waren we op weg), slechts 1x vragen naar een extra verzekering, auto was schoon en met volle tank en stond klaar, vriendelijk personeel, prijs
In maart 2014 een klein autootje van hen gehuurd op de luchthaven van Treviso (I). Dat had blijkbaar wel geen kuisbeurt gehad na de laatste gebruikers! Omdat de prijs redelijk was, hebben we maar niet gezaagd. Voor de rest alles goed verlopen.
boeking via nederlandse site...5 dagen Portugal (Lissabon)..Opgehaald in hotel en aflevering op het vliegveld..
3 dagen gehuurd en begin goed uitgelegd over de huurtarieven (in goed Engelse taal)..en over de electronische tol..met navigatie...
Daar ik al hier had geboekt kreeg ik ook een nederlandstalige contract voorgeschoteld..3 contracten in Nederlands - Engels en Portugees..
Service was uitstekend ook uitleg over de Navigatie software (ingesteld in Nederlands)..Uitleg over Tol tarieven..maar dat ik electronisch deed..(afrekening via credit card)..Informatie over de bijzondere knoppen en toetsen van de auto..
Boekje over verkeers regels..en info inzake schade of ongelukken..
Terug gave op het vliegveld was snel..
Dus een geslaagde vakantie met een goed service van hotel en auto verhuur bedrijf.
Sterke punten snelle service en veel informatie
Goed Engels sprekende personeel..koppeling aan het hotel.
Uitleg over navigatie en electronisch tol.
Via rentalcars.com een auto geboekt bij Avis in Toulouse. Bij aankomst bleek de bestelde Nissan Qasquai niet voorradig zodat we gratis een upgrade kregen tot een Citroen C4 Picasso.
De service van de medewerkers verschilde nogal. Bij de eerste balie een erg enthousiaste medewerker die zelfs het weerbericht voor onze bestemming opzocht. Bij het ophalen van de auto zelf een sjacherijn die met veel tegenzin hielp bij het installeren van het kinderzitje. Bij terugkomst weer een aardige vrolijke kerel.
De huur zelf verliep vlekkeloos zonder verborgen kosten of andere vervelende dingen die je bij andere verhuurders in het buitenland nog weleens tegenkomt.
In de zomer van 2012 een auto gehuurd op het vliegveld van Bordeaux. Dit van tevoren geregeld en bij aankomst gemeld bij de balie van AVIS.
Daar was zeer vriendelijk personeel aanwezig die ook nog eens goed Engels spraken. Verder hadden ze hun voorwaarden/contracten in vrijwel alle talen beschikbaar en kreeg je netjes een explaar mee in je eigen taal.
De auto was zeer netjes en vrij nieuw, geen beschadigingen te vinden. Hij was alleen niet gewassen.
Bij teugkomst werd de auto gecontroleerd door een zeer vriendelijke medewerker en dit ging heel netjes.
Geen onverwachte kosten achteraf. Kortom, zeker een aanrader.
Sterke punten Vriendelijk personeel dat goed engels spreekt.
Duidelijke uitleg over eventuele opties en je kan zelf kiezen welk merk auto je mee wilt hebben (uit de gereserveerde groep).
Het personeel neemt de tijd voor je en je komt niet achteraf voor verrassingen te staan.
Niet van tevoren gereserveerd, maar bij aankomst naar Avis gegaan vermits de mensen aan de desk van de andere bureaus ons steeds lieten wachten.
Zeer vriendelijke en behulpzame jongeman die ons meteen verder hielp. Hij legde alles goed uit.
Tevreden over de wagen, keuze tussen voltanken of niet.
Bij teruggave werden alle wagens (ook van andere verhuurbedrijven) door een blijkbaar onafhankelijke firma gekeurd (vanbinnen en vanbuiten). Ook hierbij geen problemen ondervonden.
Alleen wat onduidelijkheid over waar je precies moet zijn om de auto terug te brengen.
Sterke punten Goede service, bereidwillige medewerker aan de desk in Edinburgh Airport.
Duidelijkheid ivm de prijzen.
Doch geen ervaring met het reserveren van een wagen op voorhand.
Als bedrijf hebben wij de afgelopen 15 jaren voor onze projecten in de VS altijd bij AVIS de autos gehuurd. Dit ging eigenlijk altijd goed, echter bij de laatste huur van een Auto is een van onze werknemers een veel duurdere auto meegegeven terwijl de gewenste auto al vooruit was besteld en betaald. Onze werknemer is totaal niet geinteresseerd in auto's en zou ook nooit een duurdere auto vragen of accepteren als hem dit wordt gevraagd. Zonder te vragen of het goed is dat hij een veel duurdere auto mee krijgt, werd even aangewezen waar hij moest tekenen en hij tekende zonder te weten welke auto hij mee kreeg. Hij had nog wel gezegd ik wil de auto die besteld is en geen extra verzekeringen en kosten.
Gevolg van deze zeer onsmakelijke aktie is dat wij geconfronteerd werden met een ? 450,-- hogere factuur.
Nadat wij bij Avis nederland reclameerden over de kosten en deze manier van handelen wordt geen enkele aktie ondernomen om deze onsmakelijke aktie op te lossen. Zoals ik zei, we hebben 15 jaar lang jaarlijks meerdere malen per jaar auto's gehuurd bij Avis en zonder aan klanten binding te denken wordt eenvoudig gezegd: "je hebt er toch voor getekend".
Dus iedereen die dit leest kijk uit voor wat ze je laten tekenen: Ons voorval was bij Avis Chicago O'hare vliegveld.
Voor ons komt nu na 15 jaar met spijt een einde aan de relatie met Avis, waar we overigens altijd heel tevreden over waren.
Prima ervaring met Avis!
Ik had een auto (5+2 pers. voor 2 dagen) gehuurd in Valencia via een link na boeking van mijn vlucht via een autoverhuurbedrijf (derde partij dus) bij Avis voor 141,02. Naast de borg van 300,00 waarmee mn creditcard zou worden belast was er sprake van een eigen risico van 1.936,00, waarbij onduidelijk was of die ruimte (ook) aanwezig moet zijn op mn creditcard (want die ruimte heb ik niet). Verder kon dit eigen risico wel bij dat autoverhuurbedrijf afgekocht worden voor 62,00 (zou dan in totaal op 203,00 komen).
Heb hierover gebeld met een zeer klantvriendelijke dame van de klantenservice van Avis. Zij zag de boeking via dat autoverhuurbedrijf in hun systeem staan en zij bood aan om dezelfde auto (of vergelijkbare 5+2) rechtstreeks bij hen te boeken voor in totaal 163,66, zónder borg en zonder eigen risico. De auto via de het autoverhuurbedrijf heb ik gelukkig kunnen annuleren. Ook het inleveren (zonder schade) verliep snel en soepel.
Sterke punten
Klantvriendelijkheid aan de telefoon en óók aan de balie van Avis in Valencia.
Zwakke punten
N.v.t. bij mijn boeking.
Topservice
We boekten via Tui bij Avis Bonaire. Auto stond gereed op luchthaven. Toen auto er na een paar dagen mee ophield stond er binnen 10 minuten na ons telefoontje iemand van Avis voor de deur. Constateerde dat er geen sprake was van een bedieningsfout of iets metde accu. Kwam binnen 20 minuten terug met monteur. Had als verrassing meteen eenzelfde auto als vervanging meegenomen met als tekst: u hebt tijdens uw vakantie ook wel beter te doen dan op ons te wachten. Als u dit bonnetje voor de andere auto tekent, zorgen wij voor de rest. Top. Zo moet het!
Sterke punten
Met de klant meegedacht
Zwakke punten
Jammer van auto met pech. Maar goed opgelost.
Prima service
Fiat 500 gehuurd op het vliegveld van Madrid. Zonder van te voren iets te boeken werden we snel en vriendelijk geholpen. Binnen een kwartier zit je in de auto en voor 130 hadden we volledig verzekerd vervoer voor 3 dagen.
Ze deden niet moeilijk toen we de auto een half uur te laat inleverde. Ze kijken of de binnenkant niet te vies is en de tank weer vol is en na een week krijg je de borg van ongeveer 100 weer terug.
Sterke punten
Vriendelijk personeel, duidelijk contract, nette auto
Avis - Fantastisch
Via KRAS een reis in Andalusië gebekt inclusief een huurauto. Uit de B-categorie. Het werd een Volkswagen Polo.
Op de luchthaven van Malaga werd goed aangegeven waar we moesten zijn om de sleutel in ontvangst te nemen. Een aardige dame die een beetje gebrekkig Engels sprak vroeg natuurlijk of we een aanvullende verzekering nodig hadden, maar volgens KRAS was dit niet nodig. Geen probleem, de papieren waren binnen 10 minuten in orde gemaakt en kregen we de sleutel plus de locatie waar de auto staat in de parkeergarage.
Het was een bijna nieuwe Polo met nog geen 2.000 km op de teller. Een fantastisch autootje met airco (wel prettig ondanks dat we in april naar Spanje gingen).
Na een dikke week en zo'n 1.299 km verder kwamen we de auto retour brengen. Toevallig was er net iemand van Avis bezig de auto naast ons te checken en kwam daarom ook meteen even naar ons toe.
Hij liep rondom de auto om te controleren, stak de sleutel in het contactslot om te zien of de tank vol was en om de kilometerstand af te lezen. Dat was het! Doe maar rustig aan met de auto leegmaken zei hij nog en liep naar de volgende auto.
Sterke punten
Snelle afhandeling van ophalen EN terugbrengen.
Zwakke punten
Géén gevonden.
Uitstekend!
Prima ervaringen met Avis autoverhuur Spanje Barcelona El Prat.
Sterke punten
Snel (binnen 15 minuten waren we op weg), slechts 1x vragen naar een extra verzekering, auto was schoon en met volle tank en stond klaar, vriendelijk personeel, prijs
Zwakke punten
Geen
okee, maar ook niet meer
In maart 2014 een klein autootje van hen gehuurd op de luchthaven van Treviso (I). Dat had blijkbaar wel geen kuisbeurt gehad na de laatste gebruikers! Omdat de prijs redelijk was, hebben we maar niet gezaagd. Voor de rest alles goed verlopen.
Sterke punten
redelijke prijs
Zwakke punten
Auto was vuil.
goede service
boeking via nederlandse site...5 dagen Portugal (Lissabon)..Opgehaald in hotel en aflevering op het vliegveld..
3 dagen gehuurd en begin goed uitgelegd over de huurtarieven (in goed Engelse taal)..en over de electronische tol..met navigatie...
Daar ik al hier had geboekt kreeg ik ook een nederlandstalige contract voorgeschoteld..3 contracten in Nederlands - Engels en Portugees..
Service was uitstekend ook uitleg over de Navigatie software (ingesteld in Nederlands)..Uitleg over Tol tarieven..maar dat ik electronisch deed..(afrekening via credit card)..Informatie over de bijzondere knoppen en toetsen van de auto..
Boekje over verkeers regels..en info inzake schade of ongelukken..
Terug gave op het vliegveld was snel..
Dus een geslaagde vakantie met een goed service van hotel en auto verhuur bedrijf.
Sterke punten
snelle service en veel informatie
Goed Engels sprekende personeel..koppeling aan het hotel.
Uitleg over navigatie en electronisch tol.
Zwakke punten
zover ik kan nagaan geen!..
Gratis upgrade
Via rentalcars.com een auto geboekt bij Avis in Toulouse. Bij aankomst bleek de bestelde Nissan Qasquai niet voorradig zodat we gratis een upgrade kregen tot een Citroen C4 Picasso.
De service van de medewerkers verschilde nogal. Bij de eerste balie een erg enthousiaste medewerker die zelfs het weerbericht voor onze bestemming opzocht. Bij het ophalen van de auto zelf een sjacherijn die met veel tegenzin hielp bij het installeren van het kinderzitje. Bij terugkomst weer een aardige vrolijke kerel.
De huur zelf verliep vlekkeloos zonder verborgen kosten of andere vervelende dingen die je bij andere verhuurders in het buitenland nog weleens tegenkomt.
AVIS = gewoon goed
In de zomer van 2012 een auto gehuurd op het vliegveld van Bordeaux. Dit van tevoren geregeld en bij aankomst gemeld bij de balie van AVIS.
Daar was zeer vriendelijk personeel aanwezig die ook nog eens goed Engels spraken. Verder hadden ze hun voorwaarden/contracten in vrijwel alle talen beschikbaar en kreeg je netjes een explaar mee in je eigen taal.
De auto was zeer netjes en vrij nieuw, geen beschadigingen te vinden. Hij was alleen niet gewassen.
Bij teugkomst werd de auto gecontroleerd door een zeer vriendelijke medewerker en dit ging heel netjes.
Geen onverwachte kosten achteraf. Kortom, zeker een aanrader.
Sterke punten
Vriendelijk personeel dat goed engels spreekt.
Duidelijke uitleg over eventuele opties en je kan zelf kiezen welk merk auto je mee wilt hebben (uit de gereserveerde groep).
Het personeel neemt de tijd voor je en je komt niet achteraf voor verrassingen te staan.
Zwakke punten
Geen, gewoon top.
Tevreden over service bij Avis Edinburgh
Niet van tevoren gereserveerd, maar bij aankomst naar Avis gegaan vermits de mensen aan de desk van de andere bureaus ons steeds lieten wachten.
Zeer vriendelijke en behulpzame jongeman die ons meteen verder hielp. Hij legde alles goed uit.
Tevreden over de wagen, keuze tussen voltanken of niet.
Bij teruggave werden alle wagens (ook van andere verhuurbedrijven) door een blijkbaar onafhankelijke firma gekeurd (vanbinnen en vanbuiten). Ook hierbij geen problemen ondervonden.
Alleen wat onduidelijkheid over waar je precies moet zijn om de auto terug te brengen.
Sterke punten
Goede service, bereidwillige medewerker aan de desk in Edinburgh Airport.
Duidelijkheid ivm de prijzen.
Doch geen ervaring met het reserveren van een wagen op voorhand.
Avis bedonderd klanten
Als bedrijf hebben wij de afgelopen 15 jaren voor onze projecten in de VS altijd bij AVIS de autos gehuurd. Dit ging eigenlijk altijd goed, echter bij de laatste huur van een Auto is een van onze werknemers een veel duurdere auto meegegeven terwijl de gewenste auto al vooruit was besteld en betaald. Onze werknemer is totaal niet geinteresseerd in auto's en zou ook nooit een duurdere auto vragen of accepteren als hem dit wordt gevraagd. Zonder te vragen of het goed is dat hij een veel duurdere auto mee krijgt, werd even aangewezen waar hij moest tekenen en hij tekende zonder te weten welke auto hij mee kreeg. Hij had nog wel gezegd ik wil de auto die besteld is en geen extra verzekeringen en kosten.
Gevolg van deze zeer onsmakelijke aktie is dat wij geconfronteerd werden met een ? 450,-- hogere factuur.
Nadat wij bij Avis nederland reclameerden over de kosten en deze manier van handelen wordt geen enkele aktie ondernomen om deze onsmakelijke aktie op te lossen. Zoals ik zei, we hebben 15 jaar lang jaarlijks meerdere malen per jaar auto's gehuurd bij Avis en zonder aan klanten binding te denken wordt eenvoudig gezegd: "je hebt er toch voor getekend".
Dus iedereen die dit leest kijk uit voor wat ze je laten tekenen: Ons voorval was bij Avis Chicago O'hare vliegveld.
Voor ons komt nu na 15 jaar met spijt een einde aan de relatie met Avis, waar we overigens altijd heel tevreden over waren.