Aan het begin van de jaren zestig werd de slogan 'We try harder' gelanceerd, waarmee Avis zich positioneerde als 's werelds tweede autoverhuurmaatschappij. Ofwel dé autoverhuurder, die zich steeds opnieuw dient te bewijzen ten opzichte van de nr. 1. Deze gedachte vormt inmiddels de kern van onze bedrijfsfilosofie, ook al is Avis inmiddels allang marktleider in Europa.
Een ster is teveel. Om 6:30 op Schiphol auto ophalen nadat ik die 4 dagen ervoor online heb gereserveerd en al heb ingecheckt. Maar twee medewerkers achter de balie die er overduidelijk geen zin in hadden. Geen hallo, geen welkom. Ik was de enige klant op dat moment. Mijn papieren lagen op de balie en na 5 minuten vroeg de ene aan de andere chagrijnige medewerker of hij me ging helpen. Had hij kennelijk geen zin is dus deed zij het met tegenzin. En vervolgens zoeken naar problemen om me maar niet te hoeven helpen. Eerst zou de credit card niet geaccepteerd worden, maar die had ik 4 dagen ervoor al gebruikt voor de boeking!!! Als het iet geldig is, dan bij boeking aangeven, niet om 6:30 ‘s ochtends en na een vlucht van 16 uur er een probleem van maken. Vervolgens moest ook de creditcard op mijn naam moeten staan. Maar ik had met de creditcard van mijn vriendin geboekt en de website gaf aan dat je de credit card die je bij de boeking hebt gebruikt moest meenemen. Dat heb ik gedaan. Ondanks dat ik aan alle voorwaarden die bij de boeking waren aangegeven voldeed, kreeg ik toch geen auto mee. Ongelooflijk en onacceptabel. Hebben slecht personeel en duidelijk hun (online) zaakjes niet op orde! Grote afrader.
Sterke punten Ik heb ze niet kunnen ontdekken
Zwakke punten Zie boven. Chagrijnig personeel, niet klantvriendelijk, online accoord en aan de balie niet/aanvullende eisen
I rented a car at Avis Zagreb airport. The quoted price was €113 for a week, the cheapest I could find.
They took a scan of my credit card.
I brought the car back in perfect condition after a week, and dropped off the keys at 7AM.
A week later I noticed they had stolen €324 from my Mastercard!
I asked them why and they had apparently charged me for 2 extra insurances that I did not want.
This is criminal behavior and should be punished.
If you look at Avis Zagreb reviews you will see that they do the same to every customer.
Some customers they use their alternate technique of finding a microscopic hairline scratch on the car and charging the hapless customer €600.
Avis recently merged with Budget and their share price is doing well, but they should be banned from the stock exchange and fined.
Sterke punten The only strength is the sneakiness of their salesmen who are trained to trick customers.
Zwakke punten They are criminals who steal from customers credit cards by adding on unwanted insurance or damage claims.
Look at the reviews for Zagreb Airport Avis!!
They are abusing the name of AVIS by ripping off EVERY customer!
They add on very expensive extra insurances that the customer does not want, then simply ask the customer to sign quickly in 2 places.
The costs for the extra insurance are shown in the local currency (KUNA) so the customer does not realize that hundreds of euros extra are added on. My car should have cost €133, instead they charged €324!!
This is disgraceful, criminal, incompetent, untrustworthy, illegal, and it is AVIS!!!!!!!!!!!!!!
Sterke punten none
Zwakke punten Look at the reviews for Zagreb Airport Avis!!
They are abusing the name of AVIS by ripping off EVERY customer!
They add on very expensive extra insurances that the customer does not want, then simply ask the customer to sign quickly in 2 places.
The costs for the extra insurance are shown in the local currency (KUNA) so the customer does not realize that hundreds of euros extra are added on. My car should have cost €133, instead they charged €324!!
This is disgraceful, criminal, incompetent, untrustworthy, illegal, and it is AVIS!!!!!!!!!!!!!!
Geboekt bij Sunnycars dus volledig verzekerd, een auto op luchthaven Faro.\\r\\nDeze werd geleverd door Avis . Voor ontvangst van de auto moest met de vinger getekend worden op een tablet. Na aankomst thuis was er door Avis 262,87 euro afgeboekt van de creditkaart voor allerlei verzekeringen .. Mijn handtekening is dus gebruikt voor een contract met een aantal verzekeringen waar ik geen toestemming voor gegeven heb. Jammer dat je helemaal niemand kunt vertrouwen in autoverhuurland.\\r\\nSuunycars doet hier niets mee omdat je getekend heb, maar zonder handtekening krijg je geen auto mee.
Sterke punten Het zijn oplichters van de bovenste plank.
We hired two cars at avis bologna airport. One car ( a 9 persons bus) broke dwon the first day. After 2 days I had to accept a smaller car and had to go to another city to get it.
On return of my car they said that my tire was flat! There was nothing wrong with it !!( foto). ''No, but in an hour it will be flat.''
At home my credit card was credited for 500 and 400 euro's!!! I had to pay for a new tire! and probably for damage to the second car: but I never saw an invoice . I tried to get one, but there was no reaction. They do not pick up the phone, they have no E mail adres. AVIS Italy did not react.
NEVER hire a car from AVIS or BUDGET car ( same desk) . I had al lot of bad experiences with car rental in general, but this was the worst.
Sterke punten geen
Zwakke punten zeer onbetrouwbaar
onbeschoft
onbereikbaar
Als preferred customer heb ik regelmatig een auto gehuurd via Avis maar de ervaring die ik in Alicante heb opgedaan is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk. Er was schade aan de voorruit en daarvoor was ik aansprakelijk. So far so good. Naast schade werd mij ook nog een bedrag als behandelingskosten in rekening gebracht. Ook dat kan ik nog begrijpen, alhoewel ik waarschijnlijk voor dat bedrag bij carglass een paar voorruiten had kunnen aanschaffen. Maar daarnaast werd me nog een bedrag in rekening gebracht dat hoger was dan de gehele huursom. Toen ik daar naar vroeg werd mee medegedeeld dat dit schadekosten waren. Heb toen uitgelegd dat deze al apart op de afrekening stonden. Daarna werd mij meegedeeld dat over het schade bedrag ook nog een keer een luchthaventoeslag van 15 % werd gerekend. " het staat allemaal in de overeenkomst" was het laconieke en korte antwoord. Verder geen enkele toelichting. Hoe kan een klant ook zo dom zijn ernaar te vragen. Na mijn vraag met de relevante artikelen waar dat dan stond werd het stil. Afgezien van de stilte een zotte vertoning. Als ik de auto naar een andere locatie had teruggebracht had ik over de schade geen toeslag betaald. En wat zijn dan die extra kosten van schade bij inleveren van een auto op de luchthaven in plaats van ergens anders?
En staat in de toelichting op de voorwaarden niet dat de toeslag een eenmalig bedrag is dat in de offerte is inbegrepen? Door de schade werd de luchthaventoeslag ineens bijna 7 maal zo hoog. Maar wat heeft luchthaventoeslag met schade te maken. Zijn voor schade de behandelingskosten niet al bedoeld?
Tijdens onze vakantie in Willemstad kozen we voor een huurauto bij AVIS Curaçao omdat we dachten dat dat een gerenommeerd autoverhuurbedrijf was. We kwamen bedrogen uit, na een lange reis kregen bij een eerste balie na drie kwartier wachten (slechts 1 persoon voor ons!) eindelijk de sleutel met de melding dat we hem zelf maar een wasstraat moesten gaan (met het bonnetje meenemen zouden dit dan terugkrijgen) en moesten we vervolgens naar een tweede balie (nogmaals een half uur wachten) om, van binnen en buiten, een vuile huurauto te krijgen. Airco stuk, aan de bestuurderszijde haperde het deurslot moest je soms flink met je schouder tegen de deur aan duwen om te kunnen uitstappen. S'morgens bij koude motor varieerde het toerental zo erg dat je bij een stoplicht gas moest houden om hem niet te laten afslaan. Bij terugkomst melding gemaakt maar had het idee dat de sleutel gewoon weer in het bakje ging voor het volgende slachtoffer dat ze met een wrak de weg opsturen.
Tijdens onze vakantie in Willemstad kozen we voor een huurauto bij AVIS Curaçao omdat we dachten dat dat een gerenommeerd autoverhuurbedrijf was. We kwamen bedrogen uit, na een lange reis kregen bij een eerste balie na drie kwartier wachten (slechts 1 persoon voor ons!) eindelijk de sleutel met de melding dat we hem zelf maar een wasstraat moesten gaan (met het bonnetje meenemen zouden dit dan terugkrijgen) en moesten we vervolgens naar een tweede balie (nogmaals een half uur wachten) om, van binnen en buiten, een vuile huurauto te krijgen. Airco stuk, aan de bestuurderszijde haperde het deurslot moest je soms flink met je schouder tegen de deur aan duwen om te kunnen uitstappen. S'morgens bij koude motor varieerde het toerental zo erg dat je bij een stoplicht gas moest houden om hem niet te laten afslaan. Bij terugkomst melding gemaakt maar had het idee dat de sleutel gewoon weer in het bakje ging voor het volgende slachtoffer dat ze met een wrak de weg opsturen.
1 ster is al teveel!
Een ster is teveel. Om 6:30 op Schiphol auto ophalen nadat ik die 4 dagen ervoor online heb gereserveerd en al heb ingecheckt. Maar twee medewerkers achter de balie die er overduidelijk geen zin in hadden. Geen hallo, geen welkom. Ik was de enige klant op dat moment. Mijn papieren lagen op de balie en na 5 minuten vroeg de ene aan de andere chagrijnige medewerker of hij me ging helpen. Had hij kennelijk geen zin is dus deed zij het met tegenzin. En vervolgens zoeken naar problemen om me maar niet te hoeven helpen. Eerst zou de credit card niet geaccepteerd worden, maar die had ik 4 dagen ervoor al gebruikt voor de boeking!!! Als het iet geldig is, dan bij boeking aangeven, niet om 6:30 ‘s ochtends en na een vlucht van 16 uur er een probleem van maken. Vervolgens moest ook de creditcard op mijn naam moeten staan. Maar ik had met de creditcard van mijn vriendin geboekt en de website gaf aan dat je de credit card die je bij de boeking hebt gebruikt moest meenemen. Dat heb ik gedaan. Ondanks dat ik aan alle voorwaarden die bij de boeking waren aangegeven voldeed, kreeg ik toch geen auto mee. Ongelooflijk en onacceptabel. Hebben slecht personeel en duidelijk hun (online) zaakjes niet op orde! Grote afrader.
Sterke punten
Ik heb ze niet kunnen ontdekken
Zwakke punten
Zie boven. Chagrijnig personeel, niet klantvriendelijk, online accoord en aan de balie niet/aanvullende eisen
Criminal ripoff company
I rented a car at Avis Zagreb airport. The quoted price was €113 for a week, the cheapest I could find.
They took a scan of my credit card.
I brought the car back in perfect condition after a week, and dropped off the keys at 7AM.
A week later I noticed they had stolen €324 from my Mastercard!
I asked them why and they had apparently charged me for 2 extra insurances that I did not want.
This is criminal behavior and should be punished.
If you look at Avis Zagreb reviews you will see that they do the same to every customer.
Some customers they use their alternate technique of finding a microscopic hairline scratch on the car and charging the hapless customer €600.
Avis recently merged with Budget and their share price is doing well, but they should be banned from the stock exchange and fined.
Sterke punten
The only strength is the sneakiness of their salesmen who are trained to trick customers.
Zwakke punten
They are criminals who steal from customers credit cards by adding on unwanted insurance or damage claims.
RIPOFF
Look at the reviews for Zagreb Airport Avis!!
They are abusing the name of AVIS by ripping off EVERY customer!
They add on very expensive extra insurances that the customer does not want, then simply ask the customer to sign quickly in 2 places.
The costs for the extra insurance are shown in the local currency (KUNA) so the customer does not realize that hundreds of euros extra are added on. My car should have cost €133, instead they charged €324!!
This is disgraceful, criminal, incompetent, untrustworthy, illegal, and it is AVIS!!!!!!!!!!!!!!
Sterke punten
none
Zwakke punten
Look at the reviews for Zagreb Airport Avis!!
They are abusing the name of AVIS by ripping off EVERY customer!
They add on very expensive extra insurances that the customer does not want, then simply ask the customer to sign quickly in 2 places.
The costs for the extra insurance are shown in the local currency (KUNA) so the customer does not realize that hundreds of euros extra are added on. My car should have cost €133, instead they charged €324!!
This is disgraceful, criminal, incompetent, untrustworthy, illegal, and it is AVIS!!!!!!!!!!!!!!
1 ster is nog teveel !!
1 ster is nog teveel !!
Leugenaars en oplichters !!
Hoe makkelijk is het om een gezin die in de nacht aankomt in Dubai een downgrade-auto mee te geven omdat de gehuurde auto niet beschikbaar is.
âÂÂMorgen komen we hem omwisselen bij uw hotelâÂÂ. Nou, ze moeten nog komen.
En dat eeuwige gepik met die afkoop eigen risico héâ¦â¦â¦ aangeboden en aangevinkt bij de boeking maar bij het ophalen is er niets van bekent en/of terug te vinden.
Na het doen van mijn beklag een hele nette mail dat ik echt één van de weinig klagende klanten ben en dat het opgelost gaat worden. NOT !!
We trust this email finds you well. First off, please accept my most sincere apologies on behalf of the Avis Terminal 3 Team for the inconvenience and frustration the delay of your rental car replacement has caused you. Here at Avis, we pride ourselves on providing our customers with service that exceeds their expectations every day and we are truly sorry to hear that this is not the case for you this time around. Please rest assured we have already escalated your concern on the same to the concerned team and they will contact you to assist accordingly.
Please do not hesitate to contact us should you have any other queries or require further assistance
Bilha Murigu
Customer Experience Executive
8 dagen met een ouwe auto gereden met meer dan 100.000 km op de teller, trillend over de snelweg, diverse storingslampen die branden op het dashboard en een tankmeter die niet werkt.
Nooit, nooit, nooit meer AVIS huren !!
Sterke punten
NUL
Zwakke punten
Toeristen uitknijpen
Avis Faro
Geboekt bij Sunnycars dus volledig verzekerd, een auto op luchthaven Faro.\\r\\nDeze werd geleverd door Avis . Voor ontvangst van de auto moest met de vinger getekend worden op een tablet. Na aankomst thuis was er door Avis 262,87 euro afgeboekt van de creditkaart voor allerlei verzekeringen .. Mijn handtekening is dus gebruikt voor een contract met een aantal verzekeringen waar ik geen toestemming voor gegeven heb. Jammer dat je helemaal niemand kunt vertrouwen in autoverhuurland.\\r\\nSuunycars doet hier niets mee omdat je getekend heb, maar zonder handtekening krijg je geen auto mee.
Sterke punten
Het zijn oplichters van de bovenste plank.
Zwakke punten
Eerlijkheid
Geldklopperij
Ga nooit maar dan ook nooit met avis in zee. Ze zetten je af en kloppen het geld uit je zak. Walgelijk
Sterke punten
Schone auto
Zwakke punten
Onbeschofte service
vreselijke ervaring AVIS Bologna airport
We hired two cars at avis bologna airport. One car ( a 9 persons bus) broke dwon the first day. After 2 days I had to accept a smaller car and had to go to another city to get it.
On return of my car they said that my tire was flat! There was nothing wrong with it !!( foto). ''No, but in an hour it will be flat.''
At home my credit card was credited for 500 and 400 euro's!!! I had to pay for a new tire! and probably for damage to the second car: but I never saw an invoice . I tried to get one, but there was no reaction. They do not pick up the phone, they have no E mail adres. AVIS Italy did not react.
NEVER hire a car from AVIS or BUDGET car ( same desk) . I had al lot of bad experiences with car rental in general, but this was the worst.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
zeer onbetrouwbaar
onbeschoft
onbereikbaar
schade autoruit als extra verdienmodel
Als preferred customer heb ik regelmatig een auto gehuurd via Avis maar de ervaring die ik in Alicante heb opgedaan is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk. Er was schade aan de voorruit en daarvoor was ik aansprakelijk. So far so good. Naast schade werd mij ook nog een bedrag als behandelingskosten in rekening gebracht. Ook dat kan ik nog begrijpen, alhoewel ik waarschijnlijk voor dat bedrag bij carglass een paar voorruiten had kunnen aanschaffen. Maar daarnaast werd me nog een bedrag in rekening gebracht dat hoger was dan de gehele huursom. Toen ik daar naar vroeg werd mee medegedeeld dat dit schadekosten waren. Heb toen uitgelegd dat deze al apart op de afrekening stonden. Daarna werd mij meegedeeld dat over het schade bedrag ook nog een keer een luchthaventoeslag van 15 % werd gerekend. " het staat allemaal in de overeenkomst" was het laconieke en korte antwoord. Verder geen enkele toelichting. Hoe kan een klant ook zo dom zijn ernaar te vragen. Na mijn vraag met de relevante artikelen waar dat dan stond werd het stil. Afgezien van de stilte een zotte vertoning. Als ik de auto naar een andere locatie had teruggebracht had ik over de schade geen toeslag betaald. En wat zijn dan die extra kosten van schade bij inleveren van een auto op de luchthaven in plaats van ergens anders?
En staat in de toelichting op de voorwaarden niet dat de toeslag een eenmalig bedrag is dat in de offerte is inbegrepen? Door de schade werd de luchthaventoeslag ineens bijna 7 maal zo hoog. Maar wat heeft luchthaventoeslag met schade te maken. Zijn voor schade de behandelingskosten niet al bedoeld?
AVIS at Hato Airport - slechte service en huurauto
Tijdens onze vakantie in Willemstad kozen we voor een huurauto bij AVIS Curaçao omdat we dachten dat dat een gerenommeerd autoverhuurbedrijf was. We kwamen bedrogen uit, na een lange reis kregen bij een eerste balie na drie kwartier wachten (slechts 1 persoon voor ons!) eindelijk de sleutel met de melding dat we hem zelf maar een wasstraat moesten gaan (met het bonnetje meenemen zouden dit dan terugkrijgen) en moesten we vervolgens naar een tweede balie (nogmaals een half uur wachten) om, van binnen en buiten, een vuile huurauto te krijgen. Airco stuk, aan de bestuurderszijde haperde het deurslot moest je soms flink met je schouder tegen de deur aan duwen om te kunnen uitstappen. S'morgens bij koude motor varieerde het toerental zo erg dat je bij een stoplicht gas moest houden om hem niet te laten afslaan. Bij terugkomst melding gemaakt maar had het idee dat de sleutel gewoon weer in het bakje ging voor het volgende slachtoffer dat ze met een wrak de weg opsturen.
Zwakke punten
Zie review
AVIS at Hato Airport - slechte service en huurauto
Tijdens onze vakantie in Willemstad kozen we voor een huurauto bij AVIS Curaçao omdat we dachten dat dat een gerenommeerd autoverhuurbedrijf was. We kwamen bedrogen uit, na een lange reis kregen bij een eerste balie na drie kwartier wachten (slechts 1 persoon voor ons!) eindelijk de sleutel met de melding dat we hem zelf maar een wasstraat moesten gaan (met het bonnetje meenemen zouden dit dan terugkrijgen) en moesten we vervolgens naar een tweede balie (nogmaals een half uur wachten) om, van binnen en buiten, een vuile huurauto te krijgen. Airco stuk, aan de bestuurderszijde haperde het deurslot moest je soms flink met je schouder tegen de deur aan duwen om te kunnen uitstappen. S'morgens bij koude motor varieerde het toerental zo erg dat je bij een stoplicht gas moest houden om hem niet te laten afslaan. Bij terugkomst melding gemaakt maar had het idee dat de sleutel gewoon weer in het bakje ging voor het volgende slachtoffer dat ze met een wrak de weg opsturen.
Zwakke punten
Zie review