Ben je van plan om op reis te gaan in je eentje of met je gezin en wil je de mogelijkheid hebben om je snel en eenvoudig te verplaatsen? Dan kun je gerust een auto huren bij Firefly Car Rental. Firefly is een autoverhuurbedrijf die voordelige tarieven biedt op huurauto's voor zowel vakantiereizen als zakelijke reizen. Dit bedrijf beschikt over comfortabele vestigingen met een goed wagenpark tegen fantastische tarieven.
Er zijn enkele vereisten waaraan je moet voldoen voor het huren van een auto bij Firefly Car Rental. Een van de vereisten voor het huren van een auto is, dat je minimaal een jaar in het bezit moet zijn van een geldige rijbewijs. Deze dien je aan te tonen bij het ophalen van de auto. Wanneer uw rijbewijs niet in het Engels leesbaar is, dan wordt een internationaal rijbewijs vereist. Daarnaast is de minimum leeftijd voor het huren van een auto in Nederland en Belgie gesteld op 25 jaar. Ben je tussen de 21 en 24 jaar, dan wordt er een extra toeslag in rekening gebracht.
Firefly Car Rental biedt verschillende betaalmogelijkheden aan. Je kunt onder andere betalen met de volgende creditcards; VISA/Mastercard/Eurocard en American Express. Firefly Italië accepteert Visa en Mastercard debitcards alleen voor autocategorieën B, C. Het bedrijf accepteert echter geen contante betalingen en ook geen electronische debit cards.
Het brandstofbeleid hangt af van de bestemming waar je naar toe wilt. Op sommige bestemmingen hanteert Firefly een Vol-Vol brandstofbeleid als standaard. In dit geval is het voertuig voorzien van een volle tank brandstof en dient de klant de auto ook met een volle tank brandstof te retourneren. Op sommige bestemmingen hanteert Firefly een Vol-Leeg brandstofbeleid als standaard. In dit geval is het voertuig voorzien van een volle tank brandstof en mag de klant de auto met een lege tank retourneren. Op deze bestemmingen hebben klanten de mogelijkheid om voor een Vol-Vol beleid te kiezen door de aankoop van het Freedom Pack die tevens nog meer voordelen biedt.
Voor meer informatie over het huren van een auto en of vragen, kun je gerust contact opnemen met de klantenservice van de site. Er is op de website een contactformulier welke je kan invullen en versturen naar de klantenservice. Indien je hulp nodig hebt bij een bestaande of nieuwe reservering, bel dan met de onderstaande telefoonnummers: Nederland: + 31 707709248, Maandag - Vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur. Belgium: + 32 27119862, Monday to Friday 10.00 to 18.00.
Oplichters
Oplichters. Zij probeerden twee maanden na huurperiode alsnog een bedrag van mijn credit card te incasseren. Gelukkig zag ik het en daarna na heel veel inspanning terug laten draaien. Zie je het niet of zeg je niets omdat het allemaal moeizaam gaat, ben je gewoon je geld kwijt. Onvoorstelbare bende oplichters daar, op de vestiging Malaga.
FireFly = DON'T
All-risk verzekering afgesloten en daar hebben ze echt de hoofdprijs voor gerekend. Legale oplichterij. Niet doen!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Lichten je op qua prijs
Slecht behandeld
Bij aankomst aan de balie dwingende verkoop van verzekeringen. Bij weigering onaardige dame. Bij inlevering gevraagd om check van auto, was niet nodig. Na twee maanden rekening van 180 euro voor onbekende kras.
GA NAAR EEN ANDER!
Warning: never rent a car at Firefly!
In preparation of our lovely holiday in Portugal we rented a car at Firefly. First you may think you have a great deal, but in the contrary! Besides the really high costs of additional insurances, extreme high costs of 0,37 euro per km above 600km, you will also face toll costs. Which you might find with other car rental companies as well.
Still what makes Firefly really distinguish from their competitors is their awful and lousy service. Actually no service at all. We had the pleasure to receive a warm welcome via our first contact person at the customer desk. And I mean this cynical because she really was a horrible person. Snappy, manipulating and providing you not only wrong information but also a damage car (saying that it was brand new without any scratches). Not the best start of our holiday. That Firefly dont know how to treat their customers, we experienced in the hard way. Unfortunately we got a flat tyre around Aljezur. After half an hour calling 4 different customer service numbers from Firefly explaining the situation, their answer was as follow: change the tyre yourself (ok not a problem), but you have to go to the nearest airport to change your car. Uhm that was 85km from Aljezur to Faro. Ow and with your spair tyre you are not allowed to go faster than 80km per hour. Besides the fact that the Faro area was not a destination on our travel plan, they ordered us to do so. My alternative to go to the nearest garage (5km from Aljezur) for a new tyre and claim the expenses afterwards was not an option for Firefly.
So no other thing for us to do, was to drive through the mountains with the spair tyre all the way to Faro. Where thankfully the greatest girl helped us with a new car. Really Beatrice was understanding, provided us with great information and a good car. For such a young girl like Beatrice she was professional, helpfull and kind. Employees like her, organisations need to treasure. Especially Firefly!!! She made your company a bit less crapy. Now it is up to Firefly to change their thinking on costs and providing service so that everyone can enjoy their holiday without adding any stressful inconviences.
Zwakke punten
- onprofessional staff
- no service
- misleading information
- expensive
Maffia praktijken
Bij aankomst in Faro moest ik toch nog extra verzekering afsluiten waardoor de totale kosten voor een weekje auto huur op ruim 400 euro kwam. Duurder dan 2 retour vliegtickets die nog geen 300 euro kostte. Nog nooit een autoverhuur bedrijf gevonden op diverse vliegvelden in Europa die gewoon op een eerlijke manier hun werk doen en hun geld verdienen. En ik snap niet dat er niks tegen te doen is. Elke keer boze klanten aan de balie. ECHT SCHANDALIG!!!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Enorme kosten verzekering voor weekje autohuur. 400 euro per week door bijkomende verzekering van 182 euro, terwijl ik al verzekering online had afgesloten.
NOOIT meer Huren OPLICHTERS en Chantage
Ondanks het feit dat je moet aangeven hoe laat de auto opgehaald wordt een enorm lange rij op het vliegveld van Malaga. Na 1 1/2 wachten eindelijk aan de beurt. Achter de balie een jonge meneer die met een onverstaanbare taal ( bleek uiteindelijk Engels te zijn) ons ging vertellen dat we een verzekering moesten kopen om eigen risico af te kopen. Nadat we hadden gezegd dat we dat via Rental Cars geregeld hadden werd hij heel vervelend. Bij de vraag hoe de auto volgende week ingeleverd moest worden werd er gezegd dat we nu we geen full service hadden afgenomen we wel 2 tot 3 uur moesten wachten voor het inleveren. Pure chantage!! Uiteindelijk handtekeningen zetten en op een aangekruist rijtje 5 handtekeningen onder elkaar. Toen we daar een handtekening doorheen plaatsten sloeg hij met zn hand hard op de balie en schreeuwt; 5 handtekeningen! Toen we hem aanspraken op het feit dat dat echt niet kon zij hij I dont care what you think and I really dont care dat you have waited zo long!
Nooit maar dan ook nooit meer!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
- ondanks arrival time bijna 2 uur moeten wachten om geholpen te worden
- Arrogant, ongeinteresseerd personeel
- Als je geen extra verzekering neemt wordt je onder druk gezet en gechanteerd!
- Geen Full Service gekocht.... dan wellicht volgende week 2-3 uur wachten om geholpen te worden
Zijn stelletje boeven! NIET HIER HUREN!!
Lastiggevallen door Firefly
Bij aankomst in Malaga waren wij genoodzaakt om de extra verzekering aan te schaffen (zoals vele hier is overkomen).
Dit was een geluk bij een ongeluk. De koppeling van de auto ging namelijk kapot tijdens het rijden. Ze hebben vervolgens de auto opgehaald.
Maar nu proberen ze via de mail 1000 Euro op te eisen voor de schade. Het feit dat we helemaal gedekt zijn maakt ze niet uit. Ze blijven maar mails sturen. Gelukkig hebben ze het bedrag niet van onze credit card kunnen stelen vanwege de verzekering die wij hadden afgesloten. Toch vinden wij de situatie erg vervelend en weten we niet zo goed wat we moeten doen. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Of weet iemand waar wij het beste juridisch advies kunnen inwinnen?
Nooit meer Firefly
Zeer onvriendelijk personeel. Bij het ophalen nagevraagd hoe laat we de auto konden terugbrengen ivm vroege vlucht. Kon vanaf 7.00 uur, als het kantoor open is, want zonder verzekering moeten ze de auto checken. Omdat we om 8.25 zouden vliegen, besloten om om precies 7.00 uur de auto terug te brengen. bij het kantoor aangekomen werd meteen gezegd dat op het papier een terugbrengtijd van 9.25 uur stond en dat we te vroeg waren en moesten wachten. De dame pakte een bak met vijftien sleutels en zei dat ze die eerst in de computer ging afwerken. Ik zei dat we een vlucht moesten halen maar ze zei dat dat niet haar probleem was. Ik was in shock! Ik heb vervolgens met veel smeken bij haar en haar collega het voor elkaar gekregen dat er iemand naar de auto keek. Dit ging gepaard met tranen en lichte paniek omdat ik mijn vlucht zou missen. Daar werd compleet ongevoelig op gereageerd. Ik moest mijn mond houden en de auto werd tot op de millimeter nagekeken en gelukkig goedgekeurd, maar ik heb nog nooit zo'n verschrikkelijke behandeling meegemaakt. NOOIT MEER FIREFLY! Ook goed voor mensen om te weten dat je bij een nachtvlucht dus niet kan retourneren. Let op!
Onterecht upgrade aangerekend - geen Firefly meer voor ons
Van 7/9/2018 tot 17/09/2018 hadden wij een hururwagen gehuurd bij Firefly op de luchthaven van Malaga.
De dame aan de balie stelde ons een upgrade voor aangezien er geen wagens meer beschikbaar waren van het type (kleine wagen) dat wij gereserveerd hadden. We vroegen nog speciaal na of deze upgrade gratis was en ze beaamde dit.
Op 18/9 heeft Firefly 118,94 Euro van onze visa verrekend als extra bedrag voor de upgrade.
De uitleg die we hiervoor krijgen is de volgende :
"U hebt geopteerd voor een dieselwagen en deze waren niet meer voorradig".
We waren zeer verbaasd want we hebben nooit een type brandstof doorgegeven. Dit was geen enkel issue en is ook niet ter sprake gekomen bij het afhalen van de wagen.
De extra aangerekende upgrade krijgen we niet terug, je staat machteloos. In ieder geval geen huurwagen meer voor ons bij Firefly, het is geen eerlijke verhuurmaatschappij en onze slechte ervaring leert ons dat eender welke drogreden gebruiken om extra kosten aan te rekenen.
Bij een volgende 'gratis upgrade' laat ik dit speciaal op de documenten vermelden. Het is een goede les geweest om te goeder trouw te zijn.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
- slechte communicatie in het Engels aan de balie
- dame aan de balie verzekerde ons een gratis upgrade, achteraf blijkt dit niet zo te zijn.
nooit geen auto huren bij Firefly
We toonden aan op de airport dat we de verzekering al bij Holidaycar betaald hadden.
We kregen de auto niet mee, dan na het ter plekke betalen van de SCDW. Een giga hoog bedrag.
Moe je wilt weg. We dreigden al met we huren een auto bij de buren. Kregen als antwoord dat het overal zo is.
Je hebt al in Nederland betaald, dus wat doe ja dan. Je gaat maar kijken wat eruit komt. Het was al laat.
Je kunt voor het totale bedrag van Holidaycar en Firefly verzekering een zeeeeeeer luxe auto elders huren.
Dus nooit weer huren bij Firefly.
Geen auto huren bij Firefly
Als je via een website een auto huurt van Firefly, dan heb je alles al betaald inclusief SCDW verzekering bij de organisatie waarbij je geboekt hebt. Kom je bij de airport Malaga om de auto in ontvangst te nemen. Dan krijg je niet eerder de auto mee, nadat je het dubbele van het bedrag voor de verzekering betaalt, die je in Nederland al betaald hebt. Ze zij daarvoor getraind om de mensen dit hoge bedrag af te persen.
OPLICHTERS EN DIEVEN
Ik had van 1 tot 9 oktober een wagen geboekt in Barcelona Prat via Rentalcars.com.voor een deftige prijs met volledige omnium.
Bij afhalen beweren ze bij Firefly dat deze omnium niet alles dekt en ik bij hen een verzekering moest afsluiten ,het zijn Spanjaarden of analfabetische Cataloniers die met moeite zich verstaanbaar maken in Engelse of Franse taal.
Bij gevolg dat bij mijn afrekening van de kredietkaart sowieso het dubbele betaald heb .
Grotere oplichters en dieven heb ik nooit tegengekomen in de wereld van Car rental
Een tip mocht je vliegen op Barcelona ,land je op Terminal 1 maar moet gepakt en gezakt tijdens een 10 minuten durende Shuttle rit naar Terminal 2...maar dat staat ook nergens vermeld ...KORTOM HUUR GEEN AUTO BIJ FIREFLY ...HET ZIJN FLIEREFLUITERS
Sterke punten
geen
Zwakke punten
veel
NOOIT MEER
Oplichters!! Nooit meer !!! Eerst in de terminal een hoop gedoe, ik moest een extra verzekering afsluiten, had ik al in Nederland gedaan, maar was volgens de dame niet toereikend, vervolgens een overeenkomt tekenen met onverwachte kosten, zou later verrekend worden werd me verteld
Bij aankomst s'avonds kon ik de auto in de garage ophalen, geen medewerkers aanwezig. Bij inspectie van de audit zag ik een hele kleine kras aan de onderzijde van de audit, deze was alleen te zien als je op de grond ging leggen en de verlichting van je mobiele telefoon bijschakelde. Maar omdat het een kleine, vrijwel onzichtbare kras betrof, de balie onbemand was zodat ik eea niet kon melden, besloten om de auto mee te nemen. Vn zo'n onzichtbare schade zouden ze niet werk maken toch???
En na 10 dagen de auto terugbrengen. De medewerker liep naar de audit en kek gelijk op de plek waar de (onzichtbare) schade aanwezig was. Zou ze dit geweten hebben?? Hup, geen discussie mogelijk, schade aan de auto en aantekening ook het formulier!! Wat maakte dat nou uit meneertje, u bent in Nederland toch extra verzekerd ?? De rest van de gang van zaken zal ik u besparen!! Inmiddels 2 weken later, 275.- via creditcard geïncasseerd, terwijl autohuur betaald is, waar is deze 275.- voor ?? Tja, tevens nog een reservering op mijn creditcard van 900.-, waarom?? Ik zal weer moeten mailen, bellen etc, en misschien iets terug krijgen, maar waarschijnlijk wordt ik gewoon opgelicht, en mijn verzekeraar ook. FireFly ?! NOOIT MEER!!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
alles
Let op
Let op: als je een verzekering afsluit, in mijn geval een "volledige bescherming" (kosten 90 euro).
Bij het afhalen van de huurauto blijk je nog een verzekering te verkrijgen, iets wat niet met naam uitgesproken wordt. Je krijgt een verhaal over reservering op je creditcard ten behoeve van het geval je een bekeuring krijgt en zal vervallen indien er zich niets voordoet.
In mijn geval geen bekeuring opgelopen maar wel een bedrag van 198 euro via de creditcard afgetrokken. Bij navraag blijk je een extra verzekering te betalen.....ondanks je deze al had afgesloten.
Dus zo heb je nog een erg dure huurauto!
Kijk goed de contracten na hoe het omschreven staat.
Uiteindelijk heeft Rentalcars de 90 euro teruggestort maar voel mij toch opgelicht.
Sterke punten
Nette Fiat 500
Snelle service
Zwakke punten
Bedragen op de overeenkomst worden niet met de juiste naam genoemd, er wordt verteld dat er een bedrag gereserveerd wordt voor het geval je een bekeuring krijgt. De naam verzekering is niet ter sprake gekomen.
Dus teken niet voor een bedrag welke je niet (her)kent.
Oplichters
Wij hebben een auto gehuurd voor 11 dagen vanuit airport Malaga. Wij wilden ons perse geen dure verzekering laten aanpraten aan de balie en gingen akkoord met een eigen risico van 1250,-. Het was een gloednieuwe auto zeiden ze aan de balie dus geen schade. Als er wel schade zou zijn dan moesten wij maar een foto maken en mailen. Ook gek want normaal loopt er iemand mee en bekijk je samen de eventuele schade aan de auto. Wij waren dus al sceptisch en extra kritisch rondom de auto gelopen en geen schade of krassen gezien. Bij terugkomst ging mevrouw de schade- inspecteur gelijk naar de voorkant en op haar knietjes om vervolgens twee krassen onder de auto (lees ONDER de auto!!) te fotograferen.Hierna bekeek ze de auto ook niet meer op eventuele andere schade. Ze willen nu de volledige eigen risico op ons verhalen maar dit laten wij ons niet gebeuren. Politie erbij gehaald en ook in NL het nodige aan actie ondernomen. Een onbeschofte manier van oplichting, alleen omdat wij geen extra verzekering wilden afsluiten.
Sterke punten
geen.
Zwakke punten
Onbeschofte oplichters
Oplichters
Auto gehuurd in spanje deze was nieuw maar had al aardig wat beschadigingen dit aangegeven werd weggewimpeld dat ze te klein waren om op te geven. Geen extra verzekering genomen deze had ik gelukkig zelf geregeld. Auto ingeleverd snachts en sleutel in dropbox gedeponeerd auto had geen schade. Bij thuiskomen een mail dat er voor 550 euro schade was. Geen fotos of ander bewijs. Dus wil je van je zuurverdiende geld af dan hier zeker mee in zee gaan.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Te veel om op te noemen.
ONBETROUWBAAR
Ondanks bijzondere aandacht bij de onlineboeking om geen extra's aangesmeerd te krijgen, toch diverse extra's aangerekend en afgehouden van creditcard.
Onvriendelijk personeel
Vuile wagen
Geen service
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Huren bij Firefly ? NIET DOEN !
Wij moesten wegens omstandigheden onze vakantie een week eerder afbreken. Je krijgt hiervoor geen geld terug voor de week dat je de auto eerder inlevert. Dit terwijl zij de auto wel weer gewoon kunnen verhuren.
Wij hadden een Opel Corsa of gelijkwaardig besteld maar kregen een Fiat Punto met 80000 km op de teller, div. beschadigingen en geen hoedeplank. Hierdoor kan er dus niets, uit het zicht in de kofferbak blijven liggen. Ook was de auto niet voor uit te branden. Veel moeite in de bergen.
Helaas hebben wij hierover niet kunnen klagen, omdat wij de auto smorgens voor openingstijd al bij het vliegtuig moesten inleveren ivm het vluchtschema.
Sterke punten
Nee, ik zie zeker geen sterke punten.
Zwakke punten
Geen geld terug bij eerder inleveren huurauto.
Oude huurauto geleverd.
Nooit weer
Pas op met extra verzekeringen. Ze zijn niet betrouwbaar. En niet vriendelijk. Ik huur hier nooit weer een auto
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alleen maar
oplichters
auto gehuurd op luchthaven valencia en tijdig opgehaald aldaar en auto tijdig ingeleverd en alles is zonder problemen verlopen
bij thuiskomst rekening van mastercard nagekeken en er stond 246 euro geboekt voor firefly zomaar zonder toestemming of enige uitleg te geven een extra verzekering aangesmeerd terwijl ik online bij boeking van de auto een verzekering afgesloten had . maffiapraktijken
Sterke punten
nieuwe prima auto
Zwakke punten
oplichters
zelfs al spreek je spaans wordt je getild
"Goedkoop" eind maart voor 4 dgn een auto in Malaga gehuurd. Bij afhalen norse man die zegt er is geen Fiat 500 maar een opel Adam met zeker 10 deukjes krasjes etc. Of ik nog een verzekering wilde, nee ik ben verzekerd. Ja maar dan ben je bij inlevering zelfs voor een krasje van 1 vierkante cm aansprakelijk. Ja, ik weet het maar nee dank je. Een sport voor hen om dit aan mensen aan te smeren. Naast mij werden 2 nl dames wel overgehaald. Voor de zekerheid van alles een foto gemaakt. Ook een foto vd kilometerstand gemaakt. Nog geen 225 km gereden weer ingeleverd met dezelfde 10 deukjes krasjes etc. Ook een foto van de km stand en de volle tank op dat moment. Mijn advies ga dat absoluut doen. De auto 4 dgn later terug gebracht, vol getankt dus wat kan me gebeuren. Ahaa een klein rubberen veegje onder de achteruitkijk spiegel. Dat veegde ik met een doekje weg en dat was het. Ze baalde, nou ik kreeg mooi 173,98 afgeschreven van mijn credit card terwijl ik niets ondertekend had en zij een streep door het afleverformulier gezet en zonder mijn handtekening ingediend als zijnde extra beschadiging ad auto. Ok zei ze..dus mooi niet ok. Dit is de 2e keer al, oplichters !
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alles
Credit card reservering
Na een huurperiode van een week bij Fire Fly Valencia ( auto op 7 mei ingeleverd) staat er ruim 2 weken later nog steeds een blokkade van een borgsom van 950 !!!!!!!! Op mijn rekening. Schandalig vind ik dat en diverse mail hierover leverden tot op heden ( 18 mei) niets op. Verder kreeg ik een andere, grotere auto die later een betaalde upgrade bleek te zijn!!!! Reserveer geen auto via Firefly is mijn advies.
Opgelicht door FireFly
Een auto gehuurd in Rome bij FireFly, onderdeel van Hertz. Opvallend was dat de auto van binnen en buiten smerig was. De chagrijnige meneer wilde hier niet op ingaan. 'Kwam van de bomen'. Ook opvallend was dat de matten op de vloer ontbraken. Bij terugkomst moesten we tot onze verbazing 74 euro + adminstratiekosten additioneel betalen, omdat de auto vuil geworden was met stof en grond. Logisch, dat is niet te voorkomen zonder matten. De auto was echter net zo smerig als dat we hem kregen. Je weet dit alles niet. Ze krabbelen er wat bij in het Italiaans en laten je tekenen bij het kruisje. We vragen ons af of het toeval is dat de matten ontbraken.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Onbetrouwbare mensen, zonder fatsoen. Ze lijken bewust uit op bedrog, om jou geld afhandig te maken. Additionele kosten worden er in het Italiaans bijgeschreven; daar moet je voor tekenen; ze spreken dan ineens geen Engels meer.
Oplichters
Dit zijn in mijn ogen oplichters met hun verborgen verzekering kosten die je pas ziet op het einde als je de wagen terug brengt.OPLICHTERS
Sterke punten
Geen sterke punten
Zwakke punten
Alles is zwak
te veel geld afgeschreven
Op 19 januari tot 17 februari fiat 500 automaat gehuurd. Op bevestiging online was dat 194,30 euro. Na afhalen was er 414 en 150 euro afgeschreven. Zonder vragen hadden ze een duurdere verzekering er bij gedaan. Contact via email met firefly was erg negatief. Onze eigen auto is in reparatie en dat duurde langer dan verwacht. Van 17 februari tot 8 maart weer fiat 500 automaat gehuurd. Online bevestiging was 135,28 euro.Op 17 februari lette ik bij de balie beter op. Op de bevestiging online was dat 135,28 euro en nu werd mij gevraagd of ik meer verzekerd wilde hebben. Nee, dus keurig getekend voor 135,28 euro. Thuis gekomen zag ik dat er 900 euro af was geschreven. Ik weet niet wat dit voor een organisatie is maar er klopt helemaal niet van !!
Sterke punten
GEEN !!!!!!
Zwakke punten
HEEL VEEL !!!!!!