Al vele jaren auto’s gehuurd bij verschillende autoverhuur bedrijven in Europa maar dit was verreweg de meest teleurstellende ervaring.
Huur auto opgepikt bij Locauto op vliegveld Rome met meer dan 20 kleine schades. Deze ook gecontroleerd en ervoor getekend. Auto ingeleverd (buiten openingstijd wat extra kosten met zich meebracht) op vliegveld Pisa zonder nieuwe schades. Uiteindelijk bij thuiskomst een mail ontvangen met een hun door locauto nieuw geconstateerde schade?!
Kosten €400,00 !!
Zeer ingewikkeld proces om tegen deze schade in verzet te gaan was het resultaat. Geen mailverkeer mogelijk doordat je continu naar hun site werd doorgestuurd waar je iedere keer via ingewikkelde procedure je verhaal moest doen. Uiteindelijk na veel geharrewar werd er 2 x €400,00 euro afgeschreven van mijn rekening! Nu 2 maanden verder nog altijd geen oplossing.
Voor mij dus nooit maar dan ook nooit meer autohuur via locauto.
Auto was nagenoeg nieuw, daar kan ik niet over klagen.\\r\\nMaar ruim 2 jaar nadat je thuis bent gekomen durven ze nog met kosten aan te komen, omdat je een bekeuring hebt gekregen. (die stuurden ze exact een jaar na thuiskomst) Als je vraagt waarom het zo lang moet duren krijg je er geen antwoord op alleen dat je er ooit voor hebt getekend. De voorwaarden of een kopie van het contract dat je destijds hebt getekend willen ze niet geven. Lang verhaal kort; prijs lijkt goedkoop, maar verwacht geen enkele vorm van service, begrip of redelijkheid.
Vandaag 12-11-2019 een e-mail ontvangen van Locauto. Er is op 12-06-2019 een verkeersovertreding geconstateerd, hiervan wordt gemeld dat ik hiervoor nog een rekening krijg, nog niet bekend welk bedrag.
In de algemene voorwaarden van Locauto staat inderdaad dat indien dit het geval is, Locauto ook nog een factuur stuurt van E 40,00 excl. BTW. Hier moet je wel heel goed de Algemene Voorwaarden voor bestuderen. Ook dit nog in rekening brengen vind ik diefstal.
Ik was ook niet tevreden over halen en terugbrengen van de auto bij vliegveld in Pisa.
Via Rentalcars een auto gehuurd bij locauto. Volgens rentalcars is alles goed geregeld extra verzekering volledige dekking. Toch wordt er naast de betaling aan Rentalcars van 185,- voor een week doodleuk door locauto 299,- afgeschreven.
Wij vonden het misleidend.
Met grote letters dat het 250,00 was voor de periode dat wij huurden, en vervolgens werd er 400,00 afgeschreven van onze rekening.
Ja, de kleine lettertjes.
Niet aardig, daar huren we geen tweede keer!
alles was prima, de ontvangst, de auto en het terugbrengen van de auto in Milaan. Complimenti !!!
Elke moment verwacht je een addertje onder het gras, zoals het normaal gaat, helaas.
Maar dit was echt super! en vooral ontzettend aardig en naar je toe. ga zo door.
Sterke punten vriendelijke ontvangst, alles duidelijk!
Na 12 dagen bracht ik de auto terug op het vliegveld in Pisa en werd deze gecontroleerd. Eerst moest ik tekenen voor akkoord schadevrij binnenzijde en af tanken en vervolgens voor de buitenzijde. Alles leek ok. Ik was nog niet op het vliegveld aangekomen of ik ontving al een rekening van 33,96 euro voor een pechhulp verzekering die ik had afgesloten welke direct van mijn creditcard rekening werd afgeschreven. Op het document stond inderdaad mijn handtekening. Ik herkende mijn handtekening direct. Het was die, welke ik op de tablet had gezet bij het terug brengen van de auto.
Sterke punten Nette en correcte afhandeling baliepersoneel
Zwakke punten De in mijn ogen malafide praktijken van de ontvanger van de auto
Gelukkig bij aankomst bij het verhuurloket niet druk. We werden snel, efficiënt en goed geholpen door Lorenzo, die ook nog een beetje Nederlands spreekt. Andere medewerkers waren ook vriendelijk. We konden een keuze maken uit verschillende autos binnen dezelfde klasse. Vervolgens naar de auto waarbij een medewerkster samen met de klant de auto nakijkt. Bij terugkeer controle samen met klant en aftekenen. Het kantoor en de autos bevinden zich in parkeergarage C bij het vliegveld. Wij waren blij met de geleverde auto.
Sterke punten Vriendelijk, efficiënt, helder en vlot
Zeer slechte ervaring met locauto catania via easy terra, beiden verschuilen zich en laten de klant links liggen: 'de auto had geen technische mankementen...' Tuurlijk, daarom staan wij samen met vrienden op een berg in the middle of nowhere op een nationale feestdag met een auto die het niet meer doet en aangeeft op de display dat er een technische storing is. Shame on you locauto catania! Ik reserveer nooit meer bij jullie en via easy terra.
Sterke punten Echt niet te vinden
Zwakke punten Teveel om op te noemen, wij mochten blij zijn dat wij een andere auto kregen, extra service voor ons...?!?! hallo, het is jullie core business om een deugelijke auto te leveren voor 5 dagen.
Toen we de auto terugbrachten (skoda fabia) kwamen ze met een kras die er nog niet op zou hebben gezeten. Dit is echt ter plekke verzonnen. Rekening bijna 200 euro. Helaas hadden we een dag later foto's rondom gemaakt waar de kras al duidelijk op te zien was. Stom bij nader inzien. Dus maak uitgebreid foto's van uw huurauto!!!
Zwakke punten Een getekend gebruiksschaderapport bij aanvang is hier zeker niet voldoende! Een eigen risicoverzekering is bij locauto zeker aan te raden!!!
Van Locauto kregen we achteraf te horen dat we een verbaal hadden gekregen tijdens de huurperiode.
Locauto geeft al je gegevens dan door aan de politie en brengt daar even 50 aan administratiekosten voor in rekening
Via auto europa en easy terra terecht gekomen bij locauto in Bari Italie. Een Clio gereserveerd.
Na het gebruikelijke verkopen: wilt u GPS, wilt u een diesel, wilt u zich niet echt goed verzekeren, wilt u geen pechhulp en nog meer een nieuwe Fiat Tipo diesel meegekregen.Via email de door mij getekende verklaring ontvangen over de staat van de auto ( schadevrij)
Prima mee gereden , geen gezeur bij inleveren. Na inleveren weer snel een email met de verklaring schadevrij.
Zeer snel werden de borgen eigen risico en brandstof vrijgegeven.
Transavia/cartrawel bevestigt dat veel zaken inclusief zijn zoals ook pechhulp. In Pisa smeren ze je een pechhulpverzekering aan voor euro 40,--. Je hebt niet eens in de gaten dat je er voor tekent. Probeer vervolgens locauto, cartrawel of transavia per mail of telefonisch te bereiken. Ik vond nog ergens een tel nr van cartrawel gebeld. Iemand aan de lijn die alleen maar engels sprak. Uitgelegd en u raad het al niets meer van gehoord.
Ik noem het dan ook maar diefstal.
Sterke punten Snelle uitcheck.
Zwakke punten Onbetrouwbaar personeel. Ik zag eerder op deze site het verhaal van locauto opPisa.
Inmiddels 2de keer dat ik bij Locauto Alghero een auto heb gehuurd!! Deze keer met upgrade en een nieuwe auto. (4 km, vroegseizoen heeft zo zijn voordelen). Op de luchthaven Alghero stond alles voor ons klaar. Heel vriendelijk geholpen door baliemedewerker die ons snel doorverwees naar de mensen bij de autos. Klein stukje lopen vanaf de terminal!
Sterke punten Fatsoenlijk Engels sprekende mensen aan Balie en auto-uitgifte!
Zwakke punten Auto snel klaargemaakt voor eerste verhuur! Fabrieksstickers wel van de ruit gehaald maar de afdruk duidelijk zichtbaar op ruit. Ruiten en spiegelglazen niet schoon!
Bij het inleveren constateert de medewerker een kleine beschadiging op de linker voorband. We weten echter zeker dat we nergens tegen aan zijn gereden. Geen discussie verder. Het hoofdkantoor zou contact opnemen.
Al de volgende dag ontvangen we een rekening van ruim 300 euro voor het vervangen van een band. Een absurd bedrag dat vooral bedoeld lijkt om klanten maximaal geld uit de zak te kloppen.
Dit was eens maar nooit meer Locauto.
Op 09-02-2018 is een bedrag afgeschreven van 48,80 via de creditcard, terug te vinden op het overzicht van februari 2018. Jongstleden oktober/ november inderdaad naar Pescara gereisd en een auto gehuurd via Ryanair bij Locauto. Alles keurig betaald en bij de het inleveren en de controle bleek alles in orde. Ook heb ik van dit bedrag geen nota of beschrijving ontvangen. Uit eerdere reviews over Locauto wordt dit bedrag vaker genoemd. Dit is wel opvallend. Locauto: nooit meer !
Sterke punten Snelle afhandeling en bij het vliegveld.
Zwakke punten Geen e-mail ontvangen over de huur, terwijl dit wel afgesproken was.
Zonder enig bericht wordt een bedrag afgeschreven, niet wetende wat dit voorstelt.
Kregen in september 2017 in Palermo de auto snel en zonder problemen. Hadden alle risicos afgekocht via rentalcars. Bij inlevering geen inleverformulier ontvangen.
Borg werd pas na 30dagen vrijgegeven. En nu, 4maanden later wordt er 48,80afgeschreven zonder bericht wat dit zou betreffen. Geen antwoord op de mail ontvangen. Zal ICS vragen deze betaling te betwisten!
Chau
Where are you?
Sterke punten
Where are you?
Zwakke punten
Where are you?
Never ever
Al vele jaren auto’s gehuurd bij verschillende autoverhuur bedrijven in Europa maar dit was verreweg de meest teleurstellende ervaring.
Huur auto opgepikt bij Locauto op vliegveld Rome met meer dan 20 kleine schades. Deze ook gecontroleerd en ervoor getekend. Auto ingeleverd (buiten openingstijd wat extra kosten met zich meebracht) op vliegveld Pisa zonder nieuwe schades. Uiteindelijk bij thuiskomst een mail ontvangen met een hun door locauto nieuw geconstateerde schade?!
Kosten €400,00 !!
Zeer ingewikkeld proces om tegen deze schade in verzet te gaan was het resultaat. Geen mailverkeer mogelijk doordat je continu naar hun site werd doorgestuurd waar je iedere keer via ingewikkelde procedure je verhaal moest doen. Uiteindelijk na veel geharrewar werd er 2 x €400,00 euro afgeschreven van mijn rekening! Nu 2 maanden verder nog altijd geen oplossing.
Voor mij dus nooit maar dan ook nooit meer autohuur via locauto.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
De gehele gang van zaken
Zeer slechte service en voorwaarden (auto was wel goed)
Auto was nagenoeg nieuw, daar kan ik niet over klagen.\\r\\nMaar ruim 2 jaar nadat je thuis bent gekomen durven ze nog met kosten aan te komen, omdat je een bekeuring hebt gekregen. (die stuurden ze exact een jaar na thuiskomst) Als je vraagt waarom het zo lang moet duren krijg je er geen antwoord op alleen dat je er ooit voor hebt getekend. De voorwaarden of een kopie van het contract dat je destijds hebt getekend willen ze niet geven. Lang verhaal kort; prijs lijkt goedkoop, maar verwacht geen enkele vorm van service, begrip of redelijkheid.
Sterke punten
auto's zijn redelijk
Zwakke punten
service, communicatie, begrip, redelijkheid
autohuur in Florence
Na 3x geflitst in 1 week (voor 2 km. te hard) wordt 3x administratiekosten ad €49,- per keer van creditcard afgeschreven. Pure diefstal.
autohuur in Florence
Na 3x geflitst in 1 week (voor 2 km. te hard) wordt 3x administratiekosten ad €49,- per keer van creditcard afgeschreven. Pure diefstal.
autohuur in Florence
Na 3x geflitst in 1 week (voor 2 km. te hard) wordt 3x administratiekosten ad €49,- per keer van creditcard afgeschreven. Pure diefstal.
autohuur in Florence
Na 3x geflitst in 1 week (voor 2 km. te hard) wordt 3x administratiekosten ad €49,- per keer van creditcard afgeschreven. Pure diefstal.
Afzetterij
Supplement van 40 bij een overtreding is pure afzetterij.
Sterke punten
Nihil
Zwakke punten
Afzetterij
Verkeersboete
Vandaag 12-11-2019 een e-mail ontvangen van Locauto. Er is op 12-06-2019 een verkeersovertreding geconstateerd, hiervan wordt gemeld dat ik hiervoor nog een rekening krijg, nog niet bekend welk bedrag.
In de algemene voorwaarden van Locauto staat inderdaad dat indien dit het geval is, Locauto ook nog een factuur stuurt van E 40,00 excl. BTW. Hier moet je wel heel goed de Algemene Voorwaarden voor bestuderen. Ook dit nog in rekening brengen vind ik diefstal.
Ik was ook niet tevreden over halen en terugbrengen van de auto bij vliegveld in Pisa.
Sterke punten
Geen.
Zwakke punten
Dienstverlening op locatie.
Opgelicht
Via Rentalcars een auto gehuurd bij locauto. Volgens rentalcars is alles goed geregeld extra verzekering volledige dekking. Toch wordt er naast de betaling aan Rentalcars van 185,- voor een week doodleuk door locauto 299,- afgeschreven.
niet tevreden
Wij vonden het misleidend.
Met grote letters dat het 250,00 was voor de periode dat wij huurden, en vervolgens werd er 400,00 afgeschreven van onze rekening.
Ja, de kleine lettertjes.
Niet aardig, daar huren we geen tweede keer!
Sterke punten
personeel erg vriendelijk en snel
Zwakke punten
misleidende aanbieding
Geweldige service
alles was prima, de ontvangst, de auto en het terugbrengen van de auto in Milaan. Complimenti !!!
Elke moment verwacht je een addertje onder het gras, zoals het normaal gaat, helaas.
Maar dit was echt super! en vooral ontzettend aardig en naar je toe. ga zo door.
Sterke punten
vriendelijke ontvangst, alles duidelijk!
Oplichting
Na 12 dagen bracht ik de auto terug op het vliegveld in Pisa en werd deze gecontroleerd. Eerst moest ik tekenen voor akkoord schadevrij binnenzijde en af tanken en vervolgens voor de buitenzijde. Alles leek ok. Ik was nog niet op het vliegveld aangekomen of ik ontving al een rekening van 33,96 euro voor een pechhulp verzekering die ik had afgesloten welke direct van mijn creditcard rekening werd afgeschreven. Op het document stond inderdaad mijn handtekening. Ik herkende mijn handtekening direct. Het was die, welke ik op de tablet had gezet bij het terug brengen van de auto.
Sterke punten
Nette en correcte afhandeling baliepersoneel
Zwakke punten
De in mijn ogen malafide praktijken van de ontvanger van de auto
Locauto Rome, zeer tevreden (augustus 2018)
Gelukkig bij aankomst bij het verhuurloket niet druk. We werden snel, efficiënt en goed geholpen door Lorenzo, die ook nog een beetje Nederlands spreekt. Andere medewerkers waren ook vriendelijk. We konden een keuze maken uit verschillende autos binnen dezelfde klasse. Vervolgens naar de auto waarbij een medewerkster samen met de klant de auto nakijkt. Bij terugkeer controle samen met klant en aftekenen. Het kantoor en de autos bevinden zich in parkeergarage C bij het vliegveld. Wij waren blij met de geleverde auto.
Sterke punten
Vriendelijk, efficiënt, helder en vlot
Zwakke punten
Geen
Positief over Bologna
Goede ervaring. Nissan Micra gehuurd. Klein krasje op gemaakt, maar was geen probleem.
Kosten waren laag (400 voor 3 weken, inclusief verzekeringen)
Sterke punten
Goedkoop, geen gezeur over kleine krasjes, snelle afhandeling.
Zwakke punten
Geen
Enorm onbetrouwbaar!
Zeer slechte ervaring met locauto catania via easy terra, beiden verschuilen zich en laten de klant links liggen: 'de auto had geen technische mankementen...' Tuurlijk, daarom staan wij samen met vrienden op een berg in the middle of nowhere op een nationale feestdag met een auto die het niet meer doet en aangeeft op de display dat er een technische storing is. Shame on you locauto catania! Ik reserveer nooit meer bij jullie en via easy terra.
Sterke punten
Echt niet te vinden
Zwakke punten
Teveel om op te noemen, wij mochten blij zijn dat wij een andere auto kregen, extra service voor ons...?!?! hallo, het is jullie core business om een deugelijke auto te leveren voor 5 dagen.
locauto verzint kleine schade
Toen we de auto terugbrachten (skoda fabia) kwamen ze met een kras die er nog niet op zou hebben gezeten. Dit is echt ter plekke verzonnen. Rekening bijna 200 euro. Helaas hadden we een dag later foto's rondom gemaakt waar de kras al duidelijk op te zien was. Stom bij nader inzien. Dus maak uitgebreid foto's van uw huurauto!!!
Sterke punten
Redelijk vlotte afhandeling. Redelijke prijs.
Zwakke punten
Een getekend gebruiksschaderapport bij aanvang is hier zeker niet voldoende! Een eigen risicoverzekering is bij locauto zeker aan te raden!!!
Hoge administratiekosten achteraf in rekening gebracht
Van Locauto kregen we achteraf te horen dat we een verbaal hadden gekregen tijdens de huurperiode.
Locauto geeft al je gegevens dan door aan de politie en brengt daar even 50 aan administratiekosten voor in rekening
Ver boven verwachting.
Via auto europa en easy terra terecht gekomen bij locauto in Bari Italie. Een Clio gereserveerd.
Na het gebruikelijke verkopen: wilt u GPS, wilt u een diesel, wilt u zich niet echt goed verzekeren, wilt u geen pechhulp en nog meer een nieuwe Fiat Tipo diesel meegekregen.Via email de door mij getekende verklaring ontvangen over de staat van de auto ( schadevrij)
Prima mee gereden , geen gezeur bij inleveren. Na inleveren weer snel een email met de verklaring schadevrij.
Zeer snel werden de borgen eigen risico en brandstof vrijgegeven.
Sterke punten
snelheid
upgrade
Oplichting loc auto. Geboekt via transavia / cartrawel
Transavia/cartrawel bevestigt dat veel zaken inclusief zijn zoals ook pechhulp. In Pisa smeren ze je een pechhulpverzekering aan voor euro 40,--. Je hebt niet eens in de gaten dat je er voor tekent. Probeer vervolgens locauto, cartrawel of transavia per mail of telefonisch te bereiken. Ik vond nog ergens een tel nr van cartrawel gebeld. Iemand aan de lijn die alleen maar engels sprak. Uitgelegd en u raad het al niets meer van gehoord.
Ik noem het dan ook maar diefstal.
Sterke punten
Snelle uitcheck.
Zwakke punten
Onbetrouwbaar personeel. Ik zag eerder op deze site het verhaal van locauto opPisa.
Goede verhuurder
Inmiddels 2de keer dat ik bij Locauto Alghero een auto heb gehuurd!! Deze keer met upgrade en een nieuwe auto. (4 km, vroegseizoen heeft zo zijn voordelen). Op de luchthaven Alghero stond alles voor ons klaar. Heel vriendelijk geholpen door baliemedewerker die ons snel doorverwees naar de mensen bij de autos. Klein stukje lopen vanaf de terminal!
Sterke punten
Fatsoenlijk Engels sprekende mensen aan Balie en auto-uitgifte!
Zwakke punten
Auto snel klaargemaakt voor eerste verhuur! Fabrieksstickers wel van de ruit gehaald maar de afdruk duidelijk zichtbaar op ruit. Ruiten en spiegelglazen niet schoon!
NEVER AGAIN
For those who are interested:
We rented a car in pisa for 3 days @LOCAUTO RENT A CAR
When we brought the car back they charged us 185eur for damage (it appeared to be a scratch on the tyre-not caused by us).
After 4 months they charged again an amount of 48eur.
I pressed charges @ the credit card copany and they refunded us:
The charge of 185eur was not justified... THEY ARE REALLY FRAUDS
The carge of 48eur was justified. It was a fine.
So my advice: don t give up and NEVER RENT A CAR from LOCAUTO!!
If you check the internet, you will that it s not just 1 case. They do it all the time!!!
Please share this message
@LOCAUTO I told you I wouldn t give up!
Sterke punten
Nothing
Zwakke punten
FRAUD!
Eens maar nooit meer Locauto
Bij het inleveren constateert de medewerker een kleine beschadiging op de linker voorband. We weten echter zeker dat we nergens tegen aan zijn gereden. Geen discussie verder. Het hoofdkantoor zou contact opnemen.
Al de volgende dag ontvangen we een rekening van ruim 300 euro voor het vervangen van een band. Een absurd bedrag dat vooral bedoeld lijkt om klanten maximaal geld uit de zak te kloppen.
Dit was eens maar nooit meer Locauto.
Klacht
Op 09-02-2018 is een bedrag afgeschreven van 48,80 via de creditcard, terug te vinden op het overzicht van februari 2018. Jongstleden oktober/ november inderdaad naar Pescara gereisd en een auto gehuurd via Ryanair bij Locauto. Alles keurig betaald en bij de het inleveren en de controle bleek alles in orde. Ook heb ik van dit bedrag geen nota of beschrijving ontvangen. Uit eerdere reviews over Locauto wordt dit bedrag vaker genoemd. Dit is wel opvallend. Locauto: nooit meer !
Sterke punten
Snelle afhandeling en bij het vliegveld.
Zwakke punten
Geen e-mail ontvangen over de huur, terwijl dit wel afgesproken was.
Zonder enig bericht wordt een bedrag afgeschreven, niet wetende wat dit voorstelt.
Verdienmodel?
Kregen in september 2017 in Palermo de auto snel en zonder problemen. Hadden alle risicos afgekocht via rentalcars. Bij inlevering geen inleverformulier ontvangen.
Borg werd pas na 30dagen vrijgegeven. En nu, 4maanden later wordt er 48,80afgeschreven zonder bericht wat dit zou betreffen. Geen antwoord op de mail ontvangen. Zal ICS vragen deze betaling te betwisten!
Sterke punten
Snelle afhandeling
Zwakke punten
Onbetrouwbaar