OK Rent a Car, car hire in Ibiza and Mallorca with the latest models on the market Discover us! Our greatest asset is the innovation in our fleet, offering the latest models of the rental market in your car, at the best price. Premieres car during your holiday in Majorca and Ibiza!
Ik huur nooit meer bij OK rent a car!
Deze zomer hebben wij voor onze vakantie een auto bij OK-Rent-A-Car in Santiago de Compostela gehuurd (via Expedia).
Bij aankomst op het vliegveld hebben wij de via de website beloofde shuttlebus niet kunnen vinden (geen enkele bewegwijzering). Wij hebben op eigen kosten een taxi naar het bedrijf moeten nemen (ook een uitdaging: adres en telefoonnummers website klopten niet).
Omdat wij vanuit Spanje ook naar Portugal wilden met de auto moesten wij extra verzekering bijbetalen. Dit bleek 150% (!!!!!) van het bedrag te zijn waarvoor wij hadden geboekt.
Medewerkster op locatie was een erg onvriendelijke dame.
Kortom, wat ons betreft klantenservice 0,0!!
Expedia vindt dat zij haar verplichtingen goed is nagekomen. OK-Rent-A-Car heeft niet meer gereageerd op onze schriftelijke klacht achteraf.
Sterke punten
GEEN
Zwakke punten
Zie hierboven!
OkRent? NOT OkRent zul je bedoelen!
Dieven en afzetters. Stelen je geld en proberen je voor nog eens ruim drie keer dat bedrag op te lichten, ondanks dat je allang betaald hebt voor een auto. Ze laten je met je gezin op een zaterdag avond gestrand op een industrieterrein als je niet ingaat op hun oplichting. Via aangifte en verzekering gaan we ons geld terughalen, maar als je wil dat je onbeschoft behandeld en bestolen wordt, ga dan vooral naar NotOk RentABrik. Waardeloos bedrijf met waardeloos volk, dieven, tegen de muur met dat tuig.
Sterke punten
Geen enkele, het enige sterke punt wat ze hebben is dat ze je alleen via de telefoon durven vertellen dat ze je geld jatten, die slappe etters op locatie durven je dat niet in je gezicht te vertellen..
Zwakke punten
Alleen maar. Heel dat bedrijf bestaat uit stelende slappe etters en laffe honden.
Slechte service en wanpraktijken
Wachtrijen immens lang ...je mag 18 extra betalen om "iets sneller" geholpen te worden. Blijven aandringen voor nog een extra verzekering bij hun van 220 maar wij zeiden neen want wij hadden al voor extra verzekering betaalt. Met lang gezicht mochten we dan kredietkaart voor waarborg van 1200 geven. Er was een probleem met mijn visa kaart "raar ...juiste code ingeven en toch error krijgen ???" Dus geblokkeerd. (Op andere reviews dit nu achteraf ook gelezen). Wij wouden dan 2de visa gebruiken op naam van 2de bestuurder. Dit mocht niet ...tenzij we die extra verzekering van 220 wel betaalden. Niet gedaan en zonder auto mogen vertrekken s nachts om 1u.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Slechte service, onvriendelijk, pure afzetterij
Georganiseerde oplichterij in groene hesjes
Nooit eerder na 30 jaar gebruik van autoverhuurfirmas heb ik zon oplichterij gezien. Dit bedrijf heeft als businessmodel om met goedkope tarieven klanten te lokken naar hun verhuurcentrale ver van de luchthaven en van alle publieke transport om je dan kosten aan te rekenen voor allerhande krasjes, te vroeg of te laat aankomen enz. Bij mij was het nog erger : ik kreeg een klapband nog geen 20 km. na mijn vertrek en kreeg te horen dat het niet hun schuld was maar de mijne en kreeg een extra rekening van 1.350 Euro. Het zijn oplichters : maak er nooit gebruik van !
Sterke punten
Geen enkel
Zwakke punten
Gebrekkig shuttle transport naar de luchthaven
Oneerlijke praktijken bij het vaststellen van zgn. Schade
Leveren van wagen met defecte band
Ook hier bijbetalen. Oplichters
Via internet een auto gereserveerd voor 3 weken en vooraf het gehele bedrag betaald. Bij boeking moest ik het tijdstip van ophalen invullen.
Kom ik op zaterdag, vier uur later dan ik had opgegeven, de auto ophalen. Geen probleem, zou je denken, ik heb gereserveerd en betaald.
Maar nee hoor, niets mee te maken, volgens de 'kleine lettertjes' ben je verplicht de extra verzekering af te sluiten als je de auto meer dan drie uur later op komt halen.
Geen ontkomen aan. Je krijgt ander de auto gewoon niet mee.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Extra verzekeren of je krijgt de auto gewoon niet mee
Slechtste service ever
We zitten hier nu al meer dan uur te wachten en er zijn ongeveer vier mensen geholpen. 8 balies, drie bezet, mensen die niks doen, en voor 18 euro kun je een wachtnummer trekken dat vooegaat. Al die mensen keijgen voorrang. Dat is hun tactiek. Mensen lang laten wachten zodat ze voor 18 euro sneller geholpen worden.
Sterke punten
Tot mu toe geen. Geen vriendelijkheid, en zeker geen efficiëntie.
Oplichters
Als dit bedrijf de mogelijkheid heeft om je op te lichten, doen ze het. Wij (2 vrouwen) stonden s avonds laat in het donker aan hun balie om een auto te huren. Ze wisten dat verder alles al gesloten was en dat we geen andere mogelijkheid hadden. Ze vroegen daarom een prijs die 6 keer zo hoog was als de daadwerkelijke prijs. Lees goed alle tekst in de huurovereenkomst en vooral de kleine lettertjes.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Oplichters
Be sure you are fully insured
Be sure you are fully insured when you rent a car with OK. A little bit damaged tyre is going to cost you 260.00. So make pictures of all your tyres before you go. It is very dark down there so use your flashlight so do they when you return your car. Also be sure your tank is full, in our case the fuel meter was going directly down after a few km.
+34 902 36 06 36 kost 2 euro per minuut. Rekening 66,39 euro!
Het was niet zeker of ik zou vliegen. Na aankomst op Alicant Airport vond ik op internet 'OK rental Alicant Airport' .
Het telefoonnummer website OK rental gebeld, +34 902 36 06 36.
Je moet lang aan de telefoon wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt. Daarnaast kan de medewerker amper engels spreken / verstaan. Wanneer ik mijn achternaam wil doorgeven dan geeft dat problemen. De telefoniste zet mij in de wacht. Na 10 minuten komt mevrouw niet aan de telefoon.
Ik bel voor de tweede keer naar OK rental. Ook dit gesprek duurt lang. Daarna besluit ik maar de pendelbus te nemen naar OK rental omdat het aan de telefoon niet goed komt. De bestuurder van de bus doet moeilijk omdat mijn reserveringsnummer niet op de lijst voorkomt.
Eind oktober 2018 ontvang ik voor +/- 30 minuten bellen een telefoonrekening van 66,39 euro !!!! Mijn provider zegt dat vrijwel alle verhuurbedrijven betaalnummers hebben. Dit nummer kost ruim 2 euro per minuut.
Ik ben letterlijk pissed off. Moeilijk bereikbaar, lang in de wacht en medewerkers die niet goed Engels spreken. Dit is oplichterij.
- nergens duidelijk gelezen dat dit nummer 2 euro per minuut was
- niets in het Engels vermeld dat dit een duur betaal nummer was
U bent gewaarschuwd om +34 902 36 06 36 te bellen.
He pagado 2 euros por minuto. La factura del teléfono fue de 66,39 euros por 30 minutos. El servicio al cliente habla mal inglés. Larga espera en el teléfono. Negocio de Rot!
Het ophalen en terug brengen van de auto verliep goed. Geen problemen gehad, tot ik mij rot schrok van de telefoonrekening voor het reserveren van de auto.
Ik hoop dat het bedrijf mij de telefoonkosten gaat terug betalen.
Nogmaals waarschuwing!! Op trustpilot staat bij contact informatie +34 902 36 06 36. Dit is dus het dure nummer van 2 euro per minuut!!! Kijk aan de rechterzijde bij contact informatie.
Een telefoontje voor een reservering had men binnen 10 minuten kunnen afhandelen.
Men wilt de telefoonkosten niet terug betalen, ik huur hier geen auto meer. Stelletje hufters zijn het.
Schandalig slechte service
Ruim 2 en half uur moeten wachten totdat we werden geholpen bij de autoverhuur. Wat een ellendige start van een vakantie op Ibiza. Extreem langzame baliemedewerkers en veel discussies overal met de aanwezige klanten. Geen enkele info over wachttijd. Eenmaal aan de beurt werden we geacht een extra afkoop te betalen die wij online via do you Spain al vooraf hadden betaald. Dit overlegd, maar volgens OK car rental stond Do You Spain los van OK car rental dus het was dit of 900 euro blokkeren op de creditcard en in geval van schade werd dit ingehouden op de creditcard en moesten we achteraf declareren. Dat vonden we sowieso geen optie dus alsnog extra afkoop van 15 euro per dag betaald.
Wat een valse voorlichting en wat een twijfelachtige zaakjes, dit tezamen met ruim 2 en half uur wachttijd maakt dat we iedereen afraden hier zijn auto te huren!!
Sterke punten
Gratis upgrade
Gratis tweede bestuurder
Zwakke punten
Wachttijd
Valse voorlichting
Slechte service
Matige auto
Oplichters
Wij huurden een berlingo bij OK Rent a Car gedurende een week in Palma de Mallorca. Men leverde ons een zwarte Nissan x-trail 7 plaatsen. Wat een upgrade !Ik moest echter zelf en alleen als leek op een blanco formulier de schade noteren aan het voertuig. Dit op een zeer dukke parking te midden van alle aan en afrijdende voertuigen.Bij het binnenleveren van het voertuig werd dit gecontroleerd door 2 experts. Natuurlijk vonden zij overals krasjes die ik niet had opgemerkt.Dit koste mij 600,00 af te houden van mijn waarborg met MasterCard.Geen discussie mogelijk, de experts spraken enkel Spaans en ik was in tijdsnood wegens halen vliegtuig. Ik heb alles geprobeerd via OK Rent a Car, via Carflexi.com, via MasterCard en zelfs via de Europese Verbruikersunie om een andere schikking te vinden. Geen gehoor, zelfs geen antwoord op mijn verzoeken. Dit is aldus de zuiverste vorm van oplichterij en misbruik. Werkelijk de afpersing van de onwetende toerist. Waarschijnlijk werd deze zogezegde schade reeds 3 à 4 maal betaald.
Sterke punten
Tamelijk recente voertuigen en technisch in orde.
Zwakke punten
Oplichterij onwaardig een bedrijf te runnen.
Avoid at all costs
If OK RAC can't make up the cost of their apparently inexpensive rentals by browbeating you into purchasing their expensive additional insurance, then they WILL "find" damage to the car when you return it.
This is how they make their money.
Avoid any company that has this as a business practice at all costs.
Sterke punten
None whatsoever.
Zwakke punten
Deliberate swindling as a business model.
Oplichters
Purchased a flight ticket and rented a car via www.transavia.nl. The car is rented through OK Rentacar Sevilla. A payment link is sent. After direct payment, it appears that 29 euros still have to be paid at the counter for fuel administration costs. At pickup it appears also that in advance 120 euros for the fuel has to be paid at the counter. The car is rented with a full tank (with me the tank was 90% full). By returning the used fuel chached on the 120 euro but also they charge 29 euros fuel administration costs. Even if the car is brought back full, as I did. This is pure theft!
Advice: Do not rent with this company! Simply hire by one of the reputable rental companies in front of the terminal. Saves you time (you dont have to be on the shuttle to the pickup/dropp-off outside the airport) and finally it saves you money!
Sterke punten
Nette auto (was prijs ook naar). Vriendelijk personeel.
Zwakke punten
Onbehoorlijke kosten!
Te slecht voor woorden
Aankomst iets voor 22.uur mega rij 2.00 uur later aan de beurt willen ze toeslag rekenen omdat het na 23.uur is na protest zei medewerkster oh u bent vaste klant dan draaien wij dit terug(1 keer eerder gehuurd bij calpe)in de pikkedonker moet je een mega vuile auto checken op krassen etc dus met ZAKLAMP van TELEFOON ontdek ik een megaplek zat geen lak meer op terug naar balie reaktie is oh dan maar een andere auto deze was behoorlijk nieuw maar ook niet schoon dus het zelf checken is niet goed tedoen. En jahoor bij terug brengen vinden ze twee miniscuul kleine krasjes is dan 300,= heb er geen woorden meer over vuil gemaakt op deze manier leveren autos bij dit bedrijf goud geld op zeker als je in de avond auto en je niet goed kan controleren uiteindelijk om 1.15 uur in kleinschalig hotel aangekomen receptie was al naar huis gelukkig hadden ze hierover gebeld ivm sleutel goed geregeld dus met geen hap gegeten en dodelijk vermoeid in slaap gevallen met een akelige 1ste kennismaking van mallorca gelukkig bleef dat alleen beperkt tot okecars.NOOIT MEER
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alles
Ok car rental
This is the worst car rental company in Europe....
Sterke punten
You can buy speedy ticket
Zwakke punten
And with that speedy ticket you also need to wait one hour and more.
Terrible
Way of prices they offer you !!!!! Very bad !!! Trying to make second insurence covering everyting. Very bad.
Sterke punten
Nothing !!!!!!!
Zwakke punten
Pick up !!! Promises !!!! Very bad !!!!
Very bad
Very bad
Sterke punten
None
Zwakke punten
Everything
Extra kosten voor verzekering bij afhalen
Zeer slechte service. Ze wijzen je op de kleine letters als je de verzekering via de website uitgezet hebt. Dan blijkt bij het afhalen dat je de keuze hebt alsnog de verzekering te betalen OF 1000 moet blokken op je creditcard. Absolute waanzin! Dan wordt je ook nog eens schofterig verwezen naar de kleine letters door een medewerker. Vervolgens komt er een stel na mij die exact tegen hetzelfde aanloopt. Het zijn een stel boeven.
Ze lijken de goedkoopste, maar achteraf nog duurder.
Zwakke punten
De kleine lettertjes en extra kosten die er puntje bij paaltje bijkomen.
Krasjes
Gewoon 200 euro voor krasje moeten betalen die er al op zat en niet was aangemerkt op het formulier. Alleen 60 km snelweg gereden en in parkeerhaven gezet. Het is ook gewoon te goedkoop om te huren.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Oplichters
Oplichters! Pas op!
6 maanden geleden hebben wij hier een simpel autootje gehuurd. Wij hebben toen een bekeuring van 50 euro gehad en deze netjes betaald. Nu is er weer 50 euro van onze creditcard afgeschreven als een soort "boete fee". Dit stond ergens in de kleine letters. Smerige manier van zaken doen! Pas op!
nooit meer ok
na meer als een uur op de shuttlebus te hebben gewacht werden we afgezet bij het kantoor
wachthal zat bomvol en er waren 26 wachtende voor ons
van de 8 balie,s waren er 3, soms 4 open
ruim 2 en half uur gewacht voor we aan de beurt waren en afwikkeling duurde ook nog een half uur
87,00 euro betaalt via creditcard voor de tank inhoud en deze ook vol weer teruggebracht
toch wordt er maar 63,00 terug gestort,24 euro servicekosten!!!
Sterke punten
belazeren
Zwakke punten
alles
Zeer slechte ervaring met OK rent a car
Bedrijf zit niet op de airport zelf maar op een bedrijventerrein, shutlebusje.
2 uur wachttijd bij ophalen, vage afspraken over verzekering en tanken. Gevoelsmatig wordt je aan alle kanten in de maling genomen. Vragen 40 euro extra als vanwege een vroege vlucht je auto om 6 uur in de ochtend wil inleveren(dit geweigerd) Bij aankomst stond er weer een enorme rij en ik hoop niet dat iedereen 40 Euro extra heeft betaald.....
Ivm lange rij en de boodschap dat de bestuurder van de shutlebus nog lag te slapen heb ik de autosleutels ingeleverd zonder verder af te wachten en konden we samen met een ander stel in de taxi springen richting vliegveld. Wat een drama dit bedrijf!!
Sterke punten
De auto zelf!
Zwakke punten
Informatie
Communicatie
Logistiek
Verschrikkelijk! Nooit een auto huren
Ik heb werkelijk nog nooit zoiets meegemaakt! Bijna 2,5 uur zitten wachten op het verkrijgen van onze huurauto. De vlucht vanaf Nederland is gewoon korter... het stond helemaal vol met vakantiegangers, 3 balie's open. Medewerkers waren super traag. Gemiddeld 20 min per klant bezig, onbegrijpelijk in dit online tijdperk. Zwaar beschadigde auto mee... moesten ook 24 betalen, waarvoor, geen idee, een vage uitleg over benzinegeld... nooit nooit nooit meer via ok rent a car!!!!
Sterke punten
Echt niet een
Zwakke punten
Alles, wat een k.. bedrijf, nooit meer een auto huren via ok rent a car!
Niet doen bespaart u veel ellende
Ik huur al jaren een rental car maar wat Ok travel presteert is ronduit schandalig. Heb ik een aanvullende verzekering afgesloten bij Go Spain. Zegt de maatschappij dat ze dit niet accepteren. Tevens geven ze aan dat je standaard altijd 24 euro voor het aftanken van je auto moet betalen.Daarnaast moet je ruim 2 uur wachten voor je geholpen wordt door goed willende amateurs.
Sterke punten
Als ze stoppen met dienstverlening.
Zwakke punten
Elk woord is te veel. Het zijn gewoon oplichters, die intimideren.
WAARDELOOS !!!!!
Echt niet doen dit, na aankomst op het vliegveld, zoeken naar OK rent a car. 3 busjes verder eer dat we mee konden naar het Departement. Daar aangekomen nr 92 uit de automaat getrokken en ze waren bij Nr 40. Dus dat zou betekenen ong 5 uur wachten. Met gierende banden de bus weer terug genomen en bij Europacar een auto gehuurd. Binnen 20 min reden we weg bij het vliegveld. Hoorde later dat deze 'Goedkope "aanbieder later toch een hele dure aanbieder word !!!!! Ik zeg dus : NIET DOEN !!!!!