Bij SnappCar kun je jouw auto verhuren, of een auto van iemand anders huren. Gewoon onderling, zonder (ver-)huurbedrijf. Je auto verhuren? Maak een profiel aan; dat is heel simpel. Hierin geef je aan wanneer jouw auto beschikbaar is en wat je per dag aan de auto wilt verdienen. Omdat je zelf de autoverhuur regelt, blijf je altijd baas over je eigen auto: jij bepaalt wie er in jouw auto mag rijden, niet SnappCar. Je kunt een huurverzoek altijd weigeren. Auto huren? Voer je postcode of plaats in, dan zie je meteen het aanbod bij jou in de buurt. Kies je ideale auto, maak een profiel aan en stuur een huurverzoek aan de eigenaar. Als de verhuurder jouw huurverzoek accepteert, krijgen jullie beiden de huurovereenkomst per mail toegestuurd en kan de huur beginnen. Het gebruik van SnappCar is gratis, en inschrijven is zo gedaan!


Benodigdheden

Om een auto te huren bij Snappcar moeten klanten zich registreren op de website van dit bedrijf en hun account verifiëren. Vervolgens moeten zijn de volgende gegevens overleggen en uploaden: - een geldig rijbewijs: aan klanten wordt gevraagd om een leesbare, heldere kopie of foto te maken van een geldig rijbewijs en deze te uploaden via het platform. - Daarnaast wordt gevraagd naar algemene informatie zoals de naam, het adres, de leeftijd en telefoonnummer van de bestuurder. - een verificatie: dit kan via social media of middels een overschrijving van 1 cent


Huurverzoek indienen

Indien klanten een perfecte auto hebben gevonden, kunnen ze de ophaal- en terugbreng datum invullen en kiezen voor het exacte tijdstip waarop de auto opgehaald en teruggebracht zal worden. Daarnaast moeten klanten ook in het kort aangeven waarvoor zij de auto nodig hebben. De verhuurder kan het verzoek accepteren of afwijzen. In geval van acceptatie krijgt de klant een bericht dat er betaald kan worden. Betaling voor een huurauto kan via iDeal of een credit card. In geval van een afwijzing moet de klant helaas op zoek naar een alternatief. De klant kan dan weer naar de zoekpagina en opnieuw een huurverzoek verzenden. Wanneer het huurverzoek is geaccepteerd en betaald ontvangen beiden, de huurder en verhuurder, een bevestiging via e-mail, hier vind men ook het adres. Bij het ophalen van de auto doorlopen beiden de check-in en stellen op die manier de status van de auto aan het begin van de boeking vast.


Leeftijd bestuurders

Indien men een auto wilt huren van Snappcar, dan moet men aan een aantal voorwaarden voldoen. zodat huurders met een gerust hart hun auto kunnen verhuren. Bestuurders moeten minimaal 21 jaar. Daarnaast moeten zijn minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig EU rijbewijs. Daarnaast heeft de verzekeraar ook een aantal voorwaarden waaraan huurders moeten voldoen. Deze regels kan men terugzien in de algemene voorwaarden en de verzekeringsvoorwaarden.


Annuleren

Een boeking kan altijd voor aanvang van de huur geannuleerd worden. Als de klant nog niet heeft betaald voor de boeking, dan is annuleren gratis. Zodra de boeking betaald is, zijn er wel kosten aan de annulering verbonden. De kosten kan men terug zien in het boetebeleid van Snappcar. Een betaalde boeking kan men annuleren via Mijn SnappCar. Men kan op de transactie klikken, die men wilt annuleren en kiezen voor de button in het transactieoverzicht. Daarnaast moet de verhuurder ook op de hoogte gesteld worden dat de boeking niet door kan gaan.


Wijzigen

Indien klanten een huurverzoek hebben gestuurd, maar om de een of andere manier een wijziging willen toevoegen aan bijvoorbeeld de tijden, dan kan men het huurverzoek annuleren en een nieuwe verzoek indienen met de juiste datum en tijden. Wanneer een boeking eenmaal is betaald, kan deze niet meer worden gewijzigd. De enige optie die een klant heeft om de datum of tijd te veranderen is om de boeking te annuleren en opnieuw te boeken. In dat geval kan de verhuurder het beste annuleren, de klant krijgt een volledige refund en de boekingsperiode komt meteen weer vrij. In dit geval is er geen sprake van annuleringskosten. Wilt de verhuurder niet annuleren maar moet de boeking wel gewijzigd worden, dan kan de klant contact opnemen met het Community Support Team.


Contact gegevens

Het Support team van Snappcar is van maandag tot en met zaterdag bereikbaar via het contactformulier of via het e- mail adres [email protected]. Indien er sprake is van een noodgeval, ongeluk of pech onderweg, dan kunnen klanten contact opnemen met het Support team, via het op het SnappForm vermelde telefoonnummer.


SnappCar Video


SnappCar Reviews

    Klopt niks van

    Werd gewoon verplicht extra kosten benzine te betalen terwijl de tank niet bol getankt was belachelijk kreeg een boete van 25 euro deze hebben ze gewoon verekend met de borg gewoon geen woorden voor arrogantie

    Sterke punten
    Geen

    Oplichters bedrijf !!

    Ik heb een auto gehuurd bij SnappCar en dezelfde dag heb ik geanuleerd omdat ik ziek werd, daarna kreeg ik een e-mail van hun dat ze mijn geld niet terugbetalen . In hun voorwaarden stond niet echt duidelijk over het Annuleren .
    Ik moest ook €10 euro betalen voor wat weet ik eerlijk gezegd niet . Ik voel me echt opgelicht door SnappCar.

    Wees voorzichtig bij dit bedrijf met het huren van een auto, want ze vragen meer en extra geld dan een normale autoverhuur bedrijf.
    Bij een normale autohuur bedrijf huur je veel goedkoper een auto.

    Incredibly unsatisfying

    Incredibly unsatisfying and frustrating cutomer service and non sense application workflow

    I wanted to pay for the reservation with a different credit card than the one registered on my account, and twice, the funds were transfered but the booking was not working.
    Nothing blocked me the your app to pay, twice...
    Then no messages or anything warned me that it did not work, twice...
    I had to figure out myself that my girlfriend's credit card was the only one working, so I paid, three times...

    Now i figured out the booking with the right credit card, but i would like to be refunded the 2x 79,25€ = 158,5€ that i paid extra.
    So i paid 3 times.

    when i request the refund on my own cc this is the answer from their customer service :

    "Unfortunately your payment was blocked because the name of the bankaccount does not match the one in your SnappCar profile. Do you have an account that is registered to your name? If yes: please use that account to pay, the payment will be processed. We don’t accept payments that are made with a joint or business bankaccount.

    If you do not own an account on your name, then there's, unfortunately, nothing we can do about that. We are consistently working on improving our safety measures such as this one. This way we can guarantee the financial security of our community.

    The payment will be refunded immediately and will be on your bank account within a couple of days. Our apologies for the inconvenience."

    The thing is that I cannot create my own snappcar account because my driver's license doesn't pass their verification Bot (my french, totally legal licence is too damaged)

    So now I got scammed of 158€, and their answer is : sorry dude can't do shit...

    I am so mad it's crazy.
    I'm going to roam all review websites until you hear me out.
    reach out the Ticket #814953 guys.

    Oplichters

    Als huurder bij Snappcar trek je altijd aan het kortste eind. De verhuurde word altijd in het gelijk gezet ! Ze vragen je om borg te betalen en proberen na afloop alle wegen te nemen om jou borg te houden. De verhuurder beweerd de auto vuil terug te krijgen en stuurt snappcars een foto met een asbak vol peuken dat is voor hun voldoende bewijs ok schoonmaakkosten in rekening te brengen en een boete,vervolgens word ook nog je account geblokkeerd waardoor je geen inzicht meer hebt of de verhuurder uberhaubt wel heeft meegewerkt aan de uitcheck. Snapcarr bellen krijg je pas na een half uur iemand aan de telefoon die je erna afwimpelt en op mails moet je blij zijn na 3 dagen pas een reactie te krijgen wat ook nog elke keer door een andere medewerker word beantwoord en niet het hele verhaal heeft nagelezen dus je krijgt weer onzinnig antwoord en nog steeds geen borg terug. Wel sturen ze continu aanmaningen van de boete en kosten die hun hebben opgelegd. Ze willen dat ik eerst de kosten en boete betaal en dan krijg ik de borg pas terug. Maar waarom zou ik die betalen als die gevulde asbak niet van mij is. Bij snapcarr trek je als huurder aan het kortste eind. Waarschijnlijk zal de volgende aanmaning ook nog met een verhoging zijn zodat ze die ook nog kunnen innen. En de borg die heb ik nog steeds niet echt schandalig stelletje oplichters !!!

    Sterke punten
    Klanten naaien

    Zwakke punten
    Ze doen of ze achterlijk zijn

    Worst customer service

    The worst customer service ever

    Sterke punten
    Learn what service is

    Zwakke punten
    Terrible people

    Boete buiten mijn huurperiode!

    Ik heb dreigementen met aangepaste alg. voorwaarden gekregen van Snappcar met een boete die ik moet betalen die buiten mijn huurperiode valt!
    Samen met de Rechtswinkel te Amsterdam naar de zaak gekeken, op maandag 27 juni 2022. De bovenstaande voorwaarden stonden toen niet in de Algemene Voorwaarden. De voorwaarden zijn dus n.a.v. deze kwestie aangepast. En serieus? Een huurder blijft nu dus 48 uur verantwoordelijk voor een auto waar de eigenaar of een andere huurder te pas en te onpas wat mee kan doen? 

    Snappcar werkt niet, hoge verborgen kosten, onbereikbaar

    Het bedrag dat je uiteindelijk wordt gevraagd over te maken is veel hoger dan wat je in het begin ziet. De €30 van de aanbodpagina wordt uiteindelijk €46,45. Dat lijkt wel een goedkope vliegmaatschappij. Uiteindelijk maakt Snappcar een probleem van de betaling (ik had deze auto nu nodig) door te stellen dat de rekeninghouder niet dezelfde persoon was als de huurder en de betaling niet te accepteren. Dan blijkt Snappcar zo'n bedrijf te zijn dat je niet kan bellen en dat met 'noreply' email en sms werkt. Brrr.
    Nou, 1 ster dan maar, omdat minder hier niet kan.

    Sterke punten
    Die worden overschaduwd door de problemen. Het zou leuk kunnen zijn omdat er veel verschillende soorten auto's opstaan.

    Zwakke punten
    Snappcar werkt niet, hoge verborgen kosten, onbereikbaar.

    In plaats van snel een busje huren, een hoop frustratie

    Ik wilde snel een busje huren en daarom een account aangemaakt, maar ik kwam nooit langs de rijbewijs verificatie, wat ik ook probeerde, telkens de foutmelding dat mijn achternaam en verloopdatum niet leesbaar waren. Ben ik wel 2 uur mee bezig geweest, in alle standen (portrait, landscape) fotos gemaakt met mijn 48 megapixel camera. Van support hoef je ook niet veel te verwachten, automatische antwoorden en vervolgens sturen ze gewoon als antwoord de foutmelding die ik al 38 had gekregen, aaarggggh. Snel weer gedeinstalleerd, waardeloos.

    Sterke punten
    Geen idee

    Zwakke punten
    Niet te gebruiken

    Je krijgt je borg niet zo maar terug

    Je moet in eerste instantie al 5 Euro betalen voor een account als potentiële huurder van een auto. Daarna betaal je voor de huur zelf een borg van 250 Euro die je niet zo maar weer terug krijgt...... Op de site staat niet vermeld hoe je dit terugkrijgt maar na wat speurwerk blijf dat je je profiel instellingen moet veranderen. Dan krijg je wellicht je borg terug en dat kan tot 8 dagen duren. Ik wacht nog steeds op mijn borg!!! Telefonisch is SnappCar niet bereikbaar en de mail Servicedienst komt alleen maar met antwoorden dat het terug geven van de borg niet sneller kan..... WAARDELOOS

    Zwakke punten
    Zeer slechte service richting de huurder, als je alles netjes en correct doet qua zorgzaamheid over de gehuurde auto, vol aftankt etc krijg je heel veel gezeik over je borg.....

    Snappcar huur

    Categorieën
    Blog
    Mijn Reviews
    Mijn Instellingen
    Help
    UITLOGGEN
    Arthur Izeboud
    NL
    Voor bedrijven
    Jouw review telt!
    Je hebt een review over SnappCar geschreven
    Voeg foto toe
    Arthur Izeboud
    6 reviews
    1 ster: zeer slecht
    Zojuist
    Na dat ik een auto probeerde te huren…
    Na dat ik een auto probeerde te huren moest ik mijn rijbewijs updaten omdat dat verlopen was en ik het bij snappcar nog niet veranderd had probeerde ik dat te veranderen.
    Netjes mijn nieuwe geldige rijbewijs gefotografeerd maar dit werd niet geaccepteerd.
    Vervolgens heb ik netjes het formulier ingevuld omdat Snappcar blijkbaar je telefonisch te woord staat.

    Hierop kreeg ik de volgende mail
    Hi Arthur,

    Tijdens het registratieproces bij SnappCar controleren wij de gegevens van iedere nieuwe deelnemer. Wij doen dit ter bescherming van onze huurders en verhuurders en om de veiligheid en betrouwbaarheid van de SnappCar Community zo goed mogelijk te kunnen waarborgen.

    De controle van een nieuwe deelnemer bestaat, onder andere, uit een identiteitscheck in de vorm van een verificatie van rijbewijs en bankgegevens en een controle van de door jou ingevulde profiel- en contactgegevens.
    In een aantal gevallen kan het voorkomen dat de ingevulde gegevens niet voldoen aan de eisen die wij stellen aan onze gebruikers. Deelname aan SnappCar is dan helaas niet mogelijk.

    Helaas hebben wij geconstateerd dat jouw profiel met de daarin door jou ingevulde gegevens helaas niet voldoen aan de minimale richtlijnen die wij hanteren om deel te kunnen nemen aan SnappCar. Op basis hiervan hebben wij jouw profiel gedeactiveerd. Helaas kun je dus geen gebruik maken van SnappCar.

    Omdat de meeste checks geautomatiseerd worden uitgevoerd, kan ons team helaas geen specifieke inhoudelijke mededeling doen over de gegevens of de uitkomst van deze identiteitscontrole.

    Het spijt ons jou niet beter te kunnen berichten. Wij willen je bedanken voor je interesse in SnappCar en wensen je succes met het elders invulling geven aan jouw mobiliteitsbehoefte.

    Jammer van snappcar dat ze niet weten dat je een bestaande klant bent die altijd netjes betaald heeft en niet fraudeerde.

    Heb vervolgens weer een mail gestuurd en uitgelegd dat dit anders ligt.
    Lucinda

    Ik maakte al gebruik van snappcar
    Al een paar jaar.
    Mijn rijbewijs heb ik net geüpdate omdat ik zag dat het verlopen was.
    Dus ik ik snap niet dat ik nu geweigerd wordt.
    Vervolgens deze mail!

    Arthur,

    Helaas kunnen we je niet meer informatie geven. Je zal helaas geen gebruik meer kunnen maken van SnappCar.
    Groet, Kasper
    SnappCar Community Support

    Check ook ons Helpcenter voor een antwoord op Veelgestelde vragen!

    Als ze vinden dat je geen gebruik mag maken heb dan de ballen om te vertellen waarom.

    Ook is de prijs misleidend .
    Als je gaat boeken komt er een bedrag boven op.

    Ik hoop dat ze het op deze manier vol gaan houden .
    Ook in mindere tijden.
    Ben zeer teleurgesteld .
    Snappcar doet overkomen als een sociale groene partij maar is gewoon een broodje verdien model .
    Ik wil niet eens meer deelnemen !

    Sterke punten
    Snel geld maken

    Zwakke punten
    Alles

    VRESELIJKE BEDRIJF, HEEL ERG DUUR

    VERBORGEN KOSTEN, HEEL ERG DUUR. NIET TE GELOVEN. KLANTENSERVICE IS NIET TE BEREIKEN. IS TOCH NIET NORMAAL.
    EEN KEER AUTO GEHUURD, NEVER NO2OIT MEER!!!! ALS JE GELD WILT BESPAREN HUUR NIET VAN DEZE OPLICHTERS!!!!!!

    Sterke punten
    NIKS!!!!! OPLICHTERS

    Zwakke punten
    OPLICHTERS, GEEN KLANTENSERVICE.

    Niet eerlijk en openlijk over annuleringskosten en houdt geld achter bij dubbele betaling die is veroorzaakt door eigen systeembeperkingen:

    Eerste keer een auto gehuurd en betaald met creditcard. Na betaling bleek dat creditcardbetaling niet mogelijk was (door beperking in verwerkingssysteem Snappcar) en is nogmaals middels Ideal betaald. De terugbetaling liet ellendig lang op zich wachten en heeft meerdere reminders moeten kosten. Toen eenmaal de betaling was teruggestort stond helaas niet het juiste bedrag op de rekening aangezien bij de Ideal betaling een korting van 5 euro was verwerkt en bij de creditcard niet. Snappcar vond het in deze situatie redelijk om die 5 euro dan in te houden bij het terugstorten van de creditcardbetaling.
    Ondanks deze vervelende ervaring toch nog een tweede keer een auto willen huren via Snappcar echter door onvoorziene omstandigheden en in samenspraak met de verhuurder enkele uren voordat de huur in zou gaan toch moeten annuleren, volgens de verhuurder was dit geen probleem en zou het geld worden teruggestort. Snappcar zegt echter geen geld terug te storten en wijst voor annuleringen binnen 24 uur op het 'boetebeleid' welke verstopt staat in de algemene voorwaarden. Buiten dat het niet getuigd van enige service hadden we dit nooit kunnen weten aangezien de link naar het boetebeleid(gekke naam voor annuleringsvoorwaarden) zowel mobiel als via laptop niet werkt. Zie bijgevoegde screenshots van de niet werkende doorkliklink. Uiteindelijk is de onterecht ingehouden korting 'opgelost' door een tegoedbon van 10 te geven die wij waarschijnlijk nooit gaan gebruiken. Het geld voor de annulering hebben wij tot op heden niet teruggezien en wij zullen dan ook eventuele verdere stappen in overweging gaan nemen.
    Wij hebben daarbij meerdere malen gevraagd om een telefonische afstemming maar hier wordt tot op heden iedere keer niet op ingegaan.

    Sterke punten
    Gezien platform in contact met aardige verhuurder

    Zwakke punten
    Onduidelijkheid, oneerlijkheid, verstoppen achter voorwaarden die niet openlijk beschikbaar zijn

    Niet eerlijk en openlijk over annuleringskosten en houdt geld achter bij dubbele betaling die is veroorzaakt door eigen systeembeperkingen:

    Eerste keer een auto gehuurd en betaald met creditcard. Na betaling bleek dat creditcardbetaling niet mogelijk was (door beperking in verwerkingssysteem Snappcar) en is nogmaals middels Ideal betaald. De terugbetaling liet ellendig lang op zich wachten en heeft meerdere reminders moeten kosten. Toen eenmaal de betaling was teruggestort stond helaas niet het juiste bedrag op de rekening aangezien bij de Ideal betaling een korting van 5 euro was verwerkt en bij de creditcard niet. Snappcar vond het in deze situatie redelijk om die 5 euro dan in te houden bij het terugstorten van de creditcardbetaling.
    Ondanks deze vervelende ervaring toch nog een tweede keer een auto willen huren via Snappcar echter door onvoorziene omstandigheden en in samenspraak met de verhuurder enkele uren voordat de huur in zou gaan toch moeten annuleren, volgens de verhuurder was dit geen probleem en zou het geld worden teruggestort. Snappcar zegt echter geen geld terug te storten en wijst voor annuleringen binnen 24 uur op het 'boetebeleid' welke verstopt staat in de algemene voorwaarden. Buiten dat het niet getuigd van enige service hadden we dit nooit kunnen weten aangezien de link naar het boetebeleid(gekke naam voor annuleringsvoorwaarden) zowel mobiel als via laptop niet werkt. Zie bijgevoegde screenshots van de niet werkende doorkliklink.

    Uiteindelijk is de onterecht ingehouden korting 'opgelost' door een tegoedbon van 10 te geven die wij waarschijnlijk nooit gaan gebruiken. Het geld voor de annulering hebben wij tot op heden niet teruggezien en wij zullen dan ook eventuele verdere stappen in overweging gaan nemen.
    Wij hebben daarbij meerdere malen gevraagd om een telefonische afstemming maar hier wordt tot op heden iedere keer niet op ingegaan.

    Sterke punten
    Gezien platform in contact met aardige verhuurder

    Zwakke punten
    Onduidelijkheid, oneerlijkheid, verstoppen achter voorwaarden die niet openlijk beschikbaar zijn

    Niet eerlijk en openlijk over annuleringskosten en houdt geld achter bij dubbele betaling die is veroorzaakt door eigen systeembeperkingen:

    LET OP: deze partij is niet eerlijk en openlijk over annuleringskosten en houdt geld achter bij dubbele betaling die is veroorzaakt door eigen systeembeperkingen:
    Eerste keer een auto gehuurd en betaald met creditcard. Na betaling bleek dat creditcardbetaling niet mogelijk was (door beperking in verwerkingssysteem Snappcar) en is nogmaals middels Ideal betaald. De terugbetaling liet ellendig lang op zich wachten en heeft meerdere reminders moeten kosten. Toen eenmaal de betaling was teruggestort stond helaas niet het juiste bedrag op de rekening aangezien bij de Ideal betaling een korting van 5 euro was verwerkt en bij de creditcard niet. Snappcar vond het in deze situatie redelijk om die 5 euro dan in te houden bij het terugstorten van de creditcardbetaling.
    Ondanks deze vervelende ervaring toch nog een tweede keer een auto willen huren via Snappcar echter door onvoorziene omstandigheden en in samenspraak met de verhuurder enkele uren voordat de huur in zou gaan toch moeten annuleren, volgens de verhuurder was dit geen probleem en zou het geld worden teruggestort. Snappcar zegt echter geen geld terug te storten en wijst voor annuleringen binnen 24 uur op het 'boetebeleid' welke verstopt staat in de algemene voorwaarden. Buiten dat het niet getuigd van enige service hadden we dit nooit kunnen weten aangezien de link naar het boetebeleid(gekke naam voor annuleringsvoorwaarden) zowel mobiel als via laptop niet werkt. Zie bijgevoegde screenshots van de niet werkende doorkliklink.

    Uiteindelijk is de onterecht ingehouden korting 'opgelost' door een tegoedbon van 10 te geven die wij waarschijnlijk nooit gaan gebruiken. Het geld voor de annulering hebben wij tot op heden niet teruggezien en wij zullen dan ook eventuele verdere stappen in overweging gaan nemen.

    Wij hebben daarbij meerdere malen gevraagd om een telefonische afstemming maar hier wordt tot op heden iedere keer niet op ingegaan.

    Sterke punten
    Gezien platform in contact met aardige verhuurder

    Zwakke punten
    Onduidelijkheid, oneerlijkheid, verstoppen achter voorwaarden die niet openlijk beschikbaar zijn

    \\\"Fool of the Year\\\" - or bad Experience!

    I already had a doubt when #Snappcar asked 5 euros for verifying my data. But my experience now with #Snappcar is entirely unacceptable. At first, I could not get any info about the deposit and after checking out my rental it said in English \\\"you can only request your deposit back 17 days after the end of your last rental\\\". And at the bottom of the same page it indicates in Dutch that you can only request your deposit after 71 days of your check-out. After several contacts via help center with #Snappcar, they insist that it concerns 71 days. Unbelievable that #Snappcar withhold your deposit for more than 2 months and that after this period you can reclaim your deposit thus you have not received it yet. At this moment my emails via help center are not answered and telephone contact is not possible. So, status quo and not knowing what to expect from #Snappcarr. Do not be fooled like me!\\r\\n

Bezoek SnappCar

Schrijf een review