Since 1963, Sicily by Car / Auto europa has been the leading car hire company in Sicily. In a little over 3 years, following a commercial and strategic expansion programme, and thanks to the experience and professional competence of the management group, allowing the company to become a real national enterprise so that today Sicily by Car / Auto europa has expanded throughout the whole of Italy under the brand Auto Europa was launched in 1997 and today boasts a fleet of over 10.000 vehicles, all latest models, fully air-conditioned with radio/tape, and a network of over 53 offices throughout the most important Italian cities, covering the major airports and the most requested tourist locations. At Sicily By Car / Auto Europa we are continually expanding to meet our clients requests and stay in tune with the damands of the market. Renting with Sicily By Car / Auto Europa today, one can choose from a car to a minivan, from a cabriolet to an off-road vehicle, from a commercial vehicle to a scooter. If you travel for pleasure or business, for long or short periods, Sicily By Car / Auto Europa is always able to offer an excellent service at an unbeatable price. We're sure you'll find our rates are extremely competitive. Hurry and try our services and discover the many advantages that await.
Oneerlijke bankafschrijving
Er werd ineens €149,- afgeschreven gevraagd naar de kosten en pas toen werd er een factuur gestuurd.
Bleek benzine kosten te zijn. Onze auto is erop de 3e dag ermee gestopt, we hadden gelukkig road assistance genomen. Na 7 x bellen en verbinding die constant verbreekt hebben we kunnen regelen dat de auto kon worden gehaald want de accu was overleden en een nieuww accu kon er niet ter plekke in worden geplaatst.
Maar dan sta je dan, het advies was om een taxi te bellen... In Zuid Italië....
Gelukkig was er familie in de buurt die ons naar het vliegveld kon brengen omdat wij dus een nieuwe auto moesten halen. Eerder moesten we ook al naar het vliegveld omdat we de auto mee had gekregen met maar 1 functioneert licht.
Maar de kosten zijn als volgt:
€30 voor de road assistance (logisch daar hadden we ja tegen gezegd)
€58Voor 31 liter benzine, knap voor een auto die we op de derde dag niet meer konden gebruiken en waar we maar 2 streepjes van hadden gebruikt de maximale tank inhoud van een fiat 500 is 35 liter dus de tank was bij leeg?
Maar nu het meest wonderlijke €25,- voor de tank service... Hoe kan je een auto vol afleveren die letterlijk is weggesleept en hoe durf je mensen hier kosten voor aan te rekenen. Dat je moet betalen voor de gebruikte benzine maar dit...
Dan nog onduidelijk €8,- plus btw dit alles zondere verder uitleg
Vervolgens meedere malen proberen contact te zoeken via mail maar antwoorden lijkt ook erg moelijk voor dit bedrijf.
Conclusie huur ergens een auto waar ze wel de auto van te voren controlen, je niet langs de weg laten staan en ze het fatsoen hebben zelf contact opnemen over nog te betalen kosten en ook niet mensen extra belasten voor iets waar ze absoluut niks aan konden doen. Ik had geld toe moeten krijgen met al die ritten naar het vliegveld....
Zwakke punten
Afhandeling, zorg van de auto, Road assistance, communicatie
This company is a scam!!
This is by far the worst experience I have ever had with a car rental company!! At check-out the company found a small damage in the tire of the car. I was charged EUR 320 for this damage, they subtracted this amount of my deposit. This amount is totally ridiculous and out of proportion, besides there was no option to discuss the situation. BE VERY CAREFULL WITH THIS SCAM CAR RENTAL, IT’S BETTER TO PAY MORE FOR A RECOGNISED CAR COMPANY!!
Zwakke punten
Oplichters!!
Close this company
My own experience with this company and the negative comments you can read about their way of working should be more thean enough to start an investigation by the governement .
It is clear that the modus operandi is not based on creating happy customers who will make good publicity for this company , This company is runned by crooks who are misleading their customers in a very cynical way. Sicily by car , never again!!!!!!!!
Sterke punten
Even 1 star is way to much for this company of thieves
Oplichter
Bij deze wil ik even mijn ervaring delen met een iedereen die bij sicilycar een auto wil huren. Zo ben ik vier weken geleden in Milaan gesommeerd om 1200 euro te betalen omdat er achter de achteruitspiegel ,steenslag zat van niet meer dan 2,5mm. Dit is disproportioneel . Blijkbaar had mijn vrouw 5 weken later op Sardinië weer een auto gehuurd bij Sicily car ( afgelopen week ) . Nu was daar weer een buitengewoon onvriendelijke ontvangst 1. geclaimed dat de Tank niet vol genoeg was ( 4 minuten daarvoor getankt) vervolgends duurde de Auto Kontrolle 12 Minuten en kreeg alsnog een rekening voor een te vieze auto gepresenteerd ( nog nooit mee gemaakt in 20 jaar ). voor mij en onze familie nooooit mee sicilycar. oplichters / we zijn er op uit om een klant alsnog geld af te troggelen er zijn veel betere. verhuurders. Europcar / herz / nolleggero
Sterke punten
Dat ze auto’s hebben
Zwakke punten
Personeel getraind om extra kosten in rekening te brengen
Niet betrouwbaar en corrupt
Wij hadden een auto van dit bedrijf gehuurd op Catania vliegveld (27 sep t/m 4 okt)
Op de laatste vakantiedag startte de auto niet en onze accommodatie was ver het vliegveld. Wij hebben zelf de vervangende auto geregeld om ons vlucht te halen en hebben 50 € aan de eigenaar van onze accommodatie betaald om ons naar het vliegveld te brengen. Ons vlucht vertrok om 10:50 uur.
Om 8 uur waren we op het vliegveld en bij de balie van Sicily by car vertelde ik dat de auto niet startte en is achtergebleven op ons accommodatie adres,
Wij hebben een aantal vreselijke uren meegemaakt tot 10:50 uur.
Achteraf kregen we een eindafrekening waarop o.a. De volgende kosten stonden:
* Verlening van de huur van de auto
* administrative kosten
* belastingen
* benzine kosten
Wij waren niet in gelegenheid op hun auto vol te tanken. Dat was logisch gezien de auto niet startte.
De baliemedewerker van het bedrijf was onvriendelijk en bot! Hij had geen begrip voor onze situatie. Immers was deze veroorzaakt door hun onbetrouwbare auto.
Ik zou nooit meer een auto huren van Sicily by car.
Sterke punten
Niets.
Zwakke punten
Onvriendelijk, oneerlijk en corrupt.
Kansloos bedrijf
Wat een boeven! Zijn gek op het belasten van je Credit Card! Defecte auto's, uren aan de telefoon, extra kosten met aftanken enz.. enz... Gewoon NIET doen, er zijn genoeg andere wel betrouwbare partijen...
Sterke punten
Welke?
Zwakke punten
Service is echt slecht...
Customer unfriendly
Hired a car. Supposedly with a full tank. Sign said 570 km left.When we filled it up sign said 650 km left….
Got a signai: low motoroil level, we immediately bought extra oil. Cost 18 euro. Also got a receipt. We did not get those 18 euro back. We were supposed to call first. Horrible, horrible….
Sterke punten
Apart from oil, car was ok
Zwakke punten
No trust in their customers, stingy behaviour
0% service
In mei een auto gehuurd in Florence. In september een boete ontvangen via de mail volledig in het Italiaans met belofte dat er betalingsinstructies thuis worden opgestuurd, een maand later nog geen instructies ontvangen. Omdat dit bedrijf 5 maanden nodig heeft om een boete op te sturen is dit ondertussen de 2e aanmaning en dan nog €61 'servicekosten' durven af te schrijven van mijn creditcard. 0.0% service!
Zwakke punten
Service
Mafia is still alive in Sicily
The mafia is still alive in Sicily, this company is a prime example of it. Can't get the car, employee at the desk refuses to cancel the reservation, she says we have to call a phone number. She deliberately mislead us by providing invalid phone numbers, and the client service uses bad faith and refuses to provide any refund. A scandal, just avoid this company.
Zwakke punten
Thieves
THIEVES. STAY AWAY from them.
PLEASE READ THIS REVIEW. It will save you money and headache.
STAY AWAY from Sicily by Car. I rented a car for 1 day in Firenze, and during pickup there was no one to do the walk around, only one employee at the counter. I went to the parking lot to pick up the car and noticed a small dent in the left front mudguard. The dent was shown in report in a very similar position. I didn’t bother and drove away. Upon car return, the employee noted the car plate and seemed to know exactly what to look for. He went straight to that small damage and said it wasn’t there before.
I was shocked because I knew it was an existing damage.
Anyway, I filed a report explaining the situation, but obviously they never read my report. I called them a dozen times, but nobody answered the phone. I sent an email to customer service, but no reply. Only after complaining on Facebook, they came back to me saying that because I haven’t bought their insurance, they would charge me for that pre-existing damage.
The amount was an outrageous EUR 475.00 (!!!). I was stolen without the right to appeal.
Obviously, I will never rent a car from Sicily by Car ever again, nor anyone else from my company. They are BLACKLISTED!
They attract customers with a low rental price, but if you don’t buy their additional insurance they make undue charges on your credit card for pre-existing damages, and there is nothing you can do about it.
Update: A few days later, they made another charge on my credit card without any explanation. I had to block my credit card. Unbelievable and unacceptable!
Sterke punten
NONE
Zwakke punten
Undue charges without notice and without explanation. Thieves!!!!
écht NOOIT hier je auto huren!!!!
(584801272)
We hebben een auto mee gekregen expliciet gevraagd naar een auto met winterbanden omdat we de bergen in gaan naar een skigebied, daar zijn winterbanden verplicht. De dame aan de balie zou ons verteld hebben dat er antivries moet bij de diesel.... DAT HEEFT ZE NOOIT GENOEMD!! anders hadden we dat zeker gedaan, we zitten niet te wachten op een auto met bevroren diesel (zelf rijden we elektrisch en benzine) dát is dus gebeurt!! op advies van Sicily By Car een taxi genomen. al toen we in de taxi zaten schreven ze rond de 500 euro af van onze creditkaart. De kosten van 300 euro van de taxi dachten we te kunnen verhalen, ZIJ gaven ons een auto mee zonder enige uitleg!!! kregen we een dreig mail, alle kosten werden op ons verhaald, geen enkele keer werd er naar ons geluisterd. Toen ik een review schreef, vroegen ze mij die weg te halen en dan zou ik een mail kunnen sturen met wát er precies gebeurd is, dát heb ik gedaan. Zelfs een ontvangst bevestiging krijg je niet!! Wij hebben vaak een huur auto nodig maar hebben nog nooit zo'n onbetrouwbare organisatie mee gemaakt, klantvriendelijkheid is ver te zoeken ze zijn écht alleen uit op eigen gewin. Dus tip van de dag HUUR NOOIT EEN AUTO BIJ SICILY BY CAR!!!
Sterke punten
er zijn geen sterke kanten, kan écht niks bedenken!!
Zwakke punten
wij kwamen 'avond aan.... niemand loopt mee naar de auto om er samen even omheen te lopen
ze geven de auto mee zonder enige uitleg (de dame achter de balie wilde denken wij snel naar huis
Als je ze belt, in ons geval omdat de auto het niet doet, is er niemand die fatsoenlijk engels spreekt, enorm frustrerend!!
Ze liegen! en niet 1x maar over heel veel, de dame achter de balie, de mensen die reageren op reviews zeggen dat ze het dossier dan in behandeling nemen, gebeurt echt niet
zo kan ik nog wel door blijven gaan
Hoe kan het dat zo'n bedrijf, dat niet klant gericht is, liegt en 'gewoon' zomaar geld afschrijft van je credit card zonder enige onderbouwing, hoe kan dát bestaan????
Worst car rental ever
Would not recommend to book your car here! The service is the worst. We told the staff at the airport that we needed the car for long distance travel. Yet, they did not recommend us a different car and ended up giving us an electric one. This car ruined our trip. After driving for 1 hour the battery of the car was empty. We ended up spending our weekend finding charging stations and charging the car. Which took 3 hours every time - 6 hours charging a day. We were not able to reach any of our destinations since the car literally could not make it. We have spent hours sitting in our car in the middle of nowhere because we could not continue. After contacting them, they told us that it was our own problem that we booked an electric car. First of all, we were not aware of that and secondly we ended up paying twice as much since there were a lot of additional cost we were also not aware of. With the information that we gave them they should have at least recommended a different car or give us a (partial) refund. They are refusing to find a middle ground - which makes it utterly clear for me to never book with them again.
Thiefs
never again.
The government should close this company !!!!!!
After reading all these negative comments on internet and become aware of their "Modus operandi" there should come an investigation or warning to avoid this company .
Sterke punten
no strong points
Zwakke punten
everything
Vermijdt
Verschrikkelijke organisatie.
Sterke punten
Eigenlijk geen. Gemakkelijk boeken.
Zwakke punten
Onbeschoft en bedriegers.
SCAM Maffia THIEVES STAY AWAY FROM THIS GANGSTER COMPANY
Het terugbrengen van de wagen kon niet tijdens de bureeluren.....hierna maken ze van alles gebruik om extras aan te rekenen. 900 euro voor een voorruit terwijl er niets van beschadigingen was. Ze sturen een onduidelijke foto met een wit puntje van ca 1mm op de raam en beweren dat de raam kapot is.
Niets kan hun weerhouden om dit bedrag via visa borg af te halen. Walgelijke praktijken waarvan het internet vol staat. Wegblijven is de boodschap. Dit is Maffia
Sterke punten
ZE STELEN ER OP LOS
they are real scammers
If zero stars were possible they would have gotten them.\\r\\nthey are real scammers.\\r\\nWe rented a car for 3 days from Sicily by cars airport bologna.\\r\\nWhen we picked up the car, we checked the outside and filmed it.\\r\\nWhen returning the car, the employee quickly looked at the outside but immediately went to look in the trunk where the items from the spare wheel are. He said a pump was missing. Unfortunately we did not check this when collecting the car. But we have not been in the trunk during our city trip of 3 days.\\r\\nof course we lodged an objection and the employee could not check whether this pump was included on delivery because the car came from another depot and the office was closed.\\r\\n\\r\\nthe deposit on the credit card has been blocked for more than 30 days. After an email stating that the pump should really be in it, it turned out that the credit card was charged for � 325.92 while such a pump on the internet costs a maximum of � 80. .\\r\\nThere is no point in further objecting because we cannot prove (and neither can they)\\r\\nWe have never had the spare wheel checked.\\r\\nI also really have the impression because the employee immediately yawned at the trunk that he knew there was something to be gained there
boeven
ver bad customer service of the main office!! do not rent your car here! on the road the rental car needed to be fixed, we tried to contact sicily by car a lot of times but got disconnected every time. we were stranded so had to act. went to a local garage to get it fixt. SicilyByCar will not pay those costs back. been trying for months, don't even answer. finally an answer: will pay nothing! because we did not follow procedure. how can we if we could not reach you??? 185 euro i payed and a full rental day gone... so watch out for this guys, they rip you off!!!!
Sterke punten
geen
Zwakke punten
je krijgt ze telefonisch niet te pakken, reageren niet op mail en weigeren gemaakte kosten te vergoeden zonder ook maar een beetje na te denken.. wat zouden bv de kosten zijn als we wel de juiste procedure hadden kunnen doorlopen...echt niet ok!!
Maffia company
Extremely bad company with no moralcompass ,
Sterke punten
No strong points , even 1 star is too much , avoid this company
Zwakke punten
Maffia must be involved in this shit company
Avoid this company!
When i rent a car the first i do is checking the car carefully with a responsible working for the company.
Taking photos, before and after the rental and making sure that the car goes back in the same condition as i got it. Get the car checked on return in the presence of a responsible.
Sicily by car is by far the worst company i ever rented a car, in every possible way they tried to let me pay for “damage” after i returned their car.
Thanks to my pictures and a long discussion i got a clean statement that i kept with me.
3 months later they tried to take 65€ from my creditcard for a fine without Showing proof of this fine or where i got it.
Immediately i checked the internet for comments and found out that this company has a reputation for doing such tricks , after i send proof of all this to my creditcard company they refunded Me without any problem, Sicily by car tried it again some months later , got refunded again and then blocked my creditcard and took a new one. Never again !
Sterke punten
Crooks
Zwakke punten
Service and honesty
OPLICHTERS!!!
Ophalen nam heel veel tijd in beslag, auto moeilijk te vinden. Maar het ergste kwam achteraf: er werd € 714,98 van mijn creditcard afgeschreven i.v.m. vermeende schade voorruit! Sturen een foto van een piepklein butsje, veroorzaakt door steenslag. Wij zijn ons van geen kwaad bewust, maar zelfs al zou dit tijdens onze huurperiode gebeurt zijn, dan is het bedrag buiten alle proporties. Direct bezwaar gemaakt en indien nodig schakel ik rechtsbijstand in. Helaas zelf geen foto's gemaakt, maar alle slechte recensies op internet zeggen genoeg
Zwakke punten
Proberen je geld af te troggelen met zogenaamde schades en/of bekeuringen
Avoid at all cost!
Avoid at all cost!!! The worst car rental company that I've dealt with... They provided me with a car that was totally different class to what I've ordered + they were not interested in checking the car's condition together with me either at the pick-up or return locations. The car had damage that I photographed when I picked it up and showed the pictures at the customer service points at the return. A gentleman at the return point wasn't interested in going out of the airport to check the car, he checked the pictures I took and said: "These are small damages that's why they were not in marked in the rental paperwork initially." They returned me a full deposit but after 2 weeks I received a letter asking me to cover 700 euros of a damage penalty fee!!! I refused to pay and the case is now with my solicitor. Luckily I've got pictures that clearly show the damage at the moment I picked up the car. Hopefully, they will treat it as a valid proof and say sorry for their radiculous customer service. As mentioned at the beginning, DO NOT DEAL WITH THIS COMPANY! AVOID AT ALL COST otherwise, they will try to rip you off.