We hebben geboekt via sunny cars waar we GEEN klachten van hebben. Op de voucher stond als we de auto moeten inleveren buiten openingsuren we 40 euro moesten betalen. Daar aangekomen blijkt het 50 euro te zijn. Ondanks dat het nog 40 euro geafficheerd staat. Ze kunnen geen zinnige uitleg geven. Er wordt rap rap een papier ingevuld met de schade die er al aan de auto is. Ik maak wat foto's uit zekerheid. Bij het inleveren gaat de persoon gericht naar een plaats op de auto. Er wort schade gevonden aan de ONDERKANT van de auto. Onze auto wordt niet normaal gecontroleerd. Zelfs ruitenwissers worden op mogelijke gebruiksschade gecontroleerd. De schade die ze zeggen dat er nog niet was. Uiteraard ben ik niet op mijn buik gaan liggen toen ik de auto ging ophalen. We hebben deze schade niet veroorzaakt. Dit is een deuk. Dit zouden wij toch serieus gevoeld moeten hebben... Lijkt mij eerder dat ze Sunny cars willen oplichten omdat ze weten dat wij het geld van hen terug krijgen. Ook een ridicuul hoge waarborg van 1200 euro moesten we geven voor een super kleine auto (peugeot 208).Waarschuwing voor iedereen die toch daar huurt en de auto met nummerplaat BA01XR meekrijgt. De schade aan de onderkant van de auto was er al (Onder chauffeurzijde)
Autoleasebedrijf in Faro, PortugalOpen
OVERZICHT
GIDS
REVIEWS
FOTO'S
OVER
Review-overzicht van Google
Reviews zijn niet geverifieerd
5
4
3
2
1
3,0
(294)
Alle
vliegveld41
creditcard19
heffing16
schade12
+6
Sofie Devriendt
Local Guide·44 reviews·146 foto's
2 uur geleden
NIEUW
Niet te vertrouwen! OPLICHTERS!!!!!
We hebben geboekt via sunny cars waar we GEEN klachten van hebben. Op de voucher stond als we de auto moeten inleveren buiten openingsuren we 40 euro moesten …Meer
Bonita Ringelberg
6 reviews·1 foto
3 dagen geleden
NIEUW
Bizar slecht!
Helpen niet met het installeren van een baby zitje, want zijn geen babyzitje …Meer
Luc Dierckx
Local Guide·102 reviews·28 foto's
een maand geleden
Leuke locatie waar je de kracht van de oceaan kan horen, zitten en voelen.
Foto 1 wordt beoordeeld door Luc Dierckx
Foto 2 wordt beoordeeld door Luc Dierckx Foto 3 wordt beoordeeld door Luc Dierckx
Inge Lemckert - van Stek
10 reviews
2 maanden geleden
Ik heb 1 min punt voor airauto.Wij wilden voor 72 dagen een auto huren, hebben we ook gedaan, maar je kan niet langer dan 30 dagen aan 1 stuk huren dus eventueel weer naar faro rijden en de auto weer huren.Dit bleek dus niet nodig maar …Meer
Sofie Devriendt
Local Guide·44 reviews·146 foto's
2 uur geleden
NIEUW
Niet te vertrouwen! OPLICHTERS!!!!!
We hebben geboekt via sunny cars waar we GEEN klachten van hebben. Op de voucher stond als we de auto moeten inleveren buiten openingsuren we 40 euro moesten betalen. Daar aangekomen blijkt het 50 euro te zijn. Ondanks dat het nog 40 euro geafficheerd staat. Ze kunnen geen zinnige uitleg geven. Er wordt rap rap een papier ingevuld met de schade die er al aan de auto is. Ik maak wat foto's uit zekerheid. Bij het inleveren gaat de persoon gericht naar een plaats op de auto. Er wort schade gevonden aan de ONDERKANT van de auto. Onze auto wordt niet normaal gecontroleerd. Zelfs ruitenwissers worden op mogelijke gebruiksschade gecontroleerd. De schade die ze zeggen dat er nog niet was. Uiteraard ben ik niet op mijn buik gaan liggen toen ik de auto ging ophalen. We hebben deze schade niet veroorzaakt. Dit is een deuk. Dit zouden wij toch serieus gevoeld moeten hebben... Lijkt mij eerder dat ze Sunny cars willen oplichten omdat ze weten dat wij het geld van hen terug krijgen. Ook een ridicuul hoge waarborg van 1200 euro moesten we geven voor een super kleine auto (peugeot 208).Waarschuwing voor iedereen die toch daar huurt en de auto met nummerplaat BA01XR meekrijgt. De schade aan de onderkant van de auto was er al (Onder chauffeurzijde)
Alles netjes ingeleverd, blijkt er een blauw boek te ontbreken, documenten.
Dashboardkastje is niet open geweest, dus hebben ze dit met opzet gedaan.
Er was met niemand te praten, iedereen speelde het mee.
147.60 koste dit werd van creditkaart afgehaald
In nederland besproken met volledige verzekering. Bij aankomst blijkt dat we er nog extra voor moeten bij betalen. 170 Euro of een zogenaamde borg van 1000 Euro. Anders geen auto.
Bij inleveren blijkt dat als je voor 8 uur je auto inlevert nog eens 40 Euro voor moet betalen.
Totaal niet vriendelijke zelfs onbeschofte personen.
Het zijn gewoon oplichters. Schrijven geld van je credit card af! Waar ze geen rech op hebben!
Mafia benden.
Auto gehuurd via tussenpersoon, met volledige verzekering bij Air Auto. Stond op onze bevestiging dat we moesten lopen naar het kantoortje. Dit bleek 1,5 km verderop te zitten. Er reden dus ook busjes, maar dat stond niet vermeld op de bevestiging.
Werden redelijk netjes te woord gestaan, Navigatie erbij gehuurd, 40 euro extra voor betaald. Kwamen bij de auto die 3 jaar oud was en onder de krassen en deukjes zat. Dus wij wijzen aan wat we genoteerd willen hebben, zegt die knul "nee joh maak je niet druk is allemaal gebruikersschade, daar doen we niet moeilijk over" en zet op het formuliertje overal stipjes. Oké in goed vertrouwen nemen we de auto met gladde voorbanden (ja het sneeuwt hier toch niet werd er nog gezegd) mee. Navigatie (oud toestel wat ik aan het raam moest plakken) kon alleen op postcode worden ingesteld dus toen ik dat in de gaten had gaf ik aan dat ik wel via google maps ging rijden. Ja dat is dan jammer je krijgt je geld voor de navigatiehuur niet terug. Die dan maar in de achterbak gelegd. Na 2 dagen de banden laten oppompen want er ging een lichtje branden, geen probleem. Komen na een week om de auto te retourneren, loopt er een dame om de auto heen, kijkt nergens naar, maar op het laatst valt haar blik op de bestuurdersportier waar wat krasjes rond het slot zaten. Kijk dat is nieuwe schade! Welnee die hele auto heeft zulke gebruikersschade overal zeg ik nog. Nee hoor stug volhouden, manager erbij, ik moest mijn mond dichthouden anders belde hij wel even de politie. Ik had toch een volledige verzekering, ik kreeg het wel weer terug van de verzekering, ik moest niet in discussie gaan. Dus ik betaal daar 276,75 voor niet aangebrachte schade met mijn creditkaart terwijl ze ook nog 1500 euro hadden geblokkeerd. ik zeg hoe zit het met die 1500 euro. Dat is een reservering mevrouw die komt met 3 dagen vrij. Wij zijn nu 20 dagen verder en de reservering is automatisch door de creditcardmaatschappij gedeblokkeerd, omdat Air Auto dit gewoon niet heeft gedeblokkeerd. Nooit meer Air Auto. Het was duidelijk dat ze dit bij meerdere mensen doen, het was teveel ingestudeerd. Ik huur al jaren auto's in het buitenland en dit is mij nog nooit overkomen.
Sterke punten Niks
Zwakke punten Alle punten zijn zwak, de service, de oude auto, de afhandeling.
Auto gehuurd bij Sunny Cars en aangekomen op Faro even moeten zoeken maar alras het busje gevonden. Transport alles bij elkaar 20 minuten dus dat valt wel mee gelukkig.Afhandeling bij de balie ook redelijk snel. Toch werd er wel even geprobeerd een extra verzekering af te sluiten. Duidelijk gemaakt dat het allemaal geregeld was (en achteraf maar goed ook want Sunny Cars verdient voor mij een pluim). Er werd netjes meegelopen naar de auto en die werd grondig geïnspecteerd. Dus wij een en al vertrouwen eindelijk eens een bedrijf dat het netjes doet maar wat een deceptie later. Slot aan bestuurders kant had een paar krasjes maar de wagen was voorzien van afstandbediening dus ja kan gebeuren en op de tekening leek dat ook aangegeven (was achteraf niet geheel duidelijk maar we hadden er een goed gevoel bij). Prettig rond gereden en een week later de auto terug om de auto in te leveren. En toe begon de ellende. Dame stapte in nam km stand op en deur dicht en gelijk richting dat slot. Ik geheel verbaast maar ja er was wat te zien en was volgens mij ook aangegeven op formulier maar dame zei dat het niet klopte. Tot mijn verbazing werd de sleutel in het slot gedaan en nog groter mijn verbazing sleutel paste niet. gelijk werd er gezegd dat er getracht is in te breken. Wat opviel was dat er nergens anders meer naar gekeken werd en ze gelijk terug naar de balie ging om rapport op te maken. Wat er ook tegen in gebracht werd was allemaal .... en na veel aanhouden werd er navraag gedaan bij de manager maar die kwam zelf niet en die beweerde ook dat slot niet defect was bij het ophalen auto. Ik heb me toen behoorlijk kwaad gemaakt want ik voelde me belazerd en je staat machteloos. Na telefonisch contact met Sunny Cars de zaak gewoon afgehandeld en gezorgd dat ik ook rekeningen kreeg (wilde is in eerste instantie ook niet doen). En ja je moet een vliegtuig halen en politie erbij halen is weinig optie op dat moment je trekt toch aan het kortste eind. Wat wel heel frappant was de opmerking van de dame dat ik me niet zo druk moest maken want Sunny Cars zou toch voor de schade opdraaien. Nog meer stoom uit mijn oren. Ik wil niet belazerd worden maar ik wil ook niet dat andere voor mij belazerd worden. Spanning liep op een gegeven moment er hoog op en ik merkte dat er ineens heel veel werknemers van Air Cars rondom me heen stonden. Mijn vrouw kreeg het ook benauwd en waarschuwde me. Na te hebben betaald 492 en alle papieren te hebben ontvangen met een kwaaie kop weggegaan. Wel het vermelden waard dat via Sunny Cars direct bij thuiskomst er e.e.a. geregeld was en na 9 dagen was het bedrag al overgemaakt. Maar het geheel geeft toch een verschrikkelijke negatieve bijsmaak op het einde van een heerlijke week in Lagos. Voor mij een ding zeker absoluut geen auto meer bij Air Cars en voor de volgende keer ook sloten controleren. Ik hoop hiermee andere te helpen want ik ben ervan overtuigd dat ze de truc mogelijk meerdere keren uithalen. Onze auto was een zwarte Fiat Punto met kenteken 93 VL 21 dus wees gewaarschuwd en maak van alles foto's en probeer de sloten.
Sterke punten Redelijk snel vanaf aankomst luchthaven op weg naar Lagos. Wel veel langere wachttijden meegemaakt
Zwakke punten Niets aan toe te voegen aan bovenstaande.
We hebben via Sunny Cars een auto gehuurd voor onze vakantie in de Algarve in Portugal. Blijkbaar had Sunny Cars de verhuur uitbesteed aan een malafide organisatie ter plekke, te weten Air Cars in Faro.
Bij aankomst op het vliegveld hebben we 1 uur in de volle zon (met een baby van 1 jaar) moeten wachten op het Shuttle busje. Vervolgens nog 2 uur moeten wachten voordat we aan de beurt waren op het bedrijf zelf. Vervolgens twee auto's meegekregen die vol schade zaten. Dit moest in de schemer, omdat het ondertussen al 20 u was geworden, worden gecontroleerd op schades. Na een weekje lekker vakantie te hebben gevierd hebben we de auto's weer ingeleverd, we dachten dat alles goed was gegaan. Toen zagen ze bij elke auto een kras die er volgens hun eerst niet was. Het kruisje bleek achteraf nét niet op de juiste plek te staan. Gelukkig hadden we van 1 auto foto's gemaakt voor het wegrijden. De schade aan de bumper die ze dachten te zien á 350,00 hebben ze dus na veel zeuren terug gedraaid en niet aan ons berekend. De lichte kras op twee deuren van de andere auto moesten we toch betalen tegen een totaal van 380,00. Gelukkig hebben we de gehele reis via een lokale reisorganisatie geboekt en hebben we bericht gekregen dat we waarschijnlijk dit geld wel weer terug krijgen, maar het gaat ons vooral om de slechte en oneerlijke werkwijze.
Air Cars krijgt op deze werkwijze een schade gewoon meerdere malen betaald van Sunny Cars of onschuldige vakantiegangers.
Toen ik vroeg aan de medewerkers van Air Car Rent waarom ze de schades niet laten maken en schade vrije auto's meegeven werden ze boos. We moesten stoppen met vragen en gewoon betalen, anders werd de politie gebeld.
Niet meer huren dus via Air Auto en wat mij betreft ook niet meer via Sunny Cars. Wellicht dat op meerdere plekken met dergelijke boeven zaken wordt gedaan.
Sterke punten - Auto's reden prima en een week zonder schade.
- We kregen een 'gratis' upgrade naar een diesel auto i.p.v. een benzine zoals geboekt.
Zwakke punten - Extreem lange wachttijden
- Onvriendelijk en agressief personeel.
- Extreem hoge prijzen voor schades die er niet zijn of al op de auto zaten.
- Proberen bewust iedereen snel weg te laten rijden en bij terugkomst te pakken op de schades die er al op de auto aanwezig waren.
- Goedkoop is duurkoop.
- Verplicht een extreem hoog eigen risico afblokken op je creditcard. Ook al heb je een All inn verzekering via Sunny Cars geboekt.
-
Wij boekten een huurauto inclusief onze reis via Corendon. Dit pakket bevatte dus de heen- en terugvlucht, het hotel (all in), huurauto en verzekering voor dit alles (of dit werd ons toch aanvankelijk verteld).
-Op het moment dat we arriveerden bij Air Auto Faro, bleken er een aantal problemen te zijn: De "ALL RISK" verzekering die reeds inclusief de prijs die we aan Corendon betaalden zou zijn, bleek bij aankomst bij Air Auto plots geen all risk verzekering te zijn maar een standaard minimumverzekering. Wij werden gemanipuleerd om bijkomend bedrag van meer dan 100 euro te betalen om ook voor 'eigen fouten' te verzekerd te zijn, terwijl op voorhand een all risk verzekering werd beloofd bij het reeds betaalde bedrag. Ook wordt een extra bedrag aangerekend voor het verzekeren van de banden, glas en nog een aantal dingen, waarvan op voorhand nooit werd aangegeven dat we extra zouden moeten betalen.
- Alhoewel de huur van de auto vanuit Faro, Portugal, in éénzelfde pakket met de vlucht en de boeking van het hotel in Spanje werd aangeboden, bleek er bij Air Auto niemand van op de hoogte dat onze bestemming in Spanje zou zijn. Plots bleek dat het oversteken van de landsgrenzen 'verboden' is met hun huurauto en moesten we 40 euro betalen om de grens te mogen oversteken, dit werd nergens eerder aangegeven.
- Bij het controleren van de auto voor vertrek, moesten we het personeel zelf op alle schade wijzen die reeds gedaan was aan de auto (grote krassen, putjes, schade enz. zag hij compleet over het hoofd, elke kras die wij vonden stond niet op het papiertje en we moesten steeds expliciet aangeven dat "daar een kras was" en we moesten letterlijk op zijn vingers staan kijken vooralleer hij deze kras ook aangaf op het blad).
- We kregen een auto met tot op de draad versleten, kapotte banden die elk moment lek zouden gaan. Ik heb voordat we Air Auto verlaten hebben de staat van de banden gefilmd én op dat zelfde moment aan het personeel aangegeven dat ik dit niet veilig vond. Ik vroeg of zij meenden dat dit een extra risico inhield, waarop het personeel aangaf dat als ik in dezelfde weersomstandigheden (niet in gevaarlijke weersomstandigheden) zou gaan rijden, er niets zou gebeuren. Enkele dagen later ben ik onderweg in exact dezelfde weersomstandigheden als de dag van het begin van het huurcontract en krijg ik, zoals ik zelf voorspelde, een klapband (op een even en niet erg beschadigde weg). Wanneer we Air Auto bellen geven zij onmiddellijk aan dat ze ons niet zullen helpen en dat wij naar Faro moeten komen om een andere auto op te halen. Ik geef aan dat ik de road assistance (die inclusief bij het huurcontract was) zal bellen. De operators van road assistance laten mij welgeteld 15 seconden aan het woord, brabbelen iets onverstaanbaar en hangen op zonder meer. Wanneer ik opnieuw naar Air Auto bel, is het duidelijk dat ik hen irriteer wanneer ik hen vermeld dat de road assistance neerlegde. Zij beloven mij onmiddellijk te bellen naar de road assistance en ons dan ook onmiddellijk daarna terug te bellen om te bevestigen dat iemand onderweg is om ons te helpen. Dit is het laatste dat we horen van Air Auto. Meer dan een half uur later zijn we er in geslaagd een reservewiel te plaatsen (die nota bene ook tot op de draad versleten én plat was
- We hebben zelf nog moeten rondrijden aan een slakkentempo tot we een plaats vonden om deze op te blazen). We bellen naar Air Auto (die ons op dat moment nog steeds niets heeft laten weten in verband met de road assistance) dat we zoals zij ons oplegden naar Portugal kwamen om de auto in te wisselen. (Deze auto was ons enige middel om terug naar de luchthaven te komen op de dag van de terugvlucht en op dat moment was het volgens ons ook niet redelijk te verwachten dat wij met een platte, versleten, vervangband aan 70 km/h op de autosnelweg moesten rijden met risico opnieuw pech te hebben en onze vlucht te missen).
We rijden 3 uur om terug in Faro te komen (reservewiel), verliezen onze dag en worden op zijn minst gezegd zeer onvriendelijk ontvangen: Wanneer we toekomen bij Air Auto staat een dame ons af te snauwen en te bevelen. We geven aan dat we onze auto niet binnenbrengen maar omruilen omdat het huurcontract niet afgelopen is, en vragen of er een mogelijkheid bestaat om de kosten te bespreken die wij hebben gemaakt (een volledige dag hotel + all in gemist terwijl we slechts enkele uren planden weg te zijn, de benzine om van Lepe naar Faro te rijden en van Faro naar Isla Cristina te rijden voor het omruilen van de auto en de bijkomende wegtaksen). De zeer onvriendelijke dame laat het woord 'supervisor' vallen en verdwijnt. Een kwartier later komt een 'supervisor' af die beweert dat het verhuren van een auto met banden die tot op een halve millimeter van het controleblokje versleten zijn, 'perfectly legal' is en dat de klapband mijn eigen fout is. "Gelukkig voor mij heb ik alle verzekeringen genomen anders zou ik nog honderden euro's mogen betalen voor de band die ik kapot gemaakt heb" is wat ik te horen krijg. Ik vraag rustig om mijn versie van het verhaal te mogen uitleggen om misverstanden te vermijden maar wordt steeds opnieuw onderbroken en vanaf ik een argument maak die mijn gelijk bewijst begint de 'supervisor' bozer en agressiever te worden terwijl hij beweert 'mijn video niet te moeten zien om te weten dat hij gelijk heeft' (ik heb de staat van de banden voor ons vertrek gefilmd). Nog voor ik alle vragen kan stellen die ik wil stellen vindt de 'supervisor' dat zijn werk gedaan is en verdwijnt hij. Ik moet later terug naar het kantoor om nog de vragen te stellen die ik wil stellen (in verband met de verderzetting van de verzekering die we betaalden).
Op geen enkele manier werd zelf nog maar enige vorm van excuses aangeboden, we werden absoluut onbeschoft behandeld en in mijn inzien bedrogen, we verloren een volledige vakantiedag en mochten daar dan nog eens extra voor betalen ook! Vermijd problemen en huur ergens anders.
Sterke punten De motor van de auto werkt zoals verwacht mag worden: de auto rijdt.
Zwakke punten Kapotte banden, niet-nageleefde voorwaarden, extra kosten die niet werden vermeld op voorhand, gesjoemel met verzekering. Afzetterij langs alle kanten, onbeschofte service, intimidatie, bedrog.
Op zich prima auto en aardige service. Echter deze partij heeft 1 groot nadeel, nl bij het inleveren wordt met een loep gezocht naar mogelijke schades. 2 kleine krasjes (die er waarschijnlijk al zaten maar zo klein waren dat ze bij ophalen niet opvielen) werden als nieuwe schade in rekening gebracht vooe 300 euro. Let dus heel goed op als je decauto ophaalt. Daarnaast moet je voor de tol een creditcard slip tekenen. Daar vullen ze dan na gebruik de tol in. Doen ze paar dagen nadat je terug bent omdat tolregistratie achterloopt. Je geeft ze dus eigenlijk eenn blanco check. Bij ons hebben ze wel netjes goede bedrag in rekening gebracht, maar blijft link.
Sterke punten Prima auto.
Zwakke punten Wordt gezocht naar schades
Tol verrekening achteraf
Een vlotte en afhandeling bij het ophalen van de auto en het inleveren ging het nog sneller in sept.huur ik daar weer.
De auto zag er goed uit van binnen en van buiten
Sterke punten Snelle in ontvangst name bij het inleveren
Typische oplichtingstrucs bij AirAuto. Bij ophalen auto is het overzicht met reeds aanwezige schades verre van compleet. Terug naar de verhuurdesk, weer in de rij staan. Geconstateerde schades laten aanteken (deuren, spatborden, bumpers, dak, velgen) voordat we de auto meenamen. Bij terugkomst vindt men een krasje. Dit krasje zat er ook al toen we de auto meenamen, maar zelfs zulke kleine normale gebruikschades aantekenen bij afname is ondoenlijk en ongebruikelijk. Moesten 125 aftikken. Zeer onvriendelijke behandeling en geen ontkomen aan, want men heeft al een imprint van je creditcard als borg. Achteraf hadden we beter moeten opletten, want AirAuto heeft bijzonder veel slechte recensies. Men name m.b.t. het in rekening brengen van zogenaamd nieuwe schades. Dringend advies: Deze club mijden als de builenpest!
Sterke punten Geen
Zwakke punten Minieme gebruiksschades die al aanwezig waren in rekening brengen tegen exorbitante bedragen.
Oplichters
We hebben geboekt via sunny cars waar we GEEN klachten van hebben. Op de voucher stond als we de auto moeten inleveren buiten openingsuren we 40 euro moesten betalen. Daar aangekomen blijkt het 50 euro te zijn. Ondanks dat het nog 40 euro geafficheerd staat. Ze kunnen geen zinnige uitleg geven. Er wordt rap rap een papier ingevuld met de schade die er al aan de auto is. Ik maak wat foto's uit zekerheid. Bij het inleveren gaat de persoon gericht naar een plaats op de auto. Er wort schade gevonden aan de ONDERKANT van de auto. Onze auto wordt niet normaal gecontroleerd. Zelfs ruitenwissers worden op mogelijke gebruiksschade gecontroleerd. De schade die ze zeggen dat er nog niet was. Uiteraard ben ik niet op mijn buik gaan liggen toen ik de auto ging ophalen. We hebben deze schade niet veroorzaakt. Dit is een deuk. Dit zouden wij toch serieus gevoeld moeten hebben... Lijkt mij eerder dat ze Sunny cars willen oplichten omdat ze weten dat wij het geld van hen terug krijgen. Ook een ridicuul hoge waarborg van 1200 euro moesten we geven voor een super kleine auto (peugeot 208).Waarschuwing voor iedereen die toch daar huurt en de auto met nummerplaat BA01XR meekrijgt. De schade aan de onderkant van de auto was er al (Onder chauffeurzijde)
Oplichters
Autoleasebedrijf in Faro, PortugalOpen
OVERZICHT
GIDS
REVIEWS
FOTO'S
OVER
Review-overzicht van Google
Reviews zijn niet geverifieerd
5
4
3
2
1
3,0
(294)
Alle
vliegveld41
creditcard19
heffing16
schade12
+6
Sofie Devriendt
Local Guide·44 reviews·146 foto's
2 uur geleden
NIEUW
Niet te vertrouwen! OPLICHTERS!!!!!
We hebben geboekt via sunny cars waar we GEEN klachten van hebben. Op de voucher stond als we de auto moeten inleveren buiten openingsuren we 40 euro moesten …Meer
Bonita Ringelberg
6 reviews·1 foto
3 dagen geleden
NIEUW
Bizar slecht!
Helpen niet met het installeren van een baby zitje, want zijn geen babyzitje …Meer
Luc Dierckx
Local Guide·102 reviews·28 foto's
een maand geleden
Leuke locatie waar je de kracht van de oceaan kan horen, zitten en voelen.
Foto 1 wordt beoordeeld door Luc Dierckx
Foto 2 wordt beoordeeld door Luc Dierckx Foto 3 wordt beoordeeld door Luc Dierckx
Inge Lemckert - van Stek
10 reviews
2 maanden geleden
Ik heb 1 min punt voor airauto.Wij wilden voor 72 dagen een auto huren, hebben we ook gedaan, maar je kan niet langer dan 30 dagen aan 1 stuk huren dus eventueel weer naar faro rijden en de auto weer huren.Dit bleek dus niet nodig maar …Meer
Sofie Devriendt
Local Guide·44 reviews·146 foto's
2 uur geleden
NIEUW
Niet te vertrouwen! OPLICHTERS!!!!!
We hebben geboekt via sunny cars waar we GEEN klachten van hebben. Op de voucher stond als we de auto moeten inleveren buiten openingsuren we 40 euro moesten betalen. Daar aangekomen blijkt het 50 euro te zijn. Ondanks dat het nog 40 euro geafficheerd staat. Ze kunnen geen zinnige uitleg geven. Er wordt rap rap een papier ingevuld met de schade die er al aan de auto is. Ik maak wat foto's uit zekerheid. Bij het inleveren gaat de persoon gericht naar een plaats op de auto. Er wort schade gevonden aan de ONDERKANT van de auto. Onze auto wordt niet normaal gecontroleerd. Zelfs ruitenwissers worden op mogelijke gebruiksschade gecontroleerd. De schade die ze zeggen dat er nog niet was. Uiteraard ben ik niet op mijn buik gaan liggen toen ik de auto ging ophalen. We hebben deze schade niet veroorzaakt. Dit is een deuk. Dit zouden wij toch serieus gevoeld moeten hebben... Lijkt mij eerder dat ze Sunny cars willen oplichten omdat ze weten dat wij het geld van hen terug krijgen. Ook een ridicuul hoge waarborg van 1200 euro moesten we geven voor een super kleine auto (peugeot 208).Waarschuwing voor iedereen die toch daar huurt en de auto met nummerplaat BA01XR meekrijgt. De schade aan de onderkant van de auto was er al (Onder chauffeurzijde)
Slecht adres niet hier huren.
Krasje op wieldop cover rekenen ze ijskoud 216 euro.
Wij waren alriskmaar op deze manier tillen ze de verzekering.
Nooit meer hier huren dus.
Sterke punten
Niet gevonden
Zwakke punten
Onpersoonlijk
Huur hier geen auto, oplichter
Alles netjes ingeleverd, blijkt er een blauw boek te ontbreken, documenten.
Dashboardkastje is niet open geweest, dus hebben ze dit met opzet gedaan.
Er was met niemand te praten, iedereen speelde het mee.
147.60 koste dit werd van creditkaart afgehaald
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alles, onbetrouwbaar,oplichters
Auto gehuurd april 2022 AirAuto Car rental. Portugal Niet Huren Hier!
In nederland besproken met volledige verzekering. Bij aankomst blijkt dat we er nog extra voor moeten bij betalen. 170 Euro of een zogenaamde borg van 1000 Euro. Anders geen auto.
Bij inleveren blijkt dat als je voor 8 uur je auto inlevert nog eens 40 Euro voor moet betalen.
Totaal niet vriendelijke zelfs onbeschofte personen.
Het zijn gewoon oplichters. Schrijven geld van je credit card af! Waar ze geen rech op hebben!
Mafia benden.
Sterke punten
Geen!
Zwakke punten
Geen!
Nooit meer Air Auto, zijn grote oplichters
Auto gehuurd via tussenpersoon, met volledige verzekering bij Air Auto. Stond op onze bevestiging dat we moesten lopen naar het kantoortje. Dit bleek 1,5 km verderop te zitten. Er reden dus ook busjes, maar dat stond niet vermeld op de bevestiging.
Werden redelijk netjes te woord gestaan, Navigatie erbij gehuurd, 40 euro extra voor betaald. Kwamen bij de auto die 3 jaar oud was en onder de krassen en deukjes zat. Dus wij wijzen aan wat we genoteerd willen hebben, zegt die knul "nee joh maak je niet druk is allemaal gebruikersschade, daar doen we niet moeilijk over" en zet op het formuliertje overal stipjes. Oké in goed vertrouwen nemen we de auto met gladde voorbanden (ja het sneeuwt hier toch niet werd er nog gezegd) mee. Navigatie (oud toestel wat ik aan het raam moest plakken) kon alleen op postcode worden ingesteld dus toen ik dat in de gaten had gaf ik aan dat ik wel via google maps ging rijden. Ja dat is dan jammer je krijgt je geld voor de navigatiehuur niet terug. Die dan maar in de achterbak gelegd. Na 2 dagen de banden laten oppompen want er ging een lichtje branden, geen probleem. Komen na een week om de auto te retourneren, loopt er een dame om de auto heen, kijkt nergens naar, maar op het laatst valt haar blik op de bestuurdersportier waar wat krasjes rond het slot zaten. Kijk dat is nieuwe schade! Welnee die hele auto heeft zulke gebruikersschade overal zeg ik nog. Nee hoor stug volhouden, manager erbij, ik moest mijn mond dichthouden anders belde hij wel even de politie. Ik had toch een volledige verzekering, ik kreeg het wel weer terug van de verzekering, ik moest niet in discussie gaan. Dus ik betaal daar 276,75 voor niet aangebrachte schade met mijn creditkaart terwijl ze ook nog 1500 euro hadden geblokkeerd. ik zeg hoe zit het met die 1500 euro. Dat is een reservering mevrouw die komt met 3 dagen vrij. Wij zijn nu 20 dagen verder en de reservering is automatisch door de creditcardmaatschappij gedeblokkeerd, omdat Air Auto dit gewoon niet heeft gedeblokkeerd. Nooit meer Air Auto. Het was duidelijk dat ze dit bij meerdere mensen doen, het was teveel ingestudeerd. Ik huur al jaren auto's in het buitenland en dit is mij nog nooit overkomen.
Sterke punten
Niks
Zwakke punten
Alle punten zijn zwak, de service, de oude auto, de afhandeling.
Belazerd
Auto gehuurd bij Sunny Cars en aangekomen op Faro even moeten zoeken maar alras het busje gevonden. Transport alles bij elkaar 20 minuten dus dat valt wel mee gelukkig.Afhandeling bij de balie ook redelijk snel. Toch werd er wel even geprobeerd een extra verzekering af te sluiten. Duidelijk gemaakt dat het allemaal geregeld was (en achteraf maar goed ook want Sunny Cars verdient voor mij een pluim). Er werd netjes meegelopen naar de auto en die werd grondig geïnspecteerd. Dus wij een en al vertrouwen eindelijk eens een bedrijf dat het netjes doet maar wat een deceptie later. Slot aan bestuurders kant had een paar krasjes maar de wagen was voorzien van afstandbediening dus ja kan gebeuren en op de tekening leek dat ook aangegeven (was achteraf niet geheel duidelijk maar we hadden er een goed gevoel bij). Prettig rond gereden en een week later de auto terug om de auto in te leveren. En toe begon de ellende. Dame stapte in nam km stand op en deur dicht en gelijk richting dat slot. Ik geheel verbaast maar ja er was wat te zien en was volgens mij ook aangegeven op formulier maar dame zei dat het niet klopte. Tot mijn verbazing werd de sleutel in het slot gedaan en nog groter mijn verbazing sleutel paste niet. gelijk werd er gezegd dat er getracht is in te breken. Wat opviel was dat er nergens anders meer naar gekeken werd en ze gelijk terug naar de balie ging om rapport op te maken. Wat er ook tegen in gebracht werd was allemaal .... en na veel aanhouden werd er navraag gedaan bij de manager maar die kwam zelf niet en die beweerde ook dat slot niet defect was bij het ophalen auto. Ik heb me toen behoorlijk kwaad gemaakt want ik voelde me belazerd en je staat machteloos. Na telefonisch contact met Sunny Cars de zaak gewoon afgehandeld en gezorgd dat ik ook rekeningen kreeg (wilde is in eerste instantie ook niet doen). En ja je moet een vliegtuig halen en politie erbij halen is weinig optie op dat moment je trekt toch aan het kortste eind. Wat wel heel frappant was de opmerking van de dame dat ik me niet zo druk moest maken want Sunny Cars zou toch voor de schade opdraaien. Nog meer stoom uit mijn oren. Ik wil niet belazerd worden maar ik wil ook niet dat andere voor mij belazerd worden. Spanning liep op een gegeven moment er hoog op en ik merkte dat er ineens heel veel werknemers van Air Cars rondom me heen stonden. Mijn vrouw kreeg het ook benauwd en waarschuwde me. Na te hebben betaald 492 en alle papieren te hebben ontvangen met een kwaaie kop weggegaan. Wel het vermelden waard dat via Sunny Cars direct bij thuiskomst er e.e.a. geregeld was en na 9 dagen was het bedrag al overgemaakt. Maar het geheel geeft toch een verschrikkelijke negatieve bijsmaak op het einde van een heerlijke week in Lagos. Voor mij een ding zeker absoluut geen auto meer bij Air Cars en voor de volgende keer ook sloten controleren. Ik hoop hiermee andere te helpen want ik ben ervan overtuigd dat ze de truc mogelijk meerdere keren uithalen. Onze auto was een zwarte Fiat Punto met kenteken 93 VL 21 dus wees gewaarschuwd en maak van alles foto's en probeer de sloten.
Sterke punten
Redelijk snel vanaf aankomst luchthaven op weg naar Lagos. Wel veel langere wachttijden meegemaakt
Zwakke punten
Niets aan toe te voegen aan bovenstaande.
Slechte service en lange wachttijden.
We hebben via Sunny Cars een auto gehuurd voor onze vakantie in de Algarve in Portugal. Blijkbaar had Sunny Cars de verhuur uitbesteed aan een malafide organisatie ter plekke, te weten Air Cars in Faro.
Bij aankomst op het vliegveld hebben we 1 uur in de volle zon (met een baby van 1 jaar) moeten wachten op het Shuttle busje. Vervolgens nog 2 uur moeten wachten voordat we aan de beurt waren op het bedrijf zelf. Vervolgens twee auto's meegekregen die vol schade zaten. Dit moest in de schemer, omdat het ondertussen al 20 u was geworden, worden gecontroleerd op schades. Na een weekje lekker vakantie te hebben gevierd hebben we de auto's weer ingeleverd, we dachten dat alles goed was gegaan. Toen zagen ze bij elke auto een kras die er volgens hun eerst niet was. Het kruisje bleek achteraf nét niet op de juiste plek te staan. Gelukkig hadden we van 1 auto foto's gemaakt voor het wegrijden. De schade aan de bumper die ze dachten te zien á 350,00 hebben ze dus na veel zeuren terug gedraaid en niet aan ons berekend. De lichte kras op twee deuren van de andere auto moesten we toch betalen tegen een totaal van 380,00. Gelukkig hebben we de gehele reis via een lokale reisorganisatie geboekt en hebben we bericht gekregen dat we waarschijnlijk dit geld wel weer terug krijgen, maar het gaat ons vooral om de slechte en oneerlijke werkwijze.
Air Cars krijgt op deze werkwijze een schade gewoon meerdere malen betaald van Sunny Cars of onschuldige vakantiegangers.
Toen ik vroeg aan de medewerkers van Air Car Rent waarom ze de schades niet laten maken en schade vrije auto's meegeven werden ze boos. We moesten stoppen met vragen en gewoon betalen, anders werd de politie gebeld.
Niet meer huren dus via Air Auto en wat mij betreft ook niet meer via Sunny Cars. Wellicht dat op meerdere plekken met dergelijke boeven zaken wordt gedaan.
Sterke punten
- Auto's reden prima en een week zonder schade.
- We kregen een 'gratis' upgrade naar een diesel auto i.p.v. een benzine zoals geboekt.
Zwakke punten
- Extreem lange wachttijden
- Onvriendelijk en agressief personeel.
- Extreem hoge prijzen voor schades die er niet zijn of al op de auto zaten.
- Proberen bewust iedereen snel weg te laten rijden en bij terugkomst te pakken op de schades die er al op de auto aanwezig waren.
- Goedkoop is duurkoop.
- Verplicht een extreem hoog eigen risico afblokken op je creditcard. Ook al heb je een All inn verzekering via Sunny Cars geboekt.
-
Tourist Scam
Wij boekten een huurauto inclusief onze reis via Corendon. Dit pakket bevatte dus de heen- en terugvlucht, het hotel (all in), huurauto en verzekering voor dit alles (of dit werd ons toch aanvankelijk verteld).
-Op het moment dat we arriveerden bij Air Auto Faro, bleken er een aantal problemen te zijn: De "ALL RISK" verzekering die reeds inclusief de prijs die we aan Corendon betaalden zou zijn, bleek bij aankomst bij Air Auto plots geen all risk verzekering te zijn maar een standaard minimumverzekering. Wij werden gemanipuleerd om bijkomend bedrag van meer dan 100 euro te betalen om ook voor 'eigen fouten' te verzekerd te zijn, terwijl op voorhand een all risk verzekering werd beloofd bij het reeds betaalde bedrag. Ook wordt een extra bedrag aangerekend voor het verzekeren van de banden, glas en nog een aantal dingen, waarvan op voorhand nooit werd aangegeven dat we extra zouden moeten betalen.
- Alhoewel de huur van de auto vanuit Faro, Portugal, in éénzelfde pakket met de vlucht en de boeking van het hotel in Spanje werd aangeboden, bleek er bij Air Auto niemand van op de hoogte dat onze bestemming in Spanje zou zijn. Plots bleek dat het oversteken van de landsgrenzen 'verboden' is met hun huurauto en moesten we 40 euro betalen om de grens te mogen oversteken, dit werd nergens eerder aangegeven.
- Bij het controleren van de auto voor vertrek, moesten we het personeel zelf op alle schade wijzen die reeds gedaan was aan de auto (grote krassen, putjes, schade enz. zag hij compleet over het hoofd, elke kras die wij vonden stond niet op het papiertje en we moesten steeds expliciet aangeven dat "daar een kras was" en we moesten letterlijk op zijn vingers staan kijken vooralleer hij deze kras ook aangaf op het blad).
- We kregen een auto met tot op de draad versleten, kapotte banden die elk moment lek zouden gaan. Ik heb voordat we Air Auto verlaten hebben de staat van de banden gefilmd én op dat zelfde moment aan het personeel aangegeven dat ik dit niet veilig vond. Ik vroeg of zij meenden dat dit een extra risico inhield, waarop het personeel aangaf dat als ik in dezelfde weersomstandigheden (niet in gevaarlijke weersomstandigheden) zou gaan rijden, er niets zou gebeuren. Enkele dagen later ben ik onderweg in exact dezelfde weersomstandigheden als de dag van het begin van het huurcontract en krijg ik, zoals ik zelf voorspelde, een klapband (op een even en niet erg beschadigde weg). Wanneer we Air Auto bellen geven zij onmiddellijk aan dat ze ons niet zullen helpen en dat wij naar Faro moeten komen om een andere auto op te halen. Ik geef aan dat ik de road assistance (die inclusief bij het huurcontract was) zal bellen. De operators van road assistance laten mij welgeteld 15 seconden aan het woord, brabbelen iets onverstaanbaar en hangen op zonder meer. Wanneer ik opnieuw naar Air Auto bel, is het duidelijk dat ik hen irriteer wanneer ik hen vermeld dat de road assistance neerlegde. Zij beloven mij onmiddellijk te bellen naar de road assistance en ons dan ook onmiddellijk daarna terug te bellen om te bevestigen dat iemand onderweg is om ons te helpen. Dit is het laatste dat we horen van Air Auto. Meer dan een half uur later zijn we er in geslaagd een reservewiel te plaatsen (die nota bene ook tot op de draad versleten én plat was
- We hebben zelf nog moeten rondrijden aan een slakkentempo tot we een plaats vonden om deze op te blazen). We bellen naar Air Auto (die ons op dat moment nog steeds niets heeft laten weten in verband met de road assistance) dat we zoals zij ons oplegden naar Portugal kwamen om de auto in te wisselen. (Deze auto was ons enige middel om terug naar de luchthaven te komen op de dag van de terugvlucht en op dat moment was het volgens ons ook niet redelijk te verwachten dat wij met een platte, versleten, vervangband aan 70 km/h op de autosnelweg moesten rijden met risico opnieuw pech te hebben en onze vlucht te missen).
We rijden 3 uur om terug in Faro te komen (reservewiel), verliezen onze dag en worden op zijn minst gezegd zeer onvriendelijk ontvangen: Wanneer we toekomen bij Air Auto staat een dame ons af te snauwen en te bevelen. We geven aan dat we onze auto niet binnenbrengen maar omruilen omdat het huurcontract niet afgelopen is, en vragen of er een mogelijkheid bestaat om de kosten te bespreken die wij hebben gemaakt (een volledige dag hotel + all in gemist terwijl we slechts enkele uren planden weg te zijn, de benzine om van Lepe naar Faro te rijden en van Faro naar Isla Cristina te rijden voor het omruilen van de auto en de bijkomende wegtaksen). De zeer onvriendelijke dame laat het woord 'supervisor' vallen en verdwijnt. Een kwartier later komt een 'supervisor' af die beweert dat het verhuren van een auto met banden die tot op een halve millimeter van het controleblokje versleten zijn, 'perfectly legal' is en dat de klapband mijn eigen fout is. "Gelukkig voor mij heb ik alle verzekeringen genomen anders zou ik nog honderden euro's mogen betalen voor de band die ik kapot gemaakt heb" is wat ik te horen krijg. Ik vraag rustig om mijn versie van het verhaal te mogen uitleggen om misverstanden te vermijden maar wordt steeds opnieuw onderbroken en vanaf ik een argument maak die mijn gelijk bewijst begint de 'supervisor' bozer en agressiever te worden terwijl hij beweert 'mijn video niet te moeten zien om te weten dat hij gelijk heeft' (ik heb de staat van de banden voor ons vertrek gefilmd). Nog voor ik alle vragen kan stellen die ik wil stellen vindt de 'supervisor' dat zijn werk gedaan is en verdwijnt hij. Ik moet later terug naar het kantoor om nog de vragen te stellen die ik wil stellen (in verband met de verderzetting van de verzekering die we betaalden).
Op geen enkele manier werd zelf nog maar enige vorm van excuses aangeboden, we werden absoluut onbeschoft behandeld en in mijn inzien bedrogen, we verloren een volledige vakantiedag en mochten daar dan nog eens extra voor betalen ook! Vermijd problemen en huur ergens anders.
Sterke punten
De motor van de auto werkt zoals verwacht mag worden: de auto rijdt.
Zwakke punten
Kapotte banden, niet-nageleefde voorwaarden, extra kosten die niet werden vermeld op voorhand, gesjoemel met verzekering. Afzetterij langs alle kanten, onbeschofte service, intimidatie, bedrog.
Niet boeken
Op zich prima auto en aardige service. Echter deze partij heeft 1 groot nadeel, nl bij het inleveren wordt met een loep gezocht naar mogelijke schades. 2 kleine krasjes (die er waarschijnlijk al zaten maar zo klein waren dat ze bij ophalen niet opvielen) werden als nieuwe schade in rekening gebracht vooe 300 euro. Let dus heel goed op als je decauto ophaalt. Daarnaast moet je voor de tol een creditcard slip tekenen. Daar vullen ze dan na gebruik de tol in. Doen ze paar dagen nadat je terug bent omdat tolregistratie achterloopt. Je geeft ze dus eigenlijk eenn blanco check. Bij ons hebben ze wel netjes goede bedrag in rekening gebracht, maar blijft link.
Sterke punten
Prima auto.
Zwakke punten
Wordt gezocht naar schades
Tol verrekening achteraf
Auto huren
Een vlotte en afhandeling bij het ophalen van de auto en het inleveren ging het nog sneller in sept.huur ik daar weer.
De auto zag er goed uit van binnen en van buiten
Sterke punten
Snelle in ontvangst name bij het inleveren
Zwakke punten
Geen
AirAuto mijden als de builenpest
Typische oplichtingstrucs bij AirAuto. Bij ophalen auto is het overzicht met reeds aanwezige schades verre van compleet. Terug naar de verhuurdesk, weer in de rij staan. Geconstateerde schades laten aanteken (deuren, spatborden, bumpers, dak, velgen) voordat we de auto meenamen. Bij terugkomst vindt men een krasje. Dit krasje zat er ook al toen we de auto meenamen, maar zelfs zulke kleine normale gebruikschades aantekenen bij afname is ondoenlijk en ongebruikelijk. Moesten 125 aftikken. Zeer onvriendelijke behandeling en geen ontkomen aan, want men heeft al een imprint van je creditcard als borg. Achteraf hadden we beter moeten opletten, want AirAuto heeft bijzonder veel slechte recensies. Men name m.b.t. het in rekening brengen van zogenaamd nieuwe schades. Dringend advies: Deze club mijden als de builenpest!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Minieme gebruiksschades die al aanwezig waren in rekening brengen tegen exorbitante bedragen.