CarDelMar is een jonge speler op de Nederlandse reisbureaumarkt en biedt wereldwijd huurauto?s aan in 60 landen en op meer dan 5.000 verhuurkantoren.
Op de Nederlandse markt onderscheidt Car Del Mar zich door een zeer aantrekkelijk laag prijsniveau, waardoor de huurauto?s van CarDelMar veelal tot wel 30% goedkoper zijn dan die van de gevestigde partijen. Dit ligt o.a. aan het feit dat de All-inclusive prijzen van CarDelMar écht all-inclusive zijn, d.w.z. zonder toeslagen voor de restitutie van het eigen risico in geval van schade, zonder reserveringskosten en zonder creditcardkosten.Daarnaast biedt CarDelMar een ongekende goede en snelle service.
CarDelMar is een tussenpersoon in het verhuren van auto's en geniet het vertrouwen zowel de klant als de partners. Dit wordt vertaald in een aantal regels van 'Do's and Don'ts'. Deze definiëren de regels die in alle diensten toereikend moeten zijn, of het nu gaat om de keuze van autoverhuurbedrijven, waarmee samengewerkt wordt, de bestemming of de prijsbepaling. Daarnaast worden kwaliteit en klantenservice hoog in het vaandel gehouden bij CarDelMar.
Waarborg
De meeste klanten vragen zich of zij een waarborg moeten achterlaten bij het afhalen van een auto. Bij CarDelMar moeten klanten een creditcard tonen bij het afhalen van een auto. De lokale autoverhuurder zal dan een bepaald bedrag op de credit card blokkeren/ een pre- autorisatie bewerkstelligen om de vrijstelling in geval van schade of verlies van het voertuig te dekken. Een waarborg kan niet contant of middels een debit card betaald worden. De waarborg wordt weer vrijgegeven in geval er geen sprake is van schade of verlies van de huurauto.
Leeftijd bestuurders
Elke autoverhuurder legt een bepaalde leeftijdsbeperking vast per land en voertuigklasse. In de lokale voorwaarden staat precies aangegeven welke leeftijdsbeperking van toepassing is bij de desbetreffende autoverhuurder. In de lokale voorwaarden staat ook aangegeven hoe lang een bestuurder in het bezit moet zijn van een geldig rijbewijs en of er eventuele kosten in rekening worden gebracht voor jonge bestuurders. Voor jonge bestuurders worden meestal extra kosten in rekening gebracht omdat er een verhoogd risico is op ongevallen. Ook de eventuele leeftijdsbeperkingen voor oudere bestuurders kan men terug zien in de lokale voorwaarden.
Wijzigen en annuleren van een boeking
Klanten kunnen een boeking tot uiterlijk 24 uur voor de afhaaltermijn wijzigen of extra opties toevoegen aan de reservering. In dit geval kan gedacht worden aan een navigatiesysteem of een kinderzitje toevoegen aan de reservatie. Het wijzigen van een boeking kan via de Service Hotline via het telefoonnummer +49 (0)69 153 253 050 (vaste oproep in het Duitse netwerk, kosten variëren volgens provider).
Als klanten de boeking tot 24 uur vóór de huur willen annuleren, dan is het niet nodig te bellen. De huurwagen kan men annuleren in de login-zone "Mijn CarDelMar"
Benodigdheden
Klanten die een huurauto afhalen moeten een geldige rijbewijs, categorie B (Euro-norm) overleggen bij de lokale autoverhuurder. Het rijbewijs moet in het land van verhuur geldig zijn (rijbewijzen die in het land van de huur niet leesbaar zijn moeten door een internationaal rijbewijs worden begeleid). Meestal is het nodig dat de bestuurder resp. de bijkomend ingeschreven bestuurder(s) minstens één jaar, in sommige landen ook tot 3 jaar, in bezit is van een geldig rijbewijs. Daarnaast moet de bestuurder ook een paspoort/identiteitsbewijs en een credit card op zijn/haar naam overleggen. Hetzelfde geldt ook voor de bijkomende bestuurders.
Contactgegevens
CarDelMar is in Nederland van maandag tot en met vrijdag, van 09.00 tot en met 18.00 uur te bereiken via het telefoonnummer: +31 (0) 707 709 161 (Landelijk tarief).
CarDelMar bestaat 10 jaar en heeft om het te vieren 10% korting op alle autohuur wereldwijd.
Deze actie is geldig op alle boekingen die vóór 15 maart 2015 worden geboekt.
CarDelMar is een jonge speler op de Nederlandse reisbureaumarkt en biedt wereldwijd huurauto's aan in 60 landen en op meer dan 5.000 ... [...]
Zolang je de auto huurt bij een betrouwbare verhuurder is er niets aan de hand om via CarDelMar te huren. Echter, als je huurt bij een onbetrouwbare verhuurder, in ons geval Goldcar en door deze verhuurder buiten onze schuld om op extra kosten gejaagd wordt, dan blijkt de service van CarDelMar al snel op te houden. 'Je hebt een contract getekend, dan kunnen wij niets meer doen.' Maar ik vind dat CarDelMar zich daar wel erg makkelijk van af maakt. Een stapje harder zetten voor hun klanten mag best. Voor mij een reden om de volgende keer niet meer voor CarDelMar te kiezen.
Via CarDelMar een auto gehuurd met volledig all risc verzekeringspakket in Malaga (bij DelPasso autoverhuur). Bij het afhalen werd zeer sterk aangedrongen, incl. doem scenario's, om de auto nogmaals all risc te verzekerenen maar dan bij bij de verhuurder zelf.
Omdat ik hier niet op in ging wilde ik de gebruikelijke deposito storting met mijn creditcard doen maar tot mijn verbazing werd mij verteld dat m'n pincode niet klopte (100% zeker dat deze wel juist was) en dat de creditcard hierdoor geblokkeerd was.
De enige optie die geboden werd was toch de extra all risc verzekering af te sluiten waardoor er geen deposito storting nodig is met als resultaat dat de autohuur ruim 2x zo duur werd.
Na met mijn bank gebeld te hebben bleek mijn creditcard helemaal niet geblokkeerd. Men zag in hun systeem dat mijn deposito stortingen tot tweemaal toe afgebroken waren voordat deze afgerond konden worden. Ik ben er dus met een simpele touristen truc bedonderd.
CarDelMar neemt helaas geen enkele verantwoordelijkheid voor het voorval.
Wanneer een broker als CarDelMar zo met klanten omgaat is het wel een erg makkelijk verdienmodel, wel de winst opstrijken maar geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor de door hen geselecteerd autoverhuurbedrijven, ook niet als je aantoonbaar bedrogen bent door een louche lokale verhuurder.
De mederwerkers van CarDeDelmar zijn zeer correct maar de bedrijfspolicy is ver benedenmaats.
Ik heb een all inclusive plus verzekering bij Cardelmar afgesloten, maar een schadeclaim van 135 wordt niet uitgekeerd omdat een handtekening ontbreekt op het schadeformulier van de verhuurder.
Schade betrof het spontaan afbreken van een ruitenwisser en de handtekening moest volgens de verhuurder geplaatst orden omdat ik daarvoor verantwoordelijk zou zijn, terwijl dit een gebrek aan de auto is. Veiligheid van de auto is een verantwoordelijkheid van de verhuurder.
Cardelmar reageert totaal niet op mijn argumentatie. Een zeer klantonvriendelijke en hautaine houding.
Sterke punten Ik zie ze niet
Zwakke punten zeg het maar: klantonvriendelijk, ambtelijk, hautain
Eigenlijk is dit hetzelfde verhaal als al die andere negatieve reviews over Car de Mar. Ook wij zijn opgelicht. Was het omdat we niet goed oplette en de o zo kleine letters niet gelezen hadden? Misschien.. Maar, ook omdat je in je Hawaii vakantie-shirt met je rug tegen de muur wordt gezet op het moment dat je de auto wilt ophalen van het vliegveld. Je krijgt de auto niet mee als je niet betaald en als je cancelend, wordt toch het bedrag van je credit card afgeschreven.. Nou jij weer!
Het verhaal: In Nederland via de Car del Mar website een auto gehuurd bij GOLDCAR met all-inclusieve verzekering. Totaal zoiets van 160 Euro. Mooi prijs toch voor 8 dagen...
Daar sta je dan op het vliegveld van Tenerife.. denkend dat je alles goed geregeld hebt en de vakantie kan beginnen. Dan vertelt de mevrouw achter de GOLDCAR balie dat je dan nog even 2000 Euro als deposit moet geven betalen. Wij wilden dat niet doen en MOESTEN toen dit eigen risico afkopen voor het mooie bedrag van 130 Euro. Oh en of we ook nog even een volle tank benzine wilde betalen.. Wat?? Dat was ook nog eens 58 Euro en (bleek achteraf) ook nog eens 28 Euro als service kosten voor het bijtanken. Geef mij die bijtank baan maar, dan krijg je er ook nog een knipoog bij gratis en voor niets.
Kortom.. wat een auto van 160 Euro voor 8 dagen moest zijn, is achteraf rond de 350 Euro gaan kosten (ik reken de benzine niet mee voor de duidelijkheid).
Na thuiskomst een klacht ingediend bij Car Del Mar en na het aanleveren van de verschillende bewijsstukken kregen wij dit als antwoord:
"Het blijft altijd de verantwoordelijkheid van de klant wat hij ondertekent".
Car de Mar is telefonisch niet te bereiken overigens wat mij aan het denken zet. Dus NOOIT meer en helaas zijn wij door schade en schande heel wijs geworden hier.
Bij aankomst in Alicante op 11sept, ondanks weigering moesten wij nog 140 Â extra verzekering bij betalen ondanks dat ik alle bewijzen voorlegde, inclusief brief van car delmar, dat er niets extra mocht worden aangerekend, voorgelegd heb. Wij hadden een all inclusief verzekering met glas en banden extra. Wij kregen de auto niet mee zonder deze extra 140 Â te betalen . Dus wat doe je dan, betalen want dat weten hun ook dat je geen andere optie hebt en je zit op 5 km van het vliegveld in de rimboe . Wij hebben nu enkele consumentenprogramma's aangeschreven en hebben een uitnodiging gekregen om eerstdaags ons verhaal te komen doen. Want dit moet stoppen. Dit is de reinste oplichting.
Obv de reviews hieronder maar eens de algemene voorwaarden van Car del Mar nader bekeken. Persoonlijk vind ik dat er veel gegoocheld wordt met het verzekeringsstuk; art 2a tm d en vervolgens art 22/23 met wederom allerlei bepalingen. Dat is dus niet helder. Iets is gewoon All Risk of niet, met of zonder eigen risico, punt.
Artikel 26 is ook een vage: "Als bemiddelaar kan CarDelMar nakoming van de contractuele prestaties van de lokale autoverhuurder niet garanderen. CarDelMar is echter graag bereid om in geval van problemen met de plaatselijke autoverhuurder te bemiddelen." Wat voor bemiddeling hebben we het dan eigenlijk over en hoezo "niet garanderen."
Let even op dat het Duits recht van toepassing is op een overeenkomst met Cardelmar. Het gaat vast heel vaak goed maar nergens staat wat dit Duits recht voor mij als consument inhoud (zie ook art 27 over aansprakelijkheid). En als je graag transparant wilt zijn als bedrijf, dan zet je er dat gewoon even bij.
Kortom, ik kijk zelf even verder...
Sterke punten Ziet er allemaal netjes uit qua website etc.
Zwakke punten Vage algemene voorwaarden waar je als NL consument in mijn beleving zeer beperkte recht aan kunt ontlenen
Van 4 t/m 14 november hebben wij een auto gehuurd in Alicante via Cardelmar bij Centauro. Dit is ons erg tegengevallen. Via internet hadden wij al 130 euro betaald aan Cardelmar. Bij aankomst in Alicante moesten wij nog eens 210 euro betalen voor van alles en nog wat. Weigeren en discussieren had geen zin. Aangezien we Spaans spreken dachten we dat dat wel zou helpen, maar de medewerker van Centauro bleef volharden dat verzekering, 2e chauffeur en benzine bij elkaar 210 euro waren. Zo begon onze vakantie helemaal niet leuk en het duurde heel lang omdat wij ook bleven proberen of er niet wat van de prijs af kon.
Ook bleek er geen Ford Fiesta of soortgelijke auto meer te zijn. Het was of een veel grotere auto of een Fiat Panda die een te zwakke motor heeft om de berg op te gaan. Er stonden wel Ford Fiesta's maar die waren onverzekerd, zo vertelde men ons. Na weer een uur praten en boos worden kregen we uiteindelijk toch nog een Opel Corsa mee.
Volgende keer toch maar bij een bekend verhuurbedrijf de auto huren. Dan weet je beter waar je aan toe bent en de prijs is uiteindelijk daar net zo hoog.
Zwakke punten Klantonvriendelijke medewerker van Centauro, onverwachte kosten en geen Ford Fiesta of soortgelijke auto beschikbaar.
Hier geboekt omdat ze de goekdoopste waren voor een huurauto op Ibiza. Op het vliegveld heb ik de papieren laten zien en kreeg eerst een heel verhaal over extra verzekering en dat cardelmar geen verzekering kan verkopen omdat dat niet kan.
Grappig dat ik in de papieren die ik van cardelmar kreeg, netjes gewaarschuwd ben voor deze praktijken dus heb ik alles vol vertrouwen af kunnen wijzen. Auto was in orde en reed prima. Terugbrengen ging vlot en probleemloos. Nog geen ervaringen met schades maar heb wel goede dingen gelezen.
Sterke punten prijzen, informatie
Zwakke punten lokale verhuurder probeert je eerst op te lichten, wel jammer maar je wordt ervoor gewaarschuwd door cardelmar
Cardelmar sluit deals af met haar klanten die ze niet waar kan maken. Immers Cardelmar is geen eigenaar van de auto en geeft aan dat je als klant zelf op lokatie een contract afsluit met het autoverhuurbedrijf. Cardelmar verkoop haar product met een all risk verzekering, terwijl dit niet is afgesproken/afgestemd met de lokale verhuurder van de auto. De lokale verhuurder zal je hier op wijzen. Caldelmar geeft aan het eventuele eigen risico te vergoeden indien nodig. Let op dit is niet hetzelfde als een all risk verzekering. Kortom je krijgt op dit punt niet wat je heb gekocht. Dit riekt naar fraude!
Ik heb hierover contact op genomen met Caldelmar. Ze wijzen elke verantwoordelijkheid van de hand onder het mom 'je sluit een deal lokaal af en niet met ons'. Hoezo? Ik ben toch klant bij Cardelmar? Een autohuren is meer dan een nieuw model meekrijgen .... Ik kreeg van De Cardelmar medewerker college in de vieze praktijken van autoverhuurders uit De zuidelijke landen. Nu huur ik regelmatig over de hele wereld auto's. Maar een dergelijke situatie heb ik nog niet eerder meegemaakt. Nooit meer Cardelmar!
Sterke punten Cardelmar is snel in het reageren op een bestelling.
Zwakke punten De communicatie website en opdrachtbevestiging is misleidend en onduidelijk.
Service en ondersteuning is ingericht op het afschuiven naar de lokale verhuurder.
My booking procedure at Cardelmar was interrupted after I gave my credit card and CVC number. My attempts to re-enter the Cardelmar website produce a refusal (I tried to enter about 10 times). Customer services (friendly, English spoken) can't find my details. Fortunately, my bank informs me that no amount has been withdrawn from my credit card account. I will check in the forthcoming days.
CarDelMar slechte service bij problemen
Zolang je de auto huurt bij een betrouwbare verhuurder is er niets aan de hand om via CarDelMar te huren. Echter, als je huurt bij een onbetrouwbare verhuurder, in ons geval Goldcar en door deze verhuurder buiten onze schuld om op extra kosten gejaagd wordt, dan blijkt de service van CarDelMar al snel op te houden. 'Je hebt een contract getekend, dan kunnen wij niets meer doen.' Maar ik vind dat CarDelMar zich daar wel erg makkelijk van af maakt. Een stapje harder zetten voor hun klanten mag best. Voor mij een reden om de volgende keer niet meer voor CarDelMar te kiezen.
Sterke punten
Vergelijkt meerdere aanbieders.
Zwakke punten
Werkt met onbetrouwbare aanbieders.
Nooit meer CarDelMar
Via CarDelMar een auto gehuurd met volledig all risc verzekeringspakket in Malaga (bij DelPasso autoverhuur). Bij het afhalen werd zeer sterk aangedrongen, incl. doem scenario's, om de auto nogmaals all risc te verzekerenen maar dan bij bij de verhuurder zelf.
Omdat ik hier niet op in ging wilde ik de gebruikelijke deposito storting met mijn creditcard doen maar tot mijn verbazing werd mij verteld dat m'n pincode niet klopte (100% zeker dat deze wel juist was) en dat de creditcard hierdoor geblokkeerd was.
De enige optie die geboden werd was toch de extra all risc verzekering af te sluiten waardoor er geen deposito storting nodig is met als resultaat dat de autohuur ruim 2x zo duur werd.
Na met mijn bank gebeld te hebben bleek mijn creditcard helemaal niet geblokkeerd. Men zag in hun systeem dat mijn deposito stortingen tot tweemaal toe afgebroken waren voordat deze afgerond konden worden. Ik ben er dus met een simpele touristen truc bedonderd.
CarDelMar neemt helaas geen enkele verantwoordelijkheid voor het voorval.
Wanneer een broker als CarDelMar zo met klanten omgaat is het wel een erg makkelijk verdienmodel, wel de winst opstrijken maar geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor de door hen geselecteerd autoverhuurbedrijven, ook niet als je aantoonbaar bedrogen bent door een louche lokale verhuurder.
De mederwerkers van CarDeDelmar zijn zeer correct maar de bedrijfspolicy is ver benedenmaats.
Sterke punten
Vriendelijke medewerkers
Zwakke punten
Schadalig slechte service
Hautaine houding
Ik heb een all inclusive plus verzekering bij Cardelmar afgesloten, maar een schadeclaim van 135 wordt niet uitgekeerd omdat een handtekening ontbreekt op het schadeformulier van de verhuurder.
Schade betrof het spontaan afbreken van een ruitenwisser en de handtekening moest volgens de verhuurder geplaatst orden omdat ik daarvoor verantwoordelijk zou zijn, terwijl dit een gebrek aan de auto is. Veiligheid van de auto is een verantwoordelijkheid van de verhuurder.
Cardelmar reageert totaal niet op mijn argumentatie. Een zeer klantonvriendelijke en hautaine houding.
Sterke punten
Ik zie ze niet
Zwakke punten
zeg het maar: klantonvriendelijk, ambtelijk, hautain
Huur NOOIT bij Car del Mar en/of Goldcar.
Eigenlijk is dit hetzelfde verhaal als al die andere negatieve reviews over Car de Mar. Ook wij zijn opgelicht. Was het omdat we niet goed oplette en de o zo kleine letters niet gelezen hadden? Misschien.. Maar, ook omdat je in je Hawaii vakantie-shirt met je rug tegen de muur wordt gezet op het moment dat je de auto wilt ophalen van het vliegveld. Je krijgt de auto niet mee als je niet betaald en als je cancelend, wordt toch het bedrag van je credit card afgeschreven.. Nou jij weer!
Het verhaal: In Nederland via de Car del Mar website een auto gehuurd bij GOLDCAR met all-inclusieve verzekering. Totaal zoiets van 160 Euro. Mooi prijs toch voor 8 dagen...
Daar sta je dan op het vliegveld van Tenerife.. denkend dat je alles goed geregeld hebt en de vakantie kan beginnen. Dan vertelt de mevrouw achter de GOLDCAR balie dat je dan nog even 2000 Euro als deposit moet geven betalen. Wij wilden dat niet doen en MOESTEN toen dit eigen risico afkopen voor het mooie bedrag van 130 Euro. Oh en of we ook nog even een volle tank benzine wilde betalen.. Wat?? Dat was ook nog eens 58 Euro en (bleek achteraf) ook nog eens 28 Euro als service kosten voor het bijtanken. Geef mij die bijtank baan maar, dan krijg je er ook nog een knipoog bij gratis en voor niets.
Kortom.. wat een auto van 160 Euro voor 8 dagen moest zijn, is achteraf rond de 350 Euro gaan kosten (ik reken de benzine niet mee voor de duidelijkheid).
Na thuiskomst een klacht ingediend bij Car Del Mar en na het aanleveren van de verschillende bewijsstukken kregen wij dit als antwoord:
"Het blijft altijd de verantwoordelijkheid van de klant wat hij ondertekent".
Car de Mar is telefonisch niet te bereiken overigens wat mij aan het denken zet. Dus NOOIT meer en helaas zijn wij door schade en schande heel wijs geworden hier.
Sterke punten
Sorry, zei je wat?
Zwakke punten
Al het genoemde.
zeer slechte ervaring
Bij aankomst in Alicante op 11sept, ondanks weigering moesten wij nog 140 Â extra verzekering bij betalen ondanks dat ik alle bewijzen voorlegde, inclusief brief van car delmar, dat er niets extra mocht worden aangerekend, voorgelegd heb. Wij hadden een all inclusief verzekering met glas en banden extra. Wij kregen de auto niet mee zonder deze extra 140 Â te betalen . Dus wat doe je dan, betalen want dat weten hun ook dat je geen andere optie hebt en je zit op 5 km van het vliegveld in de rimboe . Wij hebben nu enkele consumentenprogramma's aangeschreven en hebben een uitnodiging gekregen om eerstdaags ons verhaal te komen doen. Want dit moet stoppen. Dit is de reinste oplichting.
Sterke punten
Auto was wel in orde.
Zwakke punten
Oplichters zijn het
Algemene voorwaarden
Obv de reviews hieronder maar eens de algemene voorwaarden van Car del Mar nader bekeken. Persoonlijk vind ik dat er veel gegoocheld wordt met het verzekeringsstuk; art 2a tm d en vervolgens art 22/23 met wederom allerlei bepalingen. Dat is dus niet helder. Iets is gewoon All Risk of niet, met of zonder eigen risico, punt.
Artikel 26 is ook een vage: "Als bemiddelaar kan CarDelMar nakoming van de contractuele prestaties van de lokale autoverhuurder niet garanderen. CarDelMar is echter graag bereid om in geval van problemen met de plaatselijke autoverhuurder te bemiddelen." Wat voor bemiddeling hebben we het dan eigenlijk over en hoezo "niet garanderen."
Let even op dat het Duits recht van toepassing is op een overeenkomst met Cardelmar. Het gaat vast heel vaak goed maar nergens staat wat dit Duits recht voor mij als consument inhoud (zie ook art 27 over aansprakelijkheid). En als je graag transparant wilt zijn als bedrijf, dan zet je er dat gewoon even bij.
Kortom, ik kijk zelf even verder...
Sterke punten
Ziet er allemaal netjes uit qua website etc.
Zwakke punten
Vage algemene voorwaarden waar je als NL consument in mijn beleving zeer beperkte recht aan kunt ontlenen
Veel extra kosten later
Van 4 t/m 14 november hebben wij een auto gehuurd in Alicante via Cardelmar bij Centauro. Dit is ons erg tegengevallen. Via internet hadden wij al 130 euro betaald aan Cardelmar. Bij aankomst in Alicante moesten wij nog eens 210 euro betalen voor van alles en nog wat. Weigeren en discussieren had geen zin. Aangezien we Spaans spreken dachten we dat dat wel zou helpen, maar de medewerker van Centauro bleef volharden dat verzekering, 2e chauffeur en benzine bij elkaar 210 euro waren. Zo begon onze vakantie helemaal niet leuk en het duurde heel lang omdat wij ook bleven proberen of er niet wat van de prijs af kon.
Ook bleek er geen Ford Fiesta of soortgelijke auto meer te zijn. Het was of een veel grotere auto of een Fiat Panda die een te zwakke motor heeft om de berg op te gaan. Er stonden wel Ford Fiesta's maar die waren onverzekerd, zo vertelde men ons. Na weer een uur praten en boos worden kregen we uiteindelijk toch nog een Opel Corsa mee.
Volgende keer toch maar bij een bekend verhuurbedrijf de auto huren. Dan weet je beter waar je aan toe bent en de prijs is uiteindelijk daar net zo hoog.
Zwakke punten
Klantonvriendelijke medewerker van Centauro, onverwachte kosten en geen Ford Fiesta of soortgelijke auto beschikbaar.
Goed aanbod, geen problemen
Hier geboekt omdat ze de goekdoopste waren voor een huurauto op Ibiza. Op het vliegveld heb ik de papieren laten zien en kreeg eerst een heel verhaal over extra verzekering en dat cardelmar geen verzekering kan verkopen omdat dat niet kan.
Grappig dat ik in de papieren die ik van cardelmar kreeg, netjes gewaarschuwd ben voor deze praktijken dus heb ik alles vol vertrouwen af kunnen wijzen. Auto was in orde en reed prima. Terugbrengen ging vlot en probleemloos. Nog geen ervaringen met schades maar heb wel goede dingen gelezen.
Sterke punten
prijzen, informatie
Zwakke punten
lokale verhuurder probeert je eerst op te lichten, wel jammer maar je wordt ervoor gewaarschuwd door cardelmar
Slechte ervaring met cardelmar
Cardelmar sluit deals af met haar klanten die ze niet waar kan maken. Immers Cardelmar is geen eigenaar van de auto en geeft aan dat je als klant zelf op lokatie een contract afsluit met het autoverhuurbedrijf. Cardelmar verkoop haar product met een all risk verzekering, terwijl dit niet is afgesproken/afgestemd met de lokale verhuurder van de auto. De lokale verhuurder zal je hier op wijzen. Caldelmar geeft aan het eventuele eigen risico te vergoeden indien nodig. Let op dit is niet hetzelfde als een all risk verzekering. Kortom je krijgt op dit punt niet wat je heb gekocht. Dit riekt naar fraude!
Ik heb hierover contact op genomen met Caldelmar. Ze wijzen elke verantwoordelijkheid van de hand onder het mom 'je sluit een deal lokaal af en niet met ons'. Hoezo? Ik ben toch klant bij Cardelmar? Een autohuren is meer dan een nieuw model meekrijgen .... Ik kreeg van De Cardelmar medewerker college in de vieze praktijken van autoverhuurders uit De zuidelijke landen. Nu huur ik regelmatig over de hele wereld auto's. Maar een dergelijke situatie heb ik nog niet eerder meegemaakt. Nooit meer Cardelmar!
Sterke punten
Cardelmar is snel in het reageren op een bestelling.
Zwakke punten
De communicatie website en opdrachtbevestiging is misleidend en onduidelijk.
Service en ondersteuning is ingericht op het afschuiven naar de lokale verhuurder.
Cardelmar, a dodgy organisation?
My booking procedure at Cardelmar was interrupted after I gave my credit card and CVC number. My attempts to re-enter the Cardelmar website produce a refusal (I tried to enter about 10 times). Customer services (friendly, English spoken) can't find my details. Fortunately, my bank informs me that no amount has been withdrawn from my credit card account. I will check in the forthcoming days.