Welkom bij Sol Mar Autoverhuur, een bedrijf met meer dan 35 jaar toewijding aan de service aan onze clienten en met de beste aanbiedingen in de autoverhuur
In Sol Mar bieden we u persoonlijke, professionele en vriendelijke service, altijd in gedachten houdend dat tevreden clienten de beste garantie is naar succes.
Via Expedia een auto gehuurd op Barcelona Airport. App na de landing ontvangen om de auto op te halen. 2 uur gewacht bij ophaalpunt. Veel andere bedrijven zijn al meermalen langs gereden om hun huurders op te pikken, Solmar niet...
Ik heb 7x gebeld (totdat de verbinding automatisch werd verbroken), maar steeds geen gehoor.
Daarna Expedia gebeld. Die wist van niks. Zij hebben ook gebeld (met mij in de wacht, 47 minuten lang!). Hun advies was om auto te huren bij ander bedrijf ter plekke. Medewerker van Expedia wist niet of ik de extra kosten (ca. 300,-) vergoed zou krijgen....
Sterke punten Bedrog, geldklopperij, flessentrekkerij, en vele andere synoniemen.
Zwakke punten Alle positieve woorden in de Dikke van Dale.
I have rented a car in november 2016 at Solmar in Girona. When picking up I made a damagereport with a mark of a scratch on the sidefront. The mark was done slightly below the headlight. When bringing back the manager at Girona noticed the scratch but said this was another one because it was above the wheel. Because it was a small car, the spot near the headlight was also above the wheel. I said that we are talking about the same scratch, because there was no other scratch visible. The manager did react very briefly, and I had to pay EUR 181,50- for the damage. Since we had a flight to catch, I could not do anything. The manager said you better have our insurance next time. So be aware: Solmar is more interested in selling insurance, than renting cars!!
Paul Nonnekens - Holland
Sterke punten car was ok
Zwakke punten more interested in selling insurance than renting cars
Ook wij huurden een auto via Solmar Tours in Valencia. Bij aankomst op de luchthaven is het eerst al zoeken naar het ophaalpunten want het verhuurbedrijf zit op een industrieterrein enkele km verderop. Je moet wachten tot iedereen het busje gevonden heeft en daarna wordt men weggebracht. Bij aankomst een fikse wachtrij ih kantoortje, zeker 25 min. moeten wachten tot we aan de beurt waren. Vervolgens werdenwe geholpen door een Spaanse dame die Nederlands sprak, dus dat was makkelijk. Vervolgens nam het in orde maken van het papierwerk nog de nodige tijd in beslag en werden er meerdere mensen door elkaar geholpen. Uiteindelijk de auto toegewezen gekregen, een Opel Corsa met zo'n 10.000 km op de teller. Ervaring en het lezen van recensies heeft ons geleerd de auto goed te controleren en wij constateerden op diverse plekken al kleine beschadigingen die we op het huurcontract hadden aangegeven.
Uiteindelijk, ruim 2 uur nadat we geland waren! konden we eindelijk wegrijden. Om er vervolgens achter te komen dat de tank bijna leeg was. Dus weer terug. Dit was geen probleem, we mochten de auto dan ook leeg terugbrengen. Solmar zei: "wij doen niet zo moeilijk"........
Gedurende ons verblijf verder niets aan de hand, het was verder een prima auto om in te rijden. Bij het terugbrengen opnieuw een rij bij de balie. Na een minuut of 10 werd er gevraagd wie er auto's kwamen terugbrengen en ineens werden we geholpen. De bewuste man, hij zei later de eigenaar te zijn begon vervolgens de auto aan een minuscuul onderzoek te onderwerpen. Op de enig plek waar we nog geen kruisje op het huurformulier hadden gezet meende hij toch echt schade te zien. Er moest nb een andere auto met de koplampen aan achter worden gezet om het te kunnen zien!!! Er zat vgls hem schade op de achterbumper. Naar onze mening was het een oneffenheid in de lak, het had nog niet eens de grootte van een pinknagel! Dit verklaart ook waarom het niet op het formulier stond, we hebben het nooit gezien.
Vervolgens raak je dus geïrriteerd omdat je onheus beschuldigd wordt, maar hij begon meteen dat we dan maar bij Solmar de verzekering hadden moeten afsluiten. Andere mensen (Spanjaarden) konden de auto inleveren zonder dat er maar naar gekeken werd! Omdat zij de auto wel bij hem verzekerd hadden volgens zijn zeggen....
Afijn, hij kon het snel afhandelen dan zou hij 185,- van onze borg niet terugstorten en dan konden we gaan. Als we dat niet deden werd het een andere procedure maar die kon wel eens heeeel lang gaan duren (waardoor we mogelijk ons vliegtuig konden missen). Wat een chantage!! Toen ik vervolgens zei dat deze actie hem een slechte review zou opleveren was de reactie die ik hem altijd kon mailen, hij was de manager. Alsof dat dan nog enig verschil zou maken.....
Gelukkig waren we in Nederland goed verzekerd en is het hier keurig en snel afgehandeld maar zo houd je de premies wel hoog. De verhuurbedrijven repareren de schades niet, maar iedere onoplettende toerist wordt hiervoor verantwoordelijk gehouden. Ronduit schandalig zulke praktijken!
Mijn advies: huur je een auto controleer deze van tevoren zeer zorgvuldig en maak foto's van de beschadigingen. Zorg dat je een goede verzekering hebt en huur vooral NOOIT bij dit bedrijf!!
Sterke punten Nieuw model auto met oa airco en CarPlay.
Zwakke punten Niet op luchthaven
Lange wachttijden
Schofterige behandeling als je geen autoverzekering bij Solmar afsluit
Ik huurde op 11 januari j.l. een Kia Picanto bij Solmar nabij vliegveld Girona.
Ik had de auto puur nodig voor een ritje van 65 heen en een week later weer terug naar het vliegveld. Voor de rest heeft de wagen ongebruikt op een veilige plek gestaan en hebben we gebruik gemaakt van onze eigen auto.
Huurprijs 74 euro voor een week inclusief basisverzekering. Je krijgt een volle tank mee en je moet hem ook weer vol inleveren. Prima deal want een taxi kost 80 euro enkele reis.
Toen ik aan de bali van Solmar liet weten géén gebruik te willen maken van de all risk verzekering die men ons altijd probeert aan te praten, veranderde de vriendelijke toon in een norse houding en ik moest op een gegeven moment fors mijn stem verheffen om er nog een woord tussen te kunnen krijgen.
Toen de dame uiteindelijk begreep dat voor slechts een ritje heen en terug van 65 km ik onder geen voorwaarde bereid was een dure all risk verzekering te betalen, werden de papieren in een ZEER traag tempo klaargemaakt voor een verhuur met basis verzekering.
Wat moest ik gaan betalen? Geen 74 euro zoals op de site stond vermeld maar 74 PLUS 40 euro want ik had gekozen voor de FULL FULL. Volle tank bij in ontvangst nemen van de auto en volle tank inleveren. Ik had helemaal niks gekozen want die mogelijkheid werd nergens geboden. Maar het feit dat ik een volle tank meekreeg, kostte dus 40 euro DIE IK NIET TERUG KREEG. Wel ook weer vol inleveren anders kwamen er flinke kosten bij.
Op het reserveringsformulier 123Carrent/BCO/Solmar staat echter, ik citeer letterlijk:
-Als u de FULL-FULL option hebt geselecteerd: U moet de auto inleveren met dezelfde hoeveelheid benzine als bij ophalen. Solmar rekent een borg hiervoor die wordt terug gegeven wanneer u de tank terugbrengt met dezelfde hoeveelheid benzine als bij het afhalen. Bent u verplicht om het ticket van het tankstation zien. (nee, ik vertyp me niet. Dit is het pover Nederlands van Solmar) Als de auto niet is terug met een volle tank betaalt u de brandstof ontbrekende + een opvullen dienst van 30 .
U neemt geen een all risk verzekering? (ze noemen dit Super Cover) Dan wordt je creditcard belast met 1000 euro deposito. En denk niet dat het echt als deposito wordt gereserveerd op de CC-account wat eigenlijk gebruikelijk is. Nee, later blijkt na controle op je banksite dat het bedrag al volledig van je account is afgeschreven. Ja ja, met het recu'tje wat ik kreeg, had ik dit misschien kunnen weten maar moet het nodig zijn om dit allemaal heel nauwkeurig te controleren met een rij wachtenden achter je? Bij wie huren we een auto? Toch bij een verhuurbedrijf en niet bij een criminele organisatie. Of toch??
Normaal gesproken onderteken je de formulieren, krijg je na betaling de sleutel en kan je vertrekken. Vergeet het maar bij Solmar want NU BEGINT HET ECHTE TONEELSPEL OM DE KLANT TE BEDRIEGEN:
De mederwerkster staat op, pakt een stok met daaraan vast een spiegel en vraagt me samen met haar naar de huurauto te gaan waar we hem gaan controleren op eventuele schade. Ze controleert de onderkant van de wagen, doet dit vrij nonchalant maar ze ziet toch een paar onregelmatigheden die op een formulier met afbeelding van een auto genoteerd worden. "loopt u zelf ook nog even om de auto en controleert u de auto op schade? Ik ga even naar binnen om mijn jas te halen want het is koud."
Ik loop alleen rond de auto en zie geen verdere onregelmatigheden, VOORAL ook omdat het al donker begint te worden en ik niet verwacht dat je een huurauto moet controleren met zaklantaarn en vergrootglas.
De medewerkster komt weer naar buiten en vraagt, "alles OK"? Ik zeg ja en hier ging ik dus de fout in. De papierenkraam wordt afgehandeld en we rijden naar onze bestemming waar de auto op een afgesloten ruimte komt te staan.
Een dag later, volop licht zie ik plots aan de achterkant op de bumper een paar kleine krassen in de lak. Zo klein dat je echt goed van dichtbij moet kijken. Logisch dat me dit gisteren niet was opgevallen. Ik voelde direct nattigheid, heb foto's gemaakt en ben ermee naar het verhuurbedrijf gereden. Niet in de huurauto maar in eigen auto want het huurcontract stond op naam van mijn vrouw die nog niet de leeftijd heeft waar Solmar sowieso de all risk verzekering bij eist. Vanaf 70 ben je n.l. bij Solmar een risicorijder.....
Ik heb de foto's aan de balie getoond, ik kreeg een mailadres om te reageren en daar kon ik het mee doen. Ik heb uitgebreid gemaild met foto's maar kreeg totaal geen reactie.
Bij inlevering van de auto een week later werd een kras mij toch aangerekend en ik moest hiervoor een schadevergoeding betalen van 181,50 incl. IVA. (btw) Twee andere krassen werden 'uit coulance' genegeerd. Kortom, KOEHANDEL.
Het schadebedrag en de 74 + 40 euro werden belast op het tijdelijk vooruit betaalde bedrag van 1114 euro dus ik ga terugkrijgen 818,50. Oftewel het huren van een eenvoudig wagentje om er 130 km mee te rijden heeft mij 295 euro gekost. De oplichterij druipt er van alle kanten vanaf maar je hebt het maar te accepteren want jij hebt 1000 euro uit handen gegeven waar zij over beslissen.
Bij het verlaten van het parkeerterrein heb ik de geparkeerde huurauto's eens nader bekeken. Veelal vrij nieuwe wagens (zoals ook de onze met maar 9000 km op de teller) maar DIVERSE WAGENS VERTOONDEN OP DE ACHTERBUMPER ALLEMAAL KLEINE BESCHADIGINGEN prima vergelijkbaar met de beschadigingen die op onze huurauto te zien waren.
Twijfelt iemand nog aan de corruptheid van Solmar? Ik zou zeggen: huur er dan een auto en weiger hun all risk verzekering. Dan kom je er wel achter.
Zoals bij de andere reacties puur bedrog als je geen extra verzekering neemt. Een auto gekregen die rondom vol stond van de krassen, een man die alles (niet alles) vlug optekent met een spiegel onder de auto loopt . Dus je hebt gewoon de tijd niet om alles te controleren wij waren met 4 om na te kijken en toch nog niet alles gezien. Blijkt achteraf.
Bij het inleveren van de auto ging de onvriendelijke dame controle doen al vlug liep ze naar de achterkant van de auto en toonde ze op haar spiegel een oude kras onderaan de auto die zeker 100% niet van ons was. Maar zij wist wel dat die kras daar zat want ze moest niet lang zoeken om iets te vinden die niet opgetekend was.Na een hevige woordenwisseling hebben we toch onder lichte dwang (ze ging de politie bellen) 181.50 betaald voor schde aan een bumper die niet van ons is. Maar je staat met uw rug tegen de muur , anders brengen ze u niet terug naar de luchthaven (die toch een eindje ver is) dus als je zou te voet vertrekken mis je uw vlucht. Nooit meer met Solmar puur bedrog.
Sterke punten geen
Zwakke punten Zeer onvriendelijk
lange wachttijden
zonder extra verzekering ben je de pineut en mag je extra betalen.
Via economy car rental auto gehuurd met all inclusief verzekering. Maar omdat ik tijdens mijn vakantie 70 jaar werd moest ik bij Solmar een super verzekering nemen. Want anders kreeg ik geen auto mee. Dus noodgedwongen heb ik dit betaald 240.00 euro extra. Dit heb ik gemeld bij economy car rental of ik het bedrag dat ik bij hun heb betaald terug krijg, maar als ik mail stuur krijg ik als antwoord, dat ik geduld moet hebben
Sterke punten Goede auto
Zwakke punten Oplichters zijn het nergens in een contract staat dat je bij 70 de Super Cover moet nemen.
This company is accepting reservations from anothers website and change the conditions of the rental cars: for example they change the conditions of the insurance.
Tegen de tijd dat ik opgehaald werd (Valencia airport) door het Solmar busje (overigens pas na een telefoontje) had ik Sixt en andere concurrenten al 4 x voorbij zien komen.
Ook bij inleveren heb je de tijd nodig (waarschijnlijk alleen als je de extra verzekeringen niet hebt afgenomen). Ze zullen er alles aan doen je voor t een of ander te laten opdraaien. Maak foto's vooraf, die hebben mij gered van kosten voor n nieuwe voorbumper en nieuwe wieldoppen). Fotografeer ook de onderkant vd bumpers; voor het kleinste stukje ontbrekende verf zullen ze je laten opdraaien, ook al zat de beschadiging er al. Foto's op datum zijn je redding.
Sterke punten Lage prijs
Zwakke punten Oplichters; doen er alles aan je ergens voor op te laten draaien
we hebben een auto gehuurd bij Solmar Alicante. we zijn heel onvriendelijk ontvangen en moesten bijna een uur wachten voordat we de auto kregen. Ze bleven maar aandringen op een verzekering die bij hun afgesloten moest worden maar wij hadden al een verzekering via internet afgesloten. Bij terugkomst ging de medewerker met een spiegel direct naar de rechterachterkant vanonder en zei dat daar een kras was. Wij hebben dit echt niet gedaan. We hebben zo goed opgelet. We moesten 180 euro betalen.Dit trucje wordt steeds toegepast. Alleen als je bij hun een verzekering afsluit kun je zo de sleutel inleveren. Ook moesten we 40 minuten van te voren komen omdat de inspectie 40 minuten duurt. We hebben al vaak een auto gehuurd maar dit slaat alles. Nooit meer Solmar
Sterke punten goede auto
Zwakke punten Lange wachttijden
We kregen een diesel mee wat we niet gehuurd hadden en wat de medewerkster ook niet heeft verteld. Gelukkig een oplettende pompbediende.
Openingstijden van 8 uur s'morgens zodat we een hotel moesten nemen om de auto een dag eerder in te leveren anders konden we niet met ons vliegtuig.
Bij aankomst niemand om op te pikken, bellen en dan komt men na 30 minuten. Eerst discussie over het moeten printen van voucher. Waren wij inderdaad vergeten, kosten 24eu. Terwijl er een printer achter deze man staat. Uiteindelijk niet in rekening gebracht. Extra verzekering erbij die voelt als je hebt geen keuze, wel met de tekst " dan kan je hem zo inleveren". Dat bleek dus niet het geval, bij terugkomst toch ergens kleine letters dat tank gevuld moest. Werden weer teruggestuurd. Dat is niet waar je zin in hebt als je een vliegtuig wil halen.
Bij aankomst op vliegveld Alicante geen medewerker aanwezig. Dus bellen naar Solmar. Er zou een busje komen. Half uur later inderdaad een busje. Dit busje brengt je naar een parkeerplaats verderop. Een enorme wachtrij. 2 uur moeten wachten voordat we aan de beurt waren. Ik wilde geen uitgebreide verzekering erbij omdat ik deze goedkoper in Nederland had afgesloten. Uitgebreide inspectie dus van de auto. Alle krasjes en puntjes gefotografeerd en laten noteren (en dat waren er heeeeeeel veel bij onze huurauto).
Gezien de lange wachttijden bij aankomst 1 uur uitgetrokken om auto terug te brengen bij vertrek. We arriveren om 07:30 uur maar moesten 30 minuten wachten omdat het kantoortje officieel pas om 08:00 uur opent. De 3 aanwezige medewerkers waren zéééér onvriendelijk. Ze werkten zeer traag, opzettelijk. Want bij huurders die wel de uitgebreide verzekering hadden genomen, waren ze iets vriendelijker (en deze huurders konden natuurlijk 24/7 gewoon de sleutel inleveren).
Ik heb meteen bij de inspectie gemeld dat ik alles op foto had vastgelegd, dus gelukkig hebben we daarover geen discussie gehad. Daarna weer wachten op busje. Gelukkig waren we uiteindelijk om 08:45 op het vliegveld en nog op tijd om in te checken.
In ieder geval neem ik de volgende keer een uitgebreide verzekering ter plekke. Is dan wel enkele tientallen euro's duurder maar dan heb je dit gedoe niet meer. Echter zeker nooit meer bij Solmar want zulke toestanden hebben we niet eerder meegemaakt (en we huren al min. 20 jaar een huurauto op vakantie). We hebben heel wat toestanden meegemaakt van scheldende huurders die hun auto hadden ingeleverd (weet niet wat er precies aan de hand was, maar het was wel opvallend).
Bij afhalen auto werd er met een spiegeltje ongeveer 15 cm onder de auto gecontroleerd op schade. Ik heb aangegeven dat de hele onderkant beschadigd was met de nadruk op sommige punten. Uiteraard is dit niet goed genoteerd door de medewerker!! Laten we even duidelijk stellen de onderkant van de auto zal altijd "schade" vertonen ivm steenslag. Bij inleveren auto....jawel het was erger???? Volgens een medewerker.....Kosten 181,50 voor een paar steenslag deukjes............. Op de vraag om een schadeformulier om bij de verzekering te kunnen declareren, krijg je als antwoord, nee dat krijgt u niet! U had bij ons een extra verzekering af moeten sluiten........ Nog nooit zo slecht behandeld als bij Gerona airport SolMar autoverhuur.
Sterke punten De medewerkers weten hun baas snel rijk te maken
Zwakke punten Personeel is zeer koppig en niet voor rede vatbaar............
In de periode 18 juli - 30 juli auto gehuurd via Rentalcars bij Solmar autoverhuur. Bij het inleveren van de auto op 30 juli door een medewerker van Solmar gewezen op schade die zich onder de motorkap bevond bij de rechterkoplamp. Deze schade was alleen te constateren bij een openstaande motorkamp. Tijdens het ophalen van de auto ben ik niet in de gelegenheid gesteld om de motorkap te openen en werd dit ook niet door de medewerker van Solmar gedaan. Ik heb toen dus niet kunnen constateren of er op dat moment wel of niet schade onder de motorkap zat. Gevolg, schade van
? 760,- die even van je creditcard wordt afgeschreven. Protesteren helpt op dat moment niet want ze verwijzen je alleen maar naar Rentalcars omdat je daarmee een contract hebt en niet met Solmar. Deze schade was bij Rentalcars niet te verhalen vanwege een eigen risico van ? 1000,-. Solmar gaat er veel te gemakkelijk van uit dat de schade van klanten wel te verhalen valt bij verhuurder Rentalcars. Je voelt je zwaar opgelicht en onze laatste vakantiedag kreeg hiermee een grote domper. Mijn advies, maak bij ophalen van auto van alle kanten zelf foto's en vergeet daarbij niet de motorkap ?n achterklep van de auto open te zetten.
Sterke punten kan ik niet noemen
Zwakke punten -inspectie vooraf van de auto, medewerkers stellen je niet in de gelegenheid om alle onderdelen van de auto goed te beoordelen
-informatievoorziening naar klant toe bij schade, veel te gemakkelijk worden klanten na geconstateerde schade het bos in gestuurd met een verwijzing naar Rentalcars en de opmerking dat je daar je schade maar moet verhalen
-vefhuurlocatie is buiten vliegveld, wachten op shuttlebus en onder tijdsdruk vervolgens vliegtuig moeten halen waardoor je niet de tijd hebt om ter plaatse goed bezwaar te kunnen maken tegen de in rekening gebrachte schade.
Auto gehuurd voor mijn ouders, betaald in Nederland, met alle verzekering etc.
Bij aankomst om 16:30 uur kregen ze pas om 20:30 uur de auto mee, 170 euro armer omdat ze persé een extra verzekering erbij moesten neemen, en een borg van 400 euro op de creditcard.
Huur sinds 2007 per jaar ongeveer 6 keer.De slechtste ervaring tot nog toe was vandaag bij solmar. Alicante.Bij aanname auto te betalen:80 eu benzine, een hoeveelheid die nooit in de tank kan en daarboven 40 eu. zogenaamde servicekosten om de wagen naar de benzinepomp te rijden.Bij het terug inleveren van de auto bijna een uur moeten wachten vooraleer men de auto wou terugnemen.Onvriendelijk,niet geintresseerd personeel.Auto onder vergrootglas en bij schade aan onderzijde van auto,niet groter dan een vijf eurocent onmiddelijke betaling van 300 eu.
SOLMAR NOOIT MEER !!!!!!!
Sterke punten Alleen negatieve,lijkt goedkoop maar vooraleer je in de auto zit en kunt rijden kosten ze meer dan de meeste verhuurbedrijven in Alicante
Al acht jaren huur ik bij Solmar, en dat ongeveer 7 keer per jaar.
Het is letterlijk alle keren goed gegaan. Ik heb prima ervaringen met deze autoverhuurder..
Nadat wij terug kwamen van een heerlijke vakantie stond er een onaangename verrassing te wachten bij terugkomst. SOL MAR het auto verhuur bedrijf had zomaar rond de 500,- van onze creditcard afgeschreven.
Ik heb op 9 september Rafael ( van Solmar) gesproken over de telefoon
En hem gevraagd waarom ze de 499,- van mijn rekening willen halen.
Zijn antwoord hierop was dat er zogenaamd een hoedenplak kapot zou zijn!
Ik weet dat dit niet zo is dus heb hem naar bewijs gevraagd. Hij zou mij dit de
Volgende dag toesturen, met fotos, maar daar zit ik nu nog op te wachten.
De auto mankeerde al van alles toen ik hem huurde en heb van de buitenkant dan ook fotos
Gemaakt van de ergste schade. Ook nog een extra verzekering genomen voor de auto.
Maar dit is dan weer niet voor de binnenkant van de auto, zegt die Rafael.
Toen we de auto terugbrachten begonnen ze ineens over de bumper links achter.
Dat wij daar schade zouden hebben gemaakt. Ik kon op gelukkig op hun eigen contract
Laten zien dat ene Oscar al had geconstateerd dat de schade er zat toen we de auto huurde.
Dus toen bleek alles goed. Het lijkt erop dat ze gewoon iets hebben gezocht op ons te belazeren.
ONS verhaal komt in december ook bij TROS RADAR!!
Maar pas op voor deze oplichters!
Failliet! (of niet?)
Via Expedia een auto gehuurd op Barcelona Airport. App na de landing ontvangen om de auto op te halen. 2 uur gewacht bij ophaalpunt. Veel andere bedrijven zijn al meermalen langs gereden om hun huurders op te pikken, Solmar niet...
Ik heb 7x gebeld (totdat de verbinding automatisch werd verbroken), maar steeds geen gehoor.
Daarna Expedia gebeld. Die wist van niks. Zij hebben ook gebeld (met mij in de wacht, 47 minuten lang!). Hun advies was om auto te huren bij ander bedrijf ter plekke. Medewerker van Expedia wist niet of ik de extra kosten (ca. 300,-) vergoed zou krijgen....
Sterke punten
Bedrog, geldklopperij, flessentrekkerij, en vele andere synoniemen.
Zwakke punten
Alle positieve woorden in de Dikke van Dale.
Bad experience Solmar - Girona
I have rented a car in november 2016 at Solmar in Girona. When picking up I made a damagereport with a mark of a scratch on the sidefront. The mark was done slightly below the headlight. When bringing back the manager at Girona noticed the scratch but said this was another one because it was above the wheel. Because it was a small car, the spot near the headlight was also above the wheel. I said that we are talking about the same scratch, because there was no other scratch visible. The manager did react very briefly, and I had to pay EUR 181,50- for the damage. Since we had a flight to catch, I could not do anything. The manager said you better have our insurance next time. So be aware: Solmar is more interested in selling insurance, than renting cars!!
Paul Nonnekens - Holland
Sterke punten
car was ok
Zwakke punten
more interested in selling insurance than renting cars
Schofterig behandeld
Ook wij huurden een auto via Solmar Tours in Valencia. Bij aankomst op de luchthaven is het eerst al zoeken naar het ophaalpunten want het verhuurbedrijf zit op een industrieterrein enkele km verderop. Je moet wachten tot iedereen het busje gevonden heeft en daarna wordt men weggebracht. Bij aankomst een fikse wachtrij ih kantoortje, zeker 25 min. moeten wachten tot we aan de beurt waren. Vervolgens werdenwe geholpen door een Spaanse dame die Nederlands sprak, dus dat was makkelijk. Vervolgens nam het in orde maken van het papierwerk nog de nodige tijd in beslag en werden er meerdere mensen door elkaar geholpen. Uiteindelijk de auto toegewezen gekregen, een Opel Corsa met zo'n 10.000 km op de teller. Ervaring en het lezen van recensies heeft ons geleerd de auto goed te controleren en wij constateerden op diverse plekken al kleine beschadigingen die we op het huurcontract hadden aangegeven.
Uiteindelijk, ruim 2 uur nadat we geland waren! konden we eindelijk wegrijden. Om er vervolgens achter te komen dat de tank bijna leeg was. Dus weer terug. Dit was geen probleem, we mochten de auto dan ook leeg terugbrengen. Solmar zei: "wij doen niet zo moeilijk"........
Gedurende ons verblijf verder niets aan de hand, het was verder een prima auto om in te rijden. Bij het terugbrengen opnieuw een rij bij de balie. Na een minuut of 10 werd er gevraagd wie er auto's kwamen terugbrengen en ineens werden we geholpen. De bewuste man, hij zei later de eigenaar te zijn begon vervolgens de auto aan een minuscuul onderzoek te onderwerpen. Op de enig plek waar we nog geen kruisje op het huurformulier hadden gezet meende hij toch echt schade te zien. Er moest nb een andere auto met de koplampen aan achter worden gezet om het te kunnen zien!!! Er zat vgls hem schade op de achterbumper. Naar onze mening was het een oneffenheid in de lak, het had nog niet eens de grootte van een pinknagel! Dit verklaart ook waarom het niet op het formulier stond, we hebben het nooit gezien.
Vervolgens raak je dus geïrriteerd omdat je onheus beschuldigd wordt, maar hij begon meteen dat we dan maar bij Solmar de verzekering hadden moeten afsluiten. Andere mensen (Spanjaarden) konden de auto inleveren zonder dat er maar naar gekeken werd! Omdat zij de auto wel bij hem verzekerd hadden volgens zijn zeggen....
Afijn, hij kon het snel afhandelen dan zou hij 185,- van onze borg niet terugstorten en dan konden we gaan. Als we dat niet deden werd het een andere procedure maar die kon wel eens heeeel lang gaan duren (waardoor we mogelijk ons vliegtuig konden missen). Wat een chantage!! Toen ik vervolgens zei dat deze actie hem een slechte review zou opleveren was de reactie die ik hem altijd kon mailen, hij was de manager. Alsof dat dan nog enig verschil zou maken.....
Gelukkig waren we in Nederland goed verzekerd en is het hier keurig en snel afgehandeld maar zo houd je de premies wel hoog. De verhuurbedrijven repareren de schades niet, maar iedere onoplettende toerist wordt hiervoor verantwoordelijk gehouden. Ronduit schandalig zulke praktijken!
Mijn advies: huur je een auto controleer deze van tevoren zeer zorgvuldig en maak foto's van de beschadigingen. Zorg dat je een goede verzekering hebt en huur vooral NOOIT bij dit bedrijf!!
Sterke punten
Nieuw model auto met oa airco en CarPlay.
Zwakke punten
Niet op luchthaven
Lange wachttijden
Schofterige behandeling als je geen autoverzekering bij Solmar afsluit
Oplichting bij Solmar via oude krasjes
Ik huurde op 11 januari j.l. een Kia Picanto bij Solmar nabij vliegveld Girona.
Ik had de auto puur nodig voor een ritje van 65 heen en een week later weer terug naar het vliegveld. Voor de rest heeft de wagen ongebruikt op een veilige plek gestaan en hebben we gebruik gemaakt van onze eigen auto.
Huurprijs 74 euro voor een week inclusief basisverzekering. Je krijgt een volle tank mee en je moet hem ook weer vol inleveren. Prima deal want een taxi kost 80 euro enkele reis.
Toen ik aan de bali van Solmar liet weten géén gebruik te willen maken van de all risk verzekering die men ons altijd probeert aan te praten, veranderde de vriendelijke toon in een norse houding en ik moest op een gegeven moment fors mijn stem verheffen om er nog een woord tussen te kunnen krijgen.
Toen de dame uiteindelijk begreep dat voor slechts een ritje heen en terug van 65 km ik onder geen voorwaarde bereid was een dure all risk verzekering te betalen, werden de papieren in een ZEER traag tempo klaargemaakt voor een verhuur met basis verzekering.
Wat moest ik gaan betalen? Geen 74 euro zoals op de site stond vermeld maar 74 PLUS 40 euro want ik had gekozen voor de FULL FULL. Volle tank bij in ontvangst nemen van de auto en volle tank inleveren. Ik had helemaal niks gekozen want die mogelijkheid werd nergens geboden. Maar het feit dat ik een volle tank meekreeg, kostte dus 40 euro DIE IK NIET TERUG KREEG. Wel ook weer vol inleveren anders kwamen er flinke kosten bij.
Op het reserveringsformulier 123Carrent/BCO/Solmar staat echter, ik citeer letterlijk:
-Als u de FULL-FULL option hebt geselecteerd: U moet de auto inleveren met dezelfde hoeveelheid benzine als bij ophalen. Solmar rekent een borg hiervoor die wordt terug gegeven wanneer u de tank terugbrengt met dezelfde hoeveelheid benzine als bij het afhalen. Bent u verplicht om het ticket van het tankstation zien. (nee, ik vertyp me niet. Dit is het pover Nederlands van Solmar) Als de auto niet is terug met een volle tank betaalt u de brandstof ontbrekende + een opvullen dienst van 30 .
U neemt geen een all risk verzekering? (ze noemen dit Super Cover) Dan wordt je creditcard belast met 1000 euro deposito. En denk niet dat het echt als deposito wordt gereserveerd op de CC-account wat eigenlijk gebruikelijk is. Nee, later blijkt na controle op je banksite dat het bedrag al volledig van je account is afgeschreven. Ja ja, met het recu'tje wat ik kreeg, had ik dit misschien kunnen weten maar moet het nodig zijn om dit allemaal heel nauwkeurig te controleren met een rij wachtenden achter je? Bij wie huren we een auto? Toch bij een verhuurbedrijf en niet bij een criminele organisatie. Of toch??
Normaal gesproken onderteken je de formulieren, krijg je na betaling de sleutel en kan je vertrekken. Vergeet het maar bij Solmar want NU BEGINT HET ECHTE TONEELSPEL OM DE KLANT TE BEDRIEGEN:
De mederwerkster staat op, pakt een stok met daaraan vast een spiegel en vraagt me samen met haar naar de huurauto te gaan waar we hem gaan controleren op eventuele schade. Ze controleert de onderkant van de wagen, doet dit vrij nonchalant maar ze ziet toch een paar onregelmatigheden die op een formulier met afbeelding van een auto genoteerd worden. "loopt u zelf ook nog even om de auto en controleert u de auto op schade? Ik ga even naar binnen om mijn jas te halen want het is koud."
Ik loop alleen rond de auto en zie geen verdere onregelmatigheden, VOORAL ook omdat het al donker begint te worden en ik niet verwacht dat je een huurauto moet controleren met zaklantaarn en vergrootglas.
De medewerkster komt weer naar buiten en vraagt, "alles OK"? Ik zeg ja en hier ging ik dus de fout in. De papierenkraam wordt afgehandeld en we rijden naar onze bestemming waar de auto op een afgesloten ruimte komt te staan.
Een dag later, volop licht zie ik plots aan de achterkant op de bumper een paar kleine krassen in de lak. Zo klein dat je echt goed van dichtbij moet kijken. Logisch dat me dit gisteren niet was opgevallen. Ik voelde direct nattigheid, heb foto's gemaakt en ben ermee naar het verhuurbedrijf gereden. Niet in de huurauto maar in eigen auto want het huurcontract stond op naam van mijn vrouw die nog niet de leeftijd heeft waar Solmar sowieso de all risk verzekering bij eist. Vanaf 70 ben je n.l. bij Solmar een risicorijder.....
Ik heb de foto's aan de balie getoond, ik kreeg een mailadres om te reageren en daar kon ik het mee doen. Ik heb uitgebreid gemaild met foto's maar kreeg totaal geen reactie.
Bij inlevering van de auto een week later werd een kras mij toch aangerekend en ik moest hiervoor een schadevergoeding betalen van 181,50 incl. IVA. (btw) Twee andere krassen werden 'uit coulance' genegeerd. Kortom, KOEHANDEL.
Het schadebedrag en de 74 + 40 euro werden belast op het tijdelijk vooruit betaalde bedrag van 1114 euro dus ik ga terugkrijgen 818,50. Oftewel het huren van een eenvoudig wagentje om er 130 km mee te rijden heeft mij 295 euro gekost. De oplichterij druipt er van alle kanten vanaf maar je hebt het maar te accepteren want jij hebt 1000 euro uit handen gegeven waar zij over beslissen.
Bij het verlaten van het parkeerterrein heb ik de geparkeerde huurauto's eens nader bekeken. Veelal vrij nieuwe wagens (zoals ook de onze met maar 9000 km op de teller) maar DIVERSE WAGENS VERTOONDEN OP DE ACHTERBUMPER ALLEMAAL KLEINE BESCHADIGINGEN prima vergelijkbaar met de beschadigingen die op onze huurauto te zien waren.
Twijfelt iemand nog aan de corruptheid van Solmar? Ik zou zeggen: huur er dan een auto en weiger hun all risk verzekering. Dan kom je er wel achter.
Sterke punten
Sterk in oplichterij!!
Zwakke punten
Zie mijn relaas.
bedrog
Zoals bij de andere reacties puur bedrog als je geen extra verzekering neemt. Een auto gekregen die rondom vol stond van de krassen, een man die alles (niet alles) vlug optekent met een spiegel onder de auto loopt . Dus je hebt gewoon de tijd niet om alles te controleren wij waren met 4 om na te kijken en toch nog niet alles gezien. Blijkt achteraf.
Bij het inleveren van de auto ging de onvriendelijke dame controle doen al vlug liep ze naar de achterkant van de auto en toonde ze op haar spiegel een oude kras onderaan de auto die zeker 100% niet van ons was. Maar zij wist wel dat die kras daar zat want ze moest niet lang zoeken om iets te vinden die niet opgetekend was.Na een hevige woordenwisseling hebben we toch onder lichte dwang (ze ging de politie bellen) 181.50 betaald voor schde aan een bumper die niet van ons is. Maar je staat met uw rug tegen de muur , anders brengen ze u niet terug naar de luchthaven (die toch een eindje ver is) dus als je zou te voet vertrekken mis je uw vlucht. Nooit meer met Solmar puur bedrog.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Zeer onvriendelijk
lange wachttijden
zonder extra verzekering ben je de pineut en mag je extra betalen.
Oplichters eerste klas
Via economy car rental auto gehuurd met all inclusief verzekering. Maar omdat ik tijdens mijn vakantie 70 jaar werd moest ik bij Solmar een super verzekering nemen. Want anders kreeg ik geen auto mee. Dus noodgedwongen heb ik dit betaald 240.00 euro extra. Dit heb ik gemeld bij economy car rental of ik het bedrag dat ik bij hun heb betaald terug krijg, maar als ik mail stuur krijg ik als antwoord, dat ik geduld moet hebben
Sterke punten
Goede auto
Zwakke punten
Oplichters zijn het nergens in een contract staat dat je bij 70 de Super Cover moet nemen.
bad
We had wait very long. The cars we reserved, aren't available. A day later Anwb said we could switch one off the cars. Solmar didn't switch our car!
Prima ervaring
Auto bij Solmar-Girona zelf geboekt (met Supercover!), goede prijs / goede service / geen problemen en een nagenoeg nieuwe auto.
Rip-off
This company is accepting reservations from anothers website and change the conditions of the rental cars: for example they change the conditions of the insurance.
Huur hier alleen als je ruim de tijd hebt en maak foto's!!!
Tegen de tijd dat ik opgehaald werd (Valencia airport) door het Solmar busje (overigens pas na een telefoontje) had ik Sixt en andere concurrenten al 4 x voorbij zien komen.
Ook bij inleveren heb je de tijd nodig (waarschijnlijk alleen als je de extra verzekeringen niet hebt afgenomen). Ze zullen er alles aan doen je voor t een of ander te laten opdraaien. Maak foto's vooraf, die hebben mij gered van kosten voor n nieuwe voorbumper en nieuwe wieldoppen). Fotografeer ook de onderkant vd bumpers; voor het kleinste stukje ontbrekende verf zullen ze je laten opdraaien, ook al zat de beschadiging er al. Foto's op datum zijn je redding.
Sterke punten
Lage prijs
Zwakke punten
Oplichters; doen er alles aan je ergens voor op te laten draaien
dievenbende
we hebben een auto gehuurd bij Solmar Alicante. we zijn heel onvriendelijk ontvangen en moesten bijna een uur wachten voordat we de auto kregen. Ze bleven maar aandringen op een verzekering die bij hun afgesloten moest worden maar wij hadden al een verzekering via internet afgesloten. Bij terugkomst ging de medewerker met een spiegel direct naar de rechterachterkant vanonder en zei dat daar een kras was. Wij hebben dit echt niet gedaan. We hebben zo goed opgelet. We moesten 180 euro betalen.Dit trucje wordt steeds toegepast. Alleen als je bij hun een verzekering afsluit kun je zo de sleutel inleveren. Ook moesten we 40 minuten van te voren komen omdat de inspectie 40 minuten duurt. We hebben al vaak een auto gehuurd maar dit slaat alles. Nooit meer Solmar
Sterke punten
goede auto
Zwakke punten
Lange wachttijden
We kregen een diesel mee wat we niet gehuurd hadden en wat de medewerkster ook niet heeft verteld. Gelukkig een oplettende pompbediende.
Openingstijden van 8 uur s'morgens zodat we een hotel moesten nemen om de auto een dag eerder in te leveren anders konden we niet met ons vliegtuig.
Ik zou even verder zoeken
Bij aankomst niemand om op te pikken, bellen en dan komt men na 30 minuten. Eerst discussie over het moeten printen van voucher. Waren wij inderdaad vergeten, kosten 24eu. Terwijl er een printer achter deze man staat. Uiteindelijk niet in rekening gebracht. Extra verzekering erbij die voelt als je hebt geen keuze, wel met de tekst " dan kan je hem zo inleveren". Dat bleek dus niet het geval, bij terugkomst toch ergens kleine letters dat tank gevuld moest. Werden weer teruggestuurd. Dat is niet waar je zin in hebt als je een vliegtuig wil halen.
SOLMAR nooit meer!!!
Bij aankomst op vliegveld Alicante geen medewerker aanwezig. Dus bellen naar Solmar. Er zou een busje komen. Half uur later inderdaad een busje. Dit busje brengt je naar een parkeerplaats verderop. Een enorme wachtrij. 2 uur moeten wachten voordat we aan de beurt waren. Ik wilde geen uitgebreide verzekering erbij omdat ik deze goedkoper in Nederland had afgesloten. Uitgebreide inspectie dus van de auto. Alle krasjes en puntjes gefotografeerd en laten noteren (en dat waren er heeeeeeel veel bij onze huurauto).
Gezien de lange wachttijden bij aankomst 1 uur uitgetrokken om auto terug te brengen bij vertrek. We arriveren om 07:30 uur maar moesten 30 minuten wachten omdat het kantoortje officieel pas om 08:00 uur opent. De 3 aanwezige medewerkers waren zéééér onvriendelijk. Ze werkten zeer traag, opzettelijk. Want bij huurders die wel de uitgebreide verzekering hadden genomen, waren ze iets vriendelijker (en deze huurders konden natuurlijk 24/7 gewoon de sleutel inleveren).
Ik heb meteen bij de inspectie gemeld dat ik alles op foto had vastgelegd, dus gelukkig hebben we daarover geen discussie gehad. Daarna weer wachten op busje. Gelukkig waren we uiteindelijk om 08:45 op het vliegveld en nog op tijd om in te checken.
In ieder geval neem ik de volgende keer een uitgebreide verzekering ter plekke. Is dan wel enkele tientallen euro's duurder maar dan heb je dit gedoe niet meer. Echter zeker nooit meer bij Solmar want zulke toestanden hebben we niet eerder meegemaakt (en we huren al min. 20 jaar een huurauto op vakantie). We hebben heel wat toestanden meegemaakt van scheldende huurders die hun auto hadden ingeleverd (weet niet wat er precies aan de hand was, maar het was wel opvallend).
Sterke punten
geen enkele!
Zwakke punten
zeer traag
zeer onvriendelijk
Oplichters bij Solmar autoverhuur!
Bij afhalen auto werd er met een spiegeltje ongeveer 15 cm onder de auto gecontroleerd op schade. Ik heb aangegeven dat de hele onderkant beschadigd was met de nadruk op sommige punten. Uiteraard is dit niet goed genoteerd door de medewerker!! Laten we even duidelijk stellen de onderkant van de auto zal altijd "schade" vertonen ivm steenslag. Bij inleveren auto....jawel het was erger???? Volgens een medewerker.....Kosten 181,50 voor een paar steenslag deukjes............. Op de vraag om een schadeformulier om bij de verzekering te kunnen declareren, krijg je als antwoord, nee dat krijgt u niet! U had bij ons een extra verzekering af moeten sluiten........ Nog nooit zo slecht behandeld als bij Gerona airport SolMar autoverhuur.
Sterke punten
De medewerkers weten hun baas snel rijk te maken
Zwakke punten
Personeel is zeer koppig en niet voor rede vatbaar............
opgelicht
In de periode 18 juli - 30 juli auto gehuurd via Rentalcars bij Solmar autoverhuur. Bij het inleveren van de auto op 30 juli door een medewerker van Solmar gewezen op schade die zich onder de motorkap bevond bij de rechterkoplamp. Deze schade was alleen te constateren bij een openstaande motorkamp. Tijdens het ophalen van de auto ben ik niet in de gelegenheid gesteld om de motorkap te openen en werd dit ook niet door de medewerker van Solmar gedaan. Ik heb toen dus niet kunnen constateren of er op dat moment wel of niet schade onder de motorkap zat. Gevolg, schade van
? 760,- die even van je creditcard wordt afgeschreven. Protesteren helpt op dat moment niet want ze verwijzen je alleen maar naar Rentalcars omdat je daarmee een contract hebt en niet met Solmar. Deze schade was bij Rentalcars niet te verhalen vanwege een eigen risico van ? 1000,-. Solmar gaat er veel te gemakkelijk van uit dat de schade van klanten wel te verhalen valt bij verhuurder Rentalcars. Je voelt je zwaar opgelicht en onze laatste vakantiedag kreeg hiermee een grote domper. Mijn advies, maak bij ophalen van auto van alle kanten zelf foto's en vergeet daarbij niet de motorkap ?n achterklep van de auto open te zetten.
Sterke punten
kan ik niet noemen
Zwakke punten
-inspectie vooraf van de auto, medewerkers stellen je niet in de gelegenheid om alle onderdelen van de auto goed te beoordelen
-informatievoorziening naar klant toe bij schade, veel te gemakkelijk worden klanten na geconstateerde schade het bos in gestuurd met een verwijzing naar Rentalcars en de opmerking dat je daar je schade maar moet verhalen
-vefhuurlocatie is buiten vliegveld, wachten op shuttlebus en onder tijdsdruk vervolgens vliegtuig moeten halen waardoor je niet de tijd hebt om ter plaatse goed bezwaar te kunnen maken tegen de in rekening gebrachte schade.
Wat een slecht bedrijf is dit zeg
Auto gehuurd voor mijn ouders, betaald in Nederland, met alle verzekering etc.
Bij aankomst om 16:30 uur kregen ze pas om 20:30 uur de auto mee, 170 euro armer omdat ze persé een extra verzekering erbij moesten neemen, en een borg van 400 euro op de creditcard.
Wat een belachelijk bedrijf is dit zeg!!!!
Sterke punten
helemaal GEEN
Zwakke punten
ALLES
solmar
Huur sinds 2007 per jaar ongeveer 6 keer.De slechtste ervaring tot nog toe was vandaag bij solmar. Alicante.Bij aanname auto te betalen:80 eu benzine, een hoeveelheid die nooit in de tank kan en daarboven 40 eu. zogenaamde servicekosten om de wagen naar de benzinepomp te rijden.Bij het terug inleveren van de auto bijna een uur moeten wachten vooraleer men de auto wou terugnemen.Onvriendelijk,niet geintresseerd personeel.Auto onder vergrootglas en bij schade aan onderzijde van auto,niet groter dan een vijf eurocent onmiddelijke betaling van 300 eu.
SOLMAR NOOIT MEER !!!!!!!
Sterke punten
Alleen negatieve,lijkt goedkoop maar vooraleer je in de auto zit en kunt rijden kosten ze meer dan de meeste verhuurbedrijven in Alicante
Zwakke punten
waardeloze verhuurder
Solmar is okay
Al acht jaren huur ik bij Solmar, en dat ongeveer 7 keer per jaar.
Het is letterlijk alle keren goed gegaan. Ik heb prima ervaringen met deze autoverhuurder..
Sterke punten
Altijd bereikbaar, vriendelijke medewerkers, redelijke prijs, goede service..
Zwakke punten
Nog niet ontdekt..
Oplichters!!
Nadat wij terug kwamen van een heerlijke vakantie stond er een onaangename verrassing te wachten bij terugkomst. SOL MAR het auto verhuur bedrijf had zomaar rond de 500,- van onze creditcard afgeschreven.
Ik heb op 9 september Rafael ( van Solmar) gesproken over de telefoon
En hem gevraagd waarom ze de 499,- van mijn rekening willen halen.
Zijn antwoord hierop was dat er zogenaamd een hoedenplak kapot zou zijn!
Ik weet dat dit niet zo is dus heb hem naar bewijs gevraagd. Hij zou mij dit de
Volgende dag toesturen, met fotos, maar daar zit ik nu nog op te wachten.
De auto mankeerde al van alles toen ik hem huurde en heb van de buitenkant dan ook fotos
Gemaakt van de ergste schade. Ook nog een extra verzekering genomen voor de auto.
Maar dit is dan weer niet voor de binnenkant van de auto, zegt die Rafael.
Toen we de auto terugbrachten begonnen ze ineens over de bumper links achter.
Dat wij daar schade zouden hebben gemaakt. Ik kon op gelukkig op hun eigen contract
Laten zien dat ene Oscar al had geconstateerd dat de schade er zat toen we de auto huurde.
Dus toen bleek alles goed. Het lijkt erop dat ze gewoon iets hebben gezocht op ons te belazeren.
ONS verhaal komt in december ook bij TROS RADAR!!
Maar pas op voor deze oplichters!