Al meer dan 56 jaar is Auto Europe marktleider in wereldwijde autoverhuur. De laatste jaren hebben wij onze service uitgebreid: op meer dan 8.000 verhuurlocaties in meer dan 130 landen wereldwijd bemiddelen wij huurauto's, motoren, sportwagens en luxeauto's en transfer en chauffeur en services.
Auto Europe is een autohuurbemiddelaar, die zorgt voor kortingen en speciale tarieven bij zowel lokale autoverhuurbedrijven alsook bekende internationale autoverhuurbedrijven zoals Hertz, Avis en Europcar. Auto Europe is onafhankelijk en is geen vertegenwoordiger van een bepaald autoverhuurbedrijf. De naam en het adres van het verhuurbedrijf waar de auto wordt gehuurd, staan bovenaan de voucher vermeld.
Wijziging- of annuleringskosten
Auto Europe hanteert geen annulering- of wijzigingskosten, tenzij de annulering 48 uur voor het begin van de huurperiode van de auto wordt doorgegeven. Indien een reservering wordt gewijzigd, dan is het op dat moment geldende tarief van toepassing. Er is geen restitutie mogelijk wanneer de boeking van de huurauto 48 uur voor het begin van de huurperiode wordt geannuleerd. Er is tevens geen restitutie mogelijk als Auto Europe pas na de geplande ophaaldatum over de annulering is geïnformeerd. Bij annulering als gevolg van een officiële Force Majeur zal Auto Europe slechts 30 euro aan administratiekosten in rekening brengen. Auto Europe kan niet overgaan tot restitutie indien de klant bij het ophalen van de huurauto geen geldig rijbewijs kan overleggen. Daarnaast is restitutie ook niet mogelijk indien de klant geen geldige creditcard aan de balie kan overleggen. Ook wanneer de huurauto eerder wordt ingeleverd is er geen restitutie mogelijk.
Verzekering
Veel klanten vragen zich af hoe het staat met de verzekering als zij een auto gaan huren. Wanneer klanten via een autohuurbemiddelaar een auto huren, dan wordt de verzekering verzorgt door de autoverhuurder waar de klant de auto in ontvangst neemt. Auto Europe geeft klanten een overzicht van de belangrijkste voorwaarden hun voucher.
Vouchers
Bij het afhalen van een huurauto moeten klanten hun Auto Europe voucher overleggen. Deze vouchers bevatten specifieke informatie betreffende de gereserveerde huurauto, het tarief en andere gegevens. Indien klanten een telefonische reservering plaatsen, dan wordt de voucher direct na de betaling gemaild of gefaxt. Indien klanten online betalen, dan wordt de voucher direct na de betaling naar hen gemaild. Ten tijde van het ophalen van de huurauto, wordt er ter plaatse een huurovereenkomst opgesteld. De voucher is geen huurovereenkomst. De hoofdbestuurder van de auto dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort, rijbewijs en een creditcard op eigen naam. Dit in verband met de borgstelling ter plaatse.
Leeftijd bestuurders
De autoverhuurbedrijven hebben vereisen allemaal een minimumleeftijd bij hoofd- en extra bestuurders. De minimumleeftijd verschilt per land, verhuurbedrijf en autocategorie. In de meeste gevallen wordt er een toeslag in rekening gebracht voor jonge bestuurders.
Contactgegevens
Auto Europe Deutschland GmbH
Landsberger Str. 155
80687 München
Duitsland
HRB 149828 AG München
Reserveringsafdeling
Gratis telefoonnummer:
0800 - 022 75 47
Telefoonnummer vanuit het buitenland:
0049 (0)89 220 615 53
Openingstijden:
Ma t/m vrij: 08.30u tot 20.00u
Zat: 09.00u tot 20.00u
Zon- en feestdagen: 09.00u tot 20.00u
E-mail: [email protected]
Klantenservice
Gratis telefoonnummer:
0800 - 022 75 47
Openingstijden:
Ma t/m vrij: 09.00u tot 13.00u
Zat en zo: Gesloten
Informatie over AutoEurope
Auto Europe werkt samen met een groot aantal internationale verhuurbedrijven, zoals Avis, Budget, Europcar en Hertz evenals met verschillende lokale autoverhuurders. AutoEurope heeft meer dan 8.000 locaties wereldwijd!
De missie van Auto Europe is de beste service en een goed product aanbieden. Dankzij zestig jaar ervaring in de autoverhuurbranche weet Auto Europe goed in te spelen op de wensen en behoeften van klanten. Bij AutoEurope ben je terecht voor huurauto, camper, motorfiets, chauffeur services.
AutoEurope heeft onverslaanbare tarieven en is de enige in haar soort als het aankomt op concurrerende prijzen op het gebied van autohuur. AutoEurope is altijd op zoek naar manieren om haar klanten de beste prijzen aan te bieden. Vind u bijvoorbeeld bij concurrent een goedkoper tarief? Dan zal AutoEurope haar best doen om dit te overtreffen.
Auto Europe streeft ernaar om haar klanten van begin tot einde naar volle tevredenheid van dienst te zijn. Een klantgerichte service staat hoog in vaandel.
Ervaringen AutoEurope
De ervaringen van voorgaande klanten zijn te lezen op de website van AutoEurope. Op vergelijkautoverhuurders.nl zijn ook altijd beoordelingen te lezen over AutoEurope.
De service van AutoEurope worden over het algemeen positief ervaren.
Klachten
De ervaringen van klanten zijn op de website van Auto Europe te lezen. Hier leest u de meest recente beoordelingen van Auto Europe klanten. Op de website kunt u gebruik maken van een menu waarmee je eenvoudig het land en de stad kan selecteren. Hierna verschijnt er een overzicht van de meest recente beoordelingen.
Wil je een ervaring delen? Laat dan jouw beoordeling achter op Auto Europe en vergelijkautoverhuurders.nl.
Kortingen
Geldige aanbiedingen november 2016:
De herfst sale van Hertz - Boek nu en bespaar tot 25%*!
Via Auto Europe kan je profiteren van voordelige prijzen bij Hertz voor de beste kwaliteit. Indien u uiterlijk 14 november 2016 boekt en de huurauto uiterlijk 15 december 2016 ophaalt bespaart u met de herfst sale van Hertz tot wel 25%*!
Weekend Special vanaf 38 euro
Start jouw weekend voordelig met de Weekend Specials. Bovendien bespaar je extra wanneer je tijdens het weekend boekt; de prijzen zijn tijdens het weekend vaak goedkoper dan door de week.
Gratis GPS op diverse bestemmingen
Met deze upgrade bespaar je niet alleen geld, maar ook tijd omdat je met een GPS geen onnodige omwegen zal maken. Niet alle huurauto's hebben een ingebouwd navigatiesysteem. Je hebt de mogelijkheid om te kiezen om deze uitrusting aan je reservering toe te voegen. En nu kan dat zonder extra kosten!
Tweede bestuurder inclusief de huurprijs!
Boek nu en bespaar met de aanbieding "Tweede bestuurder gratis". Soms is er een situatie waarin een extra bestuurder een uitkomst is. Het kan natuurlijk ook voorkomen dat meerdere personen de huurauto willen rijden. Met het gebruik van deze aanbieding hoeft u zich geen zorgen te maken over de extra kosten. Boek deze aanbieding in één van bestemmingen op de website en optimaliseer uw autohuur!
Klanten van Auto Europe profiteren nu op diverse bestemmingen van gratis upgrades. Een upgrade kan variëren van een grotere categorie, tot een huurauto met een extra uitrusting. Dat betekent dus dat je een kleine auto kan huren en gratis kan upgraden naar een grotere auto met extra uitrustingen.
Autoverhuur aanbiedingen in de USA | Gold Rate
Bespaar op je volgende reis naar Noord-Amerika en boek de Gold Rate aanbieding van Auto Europe! Je kan deze aanbieding alleen boeken in de USA en in Canada. Lees meer over deze fantastische aanbieding op de website en wat je moet weten over een auto huren in de USA!
Auto Europe is een autohuur bemiddelaar, die zorgt voor aantrekkelijke kortingen en tarieven bij lokale en internationale autoverhuurbedrijven. Het bedrijf is onafhankelijk en geen vertegenwoordiger van een bepaald autoverhuurbedrijf. De naam en het adres van het autoverhuurbedrijf waar je de auto wordt huurt, staat bovenaan de voucher vermeld.
Samenwerking met lokale en internationale autoverhuu ... [...]
Via Autoeurope een auto gehuurd in Pisa, dachten we. Wel vaker een auto gehuurd en een creditcard volstond altijd. Dit keer dus niet. De verhuurder eiste dat ik een pincode zou intoetsen en aangezien ik die niet wist, kreeg ik de auto niet mee. Een ander Nederlands echtpaar voor mij ook niet. De verhuurder zei dat dit wel vaker gebeurde. Een mooie manier om geld te verdienen. We zijn 10 meter verder gelopen en hebben ter plekke een auto bij Herz gehuurd die de creditcard wel accepteerde.
Auto Europe weigert om de huur en het verzekeringsgeld terug te storten.
Advies: zie ook andere reviews en nader commentaar is niet nodig.
Sterke punten Geen
Zwakke punten Gebrek aan inlevingsvermogen, flexibiliteit en eerlijkheid. Op de website staat dat een creditcard volstaat. Er staat niet dat een pincode nodig is. Er zijn al veel meer mensen tegenaan gelopen en toch veranderen ze het niet op de website zodat je adequaat voorbereid bent.
Vanwege een website fout werd er 3x een bedrag van mijn creditcard afgetrokken. Toen ik in Portugal aankwam by Europcar, moest ik extra betalen bij de receptie voor nogmaals een verzekering. (Klantenservice kon niet zien of er voor een verzekering was betaald.) Ik word nu steeds heen en weer gestuurd om mijn teveel van mijn cc afgeschreven geld terug te krijgen. Deze website is onbetrouwbaar. autoeurope.de
een stelletje volksverlakkers, dan zijn het. Wij waren in de veronderstelling een complete autoverzekering zonder eigen risico en verdere kosten afgesloten te hebben. Achteraf wordt 118,69 van onze creditcard geboekt door Innerrent, een zogenaamde partner-package. Een verzekering die het eigen risico bij schade reduceert. Hoezo? Wij hadden toch bij Auto Europe een complete verzekering afgesloten? We hebben nergens voor getekend ter plekke toen we de auto ophaalde maar toch wordt dit bedrag zomaar van je creditcard gehaald. En waarschijnlijk zullen ze ook nog juridisch in hun recht staan, zo slinks zijn ze wel. Had je de kleine letters maar moeten lezen, maar laten we wel wezen wie doet dat of wie snapt dat. Maar deze sneaky praktijken van Interrent worden vooraf niet door Auto Europe vermeld, zij laten je in de veronderstelling alles goed en compleet geregeld te hebben. Nooit maar dan ook nooit meer zaken doen met Auto Europe of Interrent. Ben benieuwd of ze de ballen hebben deze review te publiceren.
MdV
Very bad experience via Auto-Europe. I have rented a car for 300 euro at Auto-Europe. Subsequently, when handing in the car at Dublin I had to sign for confirmation. Apparently this was also a bill for an additional charge of 270 euro from Budget rental company. Very dodgy way of doing business from both Budget car as Auto-Europe
We wachten al weken en weken op een reactie op onze vraag waarom ons eigen risico niet wordt terugbetaald terwijl we hiervoor verzekerd waren bij Autoeurope. Hun agent van RecordGo heeft ten onrechte 250 euro teveel afgeschreven bij ons
Bij aankomst in USA bleek dat wij niet voldoende verzekerd waren volgens Advantage. Er moest een verzekering bij voor mechanische problemen met de auto! Dat was onze zorg en niet van het verhuurbedrijf.
De auto was niet schoon.
Tijdens onze reis stond ineens op de display van de auto : Change engine oil soon. Wij hebben met bemiddeling van een bezinepomphouder contact gehad met Advantage. Daar gaf men aan dat wij nog 500 miles konden rijden en dat wij dan beslist de olie moesten verversen. In een dorpje gezocht naar een garages. Moeilijk een garage te vinden die het op dat moment voor je het olie verversen zou willen doen. Om half 6 P.M. vonden wij een garage die ons ter wille wilde zijn. ( De gehele middag een garage gezocht die ons zou kunnen helpen, De vierde garage was raak.).
Bij het afleveren van de auto moesten wij in de rij aansluiten. Er is geen apart loket voor afhandelen van je klachten.
Bij het inleveren van de auto met veel moeite dit euvel doorgesproken en men zou zien of men het bedrag zou willen storten op onze rekening.
Na een week hebben wij het bedrag terug maar geen vergoeding van de dag die voor ons natuurlijk alleen maar zoeken was naar een garage.
Het is ONMOGELIJK OM EEN FACTUUR TE KRIJGEN OP NAAM VAN UW BEDRIJF!!!
Hoe zo iets mogelijk is, is mij een raadsel.
Hun smoes is dat de facturatie dient te gebeuren via de firma die de wagen levert, maar zeggen omgekeerd dat wij aan hen geen betaling doen en zij bijgevolg geen factuur kunnen bezorgen.
Kreeg wel een factuur op mijn eigen naam (die moet u invullen bij de aanvraag van de wagen) maar een factuur op mijn bedrijf met btwnummer was onmogelijk.
Sterke punten geen, dit is simpelweg oplichting.
Zwakke punten hoe een bedrijf zich zo iets kan veroorloven is mij een raadsel. Mijn betaling werd wel degelijk uitgevoerd door mijn firma, maar zij weigeren een factuur op te stellen op een firma.
De vlucht naar Bari had een kleine vertraging (30 minuutjes). Dit werd het excuus om te claimen dat geen wagen beschikbaar was en dat moest bijbetaald worden.
Hoewel de algemene voorwaarden van AE duidelijk stellen dat er tot 2 uur vertraging geen enkel probleem is, kom men niets doen en moest de airline gecontacteerd worden...
Omdat we geen negatieve energie in dit verhaal wilden steken hebben we de extra cost gewoon betaald aan AVIS.
De mensen van AVIS waren van in het begin duidelijk: "problemen met AutoEurope: excuses, maar wij proberen zelfs niets meer te doen. Telkens weer dezelfde problemen."
Tot 2 keer toe geld afgeschreven van mijn creditcard zonder het leveren van een auto. In beide gevallen zijn mijn reserveringen geannuleerd zonder duidelijke reden. Zo kreeg ik de onderstaande e-mail. Bij het bellen met de verhuurder bleek deze informatie niet te kloppen. Slechte service, personeel niet behulpzaam, etc.. Nooit meer een auto reserveren via deze maatschappij.
Dit is de mail die ik kreeg:
Helaas is uw huurauto geweigerd bij de lokale verhuurder omdat deze niet op voorraad was bij de lokale verhuurder door het hoogseizoen. Uw reservering is daardoor automatisch geannuleerd. U zult het reeds betaalde bedrag binnen 10 werkdagen terug zien op uw bankrekening.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben, kunt u altijd contact opnemen via e-mail of via onze gratis servicelijn 0800 0202757.
Hartelijke groeten,
Constance
--
HAPPYCAR Service
HAPPYCAR GMBH
Große Reichenstraße 27
20457 Hamburg
HRB 117039 | USt-ID DE 275 466 164
Bedrijfsleiders: Robert Schütze, Anna Lena Mibach
E-Mail: [email protected]
Tel Nr: 0049(0)40 609 43 0327
Kosteloze servicelijn: 0800 0202757
www.happycar.nl
Sterke punten Geen!
Zwakke punten Het geld wordt direct van je creditcard geïncasseerd, maar er wordt geen auto geleverd. Vervolgens kan je naar je geld fluiten.! Personeel niet behulpzaam en ongeïnteresseerd.
Lijkt goedkoop en goed totdat er iets misgaat. Autoeurope is slecht bereikbaar (alleen 's ochtends!) dus een ramp als je in het buitenland zit. Daarnaast is de klachtafhandeling zeer slecht. Men reageert niet op mails en sommige medewerkers zijn ronduit onbeschoft aan de telefoon. Ik wacht nog steeds op een refund op mijn credit card, 3 maanden na mijn autohuur
Bij autoeurope kun je zonder probleem je boeking doen en betalen via AMEX, helaas bij Gold-Car (via de autoeurope geboekt) niet. Waardoor we de auo niet meekkregen en kunne fluiten naar ons geld! belachelijk.
In de kleine lettertjes stond wel dat gold-car geen AMEX accepteerd maar dan moet je wel hee specifiek lezen om dat op te vallen. blunder van AMEX/gold-car en zeker autoeurope!
Wij huurden een auto in Johannesburg voor 6 weken bij First door bemiddeling (en betaling) van autoeurope. Uitdrukkelijk hadden wij 2 crossborders aangevraagd. Bij aankomst waren die crossborders NIET opgemaakt en - daar het zaterdag was - moesten wij wachten tot de maandag om verder te kunnen reizen naar Botswana. Na klacht bij Autoeurope, gaven zij ons een compensatie van 35 euro te innen bij een volgende boeking
Maar nu blijkt dat deze compensatie een vergiftigd geschenk is en sterk naar bedrog neigt.
Deze compensatie kan niet ingebracht worden bij een online boeking en bijgevolg moet de boeking via de klantendienst.
En nu komt de aap uit de mouw. Dezelfde boeking kost on line 307 euro en bij de klantendienst 348 euro. Bij contactname met auto-europe hieromtrent kreeg ik als antwoord : heel normaal (zonder bijkomende uitleg)
Dus compensatie 35 euro maar meerprijs (gedwongen) 41 euro. Winst -7 euro. Verlies 7 euro
Schande dat zo'n bedrijf bestaat. Stelen van hun gebruikers. Ze werken samen met Easy Terra nog zo'n slecht bedrijf en hun voorwaardens zijn niet gelijk en duidelijk. Had online netjes betaald met mn prepaid Visa kaart kom ik aan bij de bali van het uiteindelijke auto verhuur bedrijf en wordt mijn pas geweigerd voor de borg. Dus auto niet mee gekregen en paar dagen later ga ik toch kijken op mn afschriften...en ja hoor Auto Europe/Easy Terra heeft gewoon het hele bedrag gehouden en willen ze het niet terug geven omdat ze verwijzen naar hun voorwaardens die niet kloppen. Gelukkig wilde mijn creditcard bedrijf goed meewerken en ook het auto verhuur bedrijf die mijn kaart had geweigerd. Echt stelen vind ik dit en dat dit kan in Nederland is een schande. Ga nooit meer via een van jullie websites een auto huren.
Sterke punten Geen!
Zwakke punten Alles. Dit bedrijf samen met Easy Terra zouden een boete moeten krijgen door de overheid en achter tralies zitten. Hun voorwaardens zijn super onduidelijk en je weet niet via welk bedrijf je uiteindelijk huurt. Ze hebben geld van mij gestolen zonder een huur auto te leveren en ze willen dat niet terug geven. Had via Easy Terra geboekt en netjes betaald maar de afschrijving was via Auto Europe gedaan. Hun customer service is ZERO en wordt gerund door mensen uit het Oostblok die amper Nederlands of Engels spreken. DIEVEN ZIJN JULLIE en ik hoop dat andere mensen dit kunnen lezen hoe Auto Europe en Easy Terra mensen oplichten !!!
We huren al jaren bij verschillende maatschappijen een auto voor onze vakantie - meestal in Italie. Dit jaar weer via rentalcars.com, een overkoepelende organisatie welke meerdere verhuurders representeert. Dit jaar bij SicilyByCar (blijkt achteraf AuroEurope te zijn) uitgekomen. Afhalen duurde erg lang - terwijl alle gegevens al bekend zijn door online reservering. Uiteraard proberen ze je dan nog allerlei extra dekkingen/garanties aan te smeren die je al een keer bij Rentalcars hebt afgenomen. Maar de smerigste streek is m.i. het afschrijven van een volle brandstoftank terwijl hij netjes is ingeleverd met nagenoeg zelfde tankstand als bij ophalen. Omdat we een vroege vlucht hadden was inleveren alleen mogelijk door de sleutel in een kluisje te droppen (slechte service op drukke luchthaven).
Gelukkig maken we overal foto's van bij ophalen en inleveren, dus via CC maatschappij de zaak betwist. Dit duurt echter maanden dus dit is autohuur met een kater. Geen aanrader, dus doe je voordeel en ga voor een andere verhuurder.
Sterke punten geen
Zwakke punten lange wachtijden
slechte bereikbaarheid
onduidelijk welke maatschappij er nu eigenlijk achter SicilyByCars zit
onterechte afschrijving brandstof
De laatste miskleun was op Sardinië deze zomer, auto gehuurd voor 2 weken alles vooruit betaald en door omstandigheden willen we 1 dag later de auto ophalen. Eerst in de lange rij bij AE die dan meld dat je bij Goldcar moet zijn. Buiten het gebouw op een ander terrein. Daar aangekomen, de auto is er niet u bent te vroeg, was 14.00 uur en stond 15.00 op de voucher. 15.00 weer terug en toen was het, u auto had gisteren opgehaald moeten worden, nu heb ik niks en ik kan ook niks voor u doen. Ga maar naar AE of bel ze maar. Uiteindelijk iemand aan de telefoon van AE, geeft u mij maar even de man van Goldcar. Teruggelopen en de telefoon over gegeven, waarna ze volgens mij heel gezellig hebben geklets alleen toen ik de telefoon weer terug kreeg was de enige boodschap: de auto is er niet meer en uw geld bent u kwijt, punt uit! Kunt u ons nog helpen, NEEN zoek het zelf maar uit op het vliegveld.
In Amerika had ik ook al eens iets met ze gehad maar hoopte dat het een incident was. Mensen laat je niet verleiden door die paar euro die ze goedkoper lijken want je wordt alsnog belazerd. Het is een grote criminele organisatie die beweren ook nog niets met elkaar te maken te hebben, maar let op AutoEurope en AutoEuropa hebben niet allen het zelfde logo maar het zijn ook dezelfde bandieten.
Ik heb al heel vaak in vele landen auto's gehuurd maar dit is echt de eerste keer dat ik het nodig vindt mensen te waarschuwen voor deze oplichterij.
Sterke punten Hele goede en verleidelijke internetsite, maar de adders onder het gras zie je niet!
Zwakke punten Niet te vertrouwen, geen contact mee te krijgen, verwijzen altijd naar anderen of buitenlandse kantoren. Er is geen Nederlands nummer wat je vanuit het buitenland kunt bellen!
Kom je te laat , pech geld weg!
Vooraf allemaal mooie praatjes maar ter plekke ben je overgeleverd aan soms duistere bedrijfjes met lelijke streken.
Klacht ingediend, omdat op papier de auto 30 minuten te laat was ingeleverd (discutabel) en daarvoor meer kosten werden gerekend dan het totale bedrag van drie dagen autohuur.
Auto Europe klantenservice beantwoord deze klacht pas 5 weken na het indienen en zeggen dan doodleuk:
"Wij willen u er nogmaals op attent maken dat, ten tijde van het ophalen van de huurauto, er een
huurovereenkomst ondertekend dient te worden. Zodra u deze overeenkomst heeft ondertekend, houdt
dit in dat u akkoord bent gegaan met de voorwaarden.
De huurovereenkomst is een overeenkomst tussen u en de verhuurder ter plaatse.
Het is daardoor voor Auto Europe helaas onmogelijk om een van de bovengenoemde kosten bij de
verhuurder terug te vorderen."
Kortom, verwacht geen snelle respons en geen hulp bij geschillen met de verhuurder. Auto Europe >>> GEEN AANRADER!!!
(Het verhuurbedrijf zelf, Keddy/Europcar toonde wel begrip en heeft de situatie trouwens wel goed opgelost binnen 3 dagen, de extra rekening is kwijt gescholden, zo hoort het!)
Zwakke punten Klantenservie, Klachtbemiddeling, responssnelheid, alleen tussenpersoon.
Via AutoEurope een auto gehuurd in Porto. De verhuurder aldaar , Drive and Go , wilde de auto niet meegeven want mijn pincode bij mijn creditcard zou niet kloppen. Ik moest full insurance betalen ( a 180 euro voor 8 dagen ) anders kreeg ik de auto niet mee.
Bij thuiskomst in NL bleek mijn creditcard gewoon te werken met deze pincode.
De goed geprijste auto werd zo een heel dure auto.
Mijn klacht bij AutoEurope werd afgedaan als mijn eigen fout.
In 2013 een auto geboekt bij Autoeurope. Auto niet meegekregen. 340 euro kwijt. Ze verwijzen naar hun voorwaarden. Als ze in Nederland waren gevestigd had ik ze voor de rechter kunnen slepen. Zij hebben een constructie die lijkt op een soort van legale oplichting.
Sterke punten GEEN. Is gewoon een soort van SCAM bedrijf.
Voor onze vakantie in Italië hadden wij een auto gehuurd op de luchthaven van Bergamo. Daar aangekomen bleek dat wij de auto niet meekregen, omdat de naam op de creditcard (mijn naam) niet overeen kwam met de naam van de hoofdbestuurder (mijn vriend). Achteraf gezien hadden we de kleine lettertjes beter moeten lezen, want het stond inderdaad in de voorwaarden dat de hoofdbestuurder in het bezit moet zijn van een eigen creditcard. Maar waarom zou je een andere creditcard meenemen dan de creditcard waarmee je vooraf de autohuur hebt betaald? Dit zou in hun systeem toch aangepast kunnen worden, want wij zijn ook duidelijk niet de enige geweest die hier problemen mee hebben ondervonden.
De service van AutoEurope was ronduit onbeschoft! Ter plekke gebeld met een Nederlands(!) telefoonnummer. Na zeker 10 minuten in de wacht te hebben gezeten kreeg ik een medewerker op een telefooncentrale in München aan de lijn die slecht Engels sprak. Er werd geen enkele moeite gedaan om op enige manier naar een oplossing te zoeken en op elke vraag die gesteld werd was het antwoord: het staat zo in de voorwaarden. Uiteindelijk ruim een uur bezig geweest zonder resultaat. Voor ons nooit meer AutoEurope!
Had via AutoEurope een auto gehuurd bij Avis op Invernes Airport in Schotland. Ter plekke gekomen kreeg ik de auto niet mee. De reden was dat op mijn Creditcard niet dezelfde naam stond als op mijn rijbewijs en paspoort. Op mijn rijbewijs en paspoort staat mijn "doopnaam"= Henricus en op mijn creditcard staat mijn "roepnaam"= Harry. De boeking ter plaatse aanpassen bleek helaas niet mogelijk. Contact opgenomen met AutoEurope en kreeg een slecht verstaanbare Engels sprekende dame aan de telefoon terwijl ik een nummer in Nederland had gebeld? Uitgelegd wat het probleem was en er ook nog eens op gewezen dat in de voucher bij de bestuurdersnaam ook de naam Harry stond. Uiteindelijk kon ik een andere auto huren, wat mij 100 administratiekosten ging kosten. Het restant van het al door mij eerder betaalde bedrag zou binnen 7 tot 10 werkdagen worden teruggestort, wat tot op heden nog steeds niet gebeurt is. Wel is er door Avis al een bedrag via mijn creditcard afgeschreven en staat er nog een bedrag gereserveerd? Van AutoEurope taal noch teken gehoord.
Sterke punten Geen
Zwakke punten Onbetrouwbaar. Waarom vertelt AutoEurope niet dat er geen afwijkende naam mag voorkomen? Zij hebben de naam op mijn creditcard wel geaccepteerd.
Toen bij aankomst op de luchthaven de auto er niet bleek te zijn werd mij voor een paar tientjes een upgrade aangeboden. Ik verbaasde mij niet over het bedrag in het contract omdat het slechts enkele tientjes meer was dan het contract van Auto Europe (285 ten opzichte van 250). Nadat mij verzekerd was dat ik niet dubbel zou betalen, tekende ik uiteindelijk het contract. Het resultaat, ik heb dubbel betaald en Auto Europe houdt vast aan het feit dat ik getekend heb.
Heb zojuist nog contact gehad met Auto Europe. Ze gaven toe dat wanneer ik geen upgrade had geaccepteerd, ik inderdaad slechts het oude bedrag van 250 plus brandstofkosten had betaald. Dat ik nu 535 had betaald, was mijn eigen schuld. Ik had immers mijn handtekening gezet.
Wij hebben een hele slechte 1e ervaring met dit bedrijf. Hun voucher bleek aan de balie niet toereikend voor het afgesproken autotype en de duur van de overeenkomst. We moesten aan de balie rond 50 euro bijbetalen om de auto mee te kunnen krijgen. Hierover heb ik contact gehad met autoeurope per mail, waarop geen reactie kwam binnen een paar dagen. Vervolgens heb ik gebeld met de klantenservice en werd op een enorm onbeschofte manier te woord gestaan. Geen enkele keer heeft deze medewerker laten weten dat hij het vervelend vond dat er ergens iets mis is gegaan. Dus mensen, pas op! Je zou verwachten dat een gekochte voucher een bepaald autotype vertegenwoordigd, maar in ons geval vertegenwoordigde de voucher een bedrag en voor dat bedrag kregen we het bestelde type niet mee zonder bijbetalen. We vinden het stijlloos en ik ben werkelijk verbijsterd dat een medewerker van de klantenservice zo onbeschoft kan zijn. We huren jaren en jaren bij rentalcars.com, maar omdat autoeurope nu goedkoper was een keer niet. Uiteindelijk duurkoop helaas!
Afgelopen vakantie een auto geboekt in Girona, Spanje. Mijn partner en ik hadden besloten dat ik zou rijden(ik ben dus hoofdbestuurder), we hebben 1 creditcard die staat op naam van mijn partner, en die hebben we gebruikt voor de boeking.
Nu blijkt dat ik als hoofdbestuurder zelf in het bezit moest zijn van een creditcard, helaas was dit niet het geval. Let op, je krijgt de auto niet mee als je niet zelf een creditcard hebt!
Nu denk ik, waarom accepteert auto europe uberhaupt zo'n boeking? Maar oké, ik dacht makkelijk op te lossen. Het kantoor gebeld en verzocht of ze de hoofdbestuurder wilde aanpassen, slechts een administratieve handeling....dit was tot onze grote verbazing niet mogelijk en werd aan alle kanten geweigerd.
We konden hoog en laag springen, maar geen aanpassing en geen auto(terwijl we deze auto wel al betaald hadden en dat geld kregen we ook niet meer terug), we hebben daar ter plaatse nogmaals een veel duurdere auto moeten huren en dit was een enorme tegenvallen van onze zojuist gestarte vakantie.
Er zijn twee dingen waar ik echt over val, naast dat ikzelf echt beter had moeten opletten. Is ten eerste het niet willen aanpassen van de bestuurder, zo had het makkelijk verholpen geweest. En ten tweede kan Auto Europe de boeking eenvoudig stoppen als je als hoofdbestuurder geen crecitcard hebt, dit is makkelijk te programmeren, een extra checkbox die ingevuld moet zijn en klaar. Ze kiezen ervoor om kleine lettertjes te plaatsen die ik helaas in mijn enthousiasme over het hoofd heb gezien. Hierdoor klik je makkelijk verder, in mijn ogen is dit misleiding!
Nu blijkt, vertelde een medewerker van budget/avis(die de afhandeling aldaar verzorgen omdat auto europe slechts een website is en zelf geen auto's heeft) in Girona dat dit gemiddeld twee keer per dag gebeurt! Dus pas op met boeken, het lijkt goedkoop maar dit is zeer onvriendelijke en inflexibele organisatie!!!
nieuw businessmodel Auto Europe
Via Autoeurope een auto gehuurd in Pisa, dachten we. Wel vaker een auto gehuurd en een creditcard volstond altijd. Dit keer dus niet. De verhuurder eiste dat ik een pincode zou intoetsen en aangezien ik die niet wist, kreeg ik de auto niet mee. Een ander Nederlands echtpaar voor mij ook niet. De verhuurder zei dat dit wel vaker gebeurde. Een mooie manier om geld te verdienen. We zijn 10 meter verder gelopen en hebben ter plekke een auto bij Herz gehuurd die de creditcard wel accepteerde.
Auto Europe weigert om de huur en het verzekeringsgeld terug te storten.
Advies: zie ook andere reviews en nader commentaar is niet nodig.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Gebrek aan inlevingsvermogen, flexibiliteit en eerlijkheid. Op de website staat dat een creditcard volstaat. Er staat niet dat een pincode nodig is. Er zijn al veel meer mensen tegenaan gelopen en toch veranderen ze het niet op de website zodat je adequaat voorbereid bent.
Diese Website ist unzuverlässig. autoeurope.de
Vanwege een website fout werd er 3x een bedrag van mijn creditcard afgetrokken. Toen ik in Portugal aankwam by Europcar, moest ik extra betalen bij de receptie voor nogmaals een verzekering. (Klantenservice kon niet zien of er voor een verzekering was betaald.) Ik word nu steeds heen en weer gestuurd om mijn teveel van mijn cc afgeschreven geld terug te krijgen. Deze website is onbetrouwbaar. autoeurope.de
stelltje dieven!
een stelletje volksverlakkers, dan zijn het. Wij waren in de veronderstelling een complete autoverzekering zonder eigen risico en verdere kosten afgesloten te hebben. Achteraf wordt 118,69 van onze creditcard geboekt door Innerrent, een zogenaamde partner-package. Een verzekering die het eigen risico bij schade reduceert. Hoezo? Wij hadden toch bij Auto Europe een complete verzekering afgesloten? We hebben nergens voor getekend ter plekke toen we de auto ophaalde maar toch wordt dit bedrag zomaar van je creditcard gehaald. En waarschijnlijk zullen ze ook nog juridisch in hun recht staan, zo slinks zijn ze wel. Had je de kleine letters maar moeten lezen, maar laten we wel wezen wie doet dat of wie snapt dat. Maar deze sneaky praktijken van Interrent worden vooraf niet door Auto Europe vermeld, zij laten je in de veronderstelling alles goed en compleet geregeld te hebben. Nooit maar dan ook nooit meer zaken doen met Auto Europe of Interrent. Ben benieuwd of ze de ballen hebben deze review te publiceren.
MdV
Sterke punten
geen, zo doe je geen zaken!
Zwakke punten
zie review
Drama!
Dubbele afschrijving op onze credit card, maar vervolgens (al 6 weken) niet meer bereikbaar per mail en telefoon.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Klachtenafhandeling, helpdesk, customer service, bereikbaarheid.
DON'T RENT VIA AUTO-EUROPE & BUDGET
Very bad experience via Auto-Europe. I have rented a car for 300 euro at Auto-Europe. Subsequently, when handing in the car at Dublin I had to sign for confirmation. Apparently this was also a bill for an additional charge of 270 euro from Budget rental company. Very dodgy way of doing business from both Budget car as Auto-Europe
Sterke punten
None
Komen afspraken niet na
We wachten al weken en weken op een reactie op onze vraag waarom ons eigen risico niet wordt terugbetaald terwijl we hiervoor verzekerd waren bij Autoeurope. Hun agent van RecordGo heeft ten onrechte 250 euro teveel afgeschreven bij ons
Sterke punten
Nu even geen
Zwakke punten
Komen niet met reactie
Advantage via autoeurope : Niet doen!
Bij aankomst in USA bleek dat wij niet voldoende verzekerd waren volgens Advantage. Er moest een verzekering bij voor mechanische problemen met de auto! Dat was onze zorg en niet van het verhuurbedrijf.
De auto was niet schoon.
Tijdens onze reis stond ineens op de display van de auto : Change engine oil soon. Wij hebben met bemiddeling van een bezinepomphouder contact gehad met Advantage. Daar gaf men aan dat wij nog 500 miles konden rijden en dat wij dan beslist de olie moesten verversen. In een dorpje gezocht naar een garages. Moeilijk een garage te vinden die het op dat moment voor je het olie verversen zou willen doen. Om half 6 P.M. vonden wij een garage die ons ter wille wilde zijn. ( De gehele middag een garage gezocht die ons zou kunnen helpen, De vierde garage was raak.).
Bij het afleveren van de auto moesten wij in de rij aansluiten. Er is geen apart loket voor afhandelen van je klachten.
Bij het inleveren van de auto met veel moeite dit euvel doorgesproken en men zou zien of men het bedrag zou willen storten op onze rekening.
Na een week hebben wij het bedrag terug maar geen vergoeding van de dag die voor ons natuurlijk alleen maar zoeken was naar een garage.
AutoEurope ... enkel voor particulieren ... NIET VOOR BEDRIJVEN
Het is ONMOGELIJK OM EEN FACTUUR TE KRIJGEN OP NAAM VAN UW BEDRIJF!!!
Hoe zo iets mogelijk is, is mij een raadsel.
Hun smoes is dat de facturatie dient te gebeuren via de firma die de wagen levert, maar zeggen omgekeerd dat wij aan hen geen betaling doen en zij bijgevolg geen factuur kunnen bezorgen.
Kreeg wel een factuur op mijn eigen naam (die moet u invullen bij de aanvraag van de wagen) maar een factuur op mijn bedrijf met btwnummer was onmogelijk.
Sterke punten
geen, dit is simpelweg oplichting.
Zwakke punten
hoe een bedrijf zich zo iets kan veroorloven is mij een raadsel. Mijn betaling werd wel degelijk uitgevoerd door mijn firma, maar zij weigeren een factuur op te stellen op een firma.
Pure Fraude
De vlucht naar Bari had een kleine vertraging (30 minuutjes). Dit werd het excuus om te claimen dat geen wagen beschikbaar was en dat moest bijbetaald worden.
Hoewel de algemene voorwaarden van AE duidelijk stellen dat er tot 2 uur vertraging geen enkel probleem is, kom men niets doen en moest de airline gecontacteerd worden...
Omdat we geen negatieve energie in dit verhaal wilden steken hebben we de extra cost gewoon betaald aan AVIS.
De mensen van AVIS waren van in het begin duidelijk: "problemen met AutoEurope: excuses, maar wij proberen zelfs niets meer te doen. Telkens weer dezelfde problemen."
Sterke punten
niets
Zwakke punten
georganiseerde fraude.
[email protected]
Tot 2 keer toe geld afgeschreven van mijn creditcard zonder het leveren van een auto. In beide gevallen zijn mijn reserveringen geannuleerd zonder duidelijke reden. Zo kreeg ik de onderstaande e-mail. Bij het bellen met de verhuurder bleek deze informatie niet te kloppen. Slechte service, personeel niet behulpzaam, etc.. Nooit meer een auto reserveren via deze maatschappij.
Dit is de mail die ik kreeg:
Helaas is uw huurauto geweigerd bij de lokale verhuurder omdat deze niet op voorraad was bij de lokale verhuurder door het hoogseizoen. Uw reservering is daardoor automatisch geannuleerd. U zult het reeds betaalde bedrag binnen 10 werkdagen terug zien op uw bankrekening.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben, kunt u altijd contact opnemen via e-mail of via onze gratis servicelijn 0800 0202757.
Hartelijke groeten,
Constance
--
HAPPYCAR Service
HAPPYCAR GMBH
Große Reichenstraße 27
20457 Hamburg
HRB 117039 | USt-ID DE 275 466 164
Bedrijfsleiders: Robert Schütze, Anna Lena Mibach
E-Mail: [email protected]
Tel Nr: 0049(0)40 609 43 0327
Kosteloze servicelijn: 0800 0202757
www.happycar.nl
Sterke punten
Geen!
Zwakke punten
Het geld wordt direct van je creditcard geïncasseerd, maar er wordt geen auto geleverd. Vervolgens kan je naar je geld fluiten.! Personeel niet behulpzaam en ongeïnteresseerd.
Zeer slecht klachtafhandeling
Lijkt goedkoop en goed totdat er iets misgaat. Autoeurope is slecht bereikbaar (alleen 's ochtends!) dus een ramp als je in het buitenland zit. Daarnaast is de klachtafhandeling zeer slecht. Men reageert niet op mails en sommige medewerkers zijn ronduit onbeschoft aan de telefoon. Ik wacht nog steeds op een refund op mijn credit card, 3 maanden na mijn autohuur
Sterke punten
Goedkoop
Zwakke punten
Zeer slechte klachtafhandeling
oppassen Gold-car/AMEX
Bij autoeurope kun je zonder probleem je boeking doen en betalen via AMEX, helaas bij Gold-Car (via de autoeurope geboekt) niet. Waardoor we de auo niet meekkregen en kunne fluiten naar ons geld! belachelijk.
In de kleine lettertjes stond wel dat gold-car geen AMEX accepteerd maar dan moet je wel hee specifiek lezen om dat op te vallen. blunder van AMEX/gold-car en zeker autoeurope!
Autoeurope compensatie puur bedrog
Wij huurden een auto in Johannesburg voor 6 weken bij First door bemiddeling (en betaling) van autoeurope. Uitdrukkelijk hadden wij 2 crossborders aangevraagd. Bij aankomst waren die crossborders NIET opgemaakt en - daar het zaterdag was - moesten wij wachten tot de maandag om verder te kunnen reizen naar Botswana. Na klacht bij Autoeurope, gaven zij ons een compensatie van 35 euro te innen bij een volgende boeking
Maar nu blijkt dat deze compensatie een vergiftigd geschenk is en sterk naar bedrog neigt.
Deze compensatie kan niet ingebracht worden bij een online boeking en bijgevolg moet de boeking via de klantendienst.
En nu komt de aap uit de mouw. Dezelfde boeking kost on line 307 euro en bij de klantendienst 348 euro. Bij contactname met auto-europe hieromtrent kreeg ik als antwoord : heel normaal (zonder bijkomende uitleg)
Dus compensatie 35 euro maar meerprijs (gedwongen) 41 euro. Winst -7 euro. Verlies 7 euro
Compensatie a la autoeurope. Schandelijk!
DIEVEN ZIJN HET GROTE AFRADER
Schande dat zo'n bedrijf bestaat. Stelen van hun gebruikers. Ze werken samen met Easy Terra nog zo'n slecht bedrijf en hun voorwaardens zijn niet gelijk en duidelijk. Had online netjes betaald met mn prepaid Visa kaart kom ik aan bij de bali van het uiteindelijke auto verhuur bedrijf en wordt mijn pas geweigerd voor de borg. Dus auto niet mee gekregen en paar dagen later ga ik toch kijken op mn afschriften...en ja hoor Auto Europe/Easy Terra heeft gewoon het hele bedrag gehouden en willen ze het niet terug geven omdat ze verwijzen naar hun voorwaardens die niet kloppen. Gelukkig wilde mijn creditcard bedrijf goed meewerken en ook het auto verhuur bedrijf die mijn kaart had geweigerd. Echt stelen vind ik dit en dat dit kan in Nederland is een schande. Ga nooit meer via een van jullie websites een auto huren.
Sterke punten
Geen!
Zwakke punten
Alles. Dit bedrijf samen met Easy Terra zouden een boete moeten krijgen door de overheid en achter tralies zitten. Hun voorwaardens zijn super onduidelijk en je weet niet via welk bedrijf je uiteindelijk huurt. Ze hebben geld van mij gestolen zonder een huur auto te leveren en ze willen dat niet terug geven. Had via Easy Terra geboekt en netjes betaald maar de afschrijving was via Auto Europe gedaan. Hun customer service is ZERO en wordt gerund door mensen uit het Oostblok die amper Nederlands of Engels spreken. DIEVEN ZIJN JULLIE en ik hoop dat andere mensen dit kunnen lezen hoe Auto Europe en Easy Terra mensen oplichten !!!
Afrader
We huren al jaren bij verschillende maatschappijen een auto voor onze vakantie - meestal in Italie. Dit jaar weer via rentalcars.com, een overkoepelende organisatie welke meerdere verhuurders representeert. Dit jaar bij SicilyByCar (blijkt achteraf AuroEurope te zijn) uitgekomen. Afhalen duurde erg lang - terwijl alle gegevens al bekend zijn door online reservering. Uiteraard proberen ze je dan nog allerlei extra dekkingen/garanties aan te smeren die je al een keer bij Rentalcars hebt afgenomen. Maar de smerigste streek is m.i. het afschrijven van een volle brandstoftank terwijl hij netjes is ingeleverd met nagenoeg zelfde tankstand als bij ophalen. Omdat we een vroege vlucht hadden was inleveren alleen mogelijk door de sleutel in een kluisje te droppen (slechte service op drukke luchthaven).
Gelukkig maken we overal foto's van bij ophalen en inleveren, dus via CC maatschappij de zaak betwist. Dit duurt echter maanden dus dit is autohuur met een kater. Geen aanrader, dus doe je voordeel en ga voor een andere verhuurder.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
lange wachtijden
slechte bereikbaarheid
onduidelijk welke maatschappij er nu eigenlijk achter SicilyByCars zit
onterechte afschrijving brandstof
AutoEurope of AutoEuropa is mafia
De laatste miskleun was op Sardinië deze zomer, auto gehuurd voor 2 weken alles vooruit betaald en door omstandigheden willen we 1 dag later de auto ophalen. Eerst in de lange rij bij AE die dan meld dat je bij Goldcar moet zijn. Buiten het gebouw op een ander terrein. Daar aangekomen, de auto is er niet u bent te vroeg, was 14.00 uur en stond 15.00 op de voucher. 15.00 weer terug en toen was het, u auto had gisteren opgehaald moeten worden, nu heb ik niks en ik kan ook niks voor u doen. Ga maar naar AE of bel ze maar. Uiteindelijk iemand aan de telefoon van AE, geeft u mij maar even de man van Goldcar. Teruggelopen en de telefoon over gegeven, waarna ze volgens mij heel gezellig hebben geklets alleen toen ik de telefoon weer terug kreeg was de enige boodschap: de auto is er niet meer en uw geld bent u kwijt, punt uit! Kunt u ons nog helpen, NEEN zoek het zelf maar uit op het vliegveld.
In Amerika had ik ook al eens iets met ze gehad maar hoopte dat het een incident was. Mensen laat je niet verleiden door die paar euro die ze goedkoper lijken want je wordt alsnog belazerd. Het is een grote criminele organisatie die beweren ook nog niets met elkaar te maken te hebben, maar let op AutoEurope en AutoEuropa hebben niet allen het zelfde logo maar het zijn ook dezelfde bandieten.
Ik heb al heel vaak in vele landen auto's gehuurd maar dit is echt de eerste keer dat ik het nodig vindt mensen te waarschuwen voor deze oplichterij.
Sterke punten
Hele goede en verleidelijke internetsite, maar de adders onder het gras zie je niet!
Zwakke punten
Niet te vertrouwen, geen contact mee te krijgen, verwijzen altijd naar anderen of buitenlandse kantoren. Er is geen Nederlands nummer wat je vanuit het buitenland kunt bellen!
Kom je te laat , pech geld weg!
Vooraf allemaal mooie praatjes maar ter plekke ben je overgeleverd aan soms duistere bedrijfjes met lelijke streken.
Auto Europe als tussenpersoon: Niet Doen!!!
Klacht ingediend, omdat op papier de auto 30 minuten te laat was ingeleverd (discutabel) en daarvoor meer kosten werden gerekend dan het totale bedrag van drie dagen autohuur.
Auto Europe klantenservice beantwoord deze klacht pas 5 weken na het indienen en zeggen dan doodleuk:
"Wij willen u er nogmaals op attent maken dat, ten tijde van het ophalen van de huurauto, er een
huurovereenkomst ondertekend dient te worden. Zodra u deze overeenkomst heeft ondertekend, houdt
dit in dat u akkoord bent gegaan met de voorwaarden.
De huurovereenkomst is een overeenkomst tussen u en de verhuurder ter plaatse.
Het is daardoor voor Auto Europe helaas onmogelijk om een van de bovengenoemde kosten bij de
verhuurder terug te vorderen."
Kortom, verwacht geen snelle respons en geen hulp bij geschillen met de verhuurder. Auto Europe >>> GEEN AANRADER!!!
(Het verhuurbedrijf zelf, Keddy/Europcar toonde wel begrip en heeft de situatie trouwens wel goed opgelost binnen 3 dagen, de extra rekening is kwijt gescholden, zo hoort het!)
Zwakke punten
Klantenservie, Klachtbemiddeling, responssnelheid, alleen tussenpersoon.
Afzetters / Been ripped off
Via AutoEurope een auto gehuurd in Porto. De verhuurder aldaar , Drive and Go , wilde de auto niet meegeven want mijn pincode bij mijn creditcard zou niet kloppen. Ik moest full insurance betalen ( a 180 euro voor 8 dagen ) anders kreeg ik de auto niet mee.
Bij thuiskomst in NL bleek mijn creditcard gewoon te werken met deze pincode.
De goed geprijste auto werd zo een heel dure auto.
Mijn klacht bij AutoEurope werd afgedaan als mijn eigen fout.
NOOIT meer Auto Europe en Drive and GO.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Uiteidelijk DUUURKOOP
oplichters
In 2013 een auto geboekt bij Autoeurope. Auto niet meegekregen. 340 euro kwijt. Ze verwijzen naar hun voorwaarden. Als ze in Nederland waren gevestigd had ik ze voor de rechter kunnen slepen. Zij hebben een constructie die lijkt op een soort van legale oplichting.
Sterke punten
GEEN. Is gewoon een soort van SCAM bedrijf.
Zwakke punten
Alles. Vorm van oplichting.
Nooit meer AutoEurope!
Voor onze vakantie in Italië hadden wij een auto gehuurd op de luchthaven van Bergamo. Daar aangekomen bleek dat wij de auto niet meekregen, omdat de naam op de creditcard (mijn naam) niet overeen kwam met de naam van de hoofdbestuurder (mijn vriend). Achteraf gezien hadden we de kleine lettertjes beter moeten lezen, want het stond inderdaad in de voorwaarden dat de hoofdbestuurder in het bezit moet zijn van een eigen creditcard. Maar waarom zou je een andere creditcard meenemen dan de creditcard waarmee je vooraf de autohuur hebt betaald? Dit zou in hun systeem toch aangepast kunnen worden, want wij zijn ook duidelijk niet de enige geweest die hier problemen mee hebben ondervonden.
De service van AutoEurope was ronduit onbeschoft! Ter plekke gebeld met een Nederlands(!) telefoonnummer. Na zeker 10 minuten in de wacht te hebben gezeten kreeg ik een medewerker op een telefooncentrale in München aan de lijn die slecht Engels sprak. Er werd geen enkele moeite gedaan om op enige manier naar een oplossing te zoeken en op elke vraag die gesteld werd was het antwoord: het staat zo in de voorwaarden. Uiteindelijk ruim een uur bezig geweest zonder resultaat. Voor ons nooit meer AutoEurope!
Autoeurope/goldcar
WAARSCHUWING HUUR NIKS VIA AUTOEUROPE OF GOLDCAR!!!!
OPLICHTERS!!!!
Sterke punten
GEEN
Zwakke punten
IS GEEN BEINNEN AAN!!
AutoEurope waardeloos
Had via AutoEurope een auto gehuurd bij Avis op Invernes Airport in Schotland. Ter plekke gekomen kreeg ik de auto niet mee. De reden was dat op mijn Creditcard niet dezelfde naam stond als op mijn rijbewijs en paspoort. Op mijn rijbewijs en paspoort staat mijn "doopnaam"= Henricus en op mijn creditcard staat mijn "roepnaam"= Harry. De boeking ter plaatse aanpassen bleek helaas niet mogelijk. Contact opgenomen met AutoEurope en kreeg een slecht verstaanbare Engels sprekende dame aan de telefoon terwijl ik een nummer in Nederland had gebeld? Uitgelegd wat het probleem was en er ook nog eens op gewezen dat in de voucher bij de bestuurdersnaam ook de naam Harry stond. Uiteindelijk kon ik een andere auto huren, wat mij 100 administratiekosten ging kosten. Het restant van het al door mij eerder betaalde bedrag zou binnen 7 tot 10 werkdagen worden teruggestort, wat tot op heden nog steeds niet gebeurt is. Wel is er door Avis al een bedrag via mijn creditcard afgeschreven en staat er nog een bedrag gereserveerd? Van AutoEurope taal noch teken gehoord.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Onbetrouwbaar. Waarom vertelt AutoEurope niet dat er geen afwijkende naam mag voorkomen? Zij hebben de naam op mijn creditcard wel geaccepteerd.
Zeer slechte ervaring, NIET DOEN!!!
Toen bij aankomst op de luchthaven de auto er niet bleek te zijn werd mij voor een paar tientjes een upgrade aangeboden. Ik verbaasde mij niet over het bedrag in het contract omdat het slechts enkele tientjes meer was dan het contract van Auto Europe (285 ten opzichte van 250). Nadat mij verzekerd was dat ik niet dubbel zou betalen, tekende ik uiteindelijk het contract. Het resultaat, ik heb dubbel betaald en Auto Europe houdt vast aan het feit dat ik getekend heb.
Heb zojuist nog contact gehad met Auto Europe. Ze gaven toe dat wanneer ik geen upgrade had geaccepteerd, ik inderdaad slechts het oude bedrag van 250 plus brandstofkosten had betaald. Dat ik nu 535 had betaald, was mijn eigen schuld. Ik had immers mijn handtekening gezet.
Zwakke punten
Zie boven.
Pas op voor bijbetalen! Voucher niet toereikend voor gehuurde autotype en contractduur.
Wij hebben een hele slechte 1e ervaring met dit bedrijf. Hun voucher bleek aan de balie niet toereikend voor het afgesproken autotype en de duur van de overeenkomst. We moesten aan de balie rond 50 euro bijbetalen om de auto mee te kunnen krijgen. Hierover heb ik contact gehad met autoeurope per mail, waarop geen reactie kwam binnen een paar dagen. Vervolgens heb ik gebeld met de klantenservice en werd op een enorm onbeschofte manier te woord gestaan. Geen enkele keer heeft deze medewerker laten weten dat hij het vervelend vond dat er ergens iets mis is gegaan. Dus mensen, pas op! Je zou verwachten dat een gekochte voucher een bepaald autotype vertegenwoordigd, maar in ons geval vertegenwoordigde de voucher een bedrag en voor dat bedrag kregen we het bestelde type niet mee zonder bijbetalen. We vinden het stijlloos en ik ben werkelijk verbijsterd dat een medewerker van de klantenservice zo onbeschoft kan zijn. We huren jaren en jaren bij rentalcars.com, maar omdat autoeurope nu goedkoper was een keer niet. Uiteindelijk duurkoop helaas!
Sterke punten
geen
Zwakke punten
zie omschrijving
Pas op!
Afgelopen vakantie een auto geboekt in Girona, Spanje. Mijn partner en ik hadden besloten dat ik zou rijden(ik ben dus hoofdbestuurder), we hebben 1 creditcard die staat op naam van mijn partner, en die hebben we gebruikt voor de boeking.
Nu blijkt dat ik als hoofdbestuurder zelf in het bezit moest zijn van een creditcard, helaas was dit niet het geval. Let op, je krijgt de auto niet mee als je niet zelf een creditcard hebt!
Nu denk ik, waarom accepteert auto europe uberhaupt zo'n boeking? Maar oké, ik dacht makkelijk op te lossen. Het kantoor gebeld en verzocht of ze de hoofdbestuurder wilde aanpassen, slechts een administratieve handeling....dit was tot onze grote verbazing niet mogelijk en werd aan alle kanten geweigerd.
We konden hoog en laag springen, maar geen aanpassing en geen auto(terwijl we deze auto wel al betaald hadden en dat geld kregen we ook niet meer terug), we hebben daar ter plaatse nogmaals een veel duurdere auto moeten huren en dit was een enorme tegenvallen van onze zojuist gestarte vakantie.
Er zijn twee dingen waar ik echt over val, naast dat ikzelf echt beter had moeten opletten. Is ten eerste het niet willen aanpassen van de bestuurder, zo had het makkelijk verholpen geweest. En ten tweede kan Auto Europe de boeking eenvoudig stoppen als je als hoofdbestuurder geen crecitcard hebt, dit is makkelijk te programmeren, een extra checkbox die ingevuld moet zijn en klaar. Ze kiezen ervoor om kleine lettertjes te plaatsen die ik helaas in mijn enthousiasme over het hoofd heb gezien. Hierdoor klik je makkelijk verder, in mijn ogen is dit misleiding!
Nu blijkt, vertelde een medewerker van budget/avis(die de afhandeling aldaar verzorgen omdat auto europe slechts een website is en zelf geen auto's heeft) in Girona dat dit gemiddeld twee keer per dag gebeurt! Dus pas op met boeken, het lijkt goedkoop maar dit is zeer onvriendelijke en inflexibele organisatie!!!
Sterke punten
niet