Greenwheels is het autodeelconcept waarbij iedereen gebruik kan maken van een enorme vloot aan auto�s. Dus je pakt gewoon zelf de auto wanneer je hem nodig hebt. Op ruim 1.700 locaties staan Greenwheels auto�s klaar, dus er is altijd wel een auto beschikbaar.
No car at the location!
I booked a car 3 days in advance. When I went to the spot, there wasn't a car. I called their help desk and a worker made a new booking nearby. But again there wasn't a car at the location. I wasted more than a half hour and had to cancel my appointment. This was my first use of Greenwheels—a big disappointment.
Nooit meer een auto huren
oor het eerst heb ik een auto gehuurd bij Greenwheels, maar dat was een grote fout!! NOOIT DOEN!! De auto wilde niet starten en meerdere mensen probeerden te helpen, zonder succes. De auto was bovendien smerig achtergelaten. Toen ik de hulplijn belde, moest ik lang wachten. Uiteindelijk kreeg ik de volgende dag iemand aan de lijn en vroeg ik netjes om de €119,95 terug te krijgen, aangezien ik de auto niet had kunnen gebruiken en mijn reservering binnen enkele minuten had geannuleerd. Ze deden daar echter erg moeilijk over en een week later beweerden ze dat ik het bedrag nooit had betaald. Ik moest al mijn bankafschriften opsturen om het te bewijzen. Dit is de slechtste service die ik ooit heb ervaren. Bij Sixt en MyWheels krijg je altijd uitstekende service, schone auto's en snelle telefonische ondersteuning. Huur nooit een auto bij Greenwheels.
Zwakke punten
slechte service, onvriendelijk
Borg niet terug
Greenwheels is een oplichtersbende. Ik had voor vrijdag 12 januari een auto nodig. Ik probeer dat op donderdag te regelen. Schrijf mezelf in, betaal 100 Euro borg en krijg vervolgens een mail dat mijn inschrijving aan een steekproef wordt onderworpen en dat dit 3 dagen kan duren. Daar heb ik dus niets aan en ik maak mijn inschrijving dus direct weer ongedaan. Kan ik gewoon doodleuk 8 weken op mijn borg gaan wachten. Schandalig!
Zwakke punten
Slechte communicatie
Ik ben erg ontevreden
Ik ben erg ontevreden. De auto ging niet open, dus kon ik hem niet gebruiken, en het heeft mij toch geld gekost. De klantenservice zei dat dit wel vaker gebeurt en dat ik ruimer de tijd had moeten nemen en hen had moeten bellen voor een oplossing. Ze konden mij niet compenseren en toonden weinig begrip. Het zou handig zijn als ze dit ook in hun marketingverhaal vermelden, namelijk dat de auto mogelijk niet opengaat en dat je hen moet bellen voor hulp.
Zwakke punten
auto ging niet en het kost mij toch geld
Bar slechte zaak
Ik had me aan gemeld, en betaal 100.-borg
Dan kom ik er achter dat het niet in mijn dorp is
Gelijk opgebeld uitgelegd, Ja hoor prima binnen 8 werken krijgt u uw geld terug
Nu wacht ik al 13 weken!!!!
Diverse mails en telefonisch contact
Het had niet zo moeten gaan, Ja sorry het wordt deze week over gemaakt
Nee volgende week krijgt u uw geld
Na 13 weken heb ik mijn eigen geld nog niet terug
Echt een hele waardeloze zaak die maling heeft aan de klant en alleen maar aan zich zelf denkt
Sterke punten
Kan geen sterke kanten vinden
Zwakke punten
Beloven.... Beloven...
Onterechte kosten
Greenwheels wil €200 van me hebben voor een incident dat ik niet terecht vind en weigerde te betalen. Het ligt nu bij een incasso bureau. Dit is er gebeurd:
Ik kwam rond 16:00 uur aan in Lelystad met nog 70 kilometer op de batterij. Voor de trip terug naar Amsterdam dacht ik dat dit genoeg zou zijn voor de rit terug van 42 kilometer. Halverwege de rit terug, na 22 kilometer, was de 70 kilometer al helemaal leeg, en heb ik net een carpool parkeerplaats kunnen bereiken met nog 3 kilometer op de batterij. Ik heb toen meer dan 2 uur lang op een verlaten, donkere parkeerplaats gewacht op hulp totdat die eindelijk verscheen om 00.30. Ik denk niet dat veel mensen zolang gewacht zouden hebben in het donker op een niet zo'n veilige plek.
Toen ik GreenWheels de eerste maal aan de lijn had, kon hij niet zien waar ik was, en dat de laatste locatie om 16 uur bekend was, namelijk in Lelystad. Dat doet mij ook denken dat er iets mis was met de auto. En maar 22 kilometer (Lelystad naar Muiderberg) terwijl er nog 70 kilometer op de batterij had moeten staan, klinkt alsof er iets mis was. Na veel email contact weigerden ze bij Greenwheels nog steeds om de boete van €200 te annuleren. Ik ben het zo oneens met het oordeel dat het mijn fout was, dat ik dit absoluut niet ga betalen. Nu hebben ze dus een incasso bureau op me afgestuurd voor €152.01. Uit principe weiger ik dit te betalen.
Sterke punten
Veel auto's in de buurt
Zwakke punten
Hele slechte klantenservice
Oplichters
Greenwheels ( NS ) heeft geld nodig, dus nu gaan ze zonder bewijs kosten in rekening brengen voor schoonmaak van de auto. Schandalig !
Sterke punten
Geld los troggelen.
Zwakke punten
Geen goede punten.
Slechte communicatie
Bij eerste [en laatste]keer greenwheels gebruiken,stond de auto in Beverwijk ipv in Heemskerk, na het aftanken werkte de tankpas niet en de zelfbetaalde benzinebon kon met geen mogelijkheid geupload worden,vanwege een gebrekkige site. De hulp van de klantenservice is abominabet, aardige mensen, maar weten van hoed nog rand. Helaas weer een beroerde ervaring!
Greenwheels UITBUITERS
Arrogante bloedzuigers ! Uitbuiten van kleine ondernemers is hun specialiteit . \\r\\n\\r\\n1 maand auto gehuurd: spookfactuur van �8000 ontvangen zonder specificaties . \\r\\n\\r\\nGelijk gebeld en gemaild : \\r\\nWij wachten al 4 weken op de beloofde specificaties . Nog niks ontvangen!! \\r\\n\\r\\nEr word niet meer gereageerd op emails , men neemt de telefoon niet meer op. \\r\\nGreenwheels is uit op een conflict en weigert klanten eerlijk te behandelen. \\r\\n\\r\\nVolgends km en uren calculatie op greenwheels website klopt hier niks van dit bedrag!
Sterke punten
Oplichten
Zwakke punten
Arrogante bloedzuigers ! Uitbuiten van kleine ondernemers is hun specialiteit . \\r\\n\\r\\n1 maand auto gehuurd: spookfactuur van �8000 ontvangen zonder specificaties . \\r\\n\\r\\nGelijk gebeld en gemaild : \\r\\nWij wachten al 4 weken op de beloofde specificaties . Nog niks ontvangen!! \\r\\n\\r\\nEr word niet meer gereageerd op emails , men neemt de telefoon niet meer op. \\r\\nGreenwheels is uit op een conflict en weigert klanten eerlijk te behandelen. \\r\\n\\r\\nVolgends km en uren calculatie op greenwheels website klopt hier niks van dit bedrag!
Slechte service, slechte app
Todays experience was the final straw in a long list of very mediocre experiences. The car I had booked was not in the right place - again - and after calling the callcenter, which took a long wait (more than 10mins), we finally got a new car, which also didn�t work. The message each time was �sorry fir the inconvenience but if a driver doesn�t return the car in its rightful place� OR sorry But you logged into The car With your app too many times so now you need to use your greenwheels card, making me feel frustrated and not supported. It seems The software of The app is not updated, if a car is not in its rightful place you should be able to fix this in The app. The support center is left With limited options to really support its customers, which makes for frustrated agents and i was now again late for an appointment which meant stress on The group that was waiting for me. Not a reliable provider since PON took over. A real shame.
Sterke punten
Volkswagen autos
Zwakke punten
App is Heel beperkt, service ook
Regelmatig storing
Helaas heb ik nu 3x meegemaakt dat door een storing de auto niet opende. Bellen met de helpdesk helpt niet en dus wordt de auto dan voor een week afgesloten om het probleem op te lossen. Helaas heeft onze woonplaats maar 1 auto, geen andere optie dus. En lekke band na week nog niet verholpen, weer een week geen mogelijkheid om te gebruiken.
Schandalige klantenservice
Schandalige klantenservice ervaring bij Greenwheels. Je wordt niet geholpen. Medewerkers hebben een grote mond. Kinderachtig en onprofessioneel. Je wordt slecht behandeld.
Sterke punten
Beschikbaarheid van de auto’s
Zwakke punten
Schandalige klantenservice ervaring bij Greenwheels. Medewerkers hebben een grote mond en willen mensen niet helpen. Zeer onprofessioneel.
They steal my money
I rented the car from them. They asked me for 658 euros in advance because I had booked the car and it had to be a factor of trust. I have been waiting for my money for more than three weeks. I tried to contact them both by phone and by email. Over the phone they told me first that the money would arrive after a week (never arrived) I contacted them again and they told me that it's strange for them too that I don't receive the money and they told me to wait until November 10th because it was the billing date and therefore they would have paid (never arrived) they wash their hands to dab and make you waste time. By email you always get the usual answer, that the money will be sent to the account after billing, DO NOT GIVE THESE THIEVES MONEY! This matter does not end there. Greetings After a months they still dont give my money (another thing) they send an email saying that i have to give them 256 euro When is not true at all. You as company compare to Lupin (you are the best stealer that i see in my life) its end of november they dont answer anymore. And Just Keep my money. 26 november 2022
Teleurgesteld
Ruim 10 jaar geleden goede ervaringen met Greenwheels gehad. Tijd niet meer gebruikt, nu wilde ik mijn NS-businesscard koppelen aan greenwheels. Netjes via NS app de instructies gevolgd, 1x een auto gehuurd. Daarna onverklaarbare factuur voor borg wat met businesscard niet hoeft. NS gebeld die aangaven dat dit een fout bij Greenwheels was. Daarna Greenwheels gebeld. Klantenservice kent eigen procedures niet, want ik hoor elke keer een ander verhaal van wat er verkeerd gaat. Eindelijk iemand die het probleem zag + de oplossing: iemand van deb-beheer moest ergens een vinkje zetten. Ik zou dezelfde dag teruggebeld worden. Ruim een maand later wordt ik gebeld dat het probleem niet bij hun ligt maar dat ik verkeerd heb aangemeld. Ik heb verder bedankt om nog langer klant te zijn. Dit gaat niet werken.
Zwakke punten
Zeer teleurstellende klantenservice
Eigen straatje schoonvegen, schuld steeds elders leggen
Klant niet daadwerkelijk helpen
horrible
very bad customer service. They invoice me wrong and don't understand why but also not solve the case since 3 weeks now
Sterke punten
very bad customer service. They invoice me wrong and don't understand why but also not solve the case since 3 weeks now
waarschuwing
Er wordt onvoldoende inzicht verschaft in de daadwerkelijke kosten van een rit. Om te zien wat een rit je gaat kosten moet je doorklikken en opeens heb je een auto gereserveerd. Die reservering kan je vervolgens niet meer annuleren omdat je 24 uur van te voren moet annuleren. Dat is raar. Vervolgens moet je weken wachten voordat je inzicht krijgt in de gemaakte kosten via een factuur.
Het is een onvriendelijke, niet klant-gerichte werkwijze, waarbij de focus ligt op geld verdienen in plaats van de dienst zo goed mogelijk leveren. Het kan allemaal.
Sterke punten
er is altijd een auto beschikbaar
Zwakke punten
niet klantgericht. duur. kosteninzicht VER beneden peil.
onredelijke klantenservice
De auto's in mijn wijk zijn altijd vies, vol rommel en hondenharen. Ik was er inmiddels aan gewend geraakt, en deed alleen nog melding van een vieze auto als het echt onacceptabel was. Na mijn laatste rit kreeg ik echter een boete van € 75 omdat ik niet gemeld had dat de auto vies was.
Ik heb de klantenservice uitgelegd wat er aan de hand was, maar zij wilden op geen enkele manier meedenken en stonden erop dat ik een boete zou betalen. Dat voelt heel onredelijk, omdat ik nu opdraai voor de schoonmaakkosten van een aso die de auto niet schoon achterlaat. Ze hadden me ook een keer kunnen wijzen op de meldplicht, en pas bij de tweede keer een boete kunnen opleggen.
Met de regels in de hand begrijp ik echt wel dat Greenwheels in hun recht staat, maar ik had wat meer redelijkheid verwacht als je al 7 jaar klant bent zonder problemen. Zeker als je ziet dat Greenwheels niets doet met meldingen en een vieze auto niet komt schoonmaken.
Voor mij geen Greenwheels meer. Jammer, want ik vond het altijd een prettige manier van reizen. Gelukkig zijn er inmiddels betere en goedkopere alternatieven.
Ik was in het verleden echt enthousiast over Greenwheels en heb meerdere nieuwe klanten aangebracht. Er is niets van dit ooit zo sympathieke bedrijf over. Onbegrijpelijk dat ze hun eigen glazen zo ingooien en hun trouwe klanten wegjagen.
Zwakke punten
Klantenservice, vieze auto's
Schandalig
Schandalige klantenservice ervaring bij Greenwheels... Ga nooit meer gebruik maken van dit bedrijf.
Zwakke punten
klantenservice
kosten
alles?
Disregard for child safety
Disregard for child safety- Total lack of compassion!
I got fined €25 for a dirty car due to the car being coved in dog hair. Problem is that I don’t even own a dog! When I contact the company explain that I don’t have a dog and the day we rented the car my toddler was being very difficult and getting her safely secured into her car seat and to get her to stop crying was a higher priority to me then the dog hair, they don’t care and are make me pay a fine for someone else mess.
Their system is flawed. If someone has enough proof that they weren’t responsible for the mess/ damage in the car it shouldn’t be up to them to have to pay for it. In this case not even owing a dog. I hate when companies are all just about making money. My child’s safety was more important to me in this situation. If you have ever been in the car with a scream baby/toddler you know that dog hair is the last thing on your mind. Greenwheels could only respond to me with “well you should of reported it”. Super disappointed in how they handled this
Zwakke punten
Customer service!!!
Positief
Ik heb goede ervaring met greenwheels. Auto's goed beschikbaar. Ik zie ook negatieve reviews maar ik heb die niet, gedurende 2,5 jaar dat ik gebruik maak van de diensten.
Sterke punten
Goed beschikaar,
Auto's kwalitatief schoon en goed
Zwakke punten
Zou zo niet wat kunnen noemen
Positief
Ik heb goede ervaring met greenwheels. Auto's goed beschikbaar. Ik zie ook negatieve reviews maar ik heb die niet, gedurende 2,5 jaar dat ik gebruik maak van de diensten.
Sterke punten
Goed beschikaar,
Auto's kwalitatief schoon en goed
Zwakke punten
Zou zo niet wat kunnen noemen
DANGER!
DANGER!
The website and phone app of this company are filled with bugs and errors.
The customer service is varying.
They will refuse to accept any responsibility in their own faults and will try to charge you regardless!
USE AT YOUR OWN RISK!
I have bgeen renting cars for 8 years now in all different countries. I am never going to use this company again....
Sterke punten
They are omnipresent
Zwakke punten
They treat customers like children
Erg onbetrouwbaar
Het enige positieve aan Greenwheels is dat het zo slecht is dat het me heeft gestimuleerd een eigen auto aan te schaffen. In een notendop is Greenwheels gewoon erg onbetrouwbaar: Auto's zijn nauwelijks beschikbaar; wanneer wel beschikbaar wordt de reservering 30% van de tijd geannuleerd van hun kant; de tankpas heeft het letterlijk nog nooit gedaan bij mij; soms (5% van de tijd) tref ik een vieze auto aan of een auto met lege tank.
Ik gebruikte een Greenwheels auto gemiddeld 3 keer per maand, gemiddeld 150km per maand, en gemiddeld betaalde ik 200 euro per maand. Ik vind dat nogal duur voor hoe onhandig deze car sharing eigenlijk is. Ik betaal nu gemiddeld 300 euro per maand voor mijn eigen auto die ik altijd voor mijn deur beschikbaar heb (incl. APK, onderhoud en aanschafwaarde).
Ik was altijd een voorstander van car sharing, maar ik zou Greenwheels iedereen afraden.
Sterke punten
De app werkt heel goed.
Zwakke punten
De service is onbetrouwbaar en de klantenservice doet over het algemeen niks voor je, alles wat fout gaat moet je zelf oplossen.
Matig
Auto’s vaak niet beschikbaar, weinig flexibel. Altijd gezeik met tanken (pincode werkt niet moet je uit eigen zak voorschieten). Onbereikbare incapabele klantenservice. Mensen zetten de auto met lege tank terug.
Kapotte rem, levensgevaarlijk
Vreselijke ervaring met Greenwheels Nederland vandaag. Eerst was er een fout in het systeem waardoor de auto niet wilde starten. Kan gebeuren, was de eerste keer dat we hier gebruik van maakten. Dus klantenservice gebeld en probleem opgelost, dat was prima. Toen startte ik de auto en kwam er als melding te staan dat de remmen kapot waren en naar de garage moest. De melding ging weer snel weg, dus ik dacht dat het misschien een fout was. Ik probeer voorzichtig het rijden uit, wil de rem indrukken en de auto remt niet! De hele rem was kapot! Meteen de noodrem aangetrokken en klantenservice opnieuw gebeld. Eerst 5 minuten in de wacht. Krijg ik een jongen aan de lijn die mij onderbrak halverwege mijn verhaal om mij allerlei handelingen uit te laten voeren in de auto zoals koppeling indrukken, starten en stuur heen en weer bewegen. Ik probeerde nogmaals rustig uit te leggen wat er aan de hand was, ik vertelde dat ik begreep dat hij er niks aan kon doen, maar ik wilde wel communiceren dat ik dit levensgevaarlijk vond. Het was een error die ook meteen verdween van het scherm, dus als ik was gaan rijden, had ik niet meer kunnen remmen. Hij kwam met de oplossing om ons naar een andere auto te verplaatsen, maar dat was dan nog dik 15 minuten lopen. Inmiddels hadden we de afspraak al gemist, dus dat wilden we niet. Hij werd hierdoor geïrriteerd en vertelde dat wij dus niet naar een oplossing op zoek waren. Dat het gesprek geen nut had. Hij zei dat het een auto is en dat dit altijd kan gebeuren. Ik zou dat begrijpen als dat gaat om een lamp die niet werkt, maar de rem?!!! Op de vraag of hij het alsjeblieft door wilde geven omdat ik bang was dat de volgende misschien wel weg zou rijden, kreeg ik geen duidelijk antwoord. Als het goed is krijg ik mijn geld terug, maar hier ga ik NOOIT meer aan beginnen.
Samenvatting: levensgevaarlijk, slechte klantenservice en zeker geen aanrader!
Zwakke punten
Vreselijke klantenservice
Kapotte rem