Holiday Cars is bemiddelaar in wereldwijde zorgeloze autoverhuur. Als partner van ondermeer Hertz, Europcar, Budget, Alamo en Dollar Rent a Car bieden ze een netwerk aan van meer dan 13.200 bestemmingen in 118 landen. De unieke zoekmachine voor huurauto?s vergelijkt het aanbod op prijs, voorwaarden en locaties. De beschikbaarheid wordt dagelijks bijgewerkt, zodat de autotypes en prijzen die getoond worden ook daadwerkelijk overeenkomen met datgene wat de klant uiteindelijk betaalt. Bovendien biedt Holiday Cars een NoRisk Garantie, die eigen risico in geval van schade, diefstal of inbraak uitsluit. Of uw bezoeker nu een huurauto nodig heeft voor een weekend dicht bij huis, een week in Spanje of een maand in de Verenigde Staten. Holiday Cars biedt altijd de juiste keuze!
De mooie kleine letters van ho
Door de kleine letters in hun voor waarden geld weg.\\r\\nIets vertraging huurcontract geannuleerd door holidaycars. \\r\\nIn hun voorwaarden staat te laat bij de verhuurder wordt het contact geannuleerd. Ze hadden het vlucht nummer ze konden precies zien wanneer we zouden landen op dit kleine vliegveld .\\r\\nKomen ongeveer 25 vluchten per dag aan.\\r\\nHuur NIET bij dit bedrijf.
holiday car niet betrouwbaar
zij doen zaken met Sire Price op Tenerife \\r\\ndat zijn grote oplichters ,\\r\\nHoliday Car is op de hoogte ,doet er niets mee \\r\\ndus ook oplichters ,en ik ben 604� armer
Sterke punten
niets komen niet voor de eerlijke klant op !\\r\\nliever zaken doen met fraudeurs
Zwakke punten
alles ,erkennen niet dat wij zijn opgelicht
holiday car niet betrouwbaar
zij doen zaken met Sire Price op Tenerife
dat zijn grote oplichters ,
Holiday Car is op de hoogte ,doet er niets mee
dus ook oplichters ,en ik ben 604€ armer
Sterke punten
niets komen niet voor de eerlijke klant op !
liever zaken doen met fraudeurs
Zwakke punten
alles ,erkennen niet dat wij zijn opgelicht
Super verhuurbedrijf
We werden prima geholpen door een behulpzame dame aan de balie! Erg vriendelijk en niets was haar teveel.
Auto was top, goede auto voor een prima prijs! Vervoer naar vliegveld goed geregeld via busje.Klein stukje lopen naar aankomst en vertrek hal!
Sterke punten
Snel en goede auto,vriendelijke medewerkers
Zwakke punten
Kan er niet 1 opnoemen
Boek nooit via Holidaycars
Onze bestelde auto is geweigerd (door de verhuurder, Greenmotion) en tussenpersoon Holidaycars was NIET bereikbaar.
We krijgen ons verzekeringsgeld NIET terug van Holidaycars ad 120,- euro.
Greenmotion had géén begrip voor het feit dat we uit een ander land kwamen gevlogen.
En dat we hotels, airbnb’s etc. hadden geboekt èn betaald.
De borg moest met CreditCard + pincode betaald worden, maar we hadden geen pincode want deze eis staat NIET in de voorwaarden.
Daarnaast wilde Greenmotion ons een verzekering verkopen want zij wisten niet van de afgesloten verzekering bij Holidaycars.
Beide bedrijven onderhouden dus een slechte communicatie.
Er was nog een echtpaar met hetzelfde verzekerings “probleem”. Ook die moesten dubbel betalen.
Géén auto, géén geld retour en een schreeuwende manager die riep dat we weg moesten gaan.
Keihard geld verdienen ondanks wanhopige klanten die hun geld èn hun vakantie daardoor kwijt zijn.
Sterke punten
Klanten laten barsten, onbereikbaar zijn, niet eerlijk zijn over hun eigen regels, geld niet terug betalen.
Zwakke punten
Klanten laten barsten, onbereikbaar zijn, niet eerlijk zijn over hun eigen regels, geld niet terug betalen.
Holidaycars is terrible
What a terrible company. My flight to Miami had one hour delay so the rental wouldnt keep my car or even give me an alternative solution. So I contacted Holidaycars and after 5 days I got a response. Actually a response that they couldn't help me either or have another solution. So I lost my damn $350.
Never ever again Holidaycars.
YOU SUCK!!!
Sterke punten
Geen enkele.
Zwakke punten
Bad communication. After 5 days then got a response.
Drama
Drama. Ik had een auto gehuurd in Marrakech. Bij holidayautos werd aangegeven dat ik auto kon ophalen op het vliegveld. Eenmaal aangekomen stond er een chauffeur die mij meebracht naar een donkere parkeerplek met een klein hokje als kantoor. Dit was 10 minuten rijden van het vliegveld. Ik was alleen en het was 10 uur avond (en dus donker). Eenmaal in het kantoor werd ik onder druk gezet door de medewerker (van green Motion) om extra te betalen voor het laten vervallen van de eigen risico. Ik had dit echter in Nederland gedaan en weigerde dit te betalen. De man werd agressief (verbaal) en gaf aan dat ik dan auto niet meekrijg. Het bedrag dat ik betaald had voor de auto zou ik ook niet terugkrijgen. Onder druk heb ik dus de extra kosten van 600 euro moeten betalen bovenop het bedrag van 1000 euro die ik al betaald had voor een luxe auto. Uiteindelijk heb ik dus 1600 euro moeten betalen voor 7 dagen terwijl dat 1000 euro had moeten zijn.
In Nederland aangekomen heb ik contact opgenomen met holidayautos om mijn verhaal kwijt te kunnen en eventuele bemiddeling. Zij gaven dit te onderzoeken. Ik kreeg als reactie terug dat kk geen recht heb op restitutie omdat de naam van creditcard niet overeenkwam met naam van boeking (dit kwam echter door een typ fout waardoor een d een f werd, deze liggen naast elkaar op toetsenbord). Zij gaven ook aan dat ik daarom geen auto heb meegekregen volgens de verhuurder. Dit is wel gek want ik heb auto dus wel meegekregen. Zij namen mijn verhaal niet serieus en zijn meegegaan met verhaal van verhuurder. Ik hoor vaker op vakantie en zelfs in landen waar je gewaarschuwd wordt voor het huren van een auto, maar dit heb ik nooit van mijn leven meegemaakt. Je kunt dus beter rechtstreeks extra betalen bij een grote organie zoals europcar of sixt zonder extra kosten dan trappen in schimmige deals waardoor je achteraf veel duurder uitkomt (in mijn geval dus 600 euro extra kosten voor niks). Ook staat er bij holiday cars dat je contact op kunt nemen in eigen taal. Dit is echter niet het geval. Klantenservice is altijd in Engels omdat andere talen ‘momenteel’ niet beschikbaar zijn. Maakt niet uit wanneer je belt, je wordt altijd geholpen in het Engels.
Sterke punten
Oplichten
Zwakke punten
Communicatie, service en oplossingsgericht werken
Boefjes holiday cars / Goldcar
Nooit daar huren WAARSCHUWING aan alle mensen die bij deze organisatie willen boeken, slecht onbetrouwbaar geld weg en geen auto maffia
Wel een reservering en voucher betaald maar geen auto , weg geld.
Geen goede ervaring met holiday cars, bij aankomst op de luchthaven gemeld bij Goldcar, de vertegenwoordiger van Ace autoverhuur geboekt bij Holiday Cars, Bij Goldcar was geen reservering bekend onder mijn voucher nummer. Heb een veel duurdere boeking moeten maken bij Goldcar, dubbele prijs. Holiday Cars was niet bereikbaar, U begrijpt het spelletje, Geen Auto en Geld weg. Goldcar was ook niet bereid om te helpen. Alhoewel zij de vertegenwoordiger zijn. Jammer dat ik deze review moet schrijven om andere mensen te waarschuwen voor deze praktijken, BOEFJES.
Sterke punten
Zich schuil houden voor hun wangedrag
Zwakke punten
Auto,s verhuren, geld innen en niet leveren, persoonlijk meerdere klachten gehoord over holiday Cars
Slechte service ,onflexibele toepassing regels
Slechte service en onflexibele houding
Bij het afhalen van de auto,12 maart j.l. ontstond er een probleem bij de locale verhuurder Green Motion ,Krakau airport. Ik A.M (Initialen) had auto online gereserveerd ,reisde samen met mijn zus, C.C, met dezelfde achternaam. Omdat de creditcard van mijn zus geregistreerd was( ik heb er geen) kon ik vlg Green Motion niet rijden ivm de verzekering,dus verzocht om mijn zus als hoofdbestuurder op contract te vermelden, dat kon vlg de regels ook allemaal niet., alleen als we een betaling zouden doen van 75 euro, zogenaamd voor verzekeringkosten.( ik had al een extra no risk verzekering via Holiday cars afgesloten). Telefonisch kontakt opgenomen met noodnummer Holiday cars, medewerker zou eenvoudigweg een aangepaste reservering kunnen doormailen op naam van mijn zus, nietwaar? Ze heeft notabene dezelfde achternaam , het ging alleen om aanpassing van de Initialen, A.M. aanpassen in C.C. .Dat werd geweigerd en gewezen op regels. Prima dat er regels zijn, maar de onflexibele houding en toepassen van stugge regels stellen mij zeer teleur. Als er geld op tafel zou komen waren de problemen ineens wel oplosbaar? Wij waren overigens niet de enige klanten die op dat moment dezelfde problemen hadden en dat was notabene een getrouwd echtpaar. Het zou Holiday Cars sieren de regelgeving nog eens te bekijken en aan te passen of in ieder geval in redelijkheid flexibeler mee om te gaan ( de kleine regeltjes,ons allen bekend) Voor ons geen Holiday Cars meer, frequente reizigers zijn wij en huren dan ook vaak een auto.
Sterke punten
verdient geen ster
Zwakke punten
verdient geen ster
BEDRIEGERS
Ik had een auto gehaald voor afhaling in Larnaca-Cyprus. De vlucht vanuit Brussel naar Athene was evenwel te laat zodat ik de aansluiting miste in Athene en pas met de volgende vlucht aangekomen ben in Cyprus.
Ik heb de autoverhuurder 'KEM' wel telefonisch verwittigd in Athene (dus eerder dan het voorziene tijdstip dat ik in Cyprus zou aankomen) al hebben ze dit achteraf ontkend. Ik kon dit evenwel aantonen op mijn telefoon dat ik 1'37" met Kem had gesproken, maar de medewerkers lijden daar aan collectief geheugenverlies en het bewijs op mijn telefoon was voor hen niet correct.
Omdat ik bijna 2 u te laat in Larnaca aangekomen ben (ik kon ook 2 boardpasses tonen) werd dit aanzien als no show en was ik mijn auto en geld kwijt.
Ik had de auto voor 9 dagen gehuurd maar kon bij een andere verhuurder een nieuwe auto zoeken.
Ik heb ca 15 keer naar Holiday Autos gebeld, schriftelijk klacht ingediend en na een dikke 2 weken krijg je dan een antwoord dat de autoverhuurder niet verantwoordelijk is voor een te late vlucht.
Ik zou deze firma ten allen prijze afraden. Dit lijkt op georganiseerde oplichting en er zijn voldoende reviews te vinden die dit kunnen staven.
Sterke punten
geen enkel
Zwakke punten
zijn dikwijls niet bereikbaar in het Nederlands
klacht indien via de site is bijzonder moeilijk
Slechte ervaring met Holiday Cars
Wij hadden via internet auto gehuurd voor in Tarragona en vooruit betaald. Bij aankomst op de luchthaven kregen we van de lokale verhuurder de auto niet mee omdat de creditcard voor de borg op mijn naam staat en ik mijn man als de hoofdbestuurder had opgegeven. We hebben alles geprobeerd, laten zien dat we een gezamenlijke rekening hebben, geprobeerd met de bankpas de borg vooruit te betalen, maar niks hielp.
We hebben drie dagen geprobeerd in contact te komen met Holiday Cars voor een oplossing. Slechte verbinding met vage gesprekken naar ik meen uit Roemenië. Het heeft niets opgeleverd en we konden mooi opnieuw een auto huren. Nu moet ik er wel bij vertellen dat het idd op de bevestiging stond dat creditcard en hoofdbestuurder gekoppeld moeten zijn.. Wees dus gewaarschuwd.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Waardeloze communicatie, totale onbereidwilligheid om probleem op te lossen. We zijn gewoon ons geld voor de autohuur kwijt, enkel en alleen omdat de creditcard op alleen mijn naam staat en niet op naam van mijn man, die als hoofdbestuurder stond aangegeven.
oplichters
Holiday Cars bemiddelt naar Gold Car (zie revieuws) en dat zijn een stelletje oplichters (brengen fake schades in rekening, breng je de auto vol terug maar krijg je het benzinegeld niet terug). Als je dan ook je klacht bij Holiday Cars indient krijg je geen reactie tot twee maanden later een standaard briefje (dat zij niet aansprakelijk zijn), gaan niet op de inhoud in en er staat ook geen naam bij wie dit geschreven heeft (zal wel niemand zijn want tekst is ook niet persoonlijk, ze spreken je aan met je e-,mail adres!).
Dus....nooit meer doen!
Sterke punten
niet kunnen ontdekken!
Zwakke punten
malafide club (inclusief de verhuurbedrijven)
NIET DOEN!
Slecht! Omdat ze met zeer slechte verhuurpartners werken waarbij je aan alle kanten genaaid wordt. Gebruik voor je eigen gemoedsrust een goede online rental broker. Die bestaan echt! Alle classics worden uit de kast getrokken om je bij te laten betalen: extra gedwongen verzekeringen, brandstof toeslagen, hoge borg etc etc etc. En Holiday Cars doet vervoglens niks. Kortom: vermijden!
Sterke punten
x
Zwakke punten
Werken met kansloze en zeer discutabele partner verhuurbedrijven. Dat dit soort bedrijven vandaag de dag nog bestaan met alle social media en internet, is mij een raadsel.
Zeer tevreden!
Zonder problemen auto gehuurd
Zeer vriendelijke mensen bij het ophalen van de auto.
Sterke punten
Klantvriendelijk.
Zwakke punten
Geen
DO NOT USE
Do NOT use them. Despite paying for the full insurance the local agency (Alamo) wanted a deposit of EUR21,475 (yes not a typo, 21k). Like most people I cant cover the full value of a car on my credit card and so I had to pay for full insurance at the local agency (Alamo) which cost more then the rental price to begin with.
I contacted HolidayCars and they didnt care and just blamed the local supplier.
I repeat dont use Holiday cars or double the price in your head to account for the fact that the local providers will extort full insurance from you again.
Sterke punten
None
Zwakke punten
You will be extorted for insurance at the local provider
zeer ontevreden!!
gewoon malafide organisatie die je enkel het geld uit je zak wil halen!!!
mensen aub boek hier nooit!!!!
wij kregen een aftandse auto vol krassen en dan willen ze je eerst een verzekering aansmeren om je bang te maken dat je bij de minste kras 200 gaat moeten betalen, tot je de auto in kwestie ziet!! gewoon schandalig
ik had een auto waar al veel in gerookt was...foto's van schade maak je vooraf foto van, maar hoe kan je sigarettengeur fotograferen?
dus, bij aflevering 'sir, you smoked in the car...50 wordt van je visa gehaald' geen pardon en ook niets te tekenen....dan een radio maar zonder antenne...
dus ganse week geen muziek...
toen ik mailde voor terugbetaling van de totaal onterecht afgetrokken 50, kreeg ik antwoord maar wordt niet terugbetaald....
mensen aub, boek niet met deze firma tenzij je echt gekloot wil zijn... .
ik ga alvast volgende week test aankoop contacteren, want mensen bedriegen op reis, dat doet zeer....
ECHT TE VERMIJDEN HIER!!! wordt vervolgd na contact test aankoop.....
stefan Heynderickx
de firma zelf zal me wel al kennen van de mails die ik stuurde, maar steeds zonder oplossing of compensatie...of ja, ik ga 10% korting krijgen op mijn volgende boeking??? terwijl ik nu zie dat ze iedereen 15% korting geven .wat een kloteboel is dat daar, niet boeken, ik laat meer weten na mijn onderhoud met 'testaankoop'....
Sterke punten
onder nul!!
Zwakke punten
zie hierboven
zeer slechte service / opgelicht
bij ophalen voertuig zeer onvriendelijk en arrogant te woord gestaan. Kregen een auto in een lagere prijsklasse (renault Capture ipv Nissan Quasqai) en geen discussie mogelijk. 'Similar' heeft bij hen een eigen betekenis. Als dezelfde hoeveelheid koffers er in gaan dan staan ze volgens hen in hun recht, ook al is de huurprijs van de Captur veel lager.
Ik mocht annuleren, maar wat doe je met kleine kinderen in de snikhete zon en geen idee waar je dan heen moet voor een auto. NOOIT meer bij dit bedrijf huren.
Ik was trouwens niet de enige huurder die klaagde, er waren een aantal Portugezen behoorlijk aan het schreeuwen.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
klantonvriendelijk, niet oplossingsgricht, machtspositie.
Nooit meer Holiday Cars/budget!
Wij huurden een wagen een jaar op voorhand, ook de betaling werd toen voldaan. Na anderhalf uur aanschuiven werd ons vlug een scherm getoond waar we moesten tekenen. Een paar lijnen Italiaans en een paar keer met je vinger het scherm aanraken. Er werd nooit iets gezegd van een verzekering. De volgende dag kregen we ons contract, in het Frans ipv Nederlands of Engels, met een extra kost van 421 euro aan verzekering. We stuurden dezelfde dag nog een mail dat we niet akkoord waren met deze verzekering dat er nooit iets vermeld werd door de dame achter de balie. Die is PUUR DIEFSTAL! We kregen geen reactie. Op de luchthaven (bij terugkomst) zelfs met de verantwoordelijke gesproken, die dan plots een half uur verdween in de hoop dat we onze vlucht moesten halen en het hadden opgegeven, maar kon niet echt helpen. Terug thuis contact opgenomen met Holiday Cars maar ook daar willen ze niet helpen. Wij gaan ervan uit dat we een betrouwbare firma krijgen die ons een auto verhuurd via Holiday Cars. We zijn zeker niet de enige met dit probleem, dit merken we hier en op hun facebookpagina. We gaan het er zeker niet bij laten. Deze oplichters moeten stoppen! BOEK NOOIT MET HOLIDAY CARS! én vraag ter plaatse zeker eerst het volledige contract. Wij huren al meer dan 10 jaar en dit was de eerste keer dat het digitaal gebeurde. Ze stralen eerst vertrouwen uit door je een nummertje te laten nemen en iemand extra te zetten om je gegevens al in te vullen zodat het 'vlugger' vooruit gaat maar ondertussen BEDRIEGEN ze je waar je bijstaat! SCHANDE!
Sterke punten
KUNNEN GOED LIEGEN EN BEDRIEGEN
Zwakke punten
ZIJN GEEN MENSEN OM MEE SAMEN TE WERKEN!
oneerlijke behandeling holidaycars
Het verhuurbedrijf waar holiday cars ons had onder gebracht bleek na heel veel vragen ver buiten het vliegveld te zitten. Er zou een pendelbus vertrekken maar het was niet duidelijk waar dan. Uiteindelijk toch een busje gevonden op een vreemde plek en de chauffeur overtuigd ons toch mee te nemen. Maar hij kende t verhuurbedrijf niet en wou t eigenlijk niet doen. Wat bleek, het verhuurbedrijf was gezeteld waar hij ons liet uitstappen en hij kende het niet eens. Omdat we niet in de gelegenheid waren te tanken en dat hebben gezegd, zou de verhuurder tanken. Was geen probleem. En dat geloof ik! Er werd ons ruim 100 euro meer in rekening gebracht als dat de duurste brandstof kostte. Na beklag bij holidaycars lag de fout natuurlijk bij ons. Het was netjes geweest als ze erkend hadden dat verhuurder optimorent verkeerd gehandeld had in plaats van de schuld bij ons te leggen.Uiteindelijk waren we meer geld kwijt aan de eindafrekening als aan t huren van de auto!
Sterke punten
geen
Zwakke punten
moeilijk te bereiken als t geen kantooruren zijn. Weten absoluut niks van de verhuurder. Zijn niet thuis als je beklag doet en je mail komt niet verder als de eerste kantoorklerk!
Er zijn genoeg andere verhuurbedrijven. Kies er daar een van!
Misleiding en bedrog door Holidaycars / Bookingmonkey
Schandalig dit ! Deze krokusvakantie 2 auto's gehuurd via Bookingmonkey / Holidaycars af te halen op Verona airport bij Budget / Avis. Expliciet bij Bookingmonkey / Holidaycars vooraf gevraagd om winterbanden en geen sneeuwkettingen, was duurder maar ok. Ook aangegeven dat indien dit niet mogelijk was de deal ook niet doorging.
Keurig een bevestiging ontvangen, maar aangekomen op de luchthaven bleken de auto's helemaal niet beschikbaar. Bovendien bleek het aan ons verkochte helemaal niet te kunnen omdat het niet in het assortiment zit van de autoverhuurder ter plaatse (categorie nepartikel).
Uiteindelijk 270 Euro bij moeten betalen om toch één auto met winterbanden te kunnen krijgen. Wij doen nooit meer zaken met Bookingmonkey / Holidaycars want ze verkopen nepartikelen die niet bestaan en laten je dan aan de balie extra bijbetalen.
Iemand soortgelijke ervaringen? Ik hoor het graag.
Sterke punten
Geen, niet aan beginnen, alleen de ergernis is gegarandeerd.
Zwakke punten
Website met producten die uiteindelijk niet blijken te bestaan, amateurs...
Niet doen
Holiday Cars doet voorkomen alsof je de auto voor je klaar staat op de of nabij de luchthaven. Jammer dat als je bij de daadwerkelijke verhuurder bent het gaat gebeuren. Onder het inboezemen van de nodige angst (betalen van 3.000,-- euro) moet je voor de tweede keer je no risk polis afsluiten!
Ondanks de afspraak volle tank mee, volle tank terug, wat je ook doet, brengen ze toch brandstof in rekening. Verder is er nog een niet herleidbaar bedrag van ruim 19,-- afgeschreven.
Advies: ga nooit met deze organisatie in zee. Neem even de extra tijd om op je plaats van bestemming een auto te huren. De kosten zijn het zelfde of mogelijk nog minder!
Sterke punten
geen!!!
Zwakke punten
Slechte voorlichting. Holiday Cars pakt zijn bemiddelingskosten en verwijst als er problemen zijn naar de daadwerkelijke verhuurder.
risicoverzekering ongevraagd toegevoegd
Nadat ik had aangegeven dat ik geen eigen risicoverzekering wilde, werd het bedrag van die verzekering toch aan het totaalbedrag toegevoegd.
Zwakke punten
In het overzicht van de ingevoerde gegevens staat letterlijk: "Eigen risico verzekering Niet inbegrepen".
Tóch wordt het totaalbedrag na het akkord gaan met de betaling verhoogd met het bedrag van de verzekering.
Stress en ellende
Aangekomen op de luchthaven krijg je geen auto of 1250 euro borg staan. De verhuurder wil niks met ze te doen hebben de gehuurde auto is er helemaal niet. Het noodnummer 24/7 is fake. Begin er niet aan jebent je geld kwijt.
Sterke punten
Gehaaide bandieten
Zwakke punten
Dat ik zelf zo stom kon zijn.
Prima vergelijkingssite
Duidelijke makkelijke website
Sterke punten
Erg tevreden over goede service
Zwakke punten
Geen