Europcar Autoverhuur B.V. is een franchisenemer van Europcar International en één van de grootste autoverhuurbedrijven van Nederland. Het hoofdkantoor is in Den Haag gevestigd. Europcar heeft vestigingen in alle grote steden en op de luchthavens maar ook kunt u ons vinden in kleinere plaatsen in Nederland. Bij Europcar kunt u terecht voor compacte personenauto's, maar ook voor ruime MPV's en personenbussen. Daarnaast biedt Europcar een breed scala aan bestelauto's, verhuisauto's, vrachtauto's en trekkers. Europcar biedt een uitstekende kwaliteit en service aan haar klanten. Sommige mensen schrijven EuropeCar of EuropaCar, maar dat is niet goed :) Wanneer je via VergelijkAutoverhuurders je auto boekt, ontvang je 15% korting!

Algemeen

Europcar is een franchisenemer van Europcar International en is één van de grootste autoverhuurbedrijven van Nederland. Dit autoverhuurbedrijf heeft wereldwijd ruim 10.000 vestigingen in 130 verschillende landen. Klanten kunnen bij Europcar terecht voor het huren of leasen van auto's, zowel zakelijk als particulier. In Nederland heeft Europcar een landelijk dekkend netwerk met een groot wagenpark met diverse personenauto's, bestelauto's, verhuisauto's en vrachtauto's. Daarnaast is het ook mogelijk om een cabrio of een andere luxe auto te huren. Naast het reguliere wagenpark biedt Europcar tevens het GoforGreen label aan waaronder uitsluitend hybride auto's vallen.


Leeftijd bestuurders

Klanten kunnen al vanaf 19 jaar een auto huren op stadsvestigingen van Europcar. De klant moet wel minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs. De volgende personenauto categorieën kunnen klanten onder de 21 jaar huren: MCMN, MCMR, ECMR, ECAR, EWMR, CDMR, ECMD, CCAR, CWMR, CDMD, CZAH. Voor klanten beneden de 21 jaar worden de bedragen voor het Eigen Risico en de bijbehorende premies om het Eigen Risico te kunnen verlagen verdubbeld. Voor luchthavenvestigingen dient men minimaal 21 jaar oud te zijn. Vanaf de grote huurauto categorie moeten klanten minimaal 25 jaar oud te zijn.


Betrouwbaarheid

Europcar is lid van de brancheorganisatie BOVAG en kan op basis daarvan gezien worden als een zeer betrouwbare autoverhuurder. Om lid te kunnen worden van BOVAG moet er aan bepaalde kwaliteitseisen worden voldaan. Een bij BOVAG aangesloten verhuurbedrijf geeft klanten de garantie dat wordt gewerkt volgens de hoogste kwaliteitseisen en met juridisch correcte verhuurcontracten. Europcar wordt regelmatig gecontroleerd op deze punten en heeft hiermee de BOVAG 5 sterren kwalificatie behaald. Dit is de maximale score die BOVAG geeft aan een autoverhuurbedrijf.


Luchthaven/ treinstation toeslag

De luchthaven/ treinstation toeslag is alleen van toepassing op locaties waar operationele kosten hoger uitvallen dan de operationele kosten op overige locaties.


Geldig rijbewijs

Om bij Europcar een auto te kunnen huren, moeten klanten minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Originele rijbewijzen welke voorzien zijn van een niet-Westers schrift dienen in combinatie met een internationaal rijbewijs in Westers schrift getoond te worden.


Annulering- en wijzigingskosten

Klanten die online een reservering hebben gemaakt kunnen uitsluitend online via hun persoonlijke account een boeking annuleren of wijzigen. Om reserveringen te annuleren of te wijzigen, die gemaakt zijn via de vestiging of het Call Center, kunnen klanten contact opnemen met de betreffende vestiging of met het Call Center via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55. Voor het annuleren van een boeking gelden de volgende regels: • Klanten kunnen tot 24 uur voor vertrek kosteloos annuleren. • Annuleert een klant binnen 24 uur voor vertrek, dan wordt er max. € 50,- aan annuleringskosten doorbelast. • Annuleringen als gevolg van ‘no show’ resulteert in betaling van het gehele huurbedrag. • Indien klanten vooruit hebben betaald en tot uiterlijk 24 uur voor vertrek annuleren, dan wordt het volledig vooruitbetaalde bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort de opgegeven rekeningnummer. • Wanneer een auto eerder wordt ingeleverd vindt in geval van vooruitbetaling geen restitutie plaats voor niet gebruikte huurdagen


Contactgegevens

Voor het reserveren van een auto of een prijsopgave kunnen klanten telefonisch contact opnemen met Europcar via het nummer: 085 - 029 2320 Voor particuliere en zakelijke telefonische reserveringen is Europcar bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 t/m 20.00 uur. In het weekend kan men tijdens openingstijden bij de vestiging reserveren.


EuropCar


Artikelen over EuropCar

Auto huren bij Europcar

Europcar is een autoverhuurbedrijf van de Franse investeringsmaatschappij Eurazeo. Europcar bestaat al sinds 1949 en is één van de grootste en bekendste bedrijven in deze branche ter wereld. Dit autoverhuurbedrijf heeft wereldwijd ruim 10.000 vestigingen in 143 verschillende landen. Tevens heeft het bedrijf meer dan 200.000 huurauto's op 2825 locaties beschikbaar, waaronder in Azi&eu ... [...]

Europcar kortingscode november

Europcar heeft voor deze maand weer een kortingscode beschikbaar gesteld! Code: 20151155 Korting: 4% korting op het dan geldige tarief Periode: Te boeken van 10 nov t/m 29 nov Vertrekperiode: 10 nov t/m 28 februari Geldig op: Alle stadsvesting ... [...]

EuropCar Reviews

    Upgrade huurauto te duur

    We hebben eind 2024 bij TUI Rijen een reis geboekt naar Zuid Spanje. We hebben bij de reis een huurauto van Sunnycars geboekt. De autohuur betrof een auto uit de categorie YB – Toyota Aygo / AC/2dr of gelijkwaardig. Dit voor de periode van 10 dagen. Huurauto ophalen en inleveren bij luchthaven Malaga.
    De prijs die we hiervoor betaald hebben is € 347,00.
    Bij het ophalen van de huurauto op de luchthaven Malaga (bij Europcar) kregen we het advies om een auto te huren met wat meer power. Dit gezien het feit dat we de bergen in gingen om te wandelen.
    We zijn op het voorstel om een auto met een grotere motor ingegaan. De auto die we huurde was een Hyundai HY.I20.UL.
    We moesten hiervoor € 205,10 bij betalen.
    Toen we achteraf bekeken wat gemiddeld een dergelijke huurauto kost hebben we veel teveel betaald. We voelen ons bedrogen.

    Oplichting Bulgarije Europcar

    Geboekt via economycartentals een personenauto van Europcar vliegveld Bulgarije. Online betaald incl. Volledige Casco verzekering.
    Bij aankomst moest ik nogmaals betalen ondanks dat ik het betaalbewijs liet zien en €1000 borg en nog eens volledige verzekering, (totaal €1200 bovenop de €140 die al betaald was, autohuur week was €54 zonder verzekering) dit waren ze dan ook meteen aan het afboeken van de Creditcard.Goddank heb ik een debit card en hebben ze niet het gehele bedrag kunnen afboeken . Nu begrijp ik ook waarom hij 2 x vroeg of het een echte creditcard was.....Ik heb dus vriendelijk bedankt voor deze wanpraktijken en kreeg bij het verlaten van de terminal een betaallink van carjet ...dus in totaal zijn er 4 bedrijven die geld wilde innen voor mijn huurauto bij Europcar. Eind van het verhaal, geld kwijt , geen auto , geen restitutie.... Wees gewaarschuwd voor ; Goldcar/Europcar/jetcar/Economycarrentals

    Sterke punten
    Onbeschofte klantenservice

    Zwakke punten
    Alles

    Service is NUL

    Verschrikkelijke ervaring tijdens en na huren van de auto.
    Borg werd maar met EEN manier geaccepteerd. En dat was via een Credit Card.
    Na terug brengen van auto werd de borg na een maand niet op ons credit card terg gestort.
    Bereikbaarheid van Europcar is onwijs beroerd. Waarschijnlijk ze weten waarom klanten hen bellen.
    - Geen antwoord op de mails.
    - Geen informatie over borg als na uur lang wachten iemand aan telefoonlijn komt.
    Borg terug krijgen en contact met Europcar te krijgen is een NACHTMERRIE.

    Sterke punten
    Goede auto

    Zwakke punten
    NUL service.

    Onterecht schade berekend

    Auto gehuurd op Schiphol voor twee dagen. Bij inleveren erg druk. Na 10-15 minuten wachten zei personeel dat alle wachtende bestuurders naar de terminal konden gaan zonder controle. Alles was ok. Nu heeft Europacar 1000 euro in rekening gebracht terwijl ik geen schade had. Probeer al drie weken via e-mail en telefoon antwoord te krijgen. Maar tot zover niets ontvangen. Geen factuur geen bewijs van schade.

    Sterke punten
    Had een leuke auto

    Zwakke punten
    Kan bedrijf niet bereiken. En na drie weken nog steeds geen antwoord op al mijn vragen. Buiten dat ze 1000 euro in rekening hebben gebracht terwijl ik geen schade had.

    Ontevreden klant

    Autohuur Europcar
    In maart 2022 een auto gereserveerd in Guyaguil (Ecuador) na een lange reis bleek de auto niet beschikbaar maar wel een kleinere. Niet handig als je met z'n vijven bent waarvan twee boven de 1,90 m. Men sprak niet of nauwelijks Engels dus liep het gesprek via de telefoon met iemand die wel een beetje Engels kon spreken. Afgesproken dat de gereserveerde auto er de volgende ochtend zou zijn. Dat was het geval maar wel een oude uitvoering met ruim 166000 km op de teller. Na twee dagen reizen heb ik per mail een klacht ingediend. De auto maakte rare bijgeluiden, met weinig vermogen wat gevaarlijk was in de bergen. De gehuurde navigatie ging al naar een dag kapot en was niet meer aan het raam te bevestigen (slijtage?). De klacht zou worden doorgestuurd naar Guayaguil waar ik de auto ook weer zou inleveren. Dat was dus niet het geval. Ook bleek dat indien je geen gebruik maakt van de tol badge je alle bonnetjes moet bewaren. Staat wel ergens beschreven maar was niet duidelijk gemaakt tijdens de overdracht. Geen Engels!. Als compensatie hoefde ik geen benzine bij te betalen hij zat iets onder het streepje. Kosten 5 dollar. Ik hoefde geen boete te betalen omdat ik geen bonnetjes meer had. Wel alle tolwegen betaald. Kost practisch niets. En de schade aan de navigatie hoefde ik niet te betalen. Logisch die was in dezelfde staat als de auto.
    Helaas moest ik wel akkoord gaan daar onze vlucht naar Nederland bijna vertrok.
    Kortom slechte informatie, zeer gebrekkig Engels op een internationale luchthaven maar bovenal de staat van de auto + aantal kilometers. Op de site wordt aangegeven dat de fleet regelmatig wordt vernieuwd. Wel dat geldt niet voor deze auto. Eerst niet beschikbaar en dan moet je met zo'n barrel onderweg. Er was geen alternatief.
    Zeer slechte ervaring met Europcar. Denk na voor je met hun in zee gaat. Ik nooit meer.

    Sterke punten
    Geen idee

    Zwakke punten
    Nakomen van afspraken. Engelse taal meer dan gebrekkig. En wat het meest irriteerde een oude auto met 166000 km verhuren en op de site aangeven dat deze regelmatig wordt vernieuwd.

    Bus huren is een risico

    Vaak een goede service. Nu (Na overname Avis?) echt onder de maat.

    Een busje huren kan niet meer direct, maar moet gereserveerd worden. Europecar hanteert 3 tot 5 dagen om te reageren of de reservering mogelijk is. Bij bevestiging krijgt de klant echter maar 24 uur om de aanbetaling te doen. Je moet dus non stop alert zijn op een bevestiging en daar naar handelen. In dit geval heb ik dus geen busje en ben wel dagen aan het wachten geweest.

    Verlagen van eigen risico is ook opeens niet meer mogelijk.

    Dit geeft mij het beeld dat de klant verre van centraal wordt gezet.

    Sterke punten
    Afleveren op andere locatie tegen extra tarief

    Zwakke punten
    Over genomen door Avis. Daardoor volledig van koers.

    Oplichting

    Niet huren!!!! Na een reis in andere taal denk je je auto op te halen volgens reservering. Blijken achteraf dat ze je laten tekenen voor upgraden auto en verzekeren bagage. Schade ruim € 500,- Geld zie je nooit meer terug omdat je daar blijkbaar voor getekend hebt Ipv voor ontvangst van afgesproken auto met bijbehorende vooraf afgesproken diensten.

    Sterke punten
    Geen. Zijn onbeschofte oplichters

    Zwakke punten
    Oplichting

    Beroerde service

    Na een auto-ongeluk met eigen auto kregen wij tijdens onze vakantie in Zwitserland een vervangende auto van Europcar München. Service was in eerste instantie prima: een vrijwel nieuwe BMW werd bij ons vakantie adres voorgereden. Na enkele dagen hield de huurauto er spontaan mee op. Europcar regelde dat de auto werd weggesleept; zelf moesten we, ondanks mooie beloftes, naar huis lopen (1uur). In contract staat dat je bij pech met je huurauto een vervanger krijgt. Meermaals toezeggingen, maar geen andere auto. Telefonisch contact liep enorm moeizaam: steeds weer door een heel keuzemenu heen en er soms na 1/2 uur wachten uitgegooid worden. Steeds een andere medewerker die van niks wist. Ook de verzekeraar heeft zich ermee bemoeid maar kwam er niet door. Uiteindelijk hebben we zelf maar contact opgenomen met de garage waar de huurauto in reparatie was en de auto daar zelf maar opgehaald. Europcar heeft verder niets meer van zich laten horen. Dus: 6 dagen geen auto, in die tijd bijna dagelijks bellen, meerdere dagen thuis blijven omdat er �mogelijk � een auto zo komen en uiteindelijk zelf de inmiddels gerepareerde huurauto maar bij de garage opgehaald. Veel kosten gemaakt voor telefoneren, OV etc. Nooit meer Europcar!

    Sterke punten
    Ze leverden ons op zich een mooie auto

    Zwakke punten
    Slecht bereikbaar,\\r\\nGeen vervangende auto als de huurauto kapot is \\r\\nVeel toezeggingen, geen actie \\r\\nSteeds andere medewerkers aan de telefoon die van niks weten\\r\\nBelofte uit contract (bij autopech wordt vervangende auto geregeld) is niet waargemaakt. \\r\\nBij correspondentie achteraf worden fouten niet erkend.

    Oplichting

    Via rentalcars een auto geboekt en betaald bij europcar Spanje. Bij ophalen blijkt ongevraagd een upgrade te zijn gemaakt en de bagage verzekerd te zijn. Dit beiden goed voor €477,- . Pure oplichting.

    Zwakke punten
    Oplichting

    Te triest

    Voor de tweede keer in twee maanden…
    Voor de tweede keer in twee maanden tijd probeert europcar overtoom amsterdam me aansprakelijk te stellen voor een schade die al bestond, danwel met binnenhalen van de auto door een medewerker van europcar werd veroorzaakt.
    Bij beide gelegenheden had ik een getuige. Bij de eerste gelegenheid zeiden ze toen ik protesteerde dat het een vergissing was.
    Nu, bij deze gelegenheid wacht ik nog af hoe het hoofdkantoor met deze kwestie om gaat.
    Ik ontving bovendien een rekening voor een huurbedrag dat ik al voor de fysieke transactie on line had betaald. Hoe slordig is dat! Mijn vertrouwen heeft een ernstige deuk opgelopen.
    Ik wacht af hoe het hoofdkantoor deze kwestie afhandelt.
    Heeft U soortgelijke ervaringen?

    L.J.Smeets.

    Sterke punten
    Onbetrouwbaar

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar

    Schandalige afhandeling

    Via een tussenpersoon, Doyouspain.com, bij Europcar een auto gehuurd. Op de website aangegeven dat ik een allrisk verzekering wilde. Deze verzekeringspapieren netjes ontvangen. Bij ophalen van de auto in Lissabon werd nogmaals gevraagd of ik de allrisk verzekering wilde. Hier uiteraard met ja op geantwoord. Hebben ze vervolgens vanuit Europcar nog een allrisk verzekering toegevoegd. Mijn uiteindelijke rekening was 50% hoger dan aangegeven op de website. Hierover in contact getreden met Europcar. Hun antwoord was, sorry meneer, u heeft er voor getekend. Dit was een Portugees formulier waarbij ik er vanuit ging dat ik gewoon 1x allrisk zou hebben. Nogmaals uitgelegd hoe het gegaan is en gezegd dat dit toch overduidelijk een fout is. Gevraagd om coulance vanuit Europcar, omdat ik me niet kon voorstellen dat ze zo met hun klanten om willen gaan. Ze hebben nogmaals overlegd en blijven bij hun antwoord... Laatste keer dat ik hier een auto heb gehuurd. Misleidende verkoop en schandalige afhandeling!!!

    Sterke punten
    Ik had een auto

    Zwakke punten
    Misleidende verkoop eb schandalige afhandeling!

    Alleen liegende medewerkers die amper Engels spreken

    Achterlijk bedrijf. In Italie een lekke band gehad. Het duurde uren voordat ik geholpen werd, omdat de hele klantenservice daar geen Engels kan(/wil) spreken. Ik werd meerdere keren beloofd dat ik binnen een paar minuten teruggebeld zou worden. Toen ik eindelijk na 3 uur een normaal persoon aan de lijn had werd er mij verteld dat er niks was dat ze konden doen en dat mijn vakantie verpest is. Wanneer ik de auto terug gebracht had werd er mij verzekerd dat ik niet voor de band hoefde te betalen omdat ik zoveel tijd was verloren aan de customer service. Natuurlijk was dit ook een leugen en kreeg ik een rekening van 330 euro, VOOR EEN LEKKE BAND?. Ik weet niet of dit de schuld is van de cultuur binnen het bedrijf of in het land, maar ik ben verbaasd dat er zulke mensen rondlopen op deze wereld als waar ik mee te maken heb gehad. Jammer.

    Sterke punten
    Liegen en oplichten

    Zwakke punten
    Engels en duidelijke communicatie

    Zeer slechte service

    Frankrijk vanaf AirPort Bordeaux. Twee maal voor de auto uit op de snelweg, alarm lichten gingen branden, vervolgens totale uitval. Kregen geen vervanging, maar uiterst onvriendelijk mensen aan de telefoon. Werd maar twee plaatsen toegestuurd om auto om te ruilen maar kantoren waren al heel lang gesloten. Vervolgens geen enkele mogelijkheid om auto om te ruilen ze hadden geen andere.

    Zwakke punten
    Zeer onvriendelijk mensen, geen enkele service bij pech.

    DIEVENBENDE

    Eind februari 2020 bij KEDDY voor een week een VW Golf gehuurd in Malaga voor 248 euro. De auto moest worden afgehaald bij de balie van EUROPCARS. Daar kreeg ik een contract in het Spaans voorgeschoteld waarin ik moest tekenen voor ontvangst van de auto. Om 01.00 's nachts, moe van de reis en niet de Spaanse taal machtig.
    Blijkt na thuiskomst dat er 255 euro extra van mijn creditcard is afgeschreven. Blijkt voor een aanvullende verzekering te zijn, de prijs is meer dan de huur van de auto.
    Reclameren heeft geen zijn, je krijgt telkens dezelfde antwoorden.
    Mijn advies: BLIJF WEG VAN KEDDY EN EUROPCARS, HET IS EEN DIEVENBENDE

    Sterke punten
    GOED GEORGANISEERDE DIEVENBENDE

    Zwakke punten
    DIEVENBENDE

    DIEVENBENDE

    Eind februari 2020 bij KEDDY voor een week een VW Golf gehuurd in Malaga voor 248 euro. De auto moest worden afgehaald bij de balie van EUROPCARS. Daar kreeg ik een contract in het Spaans voorgeschoteld waarin ik moest tekenen voor ontvangst van de auto. Om 01.00 's nachts, moe van de reis en niet de Spaanse taal machtig.
    Blijkt na thuiskomst dat er 255 euro extra van mijn creditcard is afgeschreven. Blijkt voor een aanvullende verzekering te zijn, de prijs is meer dan de huur van de auto.
    Reclameren heeft geen zijn, je krijgt telkens dezelfde antwoorden.
    Mijn advies: BLIJF WEG VAN KEDDY EN EUROPCARS, HET IS EEN DIEVENBENDE

    Sterke punten
    GOED GEORGANISEERDE DIEVENBENDE

    Zwakke punten
    DIEVEN

    DIEVENBENDE

    Eind februari 2020 bij KEDDY voor een week een VW Golf gehuurd in Malaga voor 248 euro. De auto moest worden afgehaald bij de balie van EUROPCARS. Daar kreeg ik een contract in het Spaans voorgeschoteld waarin ik moest tekenen voor ontvangst van de auto. Om 01.00 's nachts, moe van de reis en niet de Spaanse taal machtig.
    Blijkt na thuiskomst dat er 255 euro extra van mijn creditcard is afgeschreven. Blijkt voor een aanvullende verzekering te zijn, de prijs is meer dan de huur van de auto.
    Reclameren heeft geen zijn, je krijgt telkens dezelfde antwoorden.
    Mijn advies: BLIJF WEG VAN KEDDY EN EUROPCARS, HET IS EEN DIEVENBENDE

    Sterke punten
    GOED GEORGANISEERDE DIEVENBENDE

    Zwakke punten
    DIEVEN

    DIEVENBENDE

    Eind februari 2020 bij KEDDY voor een week een VW Golf gehuurd in Malaga voor 248 euro. De auto moest worden afgehaald bij de balie van EUROPCARS. Daar kreeg ik een contract in het Spaans voorgeschoteld waarin ik moest tekenen voor ontvangst van de auto. Om 01.00 's nachts, moe van de reis en niet de Spaanse taal machtig.
    Blijkt na thuiskomst dat er 255 euro extra van mijn creditcard is afgeschreven. Blijkt voor een aanvullende verzekering te zijn, de prijs is meer dan de huur van de auto.
    Reclameren heeft geen zijn, je krijgt telkens dezelfde antwoorden.
    Mijn advies: BLIJF WEG VAN KEDDY EN EUROPCARS, HET IS EEN DIEVENBENDE

    Sterke punten
    GOED GEORGANISEERDE DIEVENBENDE

    Zwakke punten
    DIEVEN

    DIEVENBENDE

    Eind februari 2020 bij KEDDY voor een week een VW Golf gehuurd in Malaga voor 248 euro. De auto moest worden afgehaald bij de balie van EUROPCARS. Daar kreeg ik een contract in het Spaans voorgeschoteld waarin ik moest tekenen voor ontvangst van de auto. Om 01.00 's nachts, moe van de reis en niet de Spaanse taal machtig.
    Blijkt na thuiskomst dat er 255 euro extra van mijn creditcard is afgeschreven. Blijkt voor een aanvullende verzekering te zijn, de prijs is meer dan de huur van de auto.
    Reclameren heeft geen zijn, je krijgt telkens dezelfde antwoorden.
    Mijn advies: BLIJF WEG VAN KEDDY EN EUROPCARS, HET IS EEN DIEVENBENDE

    Sterke punten
    GOED GEORGANISEERDE DIEFSTAL

    Zwakke punten
    DIEVEN

    Sterke punten
    GOED GEORGANISEERDE DIEVENBENDE

    Zwakke punten
    DIEVEN

    Opgelicht! Allicante AirPort

    Via Autoeurope bij Europecar geboekt. Ik had al 251€ betaald via autoeurope!
    Hier aangekomen moest ik 571 € betalen. (Ze wilden eerst meer) ik gaf aan dat dit niet kon omdat ik al had betaald incl. Verzekeringen. Ik kreeg geen auto mee. Er werd mij uitgelegd dat dit voor de auto was. Dit betaald en nog dommer een Spaans document ondertekend. Dit bleek dus een verzekering van 270€ te zijn. De auto een Toyota Yaris mocht ik zelf gaan zoeken. Deze bleek ook nog schade te hebben. Dit gemeld maar er werd nauwelijks gereageerd. Contact opgenomen met alle partijen maar helaas! Zelfs Europecar Amsterdam gebeld. Maar die konden niets voor me doen, verder zo gaven ze aan moest ik maar terug naar de AirPort gaan. Dit zo gedaan. Toen ik om uitleg vroeg werd de verkoper zeer dreigend en belde de politie,! Omdat geen gesprek mogelijk was vertrokken en de rechtsbijstand ingeschakeld!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen service
    Asociaal
    Agressieve medewerkers die je onder valse voorwendselen Spaanse documenten laten ondertekenen

    Veel te veel betaald en “al risk” onzin

    Wij kwamen op Tenerife aan en wilde een auto. Hebben gevraagd wat de goedkoopste optie was. 430 euro voor een week. Bizar duur (vergeleken met bv Mallorca, maar kan) Na onderhandelen kon het (omdat we met easyJet vlogen kregen we korting, grote onzin wisten we wel, maar prima) voor 265. ALLRISK. Dit zat bij deze prijs in. 100 borg betaald. Eerst grondig de auto bekeken en foto’s gemaakt. Bij het terugbrengen zei die vrouw dat we moesten betalen voor een schade. Toen wij aangaven foto’s van een week terug te hebben dimde ze gelijk in. Zei dat als we die niet gehad hadden, we echt moesten betalen. Moest hierbij lachen. Aangegeven dat er allrisk bij zat, maar dit gelde volgens haar niet hierop. Hele bizarre manier van werken zo.

    Voortaan thuis online een auto regelen dus ;) scheelt je 200 euro!

    Nu maar afwachten of we die 100 borg wel terug gaan krijgen op de creditcard.

    Sterke punten
    Prima auto

    Zwakke punten
    Service slecht:
    Oplichting qua afspraken, proberen zoveel mogelijk geld van je te krijgen
    Zelf de info niet op orde. Ze moesten zelf weten welke schade ergens op zit voordat een nieuwe klant in de auto gaat

    afzetterij, zelf ingetrapt

    wij hadden de auto op een verkeerde plek gereserveerd en kregen de keuze : of een uur wachten tot de auto vanaf de andere plek gebracht zou worden, of bij betalen, aanvankelijk 160€ uiteindelijk 193.60€. Net aangekomen, vroeg opgestaan, heb ik mij laten overvallen en ingestemd. pas later denk je: wat een afzetterij!!!! en dat beeld blijft hangen. dus zal ik een negatieve review plaatsen over europecar, mijn kennissen afraden om bij jullie te huren en zeker zelf geen zaken meer bij jullie te doen.
    dus korte termijn succes voor EC is duurkoop op de langere termijn. Jammer want tot op heden was ik wel tevreden.

    Prima

    Weekje weg nog was bijna in de soep gelopen.
    Lekker even weekje Zeeland...dat was de planning. Vrijdag 23 Aug tot 30 Aug.
    Tot onze schrik wilt onze auto op donderdag niet meer sturen!!!
    Een hoop gedoe.
    Toch besloten auto te huren. Europacar gebeld voor ruime auto voor 5 pers. Kregen een Kia Ceed station, nog nooit zo ontspannen gereden, wat een fijne auto.
    Een heerlijke week gehad met supermooi weer. Top allemaal!!
    Niks te klagen over Europacar.

    Sterke punten
    Snelheid, nette auto's, duidelijk.

    Zwakke punten
    Terugstorten borg duurt te lang.

    Oplichting

    Auto opgehaald in inverness, Schotland. Extra verzekering afgesloten voor schade. Tijdens de huurperiode een lekke band gereden door met slecht weer in een diepe kuil in het wegdek vol met water te rijden. Europcar service gebeld, die verbond mij door met een plaatselijke garage. Deze is gekomen en heeft de lekke band meegenomen voor reparatie/ vervanging. Eind van de dag wiel laten wisselen. Moest contant afrekenen, kreeg een rekening mee die ik bij europcar kon indienen... bij inlevering na huurperiode blijkt er een B merk band onder de auto te zijn gelegd i.p.v. een A merk. Dit is doorgegeven door de balie in inverness en zou niet in rekening worden gebracht. Claim ingediend, krijg mijn geld €122 niet terug van europcar omdat ik verantwoordelijk ben voor de vervanging van de band. Boeven zijn het, zij hebben mij zelf in contact gebracht met bovenstaande garage, ga er dan ook vanuit dat europcar dit met de garage regelt! Waar dient die extra verzekering dan verder voor?

    Sterke punten
    Nette auto

    Zwakke punten
    Zie hierboven

    erg naar

    Krijg achteraf allemaal rekeningen nagestuurd van tolwegen die ik niet zou hebben betaald in de UK. Als ik vervolgens de gegevens bij de UK-gov intype geeft ie gewoon aan dat ik betaal heb. Inmiddels heb ik er 2 a 40 pond, Administratiekosten Europcar.
    Als ik daarover een klacht indien krijg ik als antwoord dat dat in de voorwaarden staat ! Met de rug tegen de muur op deze mannier.
    Nooit meer Europcar.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Zeer klantonvriendelijk

    Waardeloze schade afhandeling

    In november '18 heb ik een kras gereden op de zijkant van een (reeds uitgebreid geblutste) bestelwagen. Bij het opgeven hiervan werd direct ene schatting van ca 300-400 Euro schade gemaakt. Balen, maar ja.
    Vervolgens hoorde ik niks meer. Er was wel 1300 Euro ingehouden.
    Telkens belde ik, emailde ik naar Europcar Amersfoort, en zou ik wat horen wat vervolgens nooit gebeurde.
    uiteindelijk is in mei '19 (!) 220Euro teruggestort.
    Na lang jengelen kreeg ik een calculatie: het ziet ernaar uit dat er allerlei schade is hersteld die niet van mij afkomstig is.
    Na beklag en opnieuw beklag, niks terug horen en opnieuw bellen en bellen heeft met mij met nog 150E tegemoetgekomen.
    Kortom: de kras die ik reed is mij op bijna 1000Euro komen te staan. Plus heel veel vertraging en frustratie.
    Waardeloze afhandeling en trouwens ook diefstal.


Bezoek EuropCar

Schrijf een review