Vandaag 12-11-2019 een e-mail ontvangen van Locauto. Er is op 12-06-2019 een verkeersovertreding geconstateerd, hiervan wordt gemeld dat ik hiervoor nog een rekening krijg, nog niet bekend welk bedrag.
In de algemene voorwaarden van Locauto staat inderdaad dat indien dit het geval is, Locauto ook nog een factuur stuurt van E 40,00 excl. BTW. Hier moet je wel heel goed de Algemene Voorwaarden voor bestuderen. Ook dit nog in rekening brengen vind ik diefstal.
Ik was ook niet tevreden over halen en terugbrengen van de auto bij vliegveld in Pisa.
Via Rentalcars een auto gehuurd bij locauto. Volgens rentalcars is alles goed geregeld extra verzekering volledige dekking. Toch wordt er naast de betaling aan Rentalcars van 185,- voor een week doodleuk door locauto 299,- afgeschreven.
Wij vonden het misleidend.
Met grote letters dat het 250,00 was voor de periode dat wij huurden, en vervolgens werd er 400,00 afgeschreven van onze rekening.
Ja, de kleine lettertjes.
Niet aardig, daar huren we geen tweede keer!
Na 12 dagen bracht ik de auto terug op het vliegveld in Pisa en werd deze gecontroleerd. Eerst moest ik tekenen voor akkoord schadevrij binnenzijde en af tanken en vervolgens voor de buitenzijde. Alles leek ok. Ik was nog niet op het vliegveld aangekomen of ik ontving al een rekening van 33,96 euro voor een pechhulp verzekering die ik had afgesloten welke direct van mijn creditcard rekening werd afgeschreven. Op het document stond inderdaad mijn handtekening. Ik herkende mijn handtekening direct. Het was die, welke ik op de tablet had gezet bij het terug brengen van de auto.
Sterke punten Nette en correcte afhandeling baliepersoneel
Zwakke punten De in mijn ogen malafide praktijken van de ontvanger van de auto
Zeer slechte ervaring met locauto catania via easy terra, beiden verschuilen zich en laten de klant links liggen: 'de auto had geen technische mankementen...' Tuurlijk, daarom staan wij samen met vrienden op een berg in the middle of nowhere op een nationale feestdag met een auto die het niet meer doet en aangeeft op de display dat er een technische storing is. Shame on you locauto catania! Ik reserveer nooit meer bij jullie en via easy terra.
Sterke punten Echt niet te vinden
Zwakke punten Teveel om op te noemen, wij mochten blij zijn dat wij een andere auto kregen, extra service voor ons...?!?! hallo, het is jullie core business om een deugelijke auto te leveren voor 5 dagen.
Toen we de auto terugbrachten (skoda fabia) kwamen ze met een kras die er nog niet op zou hebben gezeten. Dit is echt ter plekke verzonnen. Rekening bijna 200 euro. Helaas hadden we een dag later foto's rondom gemaakt waar de kras al duidelijk op te zien was. Stom bij nader inzien. Dus maak uitgebreid foto's van uw huurauto!!!
Zwakke punten Een getekend gebruiksschaderapport bij aanvang is hier zeker niet voldoende! Een eigen risicoverzekering is bij locauto zeker aan te raden!!!
Transavia/cartrawel bevestigt dat veel zaken inclusief zijn zoals ook pechhulp. In Pisa smeren ze je een pechhulpverzekering aan voor euro 40,--. Je hebt niet eens in de gaten dat je er voor tekent. Probeer vervolgens locauto, cartrawel of transavia per mail of telefonisch te bereiken. Ik vond nog ergens een tel nr van cartrawel gebeld. Iemand aan de lijn die alleen maar engels sprak. Uitgelegd en u raad het al niets meer van gehoord.
Ik noem het dan ook maar diefstal.
Sterke punten Snelle uitcheck.
Zwakke punten Onbetrouwbaar personeel. Ik zag eerder op deze site het verhaal van locauto opPisa.
Bij het inleveren constateert de medewerker een kleine beschadiging op de linker voorband. We weten echter zeker dat we nergens tegen aan zijn gereden. Geen discussie verder. Het hoofdkantoor zou contact opnemen.
Al de volgende dag ontvangen we een rekening van ruim 300 euro voor het vervangen van een band. Een absurd bedrag dat vooral bedoeld lijkt om klanten maximaal geld uit de zak te kloppen.
Dit was eens maar nooit meer Locauto.
Op 09-02-2018 is een bedrag afgeschreven van 48,80 via de creditcard, terug te vinden op het overzicht van februari 2018. Jongstleden oktober/ november inderdaad naar Pescara gereisd en een auto gehuurd via Ryanair bij Locauto. Alles keurig betaald en bij de het inleveren en de controle bleek alles in orde. Ook heb ik van dit bedrag geen nota of beschrijving ontvangen. Uit eerdere reviews over Locauto wordt dit bedrag vaker genoemd. Dit is wel opvallend. Locauto: nooit meer !
Sterke punten Snelle afhandeling en bij het vliegveld.
Zwakke punten Geen e-mail ontvangen over de huur, terwijl dit wel afgesproken was.
Zonder enig bericht wordt een bedrag afgeschreven, niet wetende wat dit voorstelt.
Kregen in september 2017 in Palermo de auto snel en zonder problemen. Hadden alle risicos afgekocht via rentalcars. Bij inlevering geen inleverformulier ontvangen.
Borg werd pas na 30dagen vrijgegeven. En nu, 4maanden later wordt er 48,80afgeschreven zonder bericht wat dit zou betreffen. Geen antwoord op de mail ontvangen. Zal ICS vragen deze betaling te betwisten!
Alle steden hebben camera's met vage borden
niet het centrum inrijden met allerlei tijden en dagen uitzonderingen. Zo heb je een aantal boetes te pakken
en moet je elke keer 48.80 euro betalen als administratie kosten ( Locauto geeft alleen maar je adres door aan de instanties).
Sterke punten geen
Zwakke punten Goedkoop lokkertje. Als je er bent moet je bij verzekeren voor 275 euro voor een week of met een enigenrisico van 1000 euro in de rondte rijden.
Voorlopig hoef ik niet meer naar Italië.
We huurden een auto bij locauto via Sunny cars, alles betaald en geregeld via hen. Ter plekke wilden ze ons allerlei verzekeringen aansmeren. Toen we die niet namen omdat alles al verzekerd was. Boze reactie, geen vriendelijke service. Terug brengen liep vlot, maar nu enkele maanden later word door hen iedere maand geld afgeschreven van onze creditcard. Zonder enige kennisgeving. Ga het nu via creditkaartmaatschappij betwisten. Hoop dat dit te stoppen is. Ga nooit meer in zee met locauto
Sterke punten geen
Zwakke punten slechte onvriendelijke service.
Dubieuze afschrijvingen van je creditkaart.
Niet te vertrouwen
Ik heb op 5-8-2017 de auto opgehaald. Bij het inspecteren vielen mij enkele kleine oppervlakkige krasjes (1 tot 3 cm) op die niet op het rapport vermeld waren. De medewerker van Locauto verzekerde mij dat ik me daarover geen zorgen hoefde te maken omdat deze kleiner dan 5 cm waren en daarom niet meetellen. De krasjes waren ook nauwelijks zichtbaar en dus heb ik er verder geen probleem van gemaakt.
Echter 10 dagen later bij het inleveren van de auto liep de op dat moment dienst doende medewerker van Locauto bijna onmiddellijk naar het portier met de krasjes. Hij liet mij de krasjes zien en zei dat deze krasjes op zichzelf misschien wel minder dan 5 cm bedroegen maar dat deze onderdeel uitmaakten van een langere kras (de krasjes stonden inderdaad in elkaars verlengde). Voor de lengte moest hij het begin van het eerste krasje en het einde van het laatste krasje in aanmerking nemen en daardoor was het meer dan 5 cm. Vervolgens ging hij met zijn tablet aan de slag en kreeg ik het schadeformulier ter ondertekening gepresenteerd. Voorts kreeg ik onmiddellijk te horen wat het ging kosten. Een slordige EUR 330!. Ik heb aan het voorval met name een onprettig gevoel overgehouden omdat de medewerker onmiddellijk naar de plek met de krasjes liep en de wagen verder nauwelijks heeft geïnspecteerd.
Sterke punten Dicht bij het vliegveld.
Zwakke punten Oneerlijke behandeling. Tip: indien u toch met deze maatschappij in zee gaat inspecteer de auto uitermate goed. Verzoek de medewerker krasjes te noteren en maak in ieder geval duidelijke foto´s van elk krasje zodat - indien bij het inleveren een rekening wordt gepresenteerd - je via de credit card maatschappij kunt aantonen dat deze reeds aanwezig waren.
Ik heb via de Ryanair site ene auto gehuurd bij Alamo, kwam ter plaatse bij Locauto uit. Eigenlijk had ik toen al op mijn hoede moeten zijn, maar je bent blij dat je weg kunt uit de drukte, vakantie is net begonnen.
Tijdens de checkout, de controle op beschadigingen, heb ik de dame gewezen op diverse beschadigingen die niet op het formulier stonden. Ze heeft daar foto's van gemaakt en zou die toevoegen aan het dossier. vervolgens vroeg ze me te tekenen voor ontvangst, wat ik ter goeder trouw toen ook heb gedaan. Dit laatste is echter nooit gebeurd.
Pas 2 dagen na terugkomst krijg ik een aanvullende faktuur van Â649,06 ivm schade aan de auto. Bij navraag worden mij 2 foto's gestuurd van de schade die al aanwezig was bij pickup.
Men houdt 'de poot stijf' en cverwijst mij naar het contract.
Al met al een onbetrouwbare service, zeker geen aanrader. Als je al bij hen geboekt heb, is mijn advise, annuleer de huur, ga naar een andere, bonafide verhuurder, maar doe geen zaken met deze firma.
Achteraf had ik mijn gevoel toch moeten volgen en niet met hun in zee gaan, helaas voor mij te laat, maar ik waarschuw iedereen die nog met deze firma in zee moet gaan: NIET DOEN!!
Sterke punten Zij hebben alle informatie, jij hebt niets
Via Rental Cars bij Loc Auto een auto gehuurd. Via Rental Cars een Full Body Protection verzekering afgesloten.
3 jaar en 5 vakanties lang geen schade gehad en daardoor weing problemen , afgezien van erg aggressive verkopende medewerkers die je van alles tegen meerprijs proberen aan te smeren.
Afgelopen mei 2017 aanrijding gehad, aangereden door Italiaanse mevrouw die van zijstraat links komend zo in onze auto is gereden. Nu wordt dit een derde partij genopemd en wordt er zolang er geen schadeafhandeling / schuldvraag (?? Erg duidelijk zowel door geteuigen als op papier) een eigen risico in rekening gebracht en zlefs zou ik de schade moeten "voorschieten" totdat er ooit een schuldvraag bekend is/wordt. Loc Auto werkt niet mee aan afwikkeling van de zaak en wil extra centen cashen van huurder. Rental Cars zegt dat alle kosten gedekt zijn en heeft zelfs 2 x schriftelijk bevestigd dat wanneer de aanrijding mijn schuld was geweest de zaak per direct was afgehandled en alle kosten zouden zijn vergoed ?!!! Nu dus eigen risico al maanden kwijt / betaald en het risico dat Loc Auto mij n credit card nog verder gaat belasten met bedrag(en) voor schadevergoeding terwijl er niet eens een antwoord op de schuldvraag is.
Sterke punten Weinig mensen voor de bali (en ik weet nu dat die er dus heel verstandig aan hebben gedaan)
Zwakke punten Ze belasten je credit card zonder dit van te voren te melden en werken verder niet mee met hun "klanten"(of moet ik zeggen slachtoffers).
Men spreekt geen voldoende Engels voor een gesprek.De prijs van de reservering ging ter plaatse omhoog. Onduidelijk waarom. Vervolgens wordt eerst het huurbedrag gereserveerd op de cc en daarna 2000 borg. Dit was te veel voor mijn cc. De auto die ik had geserveerd kreeg ik niet alleen tegen een meerprijs. Uiteindelijk was de huurprijs per dag 48 meer. Communicatie hierover is niet mogelijk.
Sterke punten Geen rij bij het inchecken. Anderen waren dus slimmer dan ik.
Zwakke punten Hoge onverwachte borg. Geen Engels, Duits, Nederlands of Franstalige communicatie mogelijk. Auto duurder dan reservering. Gewensde auto alleen tegen een meerprijs.
Riant afgezet door Locauto. Omdat er 200,00 te weinig borg op de creditcardrekening stond en Locauto geen aanvullende contante borg wilde accepteren, kregen we de keuze tussen de auto laten staan maar wel de vooruitbetaalde huurkosten kwijt of een extra verzekering afsluiten van bijna tweehonderd euro voor één week. Dat is nog eens een betaalfuik!
Ook bij de verdere afhandeling rolt de bal maar een kant op, naar Locauto. Voordat we de auto konden meenemen moesten we in de schemering, bij het licht van een mobiele telefoon!!! vaststellen dat de auto in gave staat verkeerde en schriftelijk bevestigen met handtekening. Bij het inleveren krijg je omgekeerd van geen handtekening maar de toezegging dat, als alles goed bevonden is, je later een bevestigingsmail krijgt. Locauto vraagt vertrouwen maar geeft het niet.
Begin dit jaar een huurauto geboekt bij LOCauto te Pisa airport. Bij aankomst naar de bali en de geboekte auto was er niet ik zou een andere krijgen werd nogmaals gewijzigd.
Kreeg sleutels en kon het uitzoeken, voor vertrek nog een medewerker gevonden en de auto bekenen enkele krassen gemeld op wielcover en kentekenplaat. Dat was touch maar plastic en maakte niets uit deelde hij mij mede.
Terug in Nederland keek ik mijn creditcard na, er werd een bedrag van 139,06 afgeschreven wegens het vervangen van een beschadigde wielcover. Na onderzoek door creditcard maatschappij en het aanleveren van foto' s dat dit was voor het vertrek kregen wij geld terug van creditcardmaatschappij. Nu maanden later wederom 48,80 afgeschreven wegens hoger schade bedrag.
Sterke punten Alles lijkt mooier dan het in werkelijkheid is.
Bij vertrek denk je dat gaat snel en is goed geregeld, dat zijn slechts gedachten die van korte duur zijn.
Zwakke punten Bedrag afschrijven zonder een klant te verwittigen dat het wordt afgeschreven en de reden daartoe.
Bij het aandragen van bewijs dat het voor het meenemen reeds het geval was nadien toch nog een bedrag afschrijven. Voor mij never nooit meer een auto van LOCauto. Heb meerdere verhalen en recensies gelezen die daarop duiden. Voor mij is LOCauto niet eerlijk en transparant. Beter een paar tientjes meer kwijt dan later bergen gezeik, TOP van helaas een ervaringsdeskundige.
Ik werd gebeld om eerder mijn auto om te ruilen, kleinere auto. Omdat ik het huurcontract wou verlengen, vroeg ik naar hun aanbod, zeker nadat ik vroegtijdig moest terugkomen om de auto te ruilen.
Eerst aan het lijntje gehouden dat ze een passende aanbieding willen doen vanuit het hoofdkantoor, die er nooit kwam. Sterker nog ik kreeg, buiten het seizoen een verhoging aangeboden van 20% voor 30 dagen huur.
Dus wel ongemak ondervonden maar geen waardering voor mijn inspaning. Ze doen geen moeite om klanten tevrden te houden
Bij aankomst op PISA auto opgehaald. Duurde even maar verliep uiteindelijk goed. Prima auto.
Bij terugkomst (om 5.30 uur) was niemand aanwezig en moest sleutel in depot gestopt worden. Doe dit niet als het niet nodig is! Had auto ca 10 km voor de luchthaven volgetankt, maar Locauto heeft mij alsnog Euro 83,- in rekening gebracht. Ze beweerden dat die 10 km, 8 liter Diesel opgereden was. Dure liters zijn dat. Oplichters 1e klas en ga het maar eens bewijzen. Volgende keer zeker geen Locauto meer.
Sterke punten Goede auto en verder niks.
Zwakke punten Oplichters die gebruik maken van het feit dat je voor hun openingsuren de auto terug brengt door ten onrechte brandstof in rekening te brengen.
Golf gehuurd van 8 t/m 15 september 2016; niet beschikbaar. Moest een Audi A3 nemen en 19 euro voor dieselbelasting bij betalen; had eigenrisico afgekocht tot 0. Geen extra verzekering voor onderzijde auto, lichtunits, wielen, velgen en natuurrampen. Ongeveer een uur gewacht op onze beurt.
Op autostrada verloor vrachtwagen het loopvlak van een band die tegen onze auto sloeg en voorbumper, mistlicht en achterbumper beschadigde. Vrachtwagen stopte, schadeformulier opgemaakt, politie erbij. Autoverhuurder telefonisch niet bereikbaar. Ondanks het feit dat de schade direct verhaalbaar is op de verzekering van de vrachtwagen worden ons administratie- en schadekosten lichtunit ad 170
euro in rekening gebracht en is inmiddels afgeschreven. Tevens heb ik kosten moeten maken voor een noodreparatie.
Sterke punten auto was in redelijke staat; wel continue waarschuwing dat bandenspanning niet in orde was, hetgeen na controle wel het geval bleek
Zwakke punten lange wachttijd op vliegveld voor Locautoverhuur op Rome Ciampino
gehuurde auto niet voorradig; moest 18 euro bij betalen
bij schade verhuurder niet telefonisch bereikbaar
geld verhaalbaar op tegenpartij maar toch bij mij afgeschreven; noodreparatie niet vergoed.
men wilde ons schade aan een wielvelg in rekening brengen die bij aflevering auto al bestond (opgetekend maar aan de verkeerde zijde)
alles zeer ongeorganiseerd en rommelig; onderbemand
CONCLUSIE: HUUR NIET BIJ LOCAUTO!!!!
Een paar maand geleden auto gereserveerd via Auto Europe met als verhuurbedrijf Locauto.
Ik heb toen de wagen geboekt op naam van een vriendin(hoofdbestuurder). Het bedrag van de wagen heb ik betaald met mijn creditcard.
Mijn vriendin beschikte op het moment van de boeking ook over een mastercard maar heeft deze omwille van frauduleuze praktijken moeten laten blokkeren en beschikte op het moment van het ophalen van de auto niet over een creditcard.
Aan het loket van Locauto in Bari maakten ze hier dan ook een groot probleem van. Ze zeiden dat ze ons geen auto konden geven (terwijl alles al betaald was !!!) want dat de hoofdbestuurder een creditcard op eigen naam moest voorleggen. Ik stelde voor om de borg op mijn kaart te laten blokkeren maar dat wilden ze niet.
Ze zeiden dat we naar Auto europe maar moesten bellen en vragen voor een naamswijziging.
Ik heb toen vele malen geprobeerd om te bellen maar kon daar niemand bereiken!!! Terwijl ze 24 op 24u beschikbaar zouden moeten zijn (staat zo vermeld).
Toen we dit zeiden aan de medewerker van Locauto zei hij 'dat is niet mijn probleem' en 'los het zelf op'
Hij was heel onbeschoft, niets behulpzaam en wou ons geen auto geven!!!
Uiteindelijk hebben we dan bij een andere maatschappij een auto moeten huren.
Ik denk dat met een beetje goodwill van de medewerker dit wel had opgelost kunnen worden.
Ik heb een klacht ingediend via Auto Europe en gevraagd voor een schadevergoeding maar vrees een beetje voor de zaak..
NOOIT zal ik nog een auto huren bij Locauto.
Echte afzetters zijn het!!!
Sterke punten niets positiefs te melden
Zwakke punten onbehulpzaam
klantonvriendelijk
slechte service
...
Ik heb een auto gehuurd bij Locauto op het vliegveld van Brindisi, dit via Rentalcars.com. Prijs was goed net als reviews op site van Rentalcars. Heb niet verder gekeken en via Rentalcars een contract gesloten met volledige verzekering en afkoop van eigen risico. Bij aankomst op het vliegveld gaf Locauto aan de dame van Locauto aan dat er wel degelijk een eigen risico zou zijn 1700 Euro bij schade en 4400 Euro bij diefstal/brand. Ik kon dit afkopen voor 420 Euro, hetgeen meer was dan de originele huur. De dame was vrij volhardend in haar betoog en wilde duidelijk de afkoop eigen risico verkopen. Na ter plekke nog eens goed nalezen van het contract met Rentelcars, bleek dat het eigen risico idd al was afgekocht. Ik heb vervolgens wat stennis gemaakt en kreeg gelijk van de dame die mij extra geld wilde aftroggelen. Zij gaf uiteindelijk aan dat in geval van schade het eigen risico door Locauto zou worden ingehouden. Ik zou dan vervolgens dit bedrag via Rentalcars terug krijgen. Erg vervelend nog steeds. Op basis van de vele negatieve reviews maakte ik me behoorlijke zorgen over onterechte credit card afschrijvingen. Dit bleek echter mee te vallen in mijn geval. Borgsom is 2 dgn na aflevering auto weer vrijgegeven.
Sterke punten - Nieuwe, ruime auto
- Geen wachttijd in Brindisi
Zwakke punten - Onduidelijkheid over contracten
- Duidelijke pogingen om, gebruik makend van onduidelijkheden, extra geld af te troggelen
Afzetterij
Supplement van 40 bij een overtreding is pure afzetterij.
Sterke punten
Nihil
Zwakke punten
Afzetterij
Verkeersboete
Vandaag 12-11-2019 een e-mail ontvangen van Locauto. Er is op 12-06-2019 een verkeersovertreding geconstateerd, hiervan wordt gemeld dat ik hiervoor nog een rekening krijg, nog niet bekend welk bedrag.
In de algemene voorwaarden van Locauto staat inderdaad dat indien dit het geval is, Locauto ook nog een factuur stuurt van E 40,00 excl. BTW. Hier moet je wel heel goed de Algemene Voorwaarden voor bestuderen. Ook dit nog in rekening brengen vind ik diefstal.
Ik was ook niet tevreden over halen en terugbrengen van de auto bij vliegveld in Pisa.
Sterke punten
Geen.
Zwakke punten
Dienstverlening op locatie.
Opgelicht
Via Rentalcars een auto gehuurd bij locauto. Volgens rentalcars is alles goed geregeld extra verzekering volledige dekking. Toch wordt er naast de betaling aan Rentalcars van 185,- voor een week doodleuk door locauto 299,- afgeschreven.
niet tevreden
Wij vonden het misleidend.
Met grote letters dat het 250,00 was voor de periode dat wij huurden, en vervolgens werd er 400,00 afgeschreven van onze rekening.
Ja, de kleine lettertjes.
Niet aardig, daar huren we geen tweede keer!
Sterke punten
personeel erg vriendelijk en snel
Zwakke punten
misleidende aanbieding
Oplichting
Na 12 dagen bracht ik de auto terug op het vliegveld in Pisa en werd deze gecontroleerd. Eerst moest ik tekenen voor akkoord schadevrij binnenzijde en af tanken en vervolgens voor de buitenzijde. Alles leek ok. Ik was nog niet op het vliegveld aangekomen of ik ontving al een rekening van 33,96 euro voor een pechhulp verzekering die ik had afgesloten welke direct van mijn creditcard rekening werd afgeschreven. Op het document stond inderdaad mijn handtekening. Ik herkende mijn handtekening direct. Het was die, welke ik op de tablet had gezet bij het terug brengen van de auto.
Sterke punten
Nette en correcte afhandeling baliepersoneel
Zwakke punten
De in mijn ogen malafide praktijken van de ontvanger van de auto
Enorm onbetrouwbaar!
Zeer slechte ervaring met locauto catania via easy terra, beiden verschuilen zich en laten de klant links liggen: 'de auto had geen technische mankementen...' Tuurlijk, daarom staan wij samen met vrienden op een berg in the middle of nowhere op een nationale feestdag met een auto die het niet meer doet en aangeeft op de display dat er een technische storing is. Shame on you locauto catania! Ik reserveer nooit meer bij jullie en via easy terra.
Sterke punten
Echt niet te vinden
Zwakke punten
Teveel om op te noemen, wij mochten blij zijn dat wij een andere auto kregen, extra service voor ons...?!?! hallo, het is jullie core business om een deugelijke auto te leveren voor 5 dagen.
locauto verzint kleine schade
Toen we de auto terugbrachten (skoda fabia) kwamen ze met een kras die er nog niet op zou hebben gezeten. Dit is echt ter plekke verzonnen. Rekening bijna 200 euro. Helaas hadden we een dag later foto's rondom gemaakt waar de kras al duidelijk op te zien was. Stom bij nader inzien. Dus maak uitgebreid foto's van uw huurauto!!!
Sterke punten
Redelijk vlotte afhandeling. Redelijke prijs.
Zwakke punten
Een getekend gebruiksschaderapport bij aanvang is hier zeker niet voldoende! Een eigen risicoverzekering is bij locauto zeker aan te raden!!!
Oplichting loc auto. Geboekt via transavia / cartrawel
Transavia/cartrawel bevestigt dat veel zaken inclusief zijn zoals ook pechhulp. In Pisa smeren ze je een pechhulpverzekering aan voor euro 40,--. Je hebt niet eens in de gaten dat je er voor tekent. Probeer vervolgens locauto, cartrawel of transavia per mail of telefonisch te bereiken. Ik vond nog ergens een tel nr van cartrawel gebeld. Iemand aan de lijn die alleen maar engels sprak. Uitgelegd en u raad het al niets meer van gehoord.
Ik noem het dan ook maar diefstal.
Sterke punten
Snelle uitcheck.
Zwakke punten
Onbetrouwbaar personeel. Ik zag eerder op deze site het verhaal van locauto opPisa.
NEVER AGAIN
For those who are interested:
We rented a car in pisa for 3 days @LOCAUTO RENT A CAR
When we brought the car back they charged us 185eur for damage (it appeared to be a scratch on the tyre-not caused by us).
After 4 months they charged again an amount of 48eur.
I pressed charges @ the credit card copany and they refunded us:
The charge of 185eur was not justified... THEY ARE REALLY FRAUDS
The carge of 48eur was justified. It was a fine.
So my advice: don t give up and NEVER RENT A CAR from LOCAUTO!!
If you check the internet, you will that it s not just 1 case. They do it all the time!!!
Please share this message
@LOCAUTO I told you I wouldn t give up!
Sterke punten
Nothing
Zwakke punten
FRAUD!
Eens maar nooit meer Locauto
Bij het inleveren constateert de medewerker een kleine beschadiging op de linker voorband. We weten echter zeker dat we nergens tegen aan zijn gereden. Geen discussie verder. Het hoofdkantoor zou contact opnemen.
Al de volgende dag ontvangen we een rekening van ruim 300 euro voor het vervangen van een band. Een absurd bedrag dat vooral bedoeld lijkt om klanten maximaal geld uit de zak te kloppen.
Dit was eens maar nooit meer Locauto.
Klacht
Op 09-02-2018 is een bedrag afgeschreven van 48,80 via de creditcard, terug te vinden op het overzicht van februari 2018. Jongstleden oktober/ november inderdaad naar Pescara gereisd en een auto gehuurd via Ryanair bij Locauto. Alles keurig betaald en bij de het inleveren en de controle bleek alles in orde. Ook heb ik van dit bedrag geen nota of beschrijving ontvangen. Uit eerdere reviews over Locauto wordt dit bedrag vaker genoemd. Dit is wel opvallend. Locauto: nooit meer !
Sterke punten
Snelle afhandeling en bij het vliegveld.
Zwakke punten
Geen e-mail ontvangen over de huur, terwijl dit wel afgesproken was.
Zonder enig bericht wordt een bedrag afgeschreven, niet wetende wat dit voorstelt.
Verdienmodel?
Kregen in september 2017 in Palermo de auto snel en zonder problemen. Hadden alle risicos afgekocht via rentalcars. Bij inlevering geen inleverformulier ontvangen.
Borg werd pas na 30dagen vrijgegeven. En nu, 4maanden later wordt er 48,80afgeschreven zonder bericht wat dit zou betreffen. Geen antwoord op de mail ontvangen. Zal ICS vragen deze betaling te betwisten!
Sterke punten
Snelle afhandeling
Zwakke punten
Onbetrouwbaar
Boeven
Innen 48.80 euro per verkeersboete in Italië
Alle steden hebben camera's met vage borden
niet het centrum inrijden met allerlei tijden en dagen uitzonderingen. Zo heb je een aantal boetes te pakken
en moet je elke keer 48.80 euro betalen als administratie kosten ( Locauto geeft alleen maar je adres door aan de instanties).
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Goedkoop lokkertje. Als je er bent moet je bij verzekeren voor 275 euro voor een week of met een enigenrisico van 1000 euro in de rondte rijden.
Voorlopig hoef ik niet meer naar Italië.
Nooit meer locauto
We huurden een auto bij locauto via Sunny cars, alles betaald en geregeld via hen. Ter plekke wilden ze ons allerlei verzekeringen aansmeren. Toen we die niet namen omdat alles al verzekerd was. Boze reactie, geen vriendelijke service. Terug brengen liep vlot, maar nu enkele maanden later word door hen iedere maand geld afgeschreven van onze creditcard. Zonder enige kennisgeving. Ga het nu via creditkaartmaatschappij betwisten. Hoop dat dit te stoppen is. Ga nooit meer in zee met locauto
Sterke punten
geen
Zwakke punten
slechte onvriendelijke service.
Dubieuze afschrijvingen van je creditkaart.
Niet te vertrouwen
Pas op met LocAuto
Ik heb op 5-8-2017 de auto opgehaald. Bij het inspecteren vielen mij enkele kleine oppervlakkige krasjes (1 tot 3 cm) op die niet op het rapport vermeld waren. De medewerker van Locauto verzekerde mij dat ik me daarover geen zorgen hoefde te maken omdat deze kleiner dan 5 cm waren en daarom niet meetellen. De krasjes waren ook nauwelijks zichtbaar en dus heb ik er verder geen probleem van gemaakt.
Echter 10 dagen later bij het inleveren van de auto liep de op dat moment dienst doende medewerker van Locauto bijna onmiddellijk naar het portier met de krasjes. Hij liet mij de krasjes zien en zei dat deze krasjes op zichzelf misschien wel minder dan 5 cm bedroegen maar dat deze onderdeel uitmaakten van een langere kras (de krasjes stonden inderdaad in elkaars verlengde). Voor de lengte moest hij het begin van het eerste krasje en het einde van het laatste krasje in aanmerking nemen en daardoor was het meer dan 5 cm. Vervolgens ging hij met zijn tablet aan de slag en kreeg ik het schadeformulier ter ondertekening gepresenteerd. Voorts kreeg ik onmiddellijk te horen wat het ging kosten. Een slordige EUR 330!. Ik heb aan het voorval met name een onprettig gevoel overgehouden omdat de medewerker onmiddellijk naar de plek met de krasjes liep en de wagen verder nauwelijks heeft geïnspecteerd.
Sterke punten
Dicht bij het vliegveld.
Zwakke punten
Oneerlijke behandeling. Tip: indien u toch met deze maatschappij in zee gaat inspecteer de auto uitermate goed. Verzoek de medewerker krasjes te noteren en maak in ieder geval duidelijke foto´s van elk krasje zodat - indien bij het inleveren een rekening wordt gepresenteerd - je via de credit card maatschappij kunt aantonen dat deze reeds aanwezig waren.
Pas op: Locarent onbetrouwbaar: checkout niet volledig, zware naheffing
Ik heb via de Ryanair site ene auto gehuurd bij Alamo, kwam ter plaatse bij Locauto uit. Eigenlijk had ik toen al op mijn hoede moeten zijn, maar je bent blij dat je weg kunt uit de drukte, vakantie is net begonnen.
Tijdens de checkout, de controle op beschadigingen, heb ik de dame gewezen op diverse beschadigingen die niet op het formulier stonden. Ze heeft daar foto's van gemaakt en zou die toevoegen aan het dossier. vervolgens vroeg ze me te tekenen voor ontvangst, wat ik ter goeder trouw toen ook heb gedaan. Dit laatste is echter nooit gebeurd.
Pas 2 dagen na terugkomst krijg ik een aanvullende faktuur van Â649,06 ivm schade aan de auto. Bij navraag worden mij 2 foto's gestuurd van de schade die al aanwezig was bij pickup.
Men houdt 'de poot stijf' en cverwijst mij naar het contract.
Al met al een onbetrouwbare service, zeker geen aanrader. Als je al bij hen geboekt heb, is mijn advise, annuleer de huur, ga naar een andere, bonafide verhuurder, maar doe geen zaken met deze firma.
Achteraf had ik mijn gevoel toch moeten volgen en niet met hun in zee gaan, helaas voor mij te laat, maar ik waarschuw iedereen die nog met deze firma in zee moet gaan: NIET DOEN!!
Sterke punten
Zij hebben alle informatie, jij hebt niets
Zwakke punten
Dit houden ze niet lang vol!
Loc Auto en Rental Cars hele slechte ervaring
Via Rental Cars bij Loc Auto een auto gehuurd. Via Rental Cars een Full Body Protection verzekering afgesloten.
3 jaar en 5 vakanties lang geen schade gehad en daardoor weing problemen , afgezien van erg aggressive verkopende medewerkers die je van alles tegen meerprijs proberen aan te smeren.
Afgelopen mei 2017 aanrijding gehad, aangereden door Italiaanse mevrouw die van zijstraat links komend zo in onze auto is gereden. Nu wordt dit een derde partij genopemd en wordt er zolang er geen schadeafhandeling / schuldvraag (?? Erg duidelijk zowel door geteuigen als op papier) een eigen risico in rekening gebracht en zlefs zou ik de schade moeten "voorschieten" totdat er ooit een schuldvraag bekend is/wordt. Loc Auto werkt niet mee aan afwikkeling van de zaak en wil extra centen cashen van huurder. Rental Cars zegt dat alle kosten gedekt zijn en heeft zelfs 2 x schriftelijk bevestigd dat wanneer de aanrijding mijn schuld was geweest de zaak per direct was afgehandled en alle kosten zouden zijn vergoed ?!!! Nu dus eigen risico al maanden kwijt / betaald en het risico dat Loc Auto mij n credit card nog verder gaat belasten met bedrag(en) voor schadevergoeding terwijl er niet eens een antwoord op de schuldvraag is.
Sterke punten
Weinig mensen voor de bali (en ik weet nu dat die er dus heel verstandig aan hebben gedaan)
Zwakke punten
Ze belasten je credit card zonder dit van te voren te melden en werken verder niet mee met hun "klanten"(of moet ik zeggen slachtoffers).
Slechtste ervaring tot op heden
Men spreekt geen voldoende Engels voor een gesprek.De prijs van de reservering ging ter plaatse omhoog. Onduidelijk waarom. Vervolgens wordt eerst het huurbedrag gereserveerd op de cc en daarna 2000 borg. Dit was te veel voor mijn cc. De auto die ik had geserveerd kreeg ik niet alleen tegen een meerprijs. Uiteindelijk was de huurprijs per dag 48 meer. Communicatie hierover is niet mogelijk.
Sterke punten
Geen rij bij het inchecken. Anderen waren dus slimmer dan ik.
Zwakke punten
Hoge onverwachte borg. Geen Engels, Duits, Nederlands of Franstalige communicatie mogelijk. Auto duurder dan reservering. Gewensde auto alleen tegen een meerprijs.
Afgezet door Locauto
Riant afgezet door Locauto. Omdat er 200,00 te weinig borg op de creditcardrekening stond en Locauto geen aanvullende contante borg wilde accepteren, kregen we de keuze tussen de auto laten staan maar wel de vooruitbetaalde huurkosten kwijt of een extra verzekering afsluiten van bijna tweehonderd euro voor één week. Dat is nog eens een betaalfuik!
Ook bij de verdere afhandeling rolt de bal maar een kant op, naar Locauto. Voordat we de auto konden meenemen moesten we in de schemering, bij het licht van een mobiele telefoon!!! vaststellen dat de auto in gave staat verkeerde en schriftelijk bevestigen met handtekening. Bij het inleveren krijg je omgekeerd van geen handtekening maar de toezegging dat, als alles goed bevonden is, je later een bevestigingsmail krijgt. Locauto vraagt vertrouwen maar geeft het niet.
De eerste en laatste keer LOCauto
Begin dit jaar een huurauto geboekt bij LOCauto te Pisa airport. Bij aankomst naar de bali en de geboekte auto was er niet ik zou een andere krijgen werd nogmaals gewijzigd.
Kreeg sleutels en kon het uitzoeken, voor vertrek nog een medewerker gevonden en de auto bekenen enkele krassen gemeld op wielcover en kentekenplaat. Dat was touch maar plastic en maakte niets uit deelde hij mij mede.
Terug in Nederland keek ik mijn creditcard na, er werd een bedrag van 139,06 afgeschreven wegens het vervangen van een beschadigde wielcover. Na onderzoek door creditcard maatschappij en het aanleveren van foto' s dat dit was voor het vertrek kregen wij geld terug van creditcardmaatschappij. Nu maanden later wederom 48,80 afgeschreven wegens hoger schade bedrag.
Sterke punten
Alles lijkt mooier dan het in werkelijkheid is.
Bij vertrek denk je dat gaat snel en is goed geregeld, dat zijn slechts gedachten die van korte duur zijn.
Zwakke punten
Bedrag afschrijven zonder een klant te verwittigen dat het wordt afgeschreven en de reden daartoe.
Bij het aandragen van bewijs dat het voor het meenemen reeds het geval was nadien toch nog een bedrag afschrijven. Voor mij never nooit meer een auto van LOCauto. Heb meerdere verhalen en recensies gelezen die daarop duiden. Voor mij is LOCauto niet eerlijk en transparant. Beter een paar tientjes meer kwijt dan later bergen gezeik, TOP van helaas een ervaringsdeskundige.
Niet doen!
Ik werd gebeld om eerder mijn auto om te ruilen, kleinere auto. Omdat ik het huurcontract wou verlengen, vroeg ik naar hun aanbod, zeker nadat ik vroegtijdig moest terugkomen om de auto te ruilen.
Eerst aan het lijntje gehouden dat ze een passende aanbieding willen doen vanuit het hoofdkantoor, die er nooit kwam. Sterker nog ik kreeg, buiten het seizoen een verhoging aangeboden van 20% voor 30 dagen huur.
Dus wel ongemak ondervonden maar geen waardering voor mijn inspaning. Ze doen geen moeite om klanten tevrden te houden
Zwakke punten
Zeer slechte klanten service
Slechte ervaring met eindafhandeling
Bij aankomst op PISA auto opgehaald. Duurde even maar verliep uiteindelijk goed. Prima auto.
Bij terugkomst (om 5.30 uur) was niemand aanwezig en moest sleutel in depot gestopt worden. Doe dit niet als het niet nodig is! Had auto ca 10 km voor de luchthaven volgetankt, maar Locauto heeft mij alsnog Euro 83,- in rekening gebracht. Ze beweerden dat die 10 km, 8 liter Diesel opgereden was. Dure liters zijn dat. Oplichters 1e klas en ga het maar eens bewijzen. Volgende keer zeker geen Locauto meer.
Sterke punten
Goede auto en verder niks.
Zwakke punten
Oplichters die gebruik maken van het feit dat je voor hun openingsuren de auto terug brengt door ten onrechte brandstof in rekening te brengen.
zeer slechte service en geld onterecht afgeschreven
Golf gehuurd van 8 t/m 15 september 2016; niet beschikbaar. Moest een Audi A3 nemen en 19 euro voor dieselbelasting bij betalen; had eigenrisico afgekocht tot 0. Geen extra verzekering voor onderzijde auto, lichtunits, wielen, velgen en natuurrampen. Ongeveer een uur gewacht op onze beurt.
Op autostrada verloor vrachtwagen het loopvlak van een band die tegen onze auto sloeg en voorbumper, mistlicht en achterbumper beschadigde. Vrachtwagen stopte, schadeformulier opgemaakt, politie erbij. Autoverhuurder telefonisch niet bereikbaar. Ondanks het feit dat de schade direct verhaalbaar is op de verzekering van de vrachtwagen worden ons administratie- en schadekosten lichtunit ad 170
euro in rekening gebracht en is inmiddels afgeschreven. Tevens heb ik kosten moeten maken voor een noodreparatie.
Sterke punten
auto was in redelijke staat; wel continue waarschuwing dat bandenspanning niet in orde was, hetgeen na controle wel het geval bleek
Zwakke punten
lange wachttijd op vliegveld voor Locautoverhuur op Rome Ciampino
gehuurde auto niet voorradig; moest 18 euro bij betalen
bij schade verhuurder niet telefonisch bereikbaar
geld verhaalbaar op tegenpartij maar toch bij mij afgeschreven; noodreparatie niet vergoed.
men wilde ons schade aan een wielvelg in rekening brengen die bij aflevering auto al bestond (opgetekend maar aan de verkeerde zijde)
alles zeer ongeorganiseerd en rommelig; onderbemand
CONCLUSIE: HUUR NIET BIJ LOCAUTO!!!!
Slechte service!!
Een paar maand geleden auto gereserveerd via Auto Europe met als verhuurbedrijf Locauto.
Ik heb toen de wagen geboekt op naam van een vriendin(hoofdbestuurder). Het bedrag van de wagen heb ik betaald met mijn creditcard.
Mijn vriendin beschikte op het moment van de boeking ook over een mastercard maar heeft deze omwille van frauduleuze praktijken moeten laten blokkeren en beschikte op het moment van het ophalen van de auto niet over een creditcard.
Aan het loket van Locauto in Bari maakten ze hier dan ook een groot probleem van. Ze zeiden dat ze ons geen auto konden geven (terwijl alles al betaald was !!!) want dat de hoofdbestuurder een creditcard op eigen naam moest voorleggen. Ik stelde voor om de borg op mijn kaart te laten blokkeren maar dat wilden ze niet.
Ze zeiden dat we naar Auto europe maar moesten bellen en vragen voor een naamswijziging.
Ik heb toen vele malen geprobeerd om te bellen maar kon daar niemand bereiken!!! Terwijl ze 24 op 24u beschikbaar zouden moeten zijn (staat zo vermeld).
Toen we dit zeiden aan de medewerker van Locauto zei hij 'dat is niet mijn probleem' en 'los het zelf op'
Hij was heel onbeschoft, niets behulpzaam en wou ons geen auto geven!!!
Uiteindelijk hebben we dan bij een andere maatschappij een auto moeten huren.
Ik denk dat met een beetje goodwill van de medewerker dit wel had opgelost kunnen worden.
Ik heb een klacht ingediend via Auto Europe en gevraagd voor een schadevergoeding maar vrees een beetje voor de zaak..
NOOIT zal ik nog een auto huren bij Locauto.
Echte afzetters zijn het!!!
Sterke punten
niets positiefs te melden
Zwakke punten
onbehulpzaam
klantonvriendelijk
slechte service
...
Uitkijken met deze club - maar uiteindelijk wel goed gekomen
Ik heb een auto gehuurd bij Locauto op het vliegveld van Brindisi, dit via Rentalcars.com. Prijs was goed net als reviews op site van Rentalcars. Heb niet verder gekeken en via Rentalcars een contract gesloten met volledige verzekering en afkoop van eigen risico. Bij aankomst op het vliegveld gaf Locauto aan de dame van Locauto aan dat er wel degelijk een eigen risico zou zijn 1700 Euro bij schade en 4400 Euro bij diefstal/brand. Ik kon dit afkopen voor 420 Euro, hetgeen meer was dan de originele huur. De dame was vrij volhardend in haar betoog en wilde duidelijk de afkoop eigen risico verkopen. Na ter plekke nog eens goed nalezen van het contract met Rentelcars, bleek dat het eigen risico idd al was afgekocht. Ik heb vervolgens wat stennis gemaakt en kreeg gelijk van de dame die mij extra geld wilde aftroggelen. Zij gaf uiteindelijk aan dat in geval van schade het eigen risico door Locauto zou worden ingehouden. Ik zou dan vervolgens dit bedrag via Rentalcars terug krijgen. Erg vervelend nog steeds. Op basis van de vele negatieve reviews maakte ik me behoorlijke zorgen over onterechte credit card afschrijvingen. Dit bleek echter mee te vallen in mijn geval. Borgsom is 2 dgn na aflevering auto weer vrijgegeven.
Sterke punten
- Nieuwe, ruime auto
- Geen wachttijd in Brindisi
Zwakke punten
- Onduidelijkheid over contracten
- Duidelijke pogingen om, gebruik makend van onduidelijkheden, extra geld af te troggelen