Genieten, relaxen en zoveel mogelijk zien? Met een huurauto van Sunny Cars heb je pas écht vakantie! Want een Sunny Car is all-in. Gegarandeerd géén extra toeslagen, maar 1 vast bedrag. Duidelijker en makkelijker kan niet. De voordelen van Sunny Cars op een rijtje:
  1. - Gratis wijzigen autohuur
  2. - Inclusief schadeverzekering, glas-banden-bodem-dakschadedekking én diefstalverzekering
  3. - Eerlijke tankregeling
  4. - Extra bestuurder voor je huurauto
  5. - Terugbetaling eigen risico bij schade of diefstal
  6. - Standaard 7 dagen huurauto in optie
  7. - Ongelimiteerde kilometers

Auto huren zonder waarborg

Bij Sunny Cars is het mogelijk om een auto te huren zonder creditcard of contante waarborg. Dit kunnen klanten doen middels het waarborg servicepakket. Met het 'geen waarborg' pakket hoeven klanten dus niet in het bezit te zijn van een creditcard op naam van de hoofdbestuurder. Sunny Cars neemt het risico voor de borg volledig over en staat garant bij de verhuurder. Bij het ophalen van de huurauto moet de klant alleen de voucher inleveren. Klanten moeten minimaal 5 dagen voor de huuraanvang een boeking plaatsen. Bij het boeken kan men voor de optie 'geen waarborg' kiezen. Vervolgens worden alle auto's getoond waar het mogelijk is om deze zonder waarborg op te halen.


Leeftijd bestuurders

Over het algemeen is de minimumleeftijd 23 jaar om een huurauto te mogen besturen. Dit verschilt steeds per land, categorie en lokale partner. Voor de grotere/ luxere auto's is men vaak strikter met betrekking tot de leeftijd van bestuurders. Meestal eisen autoverhuurders ook dat de bestuurder minimaal 1 of 2 jaar in het bezit moet zijn van een geldig rijbewijs. Behalve een minimum leeftijd hanteren sommige autoverhuurders ook een maximumleeftijd. Sunny Cars heeft geen invloed op de minimum leeftijd. Deze wordt bepaald door de verzekeraars en de lokale partner. De mogelijkheid bestaat om als 21 jarige bestuurder een auto te huren, maar in de meeste gevallen wordt er een extra toelage in rekening gebracht.


Extra bestuurder

In vrijwel alle landen is het mogelijk om een auto te huren met een extra bestuurder. Hiervoor moet in de meeste gevallen wel een toeslag betaald worden. Klanten kunnen ook kiezen voor het 'tweede bestuurder- of AD pakket'. In dit geval is een extra bestuurder altijd gratis bij de autohuurprijs inbegrepen. Het is wel belangrijk dat zowel de hoofdbestuurder als de andere bestuurder(s) het huurcontract ondertekenen. Hierdoor is iedereen optimaal verzekerd.


Pech met de huurauto

Het kan wel eens voorkomen, dat een klant pech heeft met de huurauto. Indien zo een geval zich voordoet, is het van belang dat de klant eerst contact opneemt met de lokale partner. De meeste partners hebben een 24-uursservice; het telefoonnummer vind men op het huurcontract van de lokale wagenparkaanbieder. Het wordt klanten afgeraden om zelf, zonder overleg, de wegenwacht in te schakelen. De kosten hiervan worden namelijk niet vergoed. Daarnaast is het ook mogelijk om contact op te nemen met Sunny Cars. Dit kan 24 uur per dag via het noodnummer: +31 23 5 699 690.


Contact gegevens

Sunny Cars is van maandag tot en met vrijdag, van 09.00 - 20.00 uur, en op de zaterdag, van 09.00- 17.30 uur, te bereiken via het telefoonnummer 023 - 5 699 696. In noodgevallen kan men 24/7 contact opnemen met Sunny Cars via het nummer: +31 23 - 5 699 690


Informatie Sunny Cars

Sunny Cars biedt een all-in autopakket. De unieke all-in formule werkt heel simpel. All-in betekent ook echt all in! Bij Sunny Cars boek je van te voren je huurauto voor een duidelijke prijs. Alles is geregeld en betaald. Wanneer je de huurauto komt ophalen, heb je geen gedoe met extra kosten. Dat betekent dus geen verrassingen bij schade en niet betalen voor extra gereden kilometers. Je hoeft niet eens aan een verzekering te denken want alles is geregeld door Sunny Cars. Sunny Cars rekent enkel voor aanvullende wensen zoals 'One way huren', de huurauto laten afleveren bij jouw bestemming of een kinderzitje een toeslag. Sunny Cars wil graag dat je op je vakantie of zakenreis 100% zorgeloos kunt rondrijden. Daarom werkt Sunny Cars altijd volgens hun filosofie de Rent a Smile filosofie: All-inclusive, optimaal verzekerd en de allerbeste service. Dankzij deze aanpak is Sunny Cars in ruim 20 jaar gegroeid tot een van de grootste onafhankelijke Europese aanbieders in autohuur. Sunny Cars werkt uitsluitend met de beste partners ter wereld. Sunny Cars bezit zelf geen auto's, maar sluit contracten af met lokale en internationale autoverhuurders die aan de strenge kwaliteit- en service-eisen van Sunny Cars voldoen. Bij Sunny Cars kan je in 120 landen en op meer dan 8.000 bestemmingen wereldwijd een huurauto reserveren.


Ervaringen Sunny Cars

Sunny Cars is positief beoordeeld door Kassa. De redactie van Kassa onderzocht hoe je voordelig een huurauto kunt reserveren voor je vakantie. De uitkomst van dat onderzoek? Sunny Cars is is daadwerkelijk de goedkoopste autoverhuurder én echt als enige all-inclusive! Tevens heeft Sunny Cars de Vakantie Award 2016 gewonnen. Dat betekent dat Sunny Cars de beste autoverhuurder van 2016 is en dat hebben zij behaald met een rapportcijfer van 8,7. Sunny Cars valt regelmatig in de prijzen. Alle goede beoordelingen en awards worden op de website vermeld;een extra garantie dat je voor zorgeloos auto huren bij Sunny Cars aan het enige juiste adres bent! Ervaringen van klanten zijn ook te lezen op Vergelijkautoverhuurders.nl.


Kortingen

Bij Sunny Cars worden er géén boekingskosten of reserveringskosten berekend wanneer je een auto huurt. Ook betaal je geen extra kosten zoals bijvoorbeeld een toeslag wanneer je een creditcard gebruikt. Sunny Cars heeft regelmatig een aanbieding voor een bepaalde periode en/of op een bepaalde locatie. Deze actuele aanbiedingen om een auto te huren zijn te vinden op de homepagina van Sunny Cars. Indien er verlaagde tarieven zijn zie je dit ook direct terug in de prijs wanneer je een auto reserveert. Er worden regelmatig aanbiedingen en kortingcodes van Sunny Cars online aangeboden. Momenteel zijn er geen actiecodes of aanbiedingen beschikbaar.


Klachten

Sunny Cars werkt uitsluitend met de beste partners wereldwijd. Deze partners dienen altijd aan strenge kwaliteits- en service-eisen te voldoen. Daarom worden er concrete contractafspraken gemaakt. Er wordt vaak geevalueerd en bijgehouden hoeveel klachten er voor een aangesloten autoleverancier binnenkomen. Sunny Cars evalueert de ervaringen van klanten regelmatig. De beoordelingen van de klanten worden onderzocht en bij een negatieve ervaring wordt hiervan een rapport gemaakt. De resultaten worden tijdens de evaluatie met de autoleverancier besproken. Voldoet zo'n aangesloten partner niet (meer) aan de eisen van Sunny Cars? Of komen er teveel klachten binnen over dat de autoverhuurpartner? Dan wordt de samenwerking met deze partner beeindigt door Sunny Cars. Heb je klachten? Dien dan je klacht uiterlijk één maand na afloop van de gereserveerde dienst in. De klacht dient schriftelijk te worden ingediend bij Sunny Cars. Hieraan moeten de factuur, een kopie van het lokale huurcontract, betaalbewijzen en/of voucher door de huurder worden toegevoegd als bijlage. Bij de afhandeling van klachten zal Sunny Cars naar vermogen een bemiddelende rol vervullen tussen de verhuurder en de huurder. Een beoordeling delen over Sunny Cars kan ook altijd op Vergelijkautoverhuurders.nl.


Sunny Cars Video


Artikelen over SunnyCars

Een aanvullende verzekering op een huurauto is vaak weggegooid geld

Soms is het gewoon makkelijk om een auto te huren. Bijvoorbeeld omdat je eigen auto bij de garage staat of omdat je een grotere auto nodig hebt voor je autovakantie. Je kan een auto online reserveren. Soms heb je die mogelijkheid niet en ga je naar de balie van het lokale verhuurbedrijf. Dergelijke bedrijven willen ook wat verdienen aan de verhuur van een auto en zullen dan ook allerlei opties aan ... [...]

Auto huren bij Sunny Cars

Dit autoverhuurbedrijf biedt een alles in een pakket om een auto te huren. De unieke alles in een formule werkt heel eenvoudig. All-in betekent dat je ook alles in een krijgt en niet tegen verrassingen en kosten loopt bij het terugbrengen van de huurauto. Bij Sunny Cars heb je de mogelijkheid om je auto van te voren boeken voor een concrete prijs. Alles is geregeld en vooraf betaald. Wanneer je de ... [...]

Vroegboekers hebben nu nog meer voordeel bij SunnyCars

Onder het motto ‘hoogseizoen pech, al het voordeel weg’ is de vroegboekactie per 1 december van start gegaan bij SunnyCars. Klanten kunnen vanaf deze datum tijdelijk in aanmerking komen voor de gratis Flexservice. Dit is natuurlijk genoeg reden om een huurauto ruim van te voren te reserveren. Met deze tijdelijke gratis Flexservice kan men altijd nog kosteloos een reservering annuleren. ... [...]

SunnyCars Reviews

    Trekt op niets

    Slechtste ervaring ooit. Nooit meer

    Sterke punten
    Niets

    Zwakke punten
    Alles

    Boevenpraktijken

    Vlak voor vertrek wordt mijn reservering geannuleerd! Er kon ´helaas´ niets meer aan gedaan worden, maar ik kon wel een nieuwe reservering maken. De prijzen lagen toen echter 150 euro hoger. Altijd smeerlapperij bij Sunny Cars. Niets mee doen. Kies een betrouwbare partij!

    teleurstellend

    Na het boeken van een auto bleek deze er niet te zijn bij aankomst.
    Bij het gedoe bij de balie natuurlijk gelijk het SunnyCars noodnummer gebeld. de medewerker van Sunnycars sprak slecht engels en had weinig toe te voegen aan de discussie met de baliemedewerker van de verhuurder. Uiteindelijk op zijn advies een duurdere auto geaccepteerd en met het advies om te klagen via een link die hij mij gemaild heeft.
    bij thuiskomst gereclameerd bij Sunnycars. maar die zijn niet van plan het teveel betaalde terug te betalen.
    Je betaalt bij hun dus voor diensten die je uiteindelijk niet gaat krijgen. Dus hier gaan we nooit meer boeken.

    Update 7 maart.
    Vandaag door Sunnycars gebeld en na uitleg van hetgeen er gebeurd is heeft Sunnycars besloten hetvteveel betaalde te vergoeden.
    Dus uiteindelijk naar tevredenheid opgelost.

    Sterke punten
    marketing

    Zwakke punten
    leveren niet waar je voor betaald

    Afspraken niet nagekomen

    Auto gehuurd. Categorie duurder dan we eigenlijk wilden, maar toch maar gedaan omdat we voor onze rondreis een auto wilden met 2 achterbanken zodat onze kinderen de ruimte zouden hebben. Ter plekke kregen we toch een kleinere auto mee. Plaatselijke verhuurder zei dat deze in de categorie valt. Gemeld bij Sunny Cars, die deden daar op dat moment niets aan, verschuilden zich achter de lokale verhuurder. Bij thuiskomst weer contact opgenomen. Hebben ons maanden aan het lijntje gehouden, maar blijven zich verschuilen achter de lokale verhuurder. Grote schande! Wij vroegen niet om een schadevergoeding, maar gewoon om een teruggave van het te veel betaalde bedrag in vergelijking met de auto uit de categorie die we uiteindelijk kregen...

    Sterke punten
    Groot aanbod, overal beschikbaar

    Zwakke punten
    Klantenservice. Contact krijgen en houden is lastig. Daarnaast denken ze niet in oplossingen en kijken ze de andere kant op bij conflicten.

    klacht

    Wij hebben bij Sunny Cars een klacht ingediend i.v.m. het niet functioneren van een airco waarbij de lokale verhuurder/partner van Sunny Cars (Gold Car, Sicilië) nalatig is geweest in het verlenen van de beloofde dienst. Sunny Cars heeft dit opgepakt en na weken "onderzoek" geeft de lokale verhuurder aan dat de airco gewoon zou werkt en krijgen we vervolgens een email met uitleg over hoe een airco in een auto werkt. Buiten het feit dat wij ons niet serieus genomen voel, vind ik het een belediging (alsof we niet over de capaciteit beschikken hoe een airco werkt). Ik twijfel er ten zeerste aan of de verklaring van het partner bedrijf (Gold Car Sicilië) van Sunny Cars eerlijk is geweest (ruim een maand na dato). De afhandeling van de klacht vind ik zeer klantonvriendelijk aangezien we een flink bedrag hebben neergelegd voor de huurauto waarbij topservice gegarandeerd zou zijn. Een tegoedbon van €30,- bij Sunny Cars zelf is onder de maat in onze ogen.

    Zwakke punten
    zeer matige afhandeling van een klacht, klantonvriendelijk, onbetrouwbare partners

    Beware!

    We got scammed by sunnycars. We booked a car from Europcar through them, payed it and got the confirmation and the voucher. When we arrived to the airport at 11 pm Europcar told us our booking was cancelled and we didn't had a car. We didn't receive any cancellation mail from sunnycars. After hours on the phone with them they refused to take responsibility for this and try to find a solution to the problem. We were in Melbourne airport at midnight without a car and they wouldn't help us. Didn't got a response for my complaint yet, no refund, no compensation. Still waiting. This is unacceptable.

    Ga niet met sunnycars in zee

    Binnen een half uur na vertrek met een klapband langs de snelweg gestrand. Als je het noodnummer belt is er in eerste instantie niemand bereikbaar. Pas bij de 4e keer bellen krijg je iemand aan de tefoon die je het geniale advies geeft dat je maar langs de snelweg moet gaan lopen om op zoek te gaan naar een garage. Als je aangeeft dat dit geen optie is krijg je de vraag waar je precies staat. Exact aangegeven waar we stonden, krijg je als antwoord dat ze niet weten waar dat is en wordt de verbinding verbroken. Vervolgens nog een aantal keren gepoogd hulp te krijgen maar we hebben eerst 3 uur langs de snelweg moet wachten om vervolgens door de politie naar een veilige plek begeleid te worden met de opmerking dat je absoluut niet verder mag rijden en vervolgens daar nog 4 uur aan ons lot over gelaten. Toen we eindelijk weer bij het verhuurbedrijf kwamen, het was inmiddels 7 uren later en al 23.30, blijkt dat er geen vervangende auto is en mag je met je koffers op straat blijven bivakkeren want vervangende slaapplaatsen die nodig zijn door hun nalatigheid vallen niet onder de all in verzekering. De dag daarna hebben we dan ook nog tot in de middag bij het verhuurbedrijf moeten bivakkeren omdat niemand zich verantwoordelijk voelde actie te ondernemen. Uiteindelijk konden we 24 uur na aankomst eindelijk met een auto aan onze vakantie beginnen. Een sorry en tegemoetkoming in de extra gemaakte kosten hoeven we niet op te rekenen, zo all in is de verzekering niet. Dus wees wijs, ga niet met sunnycars in zee.

    Sterke punten
    Valse voorlichting geven en gestrande reizigers aan hun lot overlaten

    Zwakke punten
    Service verlenen

    Sunny cars onverwachte kosten

    Sunny cars heeft als verkooppunt dat zij transparant zijn en geen onverwachte kosten in rekening brengen. Helaas is dat niet waar gebleken. Mijn ervaring in mei 2022 op Mallorca is dat ze toch extra kosten in rekening brengen voor het "te vroeg" inleveren van de auto. Dit terwijl de tijden vooraf duidelijk waren gemeld en op de factuur stonden weergegeven. Inhoudelijke reactie van Sunny cars: Geen. Dus ben gewaarschuwd. Ook Sunny cars brengt extra kosten in rekening.

    Slechte behandeling door noodnummer Sunny cars

    Betaalde huurauto niet geleverd.......zoek het zelf ter plaatse maar uit......never nooit meer Sunny cars.......doei money

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ondeskundige en betaalde mederweksters noodnummer frontoffice

    Nooit meer Sunny cars

    Schandalig behandeld door noodnummer van hen........in Bari Italië aangekomen.....creditcard vergeten.......zoek het zelf maar uit daar.....tip maak gebruik van Stallone rent in Bari .......kun je terecht zo der cerditcard

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Barst maar als je niet aan de voorwaarden voldoet

    Slechte service, wel verhuren maar bij klachten de andere kant opkijken.

    Slechte service, er is €300,- extra afgeschreven van onze Visa cart. Hebben betaald voor fastlane service maar hebben een half uur moeten wachten op de luchthaven van Palma de Mallorca. 2x een mail gestuurd, het enige wat je krijgt is een ontvangstbevestiging. De ANWB raad Sunny cars aan maar zij kunnen niets betekenen. Pure oplichting en hele slechte service.

    Sterke punten
    Alleen zwakke kanten

    slechte communicatie en slechte service

    Ik heb een wagen gehuurd voor 2 weken van 25 augustus tot 8 september. De auto ging ik ophalen in luchthaven Deurne op een zondag. Sunny cars heeft geen wagens maar doen beroep op bv. Hertz. Bleek allemaal geen probleem te zijn die wagen op te halen op zondag. Er werd melding gemaakt van meerkost omdat het buiten openingstijden was. Ik heb dit aanvaard. Maar los van de enorme vertraging van mijn vliegtuig bleek er helemaal niets geregeld te zijn met Hertz laat staan ophaling op zondag. Dit werd nooit gemeld door Sunny cars. Met als resultaat ik heb een taxi moeten betalen van 85 EUR van Deurne naar mijn woonplaats en bovendien de dag erop mij iemand laten Voeren naar Deurne om dan pas de wagen op te halen. Hertz is wel klantgericht geweest door mij een upgrade te geven. Sunny cars helemaal niets geen terugbetaling van de taxi noch de terugbetaling van de zondag. Denk maar niet dat je hen aan de lijn krijgt op een zondag rond middernacht (dus 24/7 klopt helemaal niet). Kortom vermijd te huren bij Sunny cars want de communicatie en service naar de klant is 0.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    service en communicatie

    Niet verzekerd volgens SunnyCars

    Afgelopen maand op vakantie geweest op Lanzarote,auto gehuurd bij SunnyCars en die vervolgens bij hun partner Hertz ter plaatse opgehaald.Op een dag waren we zwemmen,auto moest nog verplaatst worden en vervolgens met autosleutel in de broekzak het water in gegaan.Die werkte vervolgens niet meer,dus Hertz gebeld en die bracht ons een nieuwe sleutel. Kosten 271 euro.
    Maar geen nood,de sleutel is volgens de huurovereenkomst verzekerd tegen verlies en schade.Zo staat het er letterlijk.Maar niet bij SunnyCars.Bij thuiskomst hebben we de schade proberen terug te krijgen maar ho maar.Eerst vage vragen over politierapport of een foto van de sleutel.Foto van natte sleutel? Waar heb je het over,gewoon navraag kunnen doen bij Hertz ter plaatse aan wie wij hebben betaald.Vervolgens wordt er niet uitbetaald wegens grove nalatigheid en verwijtbaar gedrag. Tuurlijk is het dom om met een sleutel het water in te gaan maar dan is verlies of schade toch altijd eigen schuld?En het gebeurde toch echt niet met opzet. Nee echt geen pluim voor SunnyCars,bekijk nog wat mijn mogelijkheden zijn.

    Slechte ervaring met klantgerichtheid Sunny Cars

    Zeer slechte ervaring met Sunny Cars. In Japan auto gehuurd via sunny cars, sunny cars had bij prijsopgaaf vergeten one way te berekenen. We kregen auto dus niet mee tenzij oneway toch betaald werd. Sunny Cars wilde dit niet zelf betalen en vroeg of wij dit als klant konden voorschieten. Ze zouden het gelijk terug betalen. Wij zelf betaald anders hadden we helemaal geen auto. Bij terugkomst bleek dat we eerst een klachtenformulier moesten invullen, klacht. hoezo?Formulier toch maar ingevuld en opgestuurd. Nu bijna 5 weken terug, geld nog niet terug, Sunny Cars,zeer onbetrouwbaar dus!

    Sterke punten
    Bereikbaarheid, duidelijke website, scherpe huurprijs.

    Zwakke punten
    24 uurs bereikbaarheid geldt wel maar personeel is niet altijd bevoegd en bekwaam om te handelen, zoals in ons geval. Toen we belden vanuit Japan, kon medewerker ons alleen aanhoren en zelf niets beslissen. Verder maken ze hun beloftes niet waar in ons geval. Geld zouden ze overmaken wat ze niet hebben gedaan tot nu toe. Ze werken verder buraucratisch met eerst verplicht klachten formulier in te moeten vullen, in moeten sturen en vervolgens 28 werkdagen de tijd om dit te verwerken.In ons was het geen klacht. Ze handelen absoluut niet klant- en servicegericht en accuraat.

    Loze reclame kreten over all in garantie en klant tevredenheid

    Voor de periode tussen 23 december tot 6 januari, had ik via Sunny Cars een auto gehuurd voor een rondreis beginnend en eindigend bij Malaga airport. Als vaste klant van Sunny Cars (2 keer per jaar) ben ik altijd vanuit gegaan dat ik het beste verzekerd was, mocht het nodig zijn.

    Op 26 december in Granada kwam buiten mijn schuld in eens een beweegbare paal uit de weg en beschadigde het de radiator van de auto. Om geen verdere schade aan de motor te veroorzaken, heb ik de auto aan de kant gezet en zowel Sunny Cars als het lokale verhuurbedrijf (CarGest) gebeld. De auto zou worden opgehaald.
    Tegen mijn verwachting in bleek ik op geen enkele wijze recht te hebben op een vervangende auto! Men kondigde aan, dat wij zouden worden opgehaald door een taxi die ons zal terugbrengen naar Malaga om zelf een andere auto op te halen. Ik heb beide bedrijven uitgelegd, dat ik zowel Granada als Cordoba reserveringen had, waardoor ik de reis niet kon onderbreken. Bovendien stond ik op dat moment samen met mijn vrouw en drie kleine kinderen en bagage langs de weg in de stromende regen. Geen enkel begrip, een gesprek was onmogelijk. De medewerkers van zowel Sunny Cars als CarGest die ik aan de lijn kreeg, herhaalden steeds de zelfde zin zonder in te gaan op onze situatie.

    Op 27 december kondigde CarGest op eens aan, dat ik de dag daarna zal worden opgehaald door een taxi, die mij naar een andere autoverhuurbedrijf bij het treinstation in Granada zal brengen. Daar zou ik een auto krijgen waarmee ik door het doolhof van de nauwe straten van het centrum van Granada terug kon rijden naar mijn gezin om hen op te halen. Vervolgens moest ik naar Malaga airport rijden, om daar een vervangende auto te krijgen. En oh ja: de benzine- en tolkosten waren voor mijn eigen rekening.
    Daarop belde ik Sunny Cars om dit te bespreken. De medewerker die ik aan de lijn kreeg bleef mij onderbreken en liet mij steeds niet uitpraten. Toen ik haar vroeg om daarmee op te houden en eerst naar mijn verhaal te luisteren, werd mevrouw boos en gooide de hoorn neer. Tot mijn verbijstering kon geen hulp meer verwachten van Sunny Cars.

    De ochtend daarna moesten we het appartement verlaten. In de stromende regen stonden we weer op straat op die taxi te wachten die maar niet kwam. Na 1 uur belde ik weer CarGest. CarGest beweerde dat de taxi was geweest en zelfs had getoeterd maar wij waren er niet! Na een half uur kwam de taxi met de excuses van de chauffeur dat hij te laat was. En de kinderen die in de regen stonden mochten ook mee. Bij het treinstation van Granada, kregen we de sleutels van een auto die twee straten verderop was geparkeerd. Weer stonden we in de regen op straat met drie kleine kinderen en bagage.

    De reclamekreten van Sunny Cars zijn: ‘direct en all inclusief verzekerd’ en: ‘zorgeloze autohuur; dat is waar wij voor staan. Daarom is je huurauto bij ons standaard optimaal verzekerd. Bij Sunny Cars hanteren we de Rent a Smile filosofie. Voor ons is er niets belangrijker dan tevreden klanten die in een 100% zorgeloze huurauto van hun vakantie kunnen genieten.’

    Behalve de extrakosten heeft deze behandeling ons veel, heel veel stress bezorgd tijdens een reis die een onbezorgde vakantie had moeten zijn. Een van de kinderen raakte verkouden en we raakten één dag van onze vakantie kwijt.
    Maar boven alles heeft het mij bijzonder geraakt dat een meisje, dat mijn dochter kan zijn in een noodgeval mij zo beledigt door de hoorn neer te gooien. En dat ook nog namens een bedrijf doet dat zich professioneel noemt en de beste garantievoorwaarden beweert te hebben.

    Om deze klacht hoeven wij nergens voor gecompenseerd te worden. Wij hoeven geen waardebonnen of vergoedingen van geen van deze twee bedrijven te hebben. Met geld maakt u het niet goed. Ons als klant bent u sowieso voor goed kwijt.
    Onze enige wens is, mocht er in een van deze twee bedrijven überhaupt iemand zijn die zich verantwoordelijk voelt, dat hij/ zij zich diep, diep schaamt.

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    Loze reclame kreten die ze niet waar maken.

    Sunny Cars is tussenpersoon

    Sunny Cars is een tussenpersoon geen autoverhuurder!
    Zowel de autoverhuurder als Sunny Cars moeten aan je verdienen.

    De eerste kink is dat SC pas NA de overeenkomst meldt wie de autoverhuurder is, je hebt niets te kiezen. Op naar Hertz in Oslo. Hertz dus; zucht, meteen bij de balie een poging om een dure verzekering aan te smeren - die strandt- en de toon is gezet. "Oh ja SC ja die verzekering zit er wel bij maar het eigen risico moet u als borg betalen en dan kunt u het later wel weer claimen bij SC." De Hertz medewerker heeft er al flink de pest in.

    We krijgen een te kleine auto aangeboden die niet besteld is (audi a3 versus volvo v40), bij ons protest krijgen we een grotere auto aangeboden tegen een grove meerprijs. Sunny Cars klanten zijn overduidelijk niet welkom en niet gewaardeerd. Sunny Cars heeft geen alarm of hulplijn dus je moet je er zelf uitvechten.

    Parking lot helemaal afgelopen, er is geen volvo v40, die speciaal gegarandeerd was, en geen equivalent (wel compacter of groter), de baliemedewerker bevestigd dat ze die volvo's helemaal niet hebben.

    Er volgt een patstelling, Hertz heeft maling aan ons en offreert alleen 3 andere duurdere auto's, we krijgen geen upgrade omdat we Sunny Cars klant zijn (letterlijk gezegd). Sunny Cars is verder prepay dus het geld is al binnen (letterlijk gezegd).

    Bijbetalen of niet weg kunnen, ook een Hertz Gold Card kan ze niet boeien. De verspilde tijd begint op te lopen en we kiezen voor een duurdere auto, meteen bijbetalen en doei! Helaas had de vermoeidheid al toegeslagen, te laat gezien dat de tank niet helemaal vol zat, typisch Hertz, altijd scharrrelen.

    Natuurlijk direct klachten ingediend bij SunnyCars, maar die geven niet thuis, vragen om nummers en willen vooral van je af. Inmiddels de stukken 3 x ingediend en tot nu toe een lullig briefje gekregen van iemand die overduidelijk het hele verhaal en niet gelezen heeft en geen contact heeft gehad met Hertz Oslo. Wel nog een schlemielig vouchertje 'voor een eerst volgende huur' gekregen jaja.

    Nogmaals, Sunny Cars is een tussenpersoon geen verhuurder! En na de voucher en de betaling is hun buit binnen kan jij het verder uitzoeken met een autoverhuurder die jou echt niet als volwaardige klant ziet. Denkt u valt wel mee? Nou van Sunny Cars een lullig briefje, van Hertz.......helemaal geen reactie, nul noppes nada nax.

    Toch proberen? Succes!

    Sterke punten
    - geen
    - op de site lijkt het strak geregeld

    Zwakke punten
    - Sunny Cars is een tussenpersoon geen autoverhuurder
    - Beloftes van Sunny Cars heeft autoverhuurder maling aan.
    - Geen extra rijder zonder bijbetaling
    - Wat er ook gebeurd Geld altijd weg, pre pay!
    - Geen coulance bij de autoverhuurder
    - Geen noodlijn bij Sunny Cars
    - Geen klantenservice die het achteraf nog wat kan schelen
    - Eigen risico -vooraf!- volledig te betalen als deposit van je CC. Dat kan flink inhakken op je betaalmogelijkheden.
    - Opgelicht met niet volle tank? Nobody cares.

    Zwaar onvoldoende klantenservice en klachtenafhandeling bij Sunnycars

    Zolang er geen pech of schade is, verlopen de diensten van Sunnycars goed zoals ik vele malen heb mogen ervaren. Als er echter wel problemen zijn, dan hoef je in het geheel niet op Sunnycars te rekenen. In mijn geval was de verhuurder vergeten de dop op het oliereservoir te doen en was de olie over het hele motorblok gelopen en bv. ook in het eveneens openstaande ruitenwisservloeistof-reservoir. Ik heb zowel naar het noodnummer van Sunnycars gebeld als naar Europcar, waar ze in Spanje geen verstaanbaar Engels bleken te kunnen spreken. Uiteindelijk is de auto weggetakeld en zijn wij langs de kant van de weg met onze bagage achtergelaten. Na opnieuw veelvuldig bellen met Europcar (met hulp van een wel tweetalige pompbediende) is na vele uren een taxi ons op komen halen en heeft ons naar ons hotel gebracht. 's Avonds werden we niet zoals beloofd door Sunnycars teruggebeld. De volgende dag hebben we uiteraard weer naar Sunnycars en Europcar teruggebeld met weinig resultaat, hetgeen zich de volgende dagen herhaalde. Pas na drie dagen kregen we een kleinere vervangende auto, die we op behoorlijke loopafstand zelf af moesten halen. Een kleine kras die we niet opgemerkt hadden op deze donkere auto leidde ertoe dat later ook nog eens 600 Euro van mijn credit card werd afgeschreven. Op mijn klachten naar Sunnycars reageerden ze steeds doodleuk dat hun reactie iets langer zou duren (of dat het doorgezet was naar de "bureaumanager", of vergelijkbare ambtelijke praat). Na vele maanden heb ik via mijn rechtsbijstandverzekering het grootste deel van dit bedrag teruggekregen, maar er kwam geen woord van excuus of inhoudelijke behandeling van mijn klacht of zelfs maar een specificatie van de bedragen die ik in porties teruggestort heb gekregen. Om dit review niet te lang te laten worden, heb ik de kleinere ergernissen maar weggelaten. Geloof het dus niet van die onbezorgde vakantie met Sunnycars. Als het erop aankomt laten ze je gewoon aan je lot over. De schaal van Sunnycars is waarschijnlijk te groot om ook nog een fatsoenlijke klantenservice te kunnen runnen. Bovendien verloopt de communicatie tussen bemiddelaar (Sunnycars) en daadwerkelijke autoverhuurder (Europcar in dit geval) zo stroef, als ze het al geprobeerd hebben, dat van een echte service geen sprake kan zijn. Ondanks dat ze blijkbaar commerciële banden hebben met de ANWB en de Consumentenbond, zou ik ieder aanraden met een wijde boog om Sunnycars heen te lopen.

    Sterke punten
    Verhuurproces via web site.

    Zwakke punten
    Ontbrekende klantenservice en klachtenafhandeling

    5 dagen in Antalya: graag weer !

    Wij hebben voor 5 dagen een auto gehuurd via Sunnycars in Antalya-Luchthaven, Turkije (uitgevoerd door Europcar). De keuze viel op een Renault Clio Diesel. Wij kregen ter plekke een gratis upgrade naar een Renault Fluence Diesel (iets groter dan een Megane), zonder dat ik er naar vroeg! Geen gezeur verder over verzekeringen, eigen risico, banden, etc. Een scan van m'n paspoort, rijbewijs en creditcard en we konden verder. Balie-werk duurde amper 5 minuten en dat is fijn met een vermoeid kind aan je been. Ben erg tevreden. Na x keer gezanik en gedoe aan de balie met de andere aanbieders, wil ik geen andere meer. De volgende keer dus weer Sunnycars: vooraf duidelijkheid over de prijs en voorwaarden, geen gezeur achteraf aan de balie ter plaatse en op en top verzekerd.

    Sterke punten
    All-Inclusive (incl. verzekeringen, extra bestuurder, etc.)

    Zwakke punten
    Geen

    klantvriendelijkheid

    In okt. '16 auto gereserveerd voor mei '17. Nu ineens wordt dezelfde auto in dezelfde periode veel goedkoper aangeboden. Na div. telefoontjes kon ik wel ,,omboeken'' maar moest ik wel 25 euro annuleringskosten betalen. Terwijl ik al jarenlang klant ben. Ik vind dit totaal niet klantvriendelijk.

    Sterke punten
    Nederlands aanspreekpunt

    Zwakke punten
    Wat heb je daar aan als ze toch niet klantvriendelijk zijn.

    Sunny Cars, dikke prima!

    Geboekt in Italië via Sunny bij Sicily by Car. Ophalen in Napels, inleveren in Milaan. Onze klasse was niet beschikbaar dus we kregen een gratis upgrade naar een Fiat500 automaat (lekker!). Bescheiden motortje maar dit is niet meer dan redelijk bij de goedkoopste optie. Gloednieuwe bak die er fantastisch uitzag en ook prima reed. Geen gezeik over upgrades naar verzekering of afkopen van all risk, standaard 2e bestuurder, prima!
    Zelf nog geen ervaring met de klantenservice dus hierover kan ik geen mening geven.
    Net een autootje geboekt voor Kroatië in Juni en met plezier €100 meer betaald voor de zekerheid van Sunny Cars. Moeder beaamd het (3/4x via Sunny gehuurd), kennis waar ik het heb aanbevolen (Spanje) is zeer content over zijn huurato. Sunny Cars is in mijn ervaring een zekerheidje!

    Sterke punten
    - Ruime algemene voorwaarden
    - Doorzichtig prijsbeleid, geen fratsen, alles is geregeld en er komen geen rare kosten bij. Zelfs extra kosten voor One Way worden duidelijk vermeld i.p.v. lettertype 6 ergens tussen haakjes onderaan je bestelling

    niet transparant genoeg

    Op het vliegveld werd onze creditcard geblockt, er kon niet genoeg gereserveerd worden. Op sunnycars staan de meeste huurvoorwaarde waarborg op 300 euro, behalve de auto die ik heb uitgekozen ( de kleinste auto ). Hiervoor had ik dus 1022 bestedingsruimte nodig op mijn creditcard. Onmogelijk in mijn situatie omdat mijn bestedingsruimte op mijn creditcard maar 1000 euro is. Daarom moest ik opnieuw een verzekering afsluiten en zit ik met dubbele kosten.

    Nu had ik uiteraard het bedrag kunnen verhogen, maar het komt er op neer dat het totaal niet transparant genoeg is. Daarnaast weet je van te voren ook niet bij welke verhuurder je zit.

    Sterke punten
    de site.

    Zwakke punten
    transparantie. huurvoorwaarden niet hetzelfde.

    Goede ervaring

    Al jaren huur ik auto's in Spanje op zowel vasteland als op Mallorca maar meestel problemen echter sinds ik via Sunny Cars huur loopt het zonder noemenswaardige problemen.

    Sterke punten
    all in concept. Geen gezeur met extra verzekeringen en andere administrative kosten.

    Zeer zeer slechte ervaring met Sunny Cars

    Sunny Cars stelt alle rompslomp te zullen overnemen. Dit is onze ervaring met deze aan de ANWB gelieerde partij.

    - de Hertz locatie was niet te vinden, een bedrijf in de buurt was zo vriendelijk voor ons te willen bellen en er ons naar toe te brengen;
    - alles was natuurlijk van te voren betaald, toch hebben wij daar 45 minuten allerlei controles moeten doorstaan;
    - we moesten bijbetalen, alles geprobeerd dit te voorkomen maar dan kregen wij de auto niet mee;
    - het contract dat wij moesten onderteken was in het Spaans, dus hoe moet je dit controleren;
    - onderweg bleek dat de auto zwaar stuurde, ALLE banden waren veel te zacht;
    - de ruitenwisser vloeistof was geheel leeg;
    - het oranje motor management lampje ging branden;
    - nav het bijbetalen natuurlijk vanaf ons vakantieland gemaild, wat volgde was een eindeloos heen en weer mailen en geen oplossing.

    Inmiddels zijn wij ruim twee weken terug en nog steeds geen reactie en oplossing van Sunny Cars.

    Wij wachten nog even en anders maar een E-mail naar de ANWB, kijken of die ons wel van dienst zijn.

    Zwakke punten
    duur, geen service als je ze nodig hebt, slechte auto, duurder dan afgesproken, geen oplossing, afschuiven op de klant

    Goede en fijne ervaring

    Na slechte ervaringen met verhuurbedrijven zijn wij erg blij dat we sunnycars hebben gevonden.
    Wij boekten het all-in pakket en ondanks dat de verhuurder (Alamo) nog een upsell probeerde te maken naar een duurdere auto en enkele accessoires was het voor beide partijen duidelijk dat alles wat we nodig hadden in het bestelde pakket zat.

    Wij hebben gelukkig geen pech gehad met de auto, dus kunnen niet beoordelen hoe de service er dan uitziet.

    Enkele tips voor sunnycars zelf:
    - Wij boekten een auto op drie eilanden en zouden dit graag in een enkele boeking hebben gedaan (ipv 3 losse). Gezien er geen dag was zonder huurauto kan ik mij voorstellen dat de weekkorting toch doorloopt. Duidelijk is dat de oorzaak hiervan bij de leveranciers ligt, maar misschien goed om te overwegen als mogelijkheid in de toekomst.
    - Wij hadden het all-in pakket en wij dachten dat hier een tweede bestuurder bij inbegrepen zat. Echter, dit stond niet op het voorwaardenformulier (wel op de website) en daarom hebben wij dit dus ook niet gekregen van Alamo.
    - Het is niet helemaal duidelijk welke rol sunnycars speelt als er pech is. Alamo vertelde ons dat we nog roadside assistance moesten afsluiten bij Alamo, anders zouden ze ons niet komen helpen. Wij wisten dat de kosten van pech wel verzekerd waren via Sunnycars maar niet door wie we eventuele schade moesten laten repareren. (En wij hebben zo'n vermoeden dat Alamo niet erg behulpzaam is als die assistance niet is afgesloten).

    Aangename ervaring

    Deze zomer een auto gehuurd in Portugal, luchthaven Lissabon.
    We huurden de auto zonder kredietkaart en kregen hierover zeer correcte info van Sunnycars. Zowel telefonisch als via mail werden onze vragen snel en correct beantwoord.
    We vertrokken met een gerust gevoel richting Portugal waar alles prima verliep. Zeer tevreden van de service. Een volgende keer boek ik graag opnieuw via Sunnycars.

    Sterke punten
    Eenvoudig te bereiken, zowel via mail als telefonisch.
    Houden rekening met je wensen en bieden een huurauto op maat aan.
    Mogelijkheid om een auto te huren zonder kredietkaart.

    Zwakke punten
    Niet de goedkoopste, maar de service die je in de plaatst krijgt maakt het waard.


Bezoek SunnyCars

Schrijf een review