Genieten, relaxen en zoveel mogelijk zien? Met een huurauto van Sunny Cars heb je pas écht vakantie! Want een Sunny Car is all-in. Gegarandeerd géén extra toeslagen, maar 1 vast bedrag. Duidelijker en makkelijker kan niet.
De voordelen van Sunny Cars op een rijtje:
- Gratis wijzigen autohuur
- Inclusief schadeverzekering, glas-banden-bodem-dakschadedekking én diefstalverzekering
- Eerlijke tankregeling
- Extra bestuurder voor je huurauto
- Terugbetaling eigen risico bij schade of diefstal
Bij Sunny Cars is het mogelijk om een auto te huren zonder creditcard of contante waarborg. Dit kunnen klanten doen middels het waarborg servicepakket. Met het 'geen waarborg' pakket hoeven klanten dus niet in het bezit te zijn van een creditcard op naam van de hoofdbestuurder.
Sunny Cars neemt het risico voor de borg volledig over en staat garant bij de verhuurder. Bij het ophalen van de huurauto moet de klant alleen de voucher inleveren.
Klanten moeten minimaal 5 dagen voor de huuraanvang een boeking plaatsen. Bij het boeken kan men voor de optie 'geen waarborg' kiezen. Vervolgens worden alle auto's getoond waar het mogelijk is om deze zonder waarborg op te halen.
Leeftijd bestuurders
Over het algemeen is de minimumleeftijd 23 jaar om een huurauto te mogen besturen. Dit verschilt steeds per land, categorie en lokale partner. Voor de grotere/ luxere auto's is men vaak strikter met betrekking tot de leeftijd van bestuurders. Meestal eisen autoverhuurders ook dat de bestuurder minimaal 1 of 2 jaar in het bezit moet zijn van een geldig rijbewijs. Behalve een minimum leeftijd hanteren sommige autoverhuurders ook een maximumleeftijd.
Sunny Cars heeft geen invloed op de minimum leeftijd. Deze wordt bepaald door de verzekeraars en de lokale partner. De mogelijkheid bestaat om als 21 jarige bestuurder een auto te huren, maar in de meeste gevallen wordt er een extra toelage in rekening gebracht.
Extra bestuurder
In vrijwel alle landen is het mogelijk om een auto te huren met een extra bestuurder. Hiervoor moet in de meeste gevallen wel een toeslag betaald worden. Klanten kunnen ook kiezen voor het 'tweede bestuurder- of AD pakket'. In dit geval is een extra bestuurder altijd gratis bij de autohuurprijs inbegrepen. Het is wel belangrijk dat zowel de hoofdbestuurder als de andere bestuurder(s) het huurcontract ondertekenen. Hierdoor is iedereen optimaal verzekerd.
Pech met de huurauto
Het kan wel eens voorkomen, dat een klant pech heeft met de huurauto. Indien zo een geval zich voordoet, is het van belang dat de klant eerst contact opneemt met de lokale partner. De meeste partners hebben een 24-uursservice; het telefoonnummer vind men op het huurcontract van de lokale wagenparkaanbieder. Het wordt klanten afgeraden om zelf, zonder overleg, de wegenwacht in te schakelen. De kosten hiervan worden namelijk niet vergoed. Daarnaast is het ook mogelijk om contact op te nemen met Sunny Cars. Dit kan 24 uur per dag via het noodnummer: +31 23 5 699 690.
Contact gegevens
Sunny Cars is van maandag tot en met vrijdag, van 09.00 - 20.00 uur, en op de zaterdag, van 09.00- 17.30 uur, te bereiken via het telefoonnummer 023 - 5 699 696. In noodgevallen kan men 24/7 contact opnemen met Sunny Cars via het nummer: +31 23 - 5 699 690
Informatie Sunny Cars
Sunny Cars biedt een all-in autopakket. De unieke all-in formule werkt heel simpel. All-in betekent ook echt all in!
Bij Sunny Cars boek je van te voren je huurauto voor een duidelijke prijs. Alles is geregeld en betaald. Wanneer je de huurauto komt ophalen, heb je geen gedoe met extra kosten. Dat betekent dus geen verrassingen bij schade en niet betalen voor extra gereden kilometers. Je hoeft niet eens aan een verzekering te denken want alles is geregeld door Sunny Cars.
Sunny Cars rekent enkel voor aanvullende wensen zoals 'One way huren', de huurauto laten afleveren bij jouw bestemming of een kinderzitje een toeslag.
Sunny Cars wil graag dat je op je vakantie of zakenreis 100% zorgeloos kunt rondrijden. Daarom werkt Sunny Cars altijd volgens hun filosofie de Rent a Smile filosofie: All-inclusive, optimaal verzekerd en de allerbeste service.
Dankzij deze aanpak is Sunny Cars in ruim 20 jaar gegroeid tot een van de grootste onafhankelijke Europese aanbieders in autohuur. Sunny Cars werkt uitsluitend met de beste partners ter wereld. Sunny Cars bezit zelf geen auto's, maar sluit contracten af met lokale en internationale autoverhuurders die aan de strenge kwaliteit- en service-eisen van Sunny Cars voldoen. Bij Sunny Cars kan je in 120 landen en op meer dan 8.000 bestemmingen wereldwijd een huurauto reserveren.
Ervaringen Sunny Cars
Sunny Cars is positief beoordeeld door Kassa. De redactie van Kassa onderzocht hoe je voordelig een huurauto kunt reserveren voor je vakantie. De uitkomst van dat onderzoek? Sunny Cars is is daadwerkelijk de goedkoopste autoverhuurder én echt als enige all-inclusive!
Tevens heeft Sunny Cars de Vakantie Award 2016 gewonnen. Dat betekent dat Sunny Cars de beste autoverhuurder van 2016 is en dat hebben zij behaald met een rapportcijfer van 8,7.
Sunny Cars valt regelmatig in de prijzen. Alle goede beoordelingen en awards worden op de website vermeld;een extra garantie dat je voor zorgeloos auto huren bij Sunny Cars aan het enige juiste adres bent!
Ervaringen van klanten zijn ook te lezen op Vergelijkautoverhuurders.nl.
Kortingen
Bij Sunny Cars worden er géén boekingskosten of reserveringskosten berekend wanneer je een auto huurt. Ook betaal je geen extra kosten zoals bijvoorbeeld een toeslag wanneer je een creditcard gebruikt.
Sunny Cars heeft regelmatig een aanbieding voor een bepaalde periode en/of op een bepaalde locatie. Deze actuele aanbiedingen om een auto te huren zijn te vinden op de homepagina van Sunny Cars. Indien er verlaagde tarieven zijn zie je dit ook direct terug in de prijs wanneer je een auto reserveert.
Er worden regelmatig aanbiedingen en kortingcodes van Sunny Cars online aangeboden. Momenteel zijn er geen actiecodes of aanbiedingen beschikbaar.
Klachten
Sunny Cars werkt uitsluitend met de beste partners wereldwijd. Deze partners dienen altijd aan strenge kwaliteits- en service-eisen te voldoen. Daarom worden er concrete contractafspraken gemaakt. Er wordt vaak geevalueerd en bijgehouden hoeveel klachten er voor een aangesloten autoleverancier binnenkomen.
Sunny Cars evalueert de ervaringen van klanten regelmatig. De beoordelingen van de klanten worden onderzocht en bij een negatieve ervaring wordt hiervan een rapport gemaakt. De resultaten worden tijdens de evaluatie met de autoleverancier besproken. Voldoet zo'n aangesloten partner niet (meer) aan de eisen van Sunny Cars? Of komen er teveel klachten binnen over dat de autoverhuurpartner? Dan wordt de samenwerking met deze partner beeindigt door Sunny Cars.
Heb je klachten? Dien dan je klacht uiterlijk één maand na afloop van de gereserveerde dienst in. De klacht dient schriftelijk te worden ingediend bij Sunny Cars. Hieraan moeten de factuur, een kopie van het lokale huurcontract, betaalbewijzen en/of voucher door de huurder worden toegevoegd als bijlage. Bij de afhandeling van klachten zal Sunny Cars naar vermogen een bemiddelende rol vervullen tussen de verhuurder en de huurder.
Een beoordeling delen over Sunny Cars kan ook altijd op Vergelijkautoverhuurders.nl.
Soms is het gewoon makkelijk om een auto te huren. Bijvoorbeeld omdat je eigen auto bij de garage staat of omdat je een grotere auto nodig hebt voor je autovakantie. Je kan een auto online reserveren. Soms heb je die mogelijkheid niet en ga je naar de balie van het lokale verhuurbedrijf. Dergelijke bedrijven willen ook wat verdienen aan de verhuur van een auto en zullen dan ook allerlei opties aan ... [...]
Dit autoverhuurbedrijf biedt een alles in een pakket om een auto te huren. De unieke alles in een formule werkt heel eenvoudig. All-in betekent dat je ook alles in een krijgt en niet tegen verrassingen en kosten loopt bij het terugbrengen van de huurauto. Bij Sunny Cars heb je de mogelijkheid om je auto van te voren boeken voor een concrete prijs. Alles is geregeld en vooraf betaald. Wanneer je de ... [...]
Onder het motto ‘hoogseizoen pech, al het voordeel weg’ is de vroegboekactie per 1 december van start gegaan bij SunnyCars. Klanten kunnen vanaf deze datum tijdelijk in aanmerking komen voor de gratis Flexservice. Dit is natuurlijk genoeg reden om een huurauto ruim van te voren te reserveren. Met deze tijdelijke gratis Flexservice kan men altijd nog kosteloos een reservering annuleren. ... [...]
Afgelopen maand op vakantie geweest op Lanzarote,auto gehuurd bij SunnyCars en die vervolgens bij hun partner Hertz ter plaatse opgehaald.Op een dag waren we zwemmen,auto moest nog verplaatst worden en vervolgens met autosleutel in de broekzak het water in gegaan.Die werkte vervolgens niet meer,dus Hertz gebeld en die bracht ons een nieuwe sleutel. Kosten 271 euro.
Maar geen nood,de sleutel is volgens de huurovereenkomst verzekerd tegen verlies en schade.Zo staat het er letterlijk.Maar niet bij SunnyCars.Bij thuiskomst hebben we de schade proberen terug te krijgen maar ho maar.Eerst vage vragen over politierapport of een foto van de sleutel.Foto van natte sleutel? Waar heb je het over,gewoon navraag kunnen doen bij Hertz ter plaatse aan wie wij hebben betaald.Vervolgens wordt er niet uitbetaald wegens grove nalatigheid en verwijtbaar gedrag. Tuurlijk is het dom om met een sleutel het water in te gaan maar dan is verlies of schade toch altijd eigen schuld?En het gebeurde toch echt niet met opzet. Nee echt geen pluim voor SunnyCars,bekijk nog wat mijn mogelijkheden zijn.
Tijdens het rijden schakelde auto heel slecht, moest deze letterlijk in zijn versnelling duwen. Het lukte wel, maar echt prettig was het niet. Ook het bolletje van de versnellingspook kwam tijdens het rijden plotseling los. Je schrikt je een hoedje als je net in de eerste versnelling een berg op rijdt. Hoedenplank ontbrak en binnenverlichting deed het niet, wat geen overbodige luxe is wanneer je in het donker op donderdagavond met zekerheid je spullen uit de auto wilt halen.
Al met al staat er in de algemene voorwaarden van Sunny Cars dat je bij problemen het noodnummer moet bellen zodat men kan bemiddelen. Anders kan er achteraf niets met de klacht worden gedaan. Allemaal leuk en aardig, maar gaat men werkelijk bemiddelen bij een loskomend bolletje van de versnellingspook, een ontbrekende hoedenplank, een onwerkbaar deukenrapport zonder mogelijkheid tot wederhoor bij eventuele extra deuken, een late aflevering, een te oude auto etc? En bovendien, zit ik er op te wachten dat ik er een halve vakantiedag extra aan kwijt ben om op een andere auto te wachten? Het antwoord is nee. We zijn op vakantie en hebben wel wat beters te doen. We hebben het er maar mee gedaan. Zou Sunny Cars iets met mijn klacht moeten doen? Ik vind van wel. Bellen met het noodnummer doet men bij nood ( auto rijdt totaal niet, wordt niet geleverd etc). Dit is gewoon een opeenstapeling van feiten die leiden tot een zeer slechte ervaring. Een dergelijk klacht achteraf zou ondanks het indekken via de algemene voorwaarden gewoon serieus genomen moeten worden. Prioriteit nummer 1 zou toch een tevreden klant moeten zijn. Ben benieuwd.
Sterke punten Geen
Zwakke punten Slechte service, slechte kwaliteit auto, komt afspraken niet na.
Sunnycars is slechts een makelaar binnen de branche van autoverhuurbedrijven en doen daarbij zaken met bedrijven die slechts de gehuurde auto dienen af te leveren. In de praktijk betekent, dat als u de auto in ontvangst neemt u met alle mogelijke middelen wordt opgelicht. Dat ziet u pas bij thuiskomst, in ons geval een bedrag van 494,77 afgeschreven van onze creditcard. Wij tekenden niet voor de ontvangst van de auto, maar voor verzekeringen die al via Sunnycars waren afgesloten. Boosdoener Hertz Luchthaven Faro-Portugal.
Sunnycars laat zijn klanten in dit geval, maar ook een veel andere gevallen, in de kou staan. Hun commentaar, wij hebben u voldoende gewaarschuwd en u tekent toch. Jammer.
Maar u Sunnycars, blijft zaken doen met bedrijven als Hertz, die niet te vertrouwen zijn.
Hoe zo het beste verhuurbedrijf!!
Sterke punten Op papier is alles goed geregeld.
Zwakke punten Laat klant in de kou staan. Zeker niet echt klantvriendelijk.
Blijft zaken doen met dergelijke autoverhuurbedrijven.
Maken geen lijst van autoverhuurbedrijven waaruit blijkt hoe deze hun klachten oppakken en hoeveel klachten er over deze bedrijven zijn.
Ik had een auto gehuurd bij het reisbureau via Sunny Cars bij Hertz in Albufeira Portugal.
Ik had vooraf een verzekering afgesloten.
Die filiaalhouder zei : ja,dat kan wel zo zijn ,maar dan nog moet je een keuze maken tussen verzekering A of B.
En een handtekening zetten ,anders kreeg ik de auto niet mee !
Daar hebben ze misbruik van gemaakt ,want in werkelijkheid tekende ik voor een extra verzekering.
Zo werd er dus naderhand 84 euro ten onrechte van mijn rekening afgeschreven.
Ik had een klacht neergelegd bij Sunny Cars (zij zijn de bemiddelaar)
De reactie van mevrouw Schuurhuizen was werkelijk onbeschoft :
Je hebt toch genoten van je extra verzekering en je hebt getekend dus ik kan je niet meer helpen!
Het is beter om een auto via je hotel te huren .
Huurauto in Marokko gehuurd bij Budget-rental-cars via Sunny Cars in Nederland.
Helaas bleek de airconditioning van deze auto kapot te zijn. Uiteraard direct geklaagd bij zowel Budget als bij Sunny Cars.
Budget Marokko claimde geen vervangende wagen te hebben. Van de zogenaamde hulp op afstand, die men bij Sunny Cars beloofd, kwam weinig terecht. Een vriendelijke mevrouw aan de telefoon gaf aan dat het in Nederland zou worden opgelost??
Daar zit, of beter gezegd, daar rijd je dan in een snikheet en zonovergoten Marokko op de grens van de Sahara. Temperaturen die in de wagen extreem hoog oplopen. Hoofdpijn, misselijk n dat op je (dure vakantie.
Gezien de route van de rondreis (het bekende "rondje van Fez, via de woestijn, naar Marrakech) was het helaas noodzakelijk om elke dag en link aantal uren (meer dan 6 a 7 uur) in de SNIKHETE auto te zitten.
Een plaatselijke gids in de "Gorge Tondra" liep nog liever 1,5 terug naar het hotel, dan dat wij hem 10 minuten omhoog terug reden en hij in "die ondragelijk hete oven" moest gaan zitten.
Ondanks beloften dat de wagen onderweg zou worden geruild, is dat niet gebeurd. Hierdoor zijn wij kostbare vakantietijd verloren, met wachten voor niets.
Buiten de ergernis en het letterlijk ziek worden in de wagen, drukt dit alles negatief op je vakantieplezier.
In Marrakech wilde Budget in eerste instantie niets op papier meegeven en wimpelde ons af. Pas nadat we aandrongen is het voorval op papier gezet. Ik kon gezien het contract niets bij Budget eisen, maar moest bij Sunny Cars zijn. In Nederland direct weer met Sunny Cars gebeld. Ik moest een brief schrijven.
Zo gezegd zo gedaan. Alles netjes en uitgebreid op papier gezet.
Hier kwam uiteindelijk een minimale vergoeding uit. Diverse malen met mevr. M. Vork gesproken, die het probleem bagatelliseerde.
Voor een vergoeding van omgerekend 5 euro per dag per persoon vond ze dat we niet nog meer moesten zeuren en vond ze het vervelend, maar wel toelaatbaar en eigenlijk normaal, om klanten 6 a 7 uur lang in een snikhete te laten wagen zitten, ziek te laten worden, hoofdpijn te laten krijgen en hun vakantie te verpesten.
Via de rechtsbijstandverzekering uiteindelijk in het gelijk gesteld. Omdat de kosten niet opwogen tegen een proces, vergoed nu de rechtsbijstandsverzekering,de ontbrekende 200 euro.
Prima wij zijn inmiddels schadeloos gesteld, maar de verantwoordelijke partij (via het contract Sunny Cars), onttrekt zich grotendeels aan haar verantwoordelijkheid. Mooie woorden op de website, mooie woorden aan de telefoon. Helaas in de praktijk een service van niets.
Sunny Cars, eens en nooit meer.
Sterke punten Makkelijk te regelen vanuit NL
Zwakke punten Geen service, ondanks mooie beloften aan de telefoon en op de website.
Heb een auto gehuurd bij partner Hertz in Porto. We werden op een zeer onprettige wijze behandeld en onder druk gezet om een extra verzekering af te sluiten. Er werd ons verzekerd dat Sunny Cars achteraf de premie zou vergoeden. Dit blijkt gelogen. Heb Sunny Cars uiteraard laten weten hoe ik hierover denk en dat ze dit niet dienen te accepteren. Op mijn vragen heb ik (nu 3 maanden later) nog geen antwoord gehad.
Mijn vragen luidden als volgt:
-- Vindt u het normaal dat er door uw partner een dik half uur gesold wordt met
met een klant?
-- Vindt u het normaal dat medewerkers van uw partner er zoveel energie
in steken om een klant geld afhandig te maken?
-- Vindt u het normaal dat ze met de duidelijke afspraken die er volgens u ge-
maakt zijn op deze manier omspringen?
-- Kortom, vindt u het normaal dat uw partner de klant op deze manier onnodige
verzekeringen door de strot duwt en hem daarmee dus oplicht?
verzekeringen door de strot duwt en hem daarmee dus oplicht?
Sterke punten Op een moment dat het lastig wordt, de klant negeren en met vragen laten zitten.
Zwakke punten In gaan op vragen naar aanleiding van problemen.
Goede ervaring met Sunny Cars qua duidelijkheid, mogelijkheden tot telefonisch contact en all in-prijs (wel eerst de kleine lettertjes lezen!). Helaas mindere ervaring met de ons geleverde auto. We kregen, op Chios, van het plaatselijke, door Sunny Cars aangestuurd verhuurbedrijf een oude afgeragde Hyundai Atos mee, een autotype dat niet eens meer geproduceerd wordt. De auto was 5 jaar oud, gezien de Griekse apk-embleempjes op de ruiten. Bovendien zat ie onder de butsen en schrammen. Daarnaast schakelde de wagen beroerd dankzij een matig werkende koppeling. (Let wel: Sunny Cars heeft weliswaar een all in-dekking, maar in de kleine lettertjes staat dat o.a. een kapotte koppeling daar niet onder valt!!!) Gelukkig bracht de Atos ons uiteindelijk wel overal, maar we keken onderweg vaak met enige jaloezie naar de leuke, eigentijdse stadsautootjes van andere verhuurders (in Griekenland makkelijk te herkennen aan de stickers) zoals Panda's, Picanto's, Hyundai i10 et cetera. En wanneer we nog zo'n suffe Atos zagen, dan was hij steevast van hetzelfde Griekse bedrijf dat, via Sunny Cars, ons had voorzien.
Kortom: Sunny Cars voldeed aan onze verwachting, maar de plaatselijke geleverde wagen was matig en uit de tijd. Om die reden zou ik wellicht - v.w.b. Chios - in het vervolg bij Avis of Europcar shoppen vanwege de modernere en 'leukere auto's'.
Sterke punten All in-prijzen (enkele uitzondering daargelaten), duidelijkheid, zekerheid, mogelijkheden tot contact in Nederland.
Zwakke punten Op Chios een tamelijk bedroevend auto-aanbod voor wat betreft het type B.
Niet verzekerd volgens SunnyCars
Afgelopen maand op vakantie geweest op Lanzarote,auto gehuurd bij SunnyCars en die vervolgens bij hun partner Hertz ter plaatse opgehaald.Op een dag waren we zwemmen,auto moest nog verplaatst worden en vervolgens met autosleutel in de broekzak het water in gegaan.Die werkte vervolgens niet meer,dus Hertz gebeld en die bracht ons een nieuwe sleutel. Kosten 271 euro.
Maar geen nood,de sleutel is volgens de huurovereenkomst verzekerd tegen verlies en schade.Zo staat het er letterlijk.Maar niet bij SunnyCars.Bij thuiskomst hebben we de schade proberen terug te krijgen maar ho maar.Eerst vage vragen over politierapport of een foto van de sleutel.Foto van natte sleutel? Waar heb je het over,gewoon navraag kunnen doen bij Hertz ter plaatse aan wie wij hebben betaald.Vervolgens wordt er niet uitbetaald wegens grove nalatigheid en verwijtbaar gedrag. Tuurlijk is het dom om met een sleutel het water in te gaan maar dan is verlies of schade toch altijd eigen schuld?En het gebeurde toch echt niet met opzet. Nee echt geen pluim voor SunnyCars,bekijk nog wat mijn mogelijkheden zijn.
Gewoon slecht!
Onze ervaring met Sunny Cars is erg slecht. Voor vier dagen een auto gehuurd op Corfu. Auto zou om 10.00 uur maandagochtend worden afgeleverd bij het hotel. Om 10.00 uur, niemand te bekennen. Om 10.30, ook nog niet. Receptie van het hotel gebeld naar het kantoor van Union Cars ( lokale verhuurder), maar geen gehoor. Zat niet anders op dan nog even te wachten. Uiteindelijk 10.45 arriveerde de dame van Union, geen sorry ben wat later, helemaal niets. De auto in kwestie bleek een FIAT Panda. Op zich prima, zou je zeggen. We zijn niet verwend en gewend om kleinere auto's te rijden, ook privé. Daarom ook kleine auto geboekt. Niks mis mee.
Het bleek echter een auto met ontelbare krassen en deuken en behoorlijk oud ( stond inmiddels tegen de 85.000 km op de teller). Dame gaf aan dat we de auto samen moesten controleren op krassen en deuken en dit moesten noteren op een formulier ( waarvan ik overigens geen kopie kreeg). In de praktijk een onmogelijke opgave, om alle krassen en deuken te noteren was ik nog wel een uurtje bezig geweest in de brandende zon. Dus zo goed als mogelijk gedaan. Auto zou worden afgeleverd met volle tank, er zat echter slechts een kwart tot een derde benzine in. De opdracht was om het maar weer af te tanken tot precies dat niveau bij inleveren. Verder zou de auto weer volgens afspraak op vrijdagochtend 10.00 worden opgehaald, maar de dame gaf aan dat ik de sleutel donderdagavond bij de receptie kon achterlaten, dan zouden ze hem ergens op de vrijdag wel weer halen. Ze wisten namelijk niet hoe laat ze vrijdag zouden komen. Ik moest dus maar afwachten of het vooraf opgemaakte krassen- en deukenrapport akkoord zou zijn, wat een onrustig gevoel geeft wanneer je creditcardgegevens zijn genoteerd.
Tijdens het rijden schakelde auto heel slecht, moest deze letterlijk in zijn versnelling duwen. Het lukte wel, maar echt prettig was het niet. Ook het bolletje van de versnellingspook kwam tijdens het rijden plotseling los. Je schrikt je een hoedje als je net in de eerste versnelling een berg op rijdt. Hoedenplank ontbrak en binnenverlichting deed het niet, wat geen overbodige luxe is wanneer je in het donker op donderdagavond met zekerheid je spullen uit de auto wilt halen.
Al met al staat er in de algemene voorwaarden van Sunny Cars dat je bij problemen het noodnummer moet bellen zodat men kan bemiddelen. Anders kan er achteraf niets met de klacht worden gedaan. Allemaal leuk en aardig, maar gaat men werkelijk bemiddelen bij een loskomend bolletje van de versnellingspook, een ontbrekende hoedenplank, een onwerkbaar deukenrapport zonder mogelijkheid tot wederhoor bij eventuele extra deuken, een late aflevering, een te oude auto etc? En bovendien, zit ik er op te wachten dat ik er een halve vakantiedag extra aan kwijt ben om op een andere auto te wachten? Het antwoord is nee. We zijn op vakantie en hebben wel wat beters te doen. We hebben het er maar mee gedaan. Zou Sunny Cars iets met mijn klacht moeten doen? Ik vind van wel. Bellen met het noodnummer doet men bij nood ( auto rijdt totaal niet, wordt niet geleverd etc). Dit is gewoon een opeenstapeling van feiten die leiden tot een zeer slechte ervaring. Een dergelijk klacht achteraf zou ondanks het indekken via de algemene voorwaarden gewoon serieus genomen moeten worden. Prioriteit nummer 1 zou toch een tevreden klant moeten zijn. Ben benieuwd.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Slechte service, slechte kwaliteit auto, komt afspraken niet na.
Boos heel erg boos
Sunnycars is slechts een makelaar binnen de branche van autoverhuurbedrijven en doen daarbij zaken met bedrijven die slechts de gehuurde auto dienen af te leveren. In de praktijk betekent, dat als u de auto in ontvangst neemt u met alle mogelijke middelen wordt opgelicht. Dat ziet u pas bij thuiskomst, in ons geval een bedrag van 494,77 afgeschreven van onze creditcard. Wij tekenden niet voor de ontvangst van de auto, maar voor verzekeringen die al via Sunnycars waren afgesloten. Boosdoener Hertz Luchthaven Faro-Portugal.
Sunnycars laat zijn klanten in dit geval, maar ook een veel andere gevallen, in de kou staan. Hun commentaar, wij hebben u voldoende gewaarschuwd en u tekent toch. Jammer.
Maar u Sunnycars, blijft zaken doen met bedrijven als Hertz, die niet te vertrouwen zijn.
Hoe zo het beste verhuurbedrijf!!
Sterke punten
Op papier is alles goed geregeld.
Zwakke punten
Laat klant in de kou staan. Zeker niet echt klantvriendelijk.
Blijft zaken doen met dergelijke autoverhuurbedrijven.
Maken geen lijst van autoverhuurbedrijven waaruit blijkt hoe deze hun klachten oppakken en hoeveel klachten er over deze bedrijven zijn.
Sunny Cars
Ik had een auto gehuurd bij het reisbureau via Sunny Cars bij Hertz in Albufeira Portugal.
Ik had vooraf een verzekering afgesloten.
Die filiaalhouder zei : ja,dat kan wel zo zijn ,maar dan nog moet je een keuze maken tussen verzekering A of B.
En een handtekening zetten ,anders kreeg ik de auto niet mee !
Daar hebben ze misbruik van gemaakt ,want in werkelijkheid tekende ik voor een extra verzekering.
Zo werd er dus naderhand 84 euro ten onrechte van mijn rekening afgeschreven.
Ik had een klacht neergelegd bij Sunny Cars (zij zijn de bemiddelaar)
De reactie van mevrouw Schuurhuizen was werkelijk onbeschoft :
Je hebt toch genoten van je extra verzekering en je hebt getekend dus ik kan je niet meer helpen!
Het is beter om een auto via je hotel te huren .
Snikhete wagen en geen service
Huurauto in Marokko gehuurd bij Budget-rental-cars via Sunny Cars in Nederland.
Helaas bleek de airconditioning van deze auto kapot te zijn. Uiteraard direct geklaagd bij zowel Budget als bij Sunny Cars.
Budget Marokko claimde geen vervangende wagen te hebben. Van de zogenaamde hulp op afstand, die men bij Sunny Cars beloofd, kwam weinig terecht. Een vriendelijke mevrouw aan de telefoon gaf aan dat het in Nederland zou worden opgelost??
Daar zit, of beter gezegd, daar rijd je dan in een snikheet en zonovergoten Marokko op de grens van de Sahara. Temperaturen die in de wagen extreem hoog oplopen. Hoofdpijn, misselijk n dat op je (dure vakantie.
Gezien de route van de rondreis (het bekende "rondje van Fez, via de woestijn, naar Marrakech) was het helaas noodzakelijk om elke dag en link aantal uren (meer dan 6 a 7 uur) in de SNIKHETE auto te zitten.
Een plaatselijke gids in de "Gorge Tondra" liep nog liever 1,5 terug naar het hotel, dan dat wij hem 10 minuten omhoog terug reden en hij in "die ondragelijk hete oven" moest gaan zitten.
Ondanks beloften dat de wagen onderweg zou worden geruild, is dat niet gebeurd. Hierdoor zijn wij kostbare vakantietijd verloren, met wachten voor niets.
Buiten de ergernis en het letterlijk ziek worden in de wagen, drukt dit alles negatief op je vakantieplezier.
In Marrakech wilde Budget in eerste instantie niets op papier meegeven en wimpelde ons af. Pas nadat we aandrongen is het voorval op papier gezet. Ik kon gezien het contract niets bij Budget eisen, maar moest bij Sunny Cars zijn. In Nederland direct weer met Sunny Cars gebeld. Ik moest een brief schrijven.
Zo gezegd zo gedaan. Alles netjes en uitgebreid op papier gezet.
Hier kwam uiteindelijk een minimale vergoeding uit. Diverse malen met mevr. M. Vork gesproken, die het probleem bagatelliseerde.
Voor een vergoeding van omgerekend 5 euro per dag per persoon vond ze dat we niet nog meer moesten zeuren en vond ze het vervelend, maar wel toelaatbaar en eigenlijk normaal, om klanten 6 a 7 uur lang in een snikhete te laten wagen zitten, ziek te laten worden, hoofdpijn te laten krijgen en hun vakantie te verpesten.
Via de rechtsbijstandverzekering uiteindelijk in het gelijk gesteld. Omdat de kosten niet opwogen tegen een proces, vergoed nu de rechtsbijstandsverzekering,de ontbrekende 200 euro.
Prima wij zijn inmiddels schadeloos gesteld, maar de verantwoordelijke partij (via het contract Sunny Cars), onttrekt zich grotendeels aan haar verantwoordelijkheid. Mooie woorden op de website, mooie woorden aan de telefoon. Helaas in de praktijk een service van niets.
Sunny Cars, eens en nooit meer.
Sterke punten
Makkelijk te regelen vanuit NL
Zwakke punten
Geen service, ondanks mooie beloften aan de telefoon en op de website.
Onbetrouwbare verhuurpartner
Heb een auto gehuurd bij partner Hertz in Porto. We werden op een zeer onprettige wijze behandeld en onder druk gezet om een extra verzekering af te sluiten. Er werd ons verzekerd dat Sunny Cars achteraf de premie zou vergoeden. Dit blijkt gelogen. Heb Sunny Cars uiteraard laten weten hoe ik hierover denk en dat ze dit niet dienen te accepteren. Op mijn vragen heb ik (nu 3 maanden later) nog geen antwoord gehad.
Mijn vragen luidden als volgt:
-- Vindt u het normaal dat er door uw partner een dik half uur gesold wordt met
met een klant?
-- Vindt u het normaal dat medewerkers van uw partner er zoveel energie
in steken om een klant geld afhandig te maken?
-- Vindt u het normaal dat ze met de duidelijke afspraken die er volgens u ge-
maakt zijn op deze manier omspringen?
-- Kortom, vindt u het normaal dat uw partner de klant op deze manier onnodige
verzekeringen door de strot duwt en hem daarmee dus oplicht?
verzekeringen door de strot duwt en hem daarmee dus oplicht?
Sterke punten
Op een moment dat het lastig wordt, de klant negeren en met vragen laten zitten.
Zwakke punten
In gaan op vragen naar aanleiding van problemen.
oude afgeragde auto
Goede ervaring met Sunny Cars qua duidelijkheid, mogelijkheden tot telefonisch contact en all in-prijs (wel eerst de kleine lettertjes lezen!). Helaas mindere ervaring met de ons geleverde auto. We kregen, op Chios, van het plaatselijke, door Sunny Cars aangestuurd verhuurbedrijf een oude afgeragde Hyundai Atos mee, een autotype dat niet eens meer geproduceerd wordt. De auto was 5 jaar oud, gezien de Griekse apk-embleempjes op de ruiten. Bovendien zat ie onder de butsen en schrammen. Daarnaast schakelde de wagen beroerd dankzij een matig werkende koppeling. (Let wel: Sunny Cars heeft weliswaar een all in-dekking, maar in de kleine lettertjes staat dat o.a. een kapotte koppeling daar niet onder valt!!!) Gelukkig bracht de Atos ons uiteindelijk wel overal, maar we keken onderweg vaak met enige jaloezie naar de leuke, eigentijdse stadsautootjes van andere verhuurders (in Griekenland makkelijk te herkennen aan de stickers) zoals Panda's, Picanto's, Hyundai i10 et cetera. En wanneer we nog zo'n suffe Atos zagen, dan was hij steevast van hetzelfde Griekse bedrijf dat, via Sunny Cars, ons had voorzien.
Kortom: Sunny Cars voldeed aan onze verwachting, maar de plaatselijke geleverde wagen was matig en uit de tijd. Om die reden zou ik wellicht - v.w.b. Chios - in het vervolg bij Avis of Europcar shoppen vanwege de modernere en 'leukere auto's'.
Sterke punten
All in-prijzen (enkele uitzondering daargelaten), duidelijkheid, zekerheid, mogelijkheden tot contact in Nederland.
Zwakke punten
Op Chios een tamelijk bedroevend auto-aanbod voor wat betreft het type B.