Genieten, relaxen en zoveel mogelijk zien? Met een huurauto van Sunny Cars heb je pas écht vakantie! Want een Sunny Car is all-in. Gegarandeerd géén extra toeslagen, maar 1 vast bedrag. Duidelijker en makkelijker kan niet.
De voordelen van Sunny Cars op een rijtje:
- Gratis wijzigen autohuur
- Inclusief schadeverzekering, glas-banden-bodem-dakschadedekking én diefstalverzekering
- Eerlijke tankregeling
- Extra bestuurder voor je huurauto
- Terugbetaling eigen risico bij schade of diefstal
Bij Sunny Cars is het mogelijk om een auto te huren zonder creditcard of contante waarborg. Dit kunnen klanten doen middels het waarborg servicepakket. Met het 'geen waarborg' pakket hoeven klanten dus niet in het bezit te zijn van een creditcard op naam van de hoofdbestuurder.
Sunny Cars neemt het risico voor de borg volledig over en staat garant bij de verhuurder. Bij het ophalen van de huurauto moet de klant alleen de voucher inleveren.
Klanten moeten minimaal 5 dagen voor de huuraanvang een boeking plaatsen. Bij het boeken kan men voor de optie 'geen waarborg' kiezen. Vervolgens worden alle auto's getoond waar het mogelijk is om deze zonder waarborg op te halen.
Leeftijd bestuurders
Over het algemeen is de minimumleeftijd 23 jaar om een huurauto te mogen besturen. Dit verschilt steeds per land, categorie en lokale partner. Voor de grotere/ luxere auto's is men vaak strikter met betrekking tot de leeftijd van bestuurders. Meestal eisen autoverhuurders ook dat de bestuurder minimaal 1 of 2 jaar in het bezit moet zijn van een geldig rijbewijs. Behalve een minimum leeftijd hanteren sommige autoverhuurders ook een maximumleeftijd.
Sunny Cars heeft geen invloed op de minimum leeftijd. Deze wordt bepaald door de verzekeraars en de lokale partner. De mogelijkheid bestaat om als 21 jarige bestuurder een auto te huren, maar in de meeste gevallen wordt er een extra toelage in rekening gebracht.
Extra bestuurder
In vrijwel alle landen is het mogelijk om een auto te huren met een extra bestuurder. Hiervoor moet in de meeste gevallen wel een toeslag betaald worden. Klanten kunnen ook kiezen voor het 'tweede bestuurder- of AD pakket'. In dit geval is een extra bestuurder altijd gratis bij de autohuurprijs inbegrepen. Het is wel belangrijk dat zowel de hoofdbestuurder als de andere bestuurder(s) het huurcontract ondertekenen. Hierdoor is iedereen optimaal verzekerd.
Pech met de huurauto
Het kan wel eens voorkomen, dat een klant pech heeft met de huurauto. Indien zo een geval zich voordoet, is het van belang dat de klant eerst contact opneemt met de lokale partner. De meeste partners hebben een 24-uursservice; het telefoonnummer vind men op het huurcontract van de lokale wagenparkaanbieder. Het wordt klanten afgeraden om zelf, zonder overleg, de wegenwacht in te schakelen. De kosten hiervan worden namelijk niet vergoed. Daarnaast is het ook mogelijk om contact op te nemen met Sunny Cars. Dit kan 24 uur per dag via het noodnummer: +31 23 5 699 690.
Contact gegevens
Sunny Cars is van maandag tot en met vrijdag, van 09.00 - 20.00 uur, en op de zaterdag, van 09.00- 17.30 uur, te bereiken via het telefoonnummer 023 - 5 699 696. In noodgevallen kan men 24/7 contact opnemen met Sunny Cars via het nummer: +31 23 - 5 699 690
Informatie Sunny Cars
Sunny Cars biedt een all-in autopakket. De unieke all-in formule werkt heel simpel. All-in betekent ook echt all in!
Bij Sunny Cars boek je van te voren je huurauto voor een duidelijke prijs. Alles is geregeld en betaald. Wanneer je de huurauto komt ophalen, heb je geen gedoe met extra kosten. Dat betekent dus geen verrassingen bij schade en niet betalen voor extra gereden kilometers. Je hoeft niet eens aan een verzekering te denken want alles is geregeld door Sunny Cars.
Sunny Cars rekent enkel voor aanvullende wensen zoals 'One way huren', de huurauto laten afleveren bij jouw bestemming of een kinderzitje een toeslag.
Sunny Cars wil graag dat je op je vakantie of zakenreis 100% zorgeloos kunt rondrijden. Daarom werkt Sunny Cars altijd volgens hun filosofie de Rent a Smile filosofie: All-inclusive, optimaal verzekerd en de allerbeste service.
Dankzij deze aanpak is Sunny Cars in ruim 20 jaar gegroeid tot een van de grootste onafhankelijke Europese aanbieders in autohuur. Sunny Cars werkt uitsluitend met de beste partners ter wereld. Sunny Cars bezit zelf geen auto's, maar sluit contracten af met lokale en internationale autoverhuurders die aan de strenge kwaliteit- en service-eisen van Sunny Cars voldoen. Bij Sunny Cars kan je in 120 landen en op meer dan 8.000 bestemmingen wereldwijd een huurauto reserveren.
Ervaringen Sunny Cars
Sunny Cars is positief beoordeeld door Kassa. De redactie van Kassa onderzocht hoe je voordelig een huurauto kunt reserveren voor je vakantie. De uitkomst van dat onderzoek? Sunny Cars is is daadwerkelijk de goedkoopste autoverhuurder én echt als enige all-inclusive!
Tevens heeft Sunny Cars de Vakantie Award 2016 gewonnen. Dat betekent dat Sunny Cars de beste autoverhuurder van 2016 is en dat hebben zij behaald met een rapportcijfer van 8,7.
Sunny Cars valt regelmatig in de prijzen. Alle goede beoordelingen en awards worden op de website vermeld;een extra garantie dat je voor zorgeloos auto huren bij Sunny Cars aan het enige juiste adres bent!
Ervaringen van klanten zijn ook te lezen op Vergelijkautoverhuurders.nl.
Kortingen
Bij Sunny Cars worden er géén boekingskosten of reserveringskosten berekend wanneer je een auto huurt. Ook betaal je geen extra kosten zoals bijvoorbeeld een toeslag wanneer je een creditcard gebruikt.
Sunny Cars heeft regelmatig een aanbieding voor een bepaalde periode en/of op een bepaalde locatie. Deze actuele aanbiedingen om een auto te huren zijn te vinden op de homepagina van Sunny Cars. Indien er verlaagde tarieven zijn zie je dit ook direct terug in de prijs wanneer je een auto reserveert.
Er worden regelmatig aanbiedingen en kortingcodes van Sunny Cars online aangeboden. Momenteel zijn er geen actiecodes of aanbiedingen beschikbaar.
Klachten
Sunny Cars werkt uitsluitend met de beste partners wereldwijd. Deze partners dienen altijd aan strenge kwaliteits- en service-eisen te voldoen. Daarom worden er concrete contractafspraken gemaakt. Er wordt vaak geevalueerd en bijgehouden hoeveel klachten er voor een aangesloten autoleverancier binnenkomen.
Sunny Cars evalueert de ervaringen van klanten regelmatig. De beoordelingen van de klanten worden onderzocht en bij een negatieve ervaring wordt hiervan een rapport gemaakt. De resultaten worden tijdens de evaluatie met de autoleverancier besproken. Voldoet zo'n aangesloten partner niet (meer) aan de eisen van Sunny Cars? Of komen er teveel klachten binnen over dat de autoverhuurpartner? Dan wordt de samenwerking met deze partner beeindigt door Sunny Cars.
Heb je klachten? Dien dan je klacht uiterlijk één maand na afloop van de gereserveerde dienst in. De klacht dient schriftelijk te worden ingediend bij Sunny Cars. Hieraan moeten de factuur, een kopie van het lokale huurcontract, betaalbewijzen en/of voucher door de huurder worden toegevoegd als bijlage. Bij de afhandeling van klachten zal Sunny Cars naar vermogen een bemiddelende rol vervullen tussen de verhuurder en de huurder.
Een beoordeling delen over Sunny Cars kan ook altijd op Vergelijkautoverhuurders.nl.
Soms is het gewoon makkelijk om een auto te huren. Bijvoorbeeld omdat je eigen auto bij de garage staat of omdat je een grotere auto nodig hebt voor je autovakantie. Je kan een auto online reserveren. Soms heb je die mogelijkheid niet en ga je naar de balie van het lokale verhuurbedrijf. Dergelijke bedrijven willen ook wat verdienen aan de verhuur van een auto en zullen dan ook allerlei opties aan ... [...]
Dit autoverhuurbedrijf biedt een alles in een pakket om een auto te huren. De unieke alles in een formule werkt heel eenvoudig. All-in betekent dat je ook alles in een krijgt en niet tegen verrassingen en kosten loopt bij het terugbrengen van de huurauto. Bij Sunny Cars heb je de mogelijkheid om je auto van te voren boeken voor een concrete prijs. Alles is geregeld en vooraf betaald. Wanneer je de ... [...]
Onder het motto ‘hoogseizoen pech, al het voordeel weg’ is de vroegboekactie per 1 december van start gegaan bij SunnyCars. Klanten kunnen vanaf deze datum tijdelijk in aanmerking komen voor de gratis Flexservice. Dit is natuurlijk genoeg reden om een huurauto ruim van te voren te reserveren. Met deze tijdelijke gratis Flexservice kan men altijd nog kosteloos een reservering annuleren. ... [...]
Auto gehuurd. Categorie duurder dan we eigenlijk wilden, maar toch maar gedaan omdat we voor onze rondreis een auto wilden met 2 achterbanken zodat onze kinderen de ruimte zouden hebben. Ter plekke kregen we toch een kleinere auto mee. Plaatselijke verhuurder zei dat deze in de categorie valt. Gemeld bij Sunny Cars, die deden daar op dat moment niets aan, verschuilden zich achter de lokale verhuurder. Bij thuiskomst weer contact opgenomen. Hebben ons maanden aan het lijntje gehouden, maar blijven zich verschuilen achter de lokale verhuurder. Grote schande! Wij vroegen niet om een schadevergoeding, maar gewoon om een teruggave van het te veel betaalde bedrag in vergelijking met de auto uit de categorie die we uiteindelijk kregen...
Sterke punten Groot aanbod, overal beschikbaar
Zwakke punten Klantenservice. Contact krijgen en houden is lastig. Daarnaast denken ze niet in oplossingen en kijken ze de andere kant op bij conflicten.
Sunny cars heeft als verkooppunt dat zij transparant zijn en geen onverwachte kosten in rekening brengen. Helaas is dat niet waar gebleken. Mijn ervaring in mei 2022 op Mallorca is dat ze toch extra kosten in rekening brengen voor het "te vroeg" inleveren van de auto. Dit terwijl de tijden vooraf duidelijk waren gemeld en op de factuur stonden weergegeven. Inhoudelijke reactie van Sunny cars: Geen. Dus ben gewaarschuwd. Ook Sunny cars brengt extra kosten in rekening.
Ik heb een wagen gehuurd voor 2 weken van 25 augustus tot 8 september. De auto ging ik ophalen in luchthaven Deurne op een zondag. Sunny cars heeft geen wagens maar doen beroep op bv. Hertz. Bleek allemaal geen probleem te zijn die wagen op te halen op zondag. Er werd melding gemaakt van meerkost omdat het buiten openingstijden was. Ik heb dit aanvaard. Maar los van de enorme vertraging van mijn vliegtuig bleek er helemaal niets geregeld te zijn met Hertz laat staan ophaling op zondag. Dit werd nooit gemeld door Sunny cars. Met als resultaat ik heb een taxi moeten betalen van 85 EUR van Deurne naar mijn woonplaats en bovendien de dag erop mij iemand laten Voeren naar Deurne om dan pas de wagen op te halen. Hertz is wel klantgericht geweest door mij een upgrade te geven. Sunny cars helemaal niets geen terugbetaling van de taxi noch de terugbetaling van de zondag. Denk maar niet dat je hen aan de lijn krijgt op een zondag rond middernacht (dus 24/7 klopt helemaal niet). Kortom vermijd te huren bij Sunny cars want de communicatie en service naar de klant is 0.
Zeer slechte ervaring met Sunny Cars. In Japan auto gehuurd via sunny cars, sunny cars had bij prijsopgaaf vergeten one way te berekenen. We kregen auto dus niet mee tenzij oneway toch betaald werd. Sunny Cars wilde dit niet zelf betalen en vroeg of wij dit als klant konden voorschieten. Ze zouden het gelijk terug betalen. Wij zelf betaald anders hadden we helemaal geen auto. Bij terugkomst bleek dat we eerst een klachtenformulier moesten invullen, klacht. hoezo?Formulier toch maar ingevuld en opgestuurd. Nu bijna 5 weken terug, geld nog niet terug, Sunny Cars,zeer onbetrouwbaar dus!
Zwakke punten 24 uurs bereikbaarheid geldt wel maar personeel is niet altijd bevoegd en bekwaam om te handelen, zoals in ons geval. Toen we belden vanuit Japan, kon medewerker ons alleen aanhoren en zelf niets beslissen. Verder maken ze hun beloftes niet waar in ons geval. Geld zouden ze overmaken wat ze niet hebben gedaan tot nu toe. Ze werken verder buraucratisch met eerst verplicht klachten formulier in te moeten vullen, in moeten sturen en vervolgens 28 werkdagen de tijd om dit te verwerken.In ons was het geen klacht. Ze handelen absoluut niet klant- en servicegericht en accuraat.
Voor de periode tussen 23 december tot 6 januari, had ik via Sunny Cars een auto gehuurd voor een rondreis beginnend en eindigend bij Malaga airport. Als vaste klant van Sunny Cars (2 keer per jaar) ben ik altijd vanuit gegaan dat ik het beste verzekerd was, mocht het nodig zijn.
Op 26 december in Granada kwam buiten mijn schuld in eens een beweegbare paal uit de weg en beschadigde het de radiator van de auto. Om geen verdere schade aan de motor te veroorzaken, heb ik de auto aan de kant gezet en zowel Sunny Cars als het lokale verhuurbedrijf (CarGest) gebeld. De auto zou worden opgehaald.
Tegen mijn verwachting in bleek ik op geen enkele wijze recht te hebben op een vervangende auto! Men kondigde aan, dat wij zouden worden opgehaald door een taxi die ons zal terugbrengen naar Malaga om zelf een andere auto op te halen. Ik heb beide bedrijven uitgelegd, dat ik zowel Granada als Cordoba reserveringen had, waardoor ik de reis niet kon onderbreken. Bovendien stond ik op dat moment samen met mijn vrouw en drie kleine kinderen en bagage langs de weg in de stromende regen. Geen enkel begrip, een gesprek was onmogelijk. De medewerkers van zowel Sunny Cars als CarGest die ik aan de lijn kreeg, herhaalden steeds de zelfde zin zonder in te gaan op onze situatie.
Op 27 december kondigde CarGest op eens aan, dat ik de dag daarna zal worden opgehaald door een taxi, die mij naar een andere autoverhuurbedrijf bij het treinstation in Granada zal brengen. Daar zou ik een auto krijgen waarmee ik door het doolhof van de nauwe straten van het centrum van Granada terug kon rijden naar mijn gezin om hen op te halen. Vervolgens moest ik naar Malaga airport rijden, om daar een vervangende auto te krijgen. En oh ja: de benzine- en tolkosten waren voor mijn eigen rekening.
Daarop belde ik Sunny Cars om dit te bespreken. De medewerker die ik aan de lijn kreeg bleef mij onderbreken en liet mij steeds niet uitpraten. Toen ik haar vroeg om daarmee op te houden en eerst naar mijn verhaal te luisteren, werd mevrouw boos en gooide de hoorn neer. Tot mijn verbijstering kon geen hulp meer verwachten van Sunny Cars.
De ochtend daarna moesten we het appartement verlaten. In de stromende regen stonden we weer op straat op die taxi te wachten die maar niet kwam. Na 1 uur belde ik weer CarGest. CarGest beweerde dat de taxi was geweest en zelfs had getoeterd maar wij waren er niet! Na een half uur kwam de taxi met de excuses van de chauffeur dat hij te laat was. En de kinderen die in de regen stonden mochten ook mee. Bij het treinstation van Granada, kregen we de sleutels van een auto die twee straten verderop was geparkeerd. Weer stonden we in de regen op straat met drie kleine kinderen en bagage.
De reclamekreten van Sunny Cars zijn: direct en all inclusief verzekerd en: zorgeloze autohuur; dat is waar wij voor staan. Daarom is je huurauto bij ons standaard optimaal verzekerd. Bij Sunny Cars hanteren we de Rent a Smile filosofie. Voor ons is er niets belangrijker dan tevreden klanten die in een 100% zorgeloze huurauto van hun vakantie kunnen genieten.
Behalve de extrakosten heeft deze behandeling ons veel, heel veel stress bezorgd tijdens een reis die een onbezorgde vakantie had moeten zijn. Een van de kinderen raakte verkouden en we raakten één dag van onze vakantie kwijt.
Maar boven alles heeft het mij bijzonder geraakt dat een meisje, dat mijn dochter kan zijn in een noodgeval mij zo beledigt door de hoorn neer te gooien. En dat ook nog namens een bedrijf doet dat zich professioneel noemt en de beste garantievoorwaarden beweert te hebben.
Om deze klacht hoeven wij nergens voor gecompenseerd te worden. Wij hoeven geen waardebonnen of vergoedingen van geen van deze twee bedrijven te hebben. Met geld maakt u het niet goed. Ons als klant bent u sowieso voor goed kwijt.
Onze enige wens is, mocht er in een van deze twee bedrijven überhaupt iemand zijn die zich verantwoordelijk voelt, dat hij/ zij zich diep, diep schaamt.
Sterke punten GEEN
Zwakke punten Loze reclame kreten die ze niet waar maken.
Sunny Cars is een tussenpersoon geen autoverhuurder!
Zowel de autoverhuurder als Sunny Cars moeten aan je verdienen.
De eerste kink is dat SC pas NA de overeenkomst meldt wie de autoverhuurder is, je hebt niets te kiezen. Op naar Hertz in Oslo. Hertz dus; zucht, meteen bij de balie een poging om een dure verzekering aan te smeren - die strandt- en de toon is gezet. "Oh ja SC ja die verzekering zit er wel bij maar het eigen risico moet u als borg betalen en dan kunt u het later wel weer claimen bij SC." De Hertz medewerker heeft er al flink de pest in.
We krijgen een te kleine auto aangeboden die niet besteld is (audi a3 versus volvo v40), bij ons protest krijgen we een grotere auto aangeboden tegen een grove meerprijs. Sunny Cars klanten zijn overduidelijk niet welkom en niet gewaardeerd. Sunny Cars heeft geen alarm of hulplijn dus je moet je er zelf uitvechten.
Parking lot helemaal afgelopen, er is geen volvo v40, die speciaal gegarandeerd was, en geen equivalent (wel compacter of groter), de baliemedewerker bevestigd dat ze die volvo's helemaal niet hebben.
Er volgt een patstelling, Hertz heeft maling aan ons en offreert alleen 3 andere duurdere auto's, we krijgen geen upgrade omdat we Sunny Cars klant zijn (letterlijk gezegd). Sunny Cars is verder prepay dus het geld is al binnen (letterlijk gezegd).
Bijbetalen of niet weg kunnen, ook een Hertz Gold Card kan ze niet boeien. De verspilde tijd begint op te lopen en we kiezen voor een duurdere auto, meteen bijbetalen en doei! Helaas had de vermoeidheid al toegeslagen, te laat gezien dat de tank niet helemaal vol zat, typisch Hertz, altijd scharrrelen.
Natuurlijk direct klachten ingediend bij SunnyCars, maar die geven niet thuis, vragen om nummers en willen vooral van je af. Inmiddels de stukken 3 x ingediend en tot nu toe een lullig briefje gekregen van iemand die overduidelijk het hele verhaal en niet gelezen heeft en geen contact heeft gehad met Hertz Oslo. Wel nog een schlemielig vouchertje 'voor een eerst volgende huur' gekregen jaja.
Nogmaals, Sunny Cars is een tussenpersoon geen verhuurder! En na de voucher en de betaling is hun buit binnen kan jij het verder uitzoeken met een autoverhuurder die jou echt niet als volwaardige klant ziet. Denkt u valt wel mee? Nou van Sunny Cars een lullig briefje, van Hertz.......helemaal geen reactie, nul noppes nada nax.
Toch proberen? Succes!
Sterke punten - geen
- op de site lijkt het strak geregeld
Zwakke punten - Sunny Cars is een tussenpersoon geen autoverhuurder
- Beloftes van Sunny Cars heeft autoverhuurder maling aan.
- Geen extra rijder zonder bijbetaling
- Wat er ook gebeurd Geld altijd weg, pre pay!
- Geen coulance bij de autoverhuurder
- Geen noodlijn bij Sunny Cars
- Geen klantenservice die het achteraf nog wat kan schelen
- Eigen risico -vooraf!- volledig te betalen als deposit van je CC. Dat kan flink inhakken op je betaalmogelijkheden.
- Opgelicht met niet volle tank? Nobody cares.
Zolang er geen pech of schade is, verlopen de diensten van Sunnycars goed zoals ik vele malen heb mogen ervaren. Als er echter wel problemen zijn, dan hoef je in het geheel niet op Sunnycars te rekenen. In mijn geval was de verhuurder vergeten de dop op het oliereservoir te doen en was de olie over het hele motorblok gelopen en bv. ook in het eveneens openstaande ruitenwisservloeistof-reservoir. Ik heb zowel naar het noodnummer van Sunnycars gebeld als naar Europcar, waar ze in Spanje geen verstaanbaar Engels bleken te kunnen spreken. Uiteindelijk is de auto weggetakeld en zijn wij langs de kant van de weg met onze bagage achtergelaten. Na opnieuw veelvuldig bellen met Europcar (met hulp van een wel tweetalige pompbediende) is na vele uren een taxi ons op komen halen en heeft ons naar ons hotel gebracht. 's Avonds werden we niet zoals beloofd door Sunnycars teruggebeld. De volgende dag hebben we uiteraard weer naar Sunnycars en Europcar teruggebeld met weinig resultaat, hetgeen zich de volgende dagen herhaalde. Pas na drie dagen kregen we een kleinere vervangende auto, die we op behoorlijke loopafstand zelf af moesten halen. Een kleine kras die we niet opgemerkt hadden op deze donkere auto leidde ertoe dat later ook nog eens 600 Euro van mijn credit card werd afgeschreven. Op mijn klachten naar Sunnycars reageerden ze steeds doodleuk dat hun reactie iets langer zou duren (of dat het doorgezet was naar de "bureaumanager", of vergelijkbare ambtelijke praat). Na vele maanden heb ik via mijn rechtsbijstandverzekering het grootste deel van dit bedrag teruggekregen, maar er kwam geen woord van excuus of inhoudelijke behandeling van mijn klacht of zelfs maar een specificatie van de bedragen die ik in porties teruggestort heb gekregen. Om dit review niet te lang te laten worden, heb ik de kleinere ergernissen maar weggelaten. Geloof het dus niet van die onbezorgde vakantie met Sunnycars. Als het erop aankomt laten ze je gewoon aan je lot over. De schaal van Sunnycars is waarschijnlijk te groot om ook nog een fatsoenlijke klantenservice te kunnen runnen. Bovendien verloopt de communicatie tussen bemiddelaar (Sunnycars) en daadwerkelijke autoverhuurder (Europcar in dit geval) zo stroef, als ze het al geprobeerd hebben, dat van een echte service geen sprake kan zijn. Ondanks dat ze blijkbaar commerciële banden hebben met de ANWB en de Consumentenbond, zou ik ieder aanraden met een wijde boog om Sunnycars heen te lopen.
Sterke punten Verhuurproces via web site.
Zwakke punten Ontbrekende klantenservice en klachtenafhandeling
In okt. '16 auto gereserveerd voor mei '17. Nu ineens wordt dezelfde auto in dezelfde periode veel goedkoper aangeboden. Na div. telefoontjes kon ik wel ,,omboeken'' maar moest ik wel 25 euro annuleringskosten betalen. Terwijl ik al jarenlang klant ben. Ik vind dit totaal niet klantvriendelijk.
Sterke punten Nederlands aanspreekpunt
Zwakke punten Wat heb je daar aan als ze toch niet klantvriendelijk zijn.
Op het vliegveld werd onze creditcard geblockt, er kon niet genoeg gereserveerd worden. Op sunnycars staan de meeste huurvoorwaarde waarborg op 300 euro, behalve de auto die ik heb uitgekozen ( de kleinste auto ). Hiervoor had ik dus 1022 bestedingsruimte nodig op mijn creditcard. Onmogelijk in mijn situatie omdat mijn bestedingsruimte op mijn creditcard maar 1000 euro is. Daarom moest ik opnieuw een verzekering afsluiten en zit ik met dubbele kosten.
Nu had ik uiteraard het bedrag kunnen verhogen, maar het komt er op neer dat het totaal niet transparant genoeg is. Daarnaast weet je van te voren ook niet bij welke verhuurder je zit.
Sterke punten de site.
Zwakke punten transparantie. huurvoorwaarden niet hetzelfde.
Sunny Cars stelt alle rompslomp te zullen overnemen. Dit is onze ervaring met deze aan de ANWB gelieerde partij.
- de Hertz locatie was niet te vinden, een bedrijf in de buurt was zo vriendelijk voor ons te willen bellen en er ons naar toe te brengen;
- alles was natuurlijk van te voren betaald, toch hebben wij daar 45 minuten allerlei controles moeten doorstaan;
- we moesten bijbetalen, alles geprobeerd dit te voorkomen maar dan kregen wij de auto niet mee;
- het contract dat wij moesten onderteken was in het Spaans, dus hoe moet je dit controleren;
- onderweg bleek dat de auto zwaar stuurde, ALLE banden waren veel te zacht;
- de ruitenwisser vloeistof was geheel leeg;
- het oranje motor management lampje ging branden;
- nav het bijbetalen natuurlijk vanaf ons vakantieland gemaild, wat volgde was een eindeloos heen en weer mailen en geen oplossing.
Inmiddels zijn wij ruim twee weken terug en nog steeds geen reactie en oplossing van Sunny Cars.
Wij wachten nog even en anders maar een E-mail naar de ANWB, kijken of die ons wel van dienst zijn.
Zwakke punten duur, geen service als je ze nodig hebt, slechte auto, duurder dan afgesproken, geen oplossing, afschuiven op de klant
Je krijgt een auto met daarbij alles top geregeld.
Maar het voldoet niet altijd aan wat Sunny Cars belooft.
Ze regelen alleen auto's, de werkelijke verhuurder hoeft niet te weten wat Sunny beloofd.
Nare ervaring in Turkije. Midden in de nacht een auto afnemen in een donker hoekje van een slecht verlichtte luchthaven. Oude auto met een lege tank en boel schade. Overdag zie je dan dat de auto van binnen en van buiten vies is en daarnaast is de 12 volt connector kapot, is de ruitensproeier leeg en de ruitenwissers niet echt top. Ook in Turkije regent het!
Het is wel fijn om je navigatie te kunnen gebruiken onderweg.
Geklaagd tijdens de reis, niets gedaan. Geklaagd na de reis aanbod 50 euro voor 10 dagen autohuur.
Na veel gezeur houdt Sunny Cars hardnekkig en eigenwijs vast aan het matig afhandelen van een klacht.
Sterke punten Lijkt allemaal goed geregeld.
Zwakke punten Selecteren hun verhuurders niet erg goed
Als het niet helemaal lekker loopt zoek je het zelf maar uit.
Slechte service van Sunny Cars.
Voor onze vakantie in Italië hebben we bij Sunny Cars via het reisbureau een auto gehuurd. Ophalen in Venetië, wegbrengen in Rome.
Aangekomen in Venetië kregen we na 1,5 uur wachten in de rij bij Sicilly by Cars te horen dat er geen auto beschikbaar was. Gek, want we hadden al heel lang van tevoren geboekt. Telefonisch contact met Sunny Cars gehad en zij gaven aan dat we maar bij een andere maatschappij moesten kijken of ze een vergelijkbare auto hadden. Sorry? Is dat niet jullie werk? Nou nee, want als zij zouden bellen, zouden ze toch zeggen dat er niets beschikbaar was. Dat riep al direct vragen bij ons op, maar we wilden graag onze vakantie gaan vieren, dus op pad naar een andere autoverhuurder. Na 1,5 uur in rijen gestaan te hebben en overal 'nee' te horen, was Hertz de enige met een beschikbare auto, maar wel een paar klasses hoger dan wat wij gereserveerd hadden. Wij bellen met Sunny Cars, maar omdat zij zelf in het systeem ook niets anders konden vinden, mochten we deze auto huren. Wel effe zelf voorschieten, maar als we de bonnen in zouden leveren, kregen we het geld gewoon terug. Hertz duidelijk uitgelegd wat de bedoeling was: zelfde soort contract (dubbele bestuurder, one way, etc), maar GEEN verzekeringen. Kosten? 1.027,-. Voor de zekerheid Sunny Cars nog maar even gebeld, maar het bedrag was akkoord en in het systeem genoteerd.
Terug in Nederland direct alle bonnen e.d. ingestuurd en na twee weken geen gehoor toch maar even gebeld. De onvriendelijke mevrouw Vork kon ons telefonisch niets vertellen (huh?) maar zou per mail een reactie geven.... lekkere klantenservice...... Vervolgens krijgen wij een mail met een reactie op onze klacht (wij hadden op dat moment nog geen klacht, dus hoe komen ze daarbij?) en de bevestiging dat ze zo'n 300 niet vergoeden 'omdat dat niet onder hun voorwaarden valt'. Belachelijk, want ze wilden o.a. de One Way kosten niet vergoeden. Hoe hadden we dan van Venetië naar Rome moeten gaan? En hoe hadden wij op dat moment moeten weten wat wel en niet onder hun voorwaarden zou vallen? Daarnaast: ze hadden het totaalbedrag telefonisch aan ons bevestigd en in het systeem genoteerd, waarom dan toch niet volledig uitkeren? En als het bedrag te hoog was, waarom had Sunny op het moment dat wij belden dan niet zelf de contacten met Hertz gelegd om uit te zoeken waar die 1.027 uit bestond? Wij hebben daar hun werk moeten doen en worden daar uiteindelijk ook nog eens de dupe van!
Om verder een lang verhaal kort te maken: er is twee maanden gebakkelei tussen het reisburo en Sunny Cars geweest met als resultaat een uitkering van 90 en nog weer later 93 (een 'coulance' betaling, te zot voor woorden!). Wij hebben vervolgens contact met de geschillencommissie opgenomen en toen de Accountmanager van Sunny Cars hier via ons reisburo lucht van kreeg, is Sunny over gegaan tot het betalen van het laatste bedrag.
Schandalig hoe Sunny Cars omgaat met dit soort situaties. Wij hebben alles gedaan in Venetie wat ze van ons konden verwachten, we hebben zelfs hun werk moeten doen en vervolgens laten ze je bij thuiskomst zelf opdraaien voor de kosten.
Geen excuses voor de problemen, voor de afhandeling, helemaal niets. We hebben ons geld uiteindelijk terug, maar alleen maar omdat wij er niet voor schuwen om naar de geschillencommissie te stappen. Nooit meer Sunny Cars voor ons en hopelijk ook niet voor andere mensen.
Sterke punten - Het tegenspreken van gemaakte afspraken
- Volhardend in hun eigen mening
- Niet luisteren naar klant/reisburo en voortdurend in de reden vallen met eigen argumentatie
Zwakke punten Eigenlijk alles. We hebben hier geen goed woord voor over. Dat een bedrijf met zo'n instelling en afhandeling überhaupt nog bestaat. Je wordt besodemietert waar je bij staat. Wij vragen ons echt af waarom een consumentenbond of iets dergelijks hier niet wat aan doet.
Via sunnycars een auto bij europcar in Engeland geboekt.
Zonder vermelding van de autoverhuurder werd er toch een extra verzekering op het contract gezet. Dit contract is zo onoverzichtelijk dat dat niet duidelijk is. Sunnycars gebeld: We hebben U gewaarschuwd, hier kunnen we niets aan doen.
Normaal gesproken hebben we nooit een probleem met autohuur als we rechtstreeks boeken. Het is beter om niet sunnycars als tussenpersoon te gebruiken. Op de site lijkt het allemaal waterdicht, maar in de praktijk blijkt het anders te lopen, en neemt sunnycars daarna ook geen verantwoording meer.
Na het lezen van veel positieve ervaringen heb ik 10 dagen een auto gehuurd via Sunnycars. Ik kon mijn auto bij Europcar ophalen. Een aantal maanden van tevoren heb ik het gehele bedrag overgemaakt. Daar heb ik geen omkijken meer naar dacht ik, nou niets is minder waar. Ik had per abuis een GPS meebesteld, daar kwam ik pas achter bij het afhalen van de auto. Op de bevestiging stond niet duidelijk aangegeven dat ik dit als extra had besteld en welke kosten ik hier nog ter plaatse zou moeten voldoen. Ter plaatse kon ik de navigatie niet meer annuleren. De GPS die ik meekreeg werkte niet eens en Europcar wilde dit niet oplossen. Bij thuiskomst mijn klacht ingedient bij Sunnycars, zij konden niets meer voor mij betekenen. Ik moet dus ruim 100,- extra betalen voor iets waar ik niet eens gebruik van kon maken. Geen beste bemiddelaar die Sunnycars... Mijn advies: huur je auto direct bij de verhuurder, want aan Sunnycars heb je niets.
Sterke punten Prima auto
Zwakke punten Onduidelijkheid extra kosten
Geen service als je ze nodig hebt
Via Stip reizen een fly drive, ik wilde mijn auto ophalen in Pisa italië, doordat mijn creditcard niet werkte, kon ik de borg uiteindelijk betalen via mijn gewone bankrekening. Ik blij, want ik werd best wel zenuwachtig: normaal zouden ze de auto niet meegeven had ik gehoord.
De vriendelijke mevrouw voeg of ik nog een extra verzekering wilde. Ik was daar zeer duidelijk in: geen extra verzekering nodig. risico draag ik zelf.
Na thuiskomst krijg ik  106, euro minder terug gestort. Blijkt dat die leuke mevrouw een PAI Plus er op heeft gezet. dus tegen mijn zin en zonder het te melden. toch een extra verzekering blijkt achteraf bij navraag bij Sunny Cars , wat die PAI Plus dan eigenlijk was.
Ik in de veronderstelling dat alles in orde was heb ik niet alle kleine lettertjes gelezen en heb er dus voor getekend. Stom misschien? Maar ik vindt het pure oplichting die volgens Sunny Cars / Europcars niet terug te draaien is.
Ik voel me genaaid!
Sterke punten Sunny Cars kan met een glasharde , vriendelijke glimlach, en veel verontschuldigende woorden , de boel oplichten. Een soort van Italiën Job.
Ik heb online op de website van Sunny Cars een auto gehuurd voor mijn vakantie van 20 tot 28 juli in Curacao. Hierbij heb ik gelijk kunnen betalen en het geld was na bevestiging direct van mijn creditcard afgetrokken. Toen ik in Curacao was heb ik 2 uur gewacht op de shuttlebus die mij zou ophalen voor het hotel, dit stond namelijk aangegeven in het contract. Ik heb toen naar verschillende nummers gebeld van Sunny Cars en het lokale verhuurbedrijf Alamo en zij wisten beide niks van een 'shuttle bus'. Zij gaven aan dat ik de 2e dag van mijn vakantie de auto kon ophalen. Hierdoor heb ik de 1e dag van mijn vakantie onkosten gemaakt en onnodig tijd verspild...
Op de 2e dag van mijn vakantie ben ik naar de lokale verhuurder Alamo geweest en zij gaven aan dat ik de auto niet kon huren omdat ik minimaal 23 jaar of ouder moest zijn. Dit betekent dat ik de auto niet meer kon huren en heb dus gevraagd om deze te annuleren en mijn geld terug te krijgen op 22 juli 2014.
Ik ben inmiddels al bijna een week terug van vakantie en heb gevraagd naar de status van deze declaratie. Vandaag (5 augustus 2014) heb ik gebeld naar de status van mijn declaratie. De medewerker die ik heb gesproken van Sunny Cars gaf aan dat het nog een onbekende tijdsduur heeft dat het geld terug wordt gestort. Zij hing uiteindelijk ook in me oor op omdat ik hier erg boos om werd.
Naar mijn mening heb ik onnodig vakantiedagen verspild doordat ik geen vervoer had door Sunny Cars hun beloften. Bovendien is de customer care afdeling ontzettend geïrriteerd bij een normale vraag wanneer het geld word teruggestort. Ik adviseer iedereen die ik ken om geen auto bij Sunny Cars te huren, vooral niet in het buitenland!
Zwakke punten - Sunny Cars komt beloften niet na.
- Bij annulering van de auto is het moeilijk (niet mogelijk) om geld terug te krijgen, zelfs als de fout bij hun ligt.
Afgelopen maand via Arke en Sunny Cars een auto gehuurd bij Hertz in Avignon. Bij het ophalen van de auto werd gezegd dat er een extra verzekering bij moest..... Achteraf blijkt dit onzin.... Maar bij reclame bij terugkomst is van restitutie geen sprake! Zeer slechte service en onduidelijke voorwaarden! Nooit meer Sunny Cars en Hertz.
Sterke punten Geen
Zwakke punten Geen duidelijke voorwaarden en voucher in Nederlandse taal zodat het aantonen van voorwaarden niet mogelijk is.
Bij het ophalen van de huurauto (een auto van Hertz) werden wij onaangenaam verrast. We zijn keurig op tijd opgehaald bij het hotel en kregen vervoer naar de plaats waar de huurauto zich bevond. Daar aangekomen kregen we 2 opties:
Optie 1: 450,00 euro borg betalen (via creditkaart) met daarbij de voorwaarde dat we zelf de auto terug moesten brengen naar de plaats van de huurauto en weer vervoer zouden krijgen naar ons hotel;
Optie 2: Contant 23,73 euro betalen en in dat geval mocht de auto bij het hotel blijven staan.
We hebben bij de verhuurder aangegeven dat dit niet conform de voorwaarden was, hij gaf aan dat Hertz de voorwaarden bepaald en niet Sunny Cars. Sunny Cars is een tussen persoon en bepaalt niet de voorwaarden. We kregen geen andere alternatieven.
Natuurlijk wisten we dat al dat Sunny Cars niet de verhuurder was, echter is dat geen excuus om niet de juiste informatie vooraf te verstrekken. In de voorwaarden staat: omdat de waarborg via credit cart gaat kan de auto achter gelaten worden bij het hotel in afspraak met de verhuurder. Er wordt nergens gerept over extra kosten die de verhuurder in rekening kan brengen. Als we dit van te voren hadden geweten, hadden we nooit de auto via Sunny Cars gehuurd, er waren goedkopere en ook volledig verzekerde alternatieven.
Daarbij kwam dat optie 1 voor ons geen echt alternatief was omdat we op zondag 8 januari 2012 om 13:25 weer opgehaald werden voor de terugreis, daarom hadden we juist voor de mogelijkheid van de auto achterlaten bij het hotel gekozen.
Al met al voelen we ons toch misleid en door Hertz belazerd. Sunny cars heeft dit afgedaan dat het om een additionele verzekering ging waar wij zelf voor hadden gekozen, maar we kregen simpelweg de auto niet mee als we niet voor optie 1 of 2 kozen.
Reactie Sunny cars: Sunny Cars biedt per bestemming een zo uitgebreid mogelijk pakket aan. Op alle bestemmingen waar ter plaatse een eigen risico van toepassing is, bieden wij onze klanten de mogelijkheid om eventuele schade bij ons na afschrijving te claimen. Dit geldt ook voor schades aan glas en banden, iets wat nergens anders wordt gedekt.
Hoewel Sunny Cars in geval van schade te allen tijde uitbetaalt (mits voldaan is aan de voorwaarden), geldt ter plaatse een eigen risico. Om dit eigen risico te reduceren tot nul (afkopen), kan ter plaatse een verzekering worden afgesloten. Zoals ook wordt bevestigd in onze voorwaarden, is het de verantwoordelijkheid van de klant om goed te lezen waarvoor men wordt gevraagd te tekenen.
Het afsluiten van deze verzekering ter plaatse - afkoop eigen risico - is overbodig.
Sunny cars doet zich er dus mee vanaf alsof wij een keuze hadden om zonder extra kosten toch de auto mee te krijgen en op te laten halen bij het hotel.
Sunny cars i.c.m. Hertz is dus niet te vertrouwen. E.e.a. komt niet overeen met de voorwaarden zoals deze door Sunny cars zijn opgesteld. Bovendien valt het meestal niet mee om op zondag tussenpersonen te bereiken, we hebben hier helaas al negatieve ervaringen mee.
Het gaat dus om extra kosten die wij aan Hertz moesten betalen indien de auto door de verhuurder bij het hotel opgehaald moest worden. Het enige alternatief was zelf de auto op maandag naar de afhaal plaats rijden, en dan zou de verhuurder ons terug brengen naar het hotel. De logica hiervan ontbreekt bij mij, ook in dit 2e geval moet de verhuurder op en neer rijden.
Sterke punten Geen, slechte klantenservice.
Zwakke punten Niet bereidt zijn de klacht serieus te nemen.
Zelfde verhaal als anderen. Lijkt goedkoop eenmaal aan de servicedesk extra kosten wat je voor lief neemt met geen andere keus ter plekke.
Het ergste vind ik nog dat sunny je klacht serieus lijkt te nemen, maar er niks mee doet.
Gelukkig heb ik de collega die me over sunny tipte al kunnen overtuigen dat het juist niks was.
Maar die had ondertussen ook al wat slechts met ze meegemaakt dus tsja. Misschien gewoon zelf maar achter komen....
Sterke punten Geen bijzonder sterke punten
Zwakke punten Tussenpersoon heeft geen meerwaarde. Rechtstreeka boeken handiger en goedkoper.
Let goed op extra kosten en vraag ernaar an tevoren.
In Madrid een auto gehuurd met Premium pakket (voorrang bij afhalen auto). Bij Europcar in Madrid zeiden ze dat dit nooit werkte bij hen en ik kon gewoon in de rij aansluiten. Wel kreeg ik een bewijs dat ik 21,- te veel had betaald. Bij inleveren auto werd echter 21,- afgeschreven op mijn creditcard. Bij terugkomst in Nederland een klacht ingediend bij Sunny Cars. Meteen een ontvangst bevestiging ontvangen. Het teveel afgeschreven bedrag ad 21,- is teruggestort. Daarna is het tot op heden echter stil gebleven, al vier maanden. Contact kun je niet leggen en er wordt nergens op gereageerd. Door de telefoon is men vriendelijk maar met de klachtenafdeling kan niet worden doorverbonden.
Ondertussen blijf ik maar wachten en hopen dat ze ooit nog eens 21,- terug zullen betalen.
Sterke punten Snelle, goede service, goede en nieuwe auto's.
Zwakke punten Aftersale zwaar beneden elke maat. Dus ook de klachtenafhandeling.
Half september hadden we voor een lang weekend een auto in Portugal nodig. In de 2e week van september heb ik geboekt. De auto zou 124euro kosten en op vrijdagavond om 20.30 uur opgehaald en op dinsdagmiddag om 17.00 uur teruggebracht worden op het vliegveld. Ik doorliep het hele boekingsproces, maar kreeg tot mijn stomme verbazing uiteindelijk een mail dat binnen vier werkdagen de boeking bevestigd zou worden. Ondertussen heb je geen keus. Je hebt je vastgelegd om bij Sunny Cars te boeken en zij krijgen dan enkele dagen de kans om te kijken of ze de wagen voor de afgesproken prijs kunnen leveren. Drie dagen later ontvang ik een mail met daarin de mededeling dat ik 30 euro meer moet betalen want mijn auto haal ik na 20.00 uur op en dat er ook nog ongeveer 20% lokale kosten bijkomen. Nu weet ik uit ervaring dat verhuurbedrijven op het vliegveld van Lissabon van 6.00 uur tot 24.00 uur open zijn.
Omdat ik vaker bij Sunnny Cars heb geboekt ben ik verbaasd dat blijkbaar het beleid is veranderd. Ze laten de klant nu dagen wachten totdat zij een auto tegen de afgesproken prijs hebben gevonden en als dat niet lukt, dan brengen ze extra kosten in rekening ( die dan worden afgeschoven op 'buiten de openingstijden ophalen' of 'extra lokale kosten: ongeveer 20%).
Op deze manier is het voor Sunny Cars wel érg makkelijk zaken doen.
Als klant kun je van je reservering af, maar ondertussen is de datum van vertrek genaderd en zijn de prijzen bij andere bedrijven gestegen, want in de goedkopere categorie is alles weg. Je bent dus genoodzaakt een duurdere auto te nemen.
Sterke punten Geen enkele
Zwakke punten - Sunny Cars vertelt pas na enkele dagen of de boeking tegen het afgesproken bedrag doorgaat, ze verkopen dus een wassen neus.
- In de bevestiging kan staan dat er 'ongeveer 20% extra kosten zijn'. De telefoonmedewerker kan niet duidelijk maken waar die 20% extra kosten voor zijn en of het niet 20% of meer is.
- Bij Sunny Cars moet je 30 euro extra betalen voor het huren na openingstijden. Wat die openingstijden op een internationaal vliegveld zijn, staat nergens bij het boeken.
Begin mei in Spanje een auto gehuurd, deze kreeg motorpech, auto werd opgehaald en wij ver buiten de bewoonde wereld achter gelaten, en moesten maar zien bij het hotel te komen.
Terug in Nederland werd er 1056euro van de creditcard afgeschreven.
Contact opgenomen met Sunnycars en na lang wachten en weer bellen kreeg ik een mail met wat bijlagen in het spaans, waaruit zou blijken dat er verkeerde brandstof was getankt, (diesel in benzineauto) dit is haast onmogelijk, deze benzine auto had een dunne vulleiding waar een dieselpistool niet in past. en wanneer dit gebeurd gaat een auto erg roken, wat niet is gebeurd.
Ook het een en ander bij een garage nagevraagd, en daar werd gezegd dat het verhaal van de verkeerde brandstof niet kon kloppen en ook niet paste bij de uitgevoerde reparatie.
Vervolgens sunnycars gemaild hoe in deze auto diesel getankt kon worden maar hier word geen antwoord opgegeven.
Belachelijk bedrijf! Ook een auto gehuurd in Spanje zoals de Janssens.
Credit card laten zien voor borg van de auto.
Thuis gekomen, blijkt de huur van de auto dubbel betaald te zijn (online en nogmaals afgeschreven op credit card). Info gevraagd va Sunny cars, zegt men dat we voor een extra verzekering zouden hebben gekozen! In Spanje werd gezegd geen documenten in het engels te hebben! Stelletje boeven zijn jullie! Belachelijk 300,- pleite! Schande!
Sterke punten Geen enkele!
Zwakke punten - Mensen bedonderen door te zeggen dat het onze eigen fout is en dat we zelf de verzekering zouden hebben geregeld! Staat op hun website dat ze een vergrote winst/omzet hebben. Nou hoe zou dat nu komen?
We hadden voor een speciale gelegenheid 3 auto's gehuurd via Sunnycars. De auto's zij uitgeleverd door Hertz in Barcelona. Bij terugkomst uit Spanje is er van de creditcard 3 x ca 250 afgeschreven. Wij hebben hierover een klacht ingediend bij Sunnycars als antwoord kregen wij het volgende te horen; Wij hadden een extra verzekering afgesloten
Echter dit is ons niet door de medewerkster van Hertz verteld, er is gezegd dat we tekenden voor de ontvangst van de auto's.
Dus pas op als je bij Hertz boekt!!!
Antwoord van de medewerkster van Sunnycars
De "Super PAI" is een extra inzittenden- en bagageverzekering, die in de normale diefstal en allrisk verzekering niet inclusief is.
Het afsluiten van deze extra verzekering is over het algemeen aan te raden.
Achteraf kan de hiervoor betaalde premie niet worden terugbetaald. U heeft natuurlijk ook de extra bescherming genoten tijdens de huur.
Sterke punten Kan ze niet bedenken!!!
Zwakke punten Jammer dat ze met Hertz in zee gaan we hebben eerder bij Sunnycars geboekt en kregen toen de auto van Europcar geen enkel probleem.Weinig service en medewerking als je een klacht hebt, je moet het zelf maar uitzoeken.
Afspraken niet nagekomen
Auto gehuurd. Categorie duurder dan we eigenlijk wilden, maar toch maar gedaan omdat we voor onze rondreis een auto wilden met 2 achterbanken zodat onze kinderen de ruimte zouden hebben. Ter plekke kregen we toch een kleinere auto mee. Plaatselijke verhuurder zei dat deze in de categorie valt. Gemeld bij Sunny Cars, die deden daar op dat moment niets aan, verschuilden zich achter de lokale verhuurder. Bij thuiskomst weer contact opgenomen. Hebben ons maanden aan het lijntje gehouden, maar blijven zich verschuilen achter de lokale verhuurder. Grote schande! Wij vroegen niet om een schadevergoeding, maar gewoon om een teruggave van het te veel betaalde bedrag in vergelijking met de auto uit de categorie die we uiteindelijk kregen...
Sterke punten
Groot aanbod, overal beschikbaar
Zwakke punten
Klantenservice. Contact krijgen en houden is lastig. Daarnaast denken ze niet in oplossingen en kijken ze de andere kant op bij conflicten.
Sunny cars onverwachte kosten
Sunny cars heeft als verkooppunt dat zij transparant zijn en geen onverwachte kosten in rekening brengen. Helaas is dat niet waar gebleken. Mijn ervaring in mei 2022 op Mallorca is dat ze toch extra kosten in rekening brengen voor het "te vroeg" inleveren van de auto. Dit terwijl de tijden vooraf duidelijk waren gemeld en op de factuur stonden weergegeven. Inhoudelijke reactie van Sunny cars: Geen. Dus ben gewaarschuwd. Ook Sunny cars brengt extra kosten in rekening.
slechte communicatie en slechte service
Ik heb een wagen gehuurd voor 2 weken van 25 augustus tot 8 september. De auto ging ik ophalen in luchthaven Deurne op een zondag. Sunny cars heeft geen wagens maar doen beroep op bv. Hertz. Bleek allemaal geen probleem te zijn die wagen op te halen op zondag. Er werd melding gemaakt van meerkost omdat het buiten openingstijden was. Ik heb dit aanvaard. Maar los van de enorme vertraging van mijn vliegtuig bleek er helemaal niets geregeld te zijn met Hertz laat staan ophaling op zondag. Dit werd nooit gemeld door Sunny cars. Met als resultaat ik heb een taxi moeten betalen van 85 EUR van Deurne naar mijn woonplaats en bovendien de dag erop mij iemand laten Voeren naar Deurne om dan pas de wagen op te halen. Hertz is wel klantgericht geweest door mij een upgrade te geven. Sunny cars helemaal niets geen terugbetaling van de taxi noch de terugbetaling van de zondag. Denk maar niet dat je hen aan de lijn krijgt op een zondag rond middernacht (dus 24/7 klopt helemaal niet). Kortom vermijd te huren bij Sunny cars want de communicatie en service naar de klant is 0.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
service en communicatie
Slechte ervaring met klantgerichtheid Sunny Cars
Zeer slechte ervaring met Sunny Cars. In Japan auto gehuurd via sunny cars, sunny cars had bij prijsopgaaf vergeten one way te berekenen. We kregen auto dus niet mee tenzij oneway toch betaald werd. Sunny Cars wilde dit niet zelf betalen en vroeg of wij dit als klant konden voorschieten. Ze zouden het gelijk terug betalen. Wij zelf betaald anders hadden we helemaal geen auto. Bij terugkomst bleek dat we eerst een klachtenformulier moesten invullen, klacht. hoezo?Formulier toch maar ingevuld en opgestuurd. Nu bijna 5 weken terug, geld nog niet terug, Sunny Cars,zeer onbetrouwbaar dus!
Sterke punten
Bereikbaarheid, duidelijke website, scherpe huurprijs.
Zwakke punten
24 uurs bereikbaarheid geldt wel maar personeel is niet altijd bevoegd en bekwaam om te handelen, zoals in ons geval. Toen we belden vanuit Japan, kon medewerker ons alleen aanhoren en zelf niets beslissen. Verder maken ze hun beloftes niet waar in ons geval. Geld zouden ze overmaken wat ze niet hebben gedaan tot nu toe. Ze werken verder buraucratisch met eerst verplicht klachten formulier in te moeten vullen, in moeten sturen en vervolgens 28 werkdagen de tijd om dit te verwerken.In ons was het geen klacht. Ze handelen absoluut niet klant- en servicegericht en accuraat.
Loze reclame kreten over all in garantie en klant tevredenheid
Voor de periode tussen 23 december tot 6 januari, had ik via Sunny Cars een auto gehuurd voor een rondreis beginnend en eindigend bij Malaga airport. Als vaste klant van Sunny Cars (2 keer per jaar) ben ik altijd vanuit gegaan dat ik het beste verzekerd was, mocht het nodig zijn.
Op 26 december in Granada kwam buiten mijn schuld in eens een beweegbare paal uit de weg en beschadigde het de radiator van de auto. Om geen verdere schade aan de motor te veroorzaken, heb ik de auto aan de kant gezet en zowel Sunny Cars als het lokale verhuurbedrijf (CarGest) gebeld. De auto zou worden opgehaald.
Tegen mijn verwachting in bleek ik op geen enkele wijze recht te hebben op een vervangende auto! Men kondigde aan, dat wij zouden worden opgehaald door een taxi die ons zal terugbrengen naar Malaga om zelf een andere auto op te halen. Ik heb beide bedrijven uitgelegd, dat ik zowel Granada als Cordoba reserveringen had, waardoor ik de reis niet kon onderbreken. Bovendien stond ik op dat moment samen met mijn vrouw en drie kleine kinderen en bagage langs de weg in de stromende regen. Geen enkel begrip, een gesprek was onmogelijk. De medewerkers van zowel Sunny Cars als CarGest die ik aan de lijn kreeg, herhaalden steeds de zelfde zin zonder in te gaan op onze situatie.
Op 27 december kondigde CarGest op eens aan, dat ik de dag daarna zal worden opgehaald door een taxi, die mij naar een andere autoverhuurbedrijf bij het treinstation in Granada zal brengen. Daar zou ik een auto krijgen waarmee ik door het doolhof van de nauwe straten van het centrum van Granada terug kon rijden naar mijn gezin om hen op te halen. Vervolgens moest ik naar Malaga airport rijden, om daar een vervangende auto te krijgen. En oh ja: de benzine- en tolkosten waren voor mijn eigen rekening.
Daarop belde ik Sunny Cars om dit te bespreken. De medewerker die ik aan de lijn kreeg bleef mij onderbreken en liet mij steeds niet uitpraten. Toen ik haar vroeg om daarmee op te houden en eerst naar mijn verhaal te luisteren, werd mevrouw boos en gooide de hoorn neer. Tot mijn verbijstering kon geen hulp meer verwachten van Sunny Cars.
De ochtend daarna moesten we het appartement verlaten. In de stromende regen stonden we weer op straat op die taxi te wachten die maar niet kwam. Na 1 uur belde ik weer CarGest. CarGest beweerde dat de taxi was geweest en zelfs had getoeterd maar wij waren er niet! Na een half uur kwam de taxi met de excuses van de chauffeur dat hij te laat was. En de kinderen die in de regen stonden mochten ook mee. Bij het treinstation van Granada, kregen we de sleutels van een auto die twee straten verderop was geparkeerd. Weer stonden we in de regen op straat met drie kleine kinderen en bagage.
De reclamekreten van Sunny Cars zijn: direct en all inclusief verzekerd en: zorgeloze autohuur; dat is waar wij voor staan. Daarom is je huurauto bij ons standaard optimaal verzekerd. Bij Sunny Cars hanteren we de Rent a Smile filosofie. Voor ons is er niets belangrijker dan tevreden klanten die in een 100% zorgeloze huurauto van hun vakantie kunnen genieten.
Behalve de extrakosten heeft deze behandeling ons veel, heel veel stress bezorgd tijdens een reis die een onbezorgde vakantie had moeten zijn. Een van de kinderen raakte verkouden en we raakten één dag van onze vakantie kwijt.
Maar boven alles heeft het mij bijzonder geraakt dat een meisje, dat mijn dochter kan zijn in een noodgeval mij zo beledigt door de hoorn neer te gooien. En dat ook nog namens een bedrijf doet dat zich professioneel noemt en de beste garantievoorwaarden beweert te hebben.
Om deze klacht hoeven wij nergens voor gecompenseerd te worden. Wij hoeven geen waardebonnen of vergoedingen van geen van deze twee bedrijven te hebben. Met geld maakt u het niet goed. Ons als klant bent u sowieso voor goed kwijt.
Onze enige wens is, mocht er in een van deze twee bedrijven überhaupt iemand zijn die zich verantwoordelijk voelt, dat hij/ zij zich diep, diep schaamt.
Sterke punten
GEEN
Zwakke punten
Loze reclame kreten die ze niet waar maken.
Sunny Cars is tussenpersoon
Sunny Cars is een tussenpersoon geen autoverhuurder!
Zowel de autoverhuurder als Sunny Cars moeten aan je verdienen.
De eerste kink is dat SC pas NA de overeenkomst meldt wie de autoverhuurder is, je hebt niets te kiezen. Op naar Hertz in Oslo. Hertz dus; zucht, meteen bij de balie een poging om een dure verzekering aan te smeren - die strandt- en de toon is gezet. "Oh ja SC ja die verzekering zit er wel bij maar het eigen risico moet u als borg betalen en dan kunt u het later wel weer claimen bij SC." De Hertz medewerker heeft er al flink de pest in.
We krijgen een te kleine auto aangeboden die niet besteld is (audi a3 versus volvo v40), bij ons protest krijgen we een grotere auto aangeboden tegen een grove meerprijs. Sunny Cars klanten zijn overduidelijk niet welkom en niet gewaardeerd. Sunny Cars heeft geen alarm of hulplijn dus je moet je er zelf uitvechten.
Parking lot helemaal afgelopen, er is geen volvo v40, die speciaal gegarandeerd was, en geen equivalent (wel compacter of groter), de baliemedewerker bevestigd dat ze die volvo's helemaal niet hebben.
Er volgt een patstelling, Hertz heeft maling aan ons en offreert alleen 3 andere duurdere auto's, we krijgen geen upgrade omdat we Sunny Cars klant zijn (letterlijk gezegd). Sunny Cars is verder prepay dus het geld is al binnen (letterlijk gezegd).
Bijbetalen of niet weg kunnen, ook een Hertz Gold Card kan ze niet boeien. De verspilde tijd begint op te lopen en we kiezen voor een duurdere auto, meteen bijbetalen en doei! Helaas had de vermoeidheid al toegeslagen, te laat gezien dat de tank niet helemaal vol zat, typisch Hertz, altijd scharrrelen.
Natuurlijk direct klachten ingediend bij SunnyCars, maar die geven niet thuis, vragen om nummers en willen vooral van je af. Inmiddels de stukken 3 x ingediend en tot nu toe een lullig briefje gekregen van iemand die overduidelijk het hele verhaal en niet gelezen heeft en geen contact heeft gehad met Hertz Oslo. Wel nog een schlemielig vouchertje 'voor een eerst volgende huur' gekregen jaja.
Nogmaals, Sunny Cars is een tussenpersoon geen verhuurder! En na de voucher en de betaling is hun buit binnen kan jij het verder uitzoeken met een autoverhuurder die jou echt niet als volwaardige klant ziet. Denkt u valt wel mee? Nou van Sunny Cars een lullig briefje, van Hertz.......helemaal geen reactie, nul noppes nada nax.
Toch proberen? Succes!
Sterke punten
- geen
- op de site lijkt het strak geregeld
Zwakke punten
- Sunny Cars is een tussenpersoon geen autoverhuurder
- Beloftes van Sunny Cars heeft autoverhuurder maling aan.
- Geen extra rijder zonder bijbetaling
- Wat er ook gebeurd Geld altijd weg, pre pay!
- Geen coulance bij de autoverhuurder
- Geen noodlijn bij Sunny Cars
- Geen klantenservice die het achteraf nog wat kan schelen
- Eigen risico -vooraf!- volledig te betalen als deposit van je CC. Dat kan flink inhakken op je betaalmogelijkheden.
- Opgelicht met niet volle tank? Nobody cares.
Zwaar onvoldoende klantenservice en klachtenafhandeling bij Sunnycars
Zolang er geen pech of schade is, verlopen de diensten van Sunnycars goed zoals ik vele malen heb mogen ervaren. Als er echter wel problemen zijn, dan hoef je in het geheel niet op Sunnycars te rekenen. In mijn geval was de verhuurder vergeten de dop op het oliereservoir te doen en was de olie over het hele motorblok gelopen en bv. ook in het eveneens openstaande ruitenwisservloeistof-reservoir. Ik heb zowel naar het noodnummer van Sunnycars gebeld als naar Europcar, waar ze in Spanje geen verstaanbaar Engels bleken te kunnen spreken. Uiteindelijk is de auto weggetakeld en zijn wij langs de kant van de weg met onze bagage achtergelaten. Na opnieuw veelvuldig bellen met Europcar (met hulp van een wel tweetalige pompbediende) is na vele uren een taxi ons op komen halen en heeft ons naar ons hotel gebracht. 's Avonds werden we niet zoals beloofd door Sunnycars teruggebeld. De volgende dag hebben we uiteraard weer naar Sunnycars en Europcar teruggebeld met weinig resultaat, hetgeen zich de volgende dagen herhaalde. Pas na drie dagen kregen we een kleinere vervangende auto, die we op behoorlijke loopafstand zelf af moesten halen. Een kleine kras die we niet opgemerkt hadden op deze donkere auto leidde ertoe dat later ook nog eens 600 Euro van mijn credit card werd afgeschreven. Op mijn klachten naar Sunnycars reageerden ze steeds doodleuk dat hun reactie iets langer zou duren (of dat het doorgezet was naar de "bureaumanager", of vergelijkbare ambtelijke praat). Na vele maanden heb ik via mijn rechtsbijstandverzekering het grootste deel van dit bedrag teruggekregen, maar er kwam geen woord van excuus of inhoudelijke behandeling van mijn klacht of zelfs maar een specificatie van de bedragen die ik in porties teruggestort heb gekregen. Om dit review niet te lang te laten worden, heb ik de kleinere ergernissen maar weggelaten. Geloof het dus niet van die onbezorgde vakantie met Sunnycars. Als het erop aankomt laten ze je gewoon aan je lot over. De schaal van Sunnycars is waarschijnlijk te groot om ook nog een fatsoenlijke klantenservice te kunnen runnen. Bovendien verloopt de communicatie tussen bemiddelaar (Sunnycars) en daadwerkelijke autoverhuurder (Europcar in dit geval) zo stroef, als ze het al geprobeerd hebben, dat van een echte service geen sprake kan zijn. Ondanks dat ze blijkbaar commerciële banden hebben met de ANWB en de Consumentenbond, zou ik ieder aanraden met een wijde boog om Sunnycars heen te lopen.
Sterke punten
Verhuurproces via web site.
Zwakke punten
Ontbrekende klantenservice en klachtenafhandeling
klantvriendelijkheid
In okt. '16 auto gereserveerd voor mei '17. Nu ineens wordt dezelfde auto in dezelfde periode veel goedkoper aangeboden. Na div. telefoontjes kon ik wel ,,omboeken'' maar moest ik wel 25 euro annuleringskosten betalen. Terwijl ik al jarenlang klant ben. Ik vind dit totaal niet klantvriendelijk.
Sterke punten
Nederlands aanspreekpunt
Zwakke punten
Wat heb je daar aan als ze toch niet klantvriendelijk zijn.
niet transparant genoeg
Op het vliegveld werd onze creditcard geblockt, er kon niet genoeg gereserveerd worden. Op sunnycars staan de meeste huurvoorwaarde waarborg op 300 euro, behalve de auto die ik heb uitgekozen ( de kleinste auto ). Hiervoor had ik dus 1022 bestedingsruimte nodig op mijn creditcard. Onmogelijk in mijn situatie omdat mijn bestedingsruimte op mijn creditcard maar 1000 euro is. Daarom moest ik opnieuw een verzekering afsluiten en zit ik met dubbele kosten.
Nu had ik uiteraard het bedrag kunnen verhogen, maar het komt er op neer dat het totaal niet transparant genoeg is. Daarnaast weet je van te voren ook niet bij welke verhuurder je zit.
Sterke punten
de site.
Zwakke punten
transparantie. huurvoorwaarden niet hetzelfde.
Zeer zeer slechte ervaring met Sunny Cars
Sunny Cars stelt alle rompslomp te zullen overnemen. Dit is onze ervaring met deze aan de ANWB gelieerde partij.
- de Hertz locatie was niet te vinden, een bedrijf in de buurt was zo vriendelijk voor ons te willen bellen en er ons naar toe te brengen;
- alles was natuurlijk van te voren betaald, toch hebben wij daar 45 minuten allerlei controles moeten doorstaan;
- we moesten bijbetalen, alles geprobeerd dit te voorkomen maar dan kregen wij de auto niet mee;
- het contract dat wij moesten onderteken was in het Spaans, dus hoe moet je dit controleren;
- onderweg bleek dat de auto zwaar stuurde, ALLE banden waren veel te zacht;
- de ruitenwisser vloeistof was geheel leeg;
- het oranje motor management lampje ging branden;
- nav het bijbetalen natuurlijk vanaf ons vakantieland gemaild, wat volgde was een eindeloos heen en weer mailen en geen oplossing.
Inmiddels zijn wij ruim twee weken terug en nog steeds geen reactie en oplossing van Sunny Cars.
Wij wachten nog even en anders maar een E-mail naar de ANWB, kijken of die ons wel van dienst zijn.
Zwakke punten
duur, geen service als je ze nodig hebt, slechte auto, duurder dan afgesproken, geen oplossing, afschuiven op de klant
Sunny Cars mooie verhalen maar matige afhandeling
Je krijgt een auto met daarbij alles top geregeld.
Maar het voldoet niet altijd aan wat Sunny Cars belooft.
Ze regelen alleen auto's, de werkelijke verhuurder hoeft niet te weten wat Sunny beloofd.
Nare ervaring in Turkije. Midden in de nacht een auto afnemen in een donker hoekje van een slecht verlichtte luchthaven. Oude auto met een lege tank en boel schade. Overdag zie je dan dat de auto van binnen en van buiten vies is en daarnaast is de 12 volt connector kapot, is de ruitensproeier leeg en de ruitenwissers niet echt top. Ook in Turkije regent het!
Het is wel fijn om je navigatie te kunnen gebruiken onderweg.
Geklaagd tijdens de reis, niets gedaan. Geklaagd na de reis aanbod 50 euro voor 10 dagen autohuur.
Na veel gezeur houdt Sunny Cars hardnekkig en eigenwijs vast aan het matig afhandelen van een klacht.
Sterke punten
Lijkt allemaal goed geregeld.
Zwakke punten
Selecteren hun verhuurders niet erg goed
Als het niet helemaal lekker loopt zoek je het zelf maar uit.
Slechte service van Sunny Cars.
Nooit meer Sunny Cars!
Voor onze vakantie in Italië hebben we bij Sunny Cars via het reisbureau een auto gehuurd. Ophalen in Venetië, wegbrengen in Rome.
Aangekomen in Venetië kregen we na 1,5 uur wachten in de rij bij Sicilly by Cars te horen dat er geen auto beschikbaar was. Gek, want we hadden al heel lang van tevoren geboekt. Telefonisch contact met Sunny Cars gehad en zij gaven aan dat we maar bij een andere maatschappij moesten kijken of ze een vergelijkbare auto hadden. Sorry? Is dat niet jullie werk? Nou nee, want als zij zouden bellen, zouden ze toch zeggen dat er niets beschikbaar was. Dat riep al direct vragen bij ons op, maar we wilden graag onze vakantie gaan vieren, dus op pad naar een andere autoverhuurder. Na 1,5 uur in rijen gestaan te hebben en overal 'nee' te horen, was Hertz de enige met een beschikbare auto, maar wel een paar klasses hoger dan wat wij gereserveerd hadden. Wij bellen met Sunny Cars, maar omdat zij zelf in het systeem ook niets anders konden vinden, mochten we deze auto huren. Wel effe zelf voorschieten, maar als we de bonnen in zouden leveren, kregen we het geld gewoon terug. Hertz duidelijk uitgelegd wat de bedoeling was: zelfde soort contract (dubbele bestuurder, one way, etc), maar GEEN verzekeringen. Kosten? 1.027,-. Voor de zekerheid Sunny Cars nog maar even gebeld, maar het bedrag was akkoord en in het systeem genoteerd.
Terug in Nederland direct alle bonnen e.d. ingestuurd en na twee weken geen gehoor toch maar even gebeld. De onvriendelijke mevrouw Vork kon ons telefonisch niets vertellen (huh?) maar zou per mail een reactie geven.... lekkere klantenservice...... Vervolgens krijgen wij een mail met een reactie op onze klacht (wij hadden op dat moment nog geen klacht, dus hoe komen ze daarbij?) en de bevestiging dat ze zo'n 300 niet vergoeden 'omdat dat niet onder hun voorwaarden valt'. Belachelijk, want ze wilden o.a. de One Way kosten niet vergoeden. Hoe hadden we dan van Venetië naar Rome moeten gaan? En hoe hadden wij op dat moment moeten weten wat wel en niet onder hun voorwaarden zou vallen? Daarnaast: ze hadden het totaalbedrag telefonisch aan ons bevestigd en in het systeem genoteerd, waarom dan toch niet volledig uitkeren? En als het bedrag te hoog was, waarom had Sunny op het moment dat wij belden dan niet zelf de contacten met Hertz gelegd om uit te zoeken waar die 1.027 uit bestond? Wij hebben daar hun werk moeten doen en worden daar uiteindelijk ook nog eens de dupe van!
Om verder een lang verhaal kort te maken: er is twee maanden gebakkelei tussen het reisburo en Sunny Cars geweest met als resultaat een uitkering van 90 en nog weer later 93 (een 'coulance' betaling, te zot voor woorden!). Wij hebben vervolgens contact met de geschillencommissie opgenomen en toen de Accountmanager van Sunny Cars hier via ons reisburo lucht van kreeg, is Sunny over gegaan tot het betalen van het laatste bedrag.
Schandalig hoe Sunny Cars omgaat met dit soort situaties. Wij hebben alles gedaan in Venetie wat ze van ons konden verwachten, we hebben zelfs hun werk moeten doen en vervolgens laten ze je bij thuiskomst zelf opdraaien voor de kosten.
Geen excuses voor de problemen, voor de afhandeling, helemaal niets. We hebben ons geld uiteindelijk terug, maar alleen maar omdat wij er niet voor schuwen om naar de geschillencommissie te stappen. Nooit meer Sunny Cars voor ons en hopelijk ook niet voor andere mensen.
Sterke punten
- Het tegenspreken van gemaakte afspraken
- Volhardend in hun eigen mening
- Niet luisteren naar klant/reisburo en voortdurend in de reden vallen met eigen argumentatie
Zwakke punten
Eigenlijk alles. We hebben hier geen goed woord voor over. Dat een bedrijf met zo'n instelling en afhandeling überhaupt nog bestaat. Je wordt besodemietert waar je bij staat. Wij vragen ons echt af waarom een consumentenbond of iets dergelijks hier niet wat aan doet.
slechte ervaring
Via sunnycars een auto bij europcar in Engeland geboekt.
Zonder vermelding van de autoverhuurder werd er toch een extra verzekering op het contract gezet. Dit contract is zo onoverzichtelijk dat dat niet duidelijk is. Sunnycars gebeld: We hebben U gewaarschuwd, hier kunnen we niets aan doen.
Normaal gesproken hebben we nooit een probleem met autohuur als we rechtstreeks boeken. Het is beter om niet sunnycars als tussenpersoon te gebruiken. Op de site lijkt het allemaal waterdicht, maar in de praktijk blijkt het anders te lopen, en neemt sunnycars daarna ook geen verantwoording meer.
Jammer
Na het lezen van veel positieve ervaringen heb ik 10 dagen een auto gehuurd via Sunnycars. Ik kon mijn auto bij Europcar ophalen. Een aantal maanden van tevoren heb ik het gehele bedrag overgemaakt. Daar heb ik geen omkijken meer naar dacht ik, nou niets is minder waar. Ik had per abuis een GPS meebesteld, daar kwam ik pas achter bij het afhalen van de auto. Op de bevestiging stond niet duidelijk aangegeven dat ik dit als extra had besteld en welke kosten ik hier nog ter plaatse zou moeten voldoen. Ter plaatse kon ik de navigatie niet meer annuleren. De GPS die ik meekreeg werkte niet eens en Europcar wilde dit niet oplossen. Bij thuiskomst mijn klacht ingedient bij Sunnycars, zij konden niets meer voor mij betekenen. Ik moet dus ruim 100,- extra betalen voor iets waar ik niet eens gebruik van kon maken. Geen beste bemiddelaar die Sunnycars... Mijn advies: huur je auto direct bij de verhuurder, want aan Sunnycars heb je niets.
Sterke punten
Prima auto
Zwakke punten
Onduidelijkheid extra kosten
Geen service als je ze nodig hebt
door de strot geduwde extra kosten
Via Stip reizen een fly drive, ik wilde mijn auto ophalen in Pisa italië, doordat mijn creditcard niet werkte, kon ik de borg uiteindelijk betalen via mijn gewone bankrekening. Ik blij, want ik werd best wel zenuwachtig: normaal zouden ze de auto niet meegeven had ik gehoord.
De vriendelijke mevrouw voeg of ik nog een extra verzekering wilde. Ik was daar zeer duidelijk in: geen extra verzekering nodig. risico draag ik zelf.
Na thuiskomst krijg ik  106, euro minder terug gestort. Blijkt dat die leuke mevrouw een PAI Plus er op heeft gezet. dus tegen mijn zin en zonder het te melden. toch een extra verzekering blijkt achteraf bij navraag bij Sunny Cars , wat die PAI Plus dan eigenlijk was.
Ik in de veronderstelling dat alles in orde was heb ik niet alle kleine lettertjes gelezen en heb er dus voor getekend. Stom misschien? Maar ik vindt het pure oplichting die volgens Sunny Cars / Europcars niet terug te draaien is.
Ik voel me genaaid!
Sterke punten
Sunny Cars kan met een glasharde , vriendelijke glimlach, en veel verontschuldigende woorden , de boel oplichten. Een soort van Italiën Job.
Zwakke punten
De boel oplichten
Slechte service en lang wachten op declaratievergoeding
Ik heb online op de website van Sunny Cars een auto gehuurd voor mijn vakantie van 20 tot 28 juli in Curacao. Hierbij heb ik gelijk kunnen betalen en het geld was na bevestiging direct van mijn creditcard afgetrokken. Toen ik in Curacao was heb ik 2 uur gewacht op de shuttlebus die mij zou ophalen voor het hotel, dit stond namelijk aangegeven in het contract. Ik heb toen naar verschillende nummers gebeld van Sunny Cars en het lokale verhuurbedrijf Alamo en zij wisten beide niks van een 'shuttle bus'. Zij gaven aan dat ik de 2e dag van mijn vakantie de auto kon ophalen. Hierdoor heb ik de 1e dag van mijn vakantie onkosten gemaakt en onnodig tijd verspild...
Op de 2e dag van mijn vakantie ben ik naar de lokale verhuurder Alamo geweest en zij gaven aan dat ik de auto niet kon huren omdat ik minimaal 23 jaar of ouder moest zijn. Dit betekent dat ik de auto niet meer kon huren en heb dus gevraagd om deze te annuleren en mijn geld terug te krijgen op 22 juli 2014.
Ik ben inmiddels al bijna een week terug van vakantie en heb gevraagd naar de status van deze declaratie. Vandaag (5 augustus 2014) heb ik gebeld naar de status van mijn declaratie. De medewerker die ik heb gesproken van Sunny Cars gaf aan dat het nog een onbekende tijdsduur heeft dat het geld terug wordt gestort. Zij hing uiteindelijk ook in me oor op omdat ik hier erg boos om werd.
Naar mijn mening heb ik onnodig vakantiedagen verspild doordat ik geen vervoer had door Sunny Cars hun beloften. Bovendien is de customer care afdeling ontzettend geïrriteerd bij een normale vraag wanneer het geld word teruggestort. Ik adviseer iedereen die ik ken om geen auto bij Sunny Cars te huren, vooral niet in het buitenland!
Zwakke punten
- Sunny Cars komt beloften niet na.
- Bij annulering van de auto is het moeilijk (niet mogelijk) om geld terug te krijgen, zelfs als de fout bij hun ligt.
Ingetrapt......
Afgelopen maand via Arke en Sunny Cars een auto gehuurd bij Hertz in Avignon. Bij het ophalen van de auto werd gezegd dat er een extra verzekering bij moest..... Achteraf blijkt dit onzin.... Maar bij reclame bij terugkomst is van restitutie geen sprake! Zeer slechte service en onduidelijke voorwaarden! Nooit meer Sunny Cars en Hertz.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Geen duidelijke voorwaarden en voucher in Nederlandse taal zodat het aantonen van voorwaarden niet mogelijk is.
Huur niet bij Sunny cars
Bij het ophalen van de huurauto (een auto van Hertz) werden wij onaangenaam verrast. We zijn keurig op tijd opgehaald bij het hotel en kregen vervoer naar de plaats waar de huurauto zich bevond. Daar aangekomen kregen we 2 opties:
Optie 1: 450,00 euro borg betalen (via creditkaart) met daarbij de voorwaarde dat we zelf de auto terug moesten brengen naar de plaats van de huurauto en weer vervoer zouden krijgen naar ons hotel;
Optie 2: Contant 23,73 euro betalen en in dat geval mocht de auto bij het hotel blijven staan.
We hebben bij de verhuurder aangegeven dat dit niet conform de voorwaarden was, hij gaf aan dat Hertz de voorwaarden bepaald en niet Sunny Cars. Sunny Cars is een tussen persoon en bepaalt niet de voorwaarden. We kregen geen andere alternatieven.
Natuurlijk wisten we dat al dat Sunny Cars niet de verhuurder was, echter is dat geen excuus om niet de juiste informatie vooraf te verstrekken. In de voorwaarden staat: omdat de waarborg via credit cart gaat kan de auto achter gelaten worden bij het hotel in afspraak met de verhuurder. Er wordt nergens gerept over extra kosten die de verhuurder in rekening kan brengen. Als we dit van te voren hadden geweten, hadden we nooit de auto via Sunny Cars gehuurd, er waren goedkopere en ook volledig verzekerde alternatieven.
Daarbij kwam dat optie 1 voor ons geen echt alternatief was omdat we op zondag 8 januari 2012 om 13:25 weer opgehaald werden voor de terugreis, daarom hadden we juist voor de mogelijkheid van de auto achterlaten bij het hotel gekozen.
Al met al voelen we ons toch misleid en door Hertz belazerd. Sunny cars heeft dit afgedaan dat het om een additionele verzekering ging waar wij zelf voor hadden gekozen, maar we kregen simpelweg de auto niet mee als we niet voor optie 1 of 2 kozen.
Reactie Sunny cars: Sunny Cars biedt per bestemming een zo uitgebreid mogelijk pakket aan. Op alle bestemmingen waar ter plaatse een eigen risico van toepassing is, bieden wij onze klanten de mogelijkheid om eventuele schade bij ons na afschrijving te claimen. Dit geldt ook voor schades aan glas en banden, iets wat nergens anders wordt gedekt.
Hoewel Sunny Cars in geval van schade te allen tijde uitbetaalt (mits voldaan is aan de voorwaarden), geldt ter plaatse een eigen risico. Om dit eigen risico te reduceren tot nul (afkopen), kan ter plaatse een verzekering worden afgesloten. Zoals ook wordt bevestigd in onze voorwaarden, is het de verantwoordelijkheid van de klant om goed te lezen waarvoor men wordt gevraagd te tekenen.
Het afsluiten van deze verzekering ter plaatse - afkoop eigen risico - is overbodig.
Sunny cars doet zich er dus mee vanaf alsof wij een keuze hadden om zonder extra kosten toch de auto mee te krijgen en op te laten halen bij het hotel.
Sunny cars i.c.m. Hertz is dus niet te vertrouwen. E.e.a. komt niet overeen met de voorwaarden zoals deze door Sunny cars zijn opgesteld. Bovendien valt het meestal niet mee om op zondag tussenpersonen te bereiken, we hebben hier helaas al negatieve ervaringen mee.
Het gaat dus om extra kosten die wij aan Hertz moesten betalen indien de auto door de verhuurder bij het hotel opgehaald moest worden. Het enige alternatief was zelf de auto op maandag naar de afhaal plaats rijden, en dan zou de verhuurder ons terug brengen naar het hotel. De logica hiervan ontbreekt bij mij, ook in dit 2e geval moet de verhuurder op en neer rijden.
Sterke punten
Geen, slechte klantenservice.
Zwakke punten
Niet bereidt zijn de klacht serieus te nemen.
Ook opgelicht
Zelfde verhaal als anderen. Lijkt goedkoop eenmaal aan de servicedesk extra kosten wat je voor lief neemt met geen andere keus ter plekke.
Het ergste vind ik nog dat sunny je klacht serieus lijkt te nemen, maar er niks mee doet.
Gelukkig heb ik de collega die me over sunny tipte al kunnen overtuigen dat het juist niks was.
Maar die had ondertussen ook al wat slechts met ze meegemaakt dus tsja. Misschien gewoon zelf maar achter komen....
Sterke punten
Geen bijzonder sterke punten
Zwakke punten
Tussenpersoon heeft geen meerwaarde. Rechtstreeka boeken handiger en goedkoper.
Let goed op extra kosten en vraag ernaar an tevoren.
Premium werkt niet
In Madrid een auto gehuurd met Premium pakket (voorrang bij afhalen auto). Bij Europcar in Madrid zeiden ze dat dit nooit werkte bij hen en ik kon gewoon in de rij aansluiten. Wel kreeg ik een bewijs dat ik 21,- te veel had betaald. Bij inleveren auto werd echter 21,- afgeschreven op mijn creditcard. Bij terugkomst in Nederland een klacht ingediend bij Sunny Cars. Meteen een ontvangst bevestiging ontvangen. Het teveel afgeschreven bedrag ad 21,- is teruggestort. Daarna is het tot op heden echter stil gebleven, al vier maanden. Contact kun je niet leggen en er wordt nergens op gereageerd. Door de telefoon is men vriendelijk maar met de klachtenafdeling kan niet worden doorverbonden.
Ondertussen blijf ik maar wachten en hopen dat ze ooit nog eens 21,- terug zullen betalen.
Sterke punten
Snelle, goede service, goede en nieuwe auto's.
Zwakke punten
Aftersale zwaar beneden elke maat. Dus ook de klachtenafhandeling.
Niet bij SUNNY CARS boeken!
Half september hadden we voor een lang weekend een auto in Portugal nodig. In de 2e week van september heb ik geboekt. De auto zou 124euro kosten en op vrijdagavond om 20.30 uur opgehaald en op dinsdagmiddag om 17.00 uur teruggebracht worden op het vliegveld. Ik doorliep het hele boekingsproces, maar kreeg tot mijn stomme verbazing uiteindelijk een mail dat binnen vier werkdagen de boeking bevestigd zou worden. Ondertussen heb je geen keus. Je hebt je vastgelegd om bij Sunny Cars te boeken en zij krijgen dan enkele dagen de kans om te kijken of ze de wagen voor de afgesproken prijs kunnen leveren. Drie dagen later ontvang ik een mail met daarin de mededeling dat ik 30 euro meer moet betalen want mijn auto haal ik na 20.00 uur op en dat er ook nog ongeveer 20% lokale kosten bijkomen. Nu weet ik uit ervaring dat verhuurbedrijven op het vliegveld van Lissabon van 6.00 uur tot 24.00 uur open zijn.
Omdat ik vaker bij Sunnny Cars heb geboekt ben ik verbaasd dat blijkbaar het beleid is veranderd. Ze laten de klant nu dagen wachten totdat zij een auto tegen de afgesproken prijs hebben gevonden en als dat niet lukt, dan brengen ze extra kosten in rekening ( die dan worden afgeschoven op 'buiten de openingstijden ophalen' of 'extra lokale kosten: ongeveer 20%).
Op deze manier is het voor Sunny Cars wel érg makkelijk zaken doen.
Als klant kun je van je reservering af, maar ondertussen is de datum van vertrek genaderd en zijn de prijzen bij andere bedrijven gestegen, want in de goedkopere categorie is alles weg. Je bent dus genoodzaakt een duurdere auto te nemen.
Sterke punten
Geen enkele
Zwakke punten
- Sunny Cars vertelt pas na enkele dagen of de boeking tegen het afgesproken bedrag doorgaat, ze verkopen dus een wassen neus.
- In de bevestiging kan staan dat er 'ongeveer 20% extra kosten zijn'. De telefoonmedewerker kan niet duidelijk maken waar die 20% extra kosten voor zijn en of het niet 20% of meer is.
- Bij Sunny Cars moet je 30 euro extra betalen voor het huren na openingstijden. Wat die openingstijden op een internationaal vliegveld zijn, staat nergens bij het boeken.
schandaal
Begin mei in Spanje een auto gehuurd, deze kreeg motorpech, auto werd opgehaald en wij ver buiten de bewoonde wereld achter gelaten, en moesten maar zien bij het hotel te komen.
Terug in Nederland werd er 1056euro van de creditcard afgeschreven.
Contact opgenomen met Sunnycars en na lang wachten en weer bellen kreeg ik een mail met wat bijlagen in het spaans, waaruit zou blijken dat er verkeerde brandstof was getankt, (diesel in benzineauto) dit is haast onmogelijk, deze benzine auto had een dunne vulleiding waar een dieselpistool niet in past. en wanneer dit gebeurd gaat een auto erg roken, wat niet is gebeurd.
Ook het een en ander bij een garage nagevraagd, en daar werd gezegd dat het verhaal van de verkeerde brandstof niet kon kloppen en ook niet paste bij de uitgevoerde reparatie.
Vervolgens sunnycars gemaild hoe in deze auto diesel getankt kon worden maar hier word geen antwoord opgegeven.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Zeer veel
VINGERS WEG VAN SUNNY CARS!
EEN GROTE PUINHOOP! ALLES WAT FOUT KON GAAN GING FOUT. NOOIT MEER SUNNY CARS!!!!!!!!!!
Ook Sunny cars nooit meer
Belachelijk bedrijf! Ook een auto gehuurd in Spanje zoals de Janssens.
Credit card laten zien voor borg van de auto.
Thuis gekomen, blijkt de huur van de auto dubbel betaald te zijn (online en nogmaals afgeschreven op credit card). Info gevraagd va Sunny cars, zegt men dat we voor een extra verzekering zouden hebben gekozen! In Spanje werd gezegd geen documenten in het engels te hebben! Stelletje boeven zijn jullie! Belachelijk 300,- pleite! Schande!
Sterke punten
Geen enkele!
Zwakke punten
- Mensen bedonderen door te zeggen dat het onze eigen fout is en dat we zelf de verzekering zouden hebben geregeld! Staat op hun website dat ze een vergrote winst/omzet hebben. Nou hoe zou dat nu komen?
Sunnycars na terugkomst van vakantie geen zonneschijn meer
We hadden voor een speciale gelegenheid 3 auto's gehuurd via Sunnycars. De auto's zij uitgeleverd door Hertz in Barcelona. Bij terugkomst uit Spanje is er van de creditcard 3 x ca 250 afgeschreven. Wij hebben hierover een klacht ingediend bij Sunnycars als antwoord kregen wij het volgende te horen; Wij hadden een extra verzekering afgesloten
Echter dit is ons niet door de medewerkster van Hertz verteld, er is gezegd dat we tekenden voor de ontvangst van de auto's.
Dus pas op als je bij Hertz boekt!!!
Antwoord van de medewerkster van Sunnycars
De "Super PAI" is een extra inzittenden- en bagageverzekering, die in de normale diefstal en allrisk verzekering niet inclusief is.
Het afsluiten van deze extra verzekering is over het algemeen aan te raden.
Achteraf kan de hiervoor betaalde premie niet worden terugbetaald. U heeft natuurlijk ook de extra bescherming genoten tijdens de huur.
Sterke punten
Kan ze niet bedenken!!!
Zwakke punten
Jammer dat ze met Hertz in zee gaan we hebben eerder bij Sunnycars geboekt en kregen toen de auto van Europcar geen enkel probleem.Weinig service en medewerking als je een klacht hebt, je moet het zelf maar uitzoeken.